Autor Wątek: Wzmocnienie skrzyni biegów  (Przeczytany 51236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wzmocnienie skrzyni biegów
« dnia: Grudzień 29, 2013, 08:54:12 am »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Witam
Mam pytanie, czy są dostępne na rynku wzmocnione albo zdecydowanie bardziej wytrzymalsze opcje synchronizatorów / łożyska wałka do skrzyni biegów?
Otóż, mam Roverka 1.4, i mój styl jazdy "lekko powiedziawszy" zabija skrzynie, a konkretniej różnice obrotów na poszczególnych biegach, szczególnie tyczy się to biegu 1->2, troszkę mniej 2->3, przy zmianie mając te 6-7k różnica jest spora...

Można by powiedzieć, że nie trzeba tać dociągać, ale gdy się chce bardzo żwawo ruszyć z świateł to jednak trzeba...

Mam jedną skrzynię na wierzchu, rozebrałbym, złożył na nowych częściach i do auta, ale wolałbym, jeśli jest możliwość aby więcej zdecydowanie wytrzymała takie traktowanie.

Przede wszystkim synchronizatory, są jakieś lepsze / wzmocnione dostępne "od tak"?

Czy są jakieś inne sposoby na wzmocnienie tej skrzyni?
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 29, 2013, 09:29:18 am »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Sa skrzynie z mniejszymi wi większymi zębami, po 93r wszystkie są wzmacniane.
Olej trans elf zalej i zapomnij o synchronizatorach i ciężko wchodzących biegach.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2013, 10:15:15 am »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
Przy redukowaniu stosuj, międzygaz z podwójnym wysprzęgleniem, wtedy nic nie zgrzyta i skrzynia ma lekko, ja sobie wyrobiłem ten nawyk i stosuję go w jeździe codziennej i skrzynia nie zgrzytnie nic, a normalnie zgrzytała redukując 3->2

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2013, 10:23:50 am »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Zgrzyt nie jest problemem, miałem już padnięty synchronizator na 2 w innej skrzyni, to nie jest ten problem.
Problemem jest gdy wbijam bieg 2 przy rozpędzaniu się, czym większe obroty(np. 6.5k) tym bardziej słychać, że skrzynia cierpi, bo występuje zbyt duża różnica obrotów w dół.
Przy redukcji występuje zbyt duża różnica w górę, przy redukcji nic się nie dzieje.
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 29, 2013, 10:25:59 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Przede wszystkim synchronizatory, są jakieś lepsze / wzmocnione dostępne "od tak"?
Synchronizatory były od fiata 132 wzmocnione więc można by je zastosować, ale ciężko już z dostępnością ...
Łożysk wzmacnianych w tych rozmiarach brak bo niedawno szukałem :(
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 29, 2013, 10:33:50 am »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Tak sobie pomyślałem, że to może być tylko łożysko, jakie byłoby najlepsze(na przykład konkretna firma)?
A co do synchronizatorów, jest jakaś alternatywa inna niż fiat 132?
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2013, 18:45:54 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A co do synchronizatorów, jest jakaś alternatywa inna niż fiat 132?
Nie ma :(
Tak sobie pomyślałem, że to może być tylko łożysko, jakie byłoby najlepsze(na przykład konkretna firma)?
Łożyska do skrzyni z poloneza są produkowane tylko przez jedną firmę. Nie ma żadnych zamienników ani nic.
W skrzyni tych łożysk jest kilka. O ile dobrze pamiętam robi je Fabryka Łożysk Tocznych.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2013, 18:47:44 pm wysłana przez Szakal#1962 »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 29, 2013, 21:08:25 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13978
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Łożyska do skrzyni z poloneza są produkowane tylko przez jedną firmę. Nie ma żadnych zamienników ani nic.
W skrzyni tych łożysk jest kilka. O ile dobrze pamiętam robi je Fabryka Łożysk Tocznych.
co najmniej jedno ma oznaczenie uniwersalne - 6306
sprawdzales jako zamienniki, czy grzebales w katalogu po rozmiarach ?

ale to tak na marginesie,bo lozyska nie maja nic do zgrzytania,
skrzynia FSO nie jest przystosowana do szybkiej zmiany biegow powyzej 6000rpm silnika,
efekt wystepuje wyraznie przy zmianie z I na II ,ale to zadnen problem, poniewaz nie montowano silnikow,ktore mialyby dobry uciag powyzej tej predkosci obrotowej,
a sama zmiana z I na II ma marginalne znaczenie w calym przyspieszeniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2013, 21:49:06 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
a sama zmiana z I na II ma marginalne znaczenie w calym przyspieszeniu

Oj panie w Rołwerze to ma fundamentalne..
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2013, 22:58:44 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13978
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a sama zmiana z I na II ma marginalne znaczenie w calym przyspieszeniu

Oj panie w Rołwerze to ma fundamentalne..
kruchy fundament, bo w najlepszym teoretycznym przypadku tracisz 0.2s miedzy zmiana 6800rpm a 6100rpm,
praktycznie moze nie byc roznicy,gdy bieg szybciej wejdzie i przebieg momentu w silniku jest bardziej plaski ,a w 1.4 moment ma ponad 120Nm juz od 2500rpm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2013, 08:45:59 am »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Nie wiem jak obliczyłeś to 0.2 sekundy, ale z moich obserwacji, bo mam takowy pojazd oprócz ohafałki, to wyraźny wzrost ciągu występuje po 4k rpm. Moment jest mizerny w całym przebiegu obrotów (nawet ohafałka gsi ma większy) ale moment to nie wszytko.

http://motormania.com.pl/porady/warsztat/hamownia-moc-moment-obrotowy-fakty-i-mity/
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2013, 12:15:03 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
wyraźny wzrost ciągu występuje po 4k rpm
I przez ten fakt, trzeba dociągać na I biegu bardzo wysoko aby po wbiciu II mieć te 4k, inaczej traci się na przyspieszeniu.

Wracając do pierwotnego pytania, nie da rady wykombinować czegoś aby było lepiej niż jest w kwestii wytrzymałości?
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2013, 12:17:26 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & ML500'05 & Lancia Y'99 1.2 16V
Kombinuj z inną skrzynią, to bardziej rozwojowe
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2013, 15:34:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6863
  • Płeć: Mężczyzna
I przez ten fakt, trzeba dociągać na I biegu bardzo wysoko aby po wbiciu II mieć te 4k, inaczej traci się na przyspieszeniu.

I dlatego mnie by bardziej już interesowała podmiana przełożenia 1 biegu na dłuższe. Odpadłby problem mulenia po wrzuceniu 2ki, i pracy synchronizatorów powyżej 6000rpm.

 
wyraźny wzrost ciągu występuje po 4k rpm

Akurat między 4 a 5 tys. jest dziura w obrotach, wszystkie parametry idą w dół i nagle moment dochodzi do maksimum przy 5 tys, a moc przy 6. Żeby ten silnik miał maksymalny ciąg, obroty powinny siedzieć między 5, a 6 tys. Więc najlepiej albo zmienić przełożenie 1 biegu, albo wymienić silnik na 1.8

Synchronizatory były od fiata 132 wzmocnione więc można by je zastosować, ale ciężko już z dostępnością ...

Od Fiata Abartha 131 były jeszcze mocniejsze. Na pewno można dostać nowe synchro do tego wozu za granicą, tylko pytanie za jaką cenę...
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2013, 15:43:11 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
I dlatego mnie by bardziej już interesowała podmiana przełożenia 1 biegu na dłuższe.
Jest to możliwe i jak?
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 30, 2013, 16:35:06 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3845
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z Fiatów synchronizatory nie pasują, za to są zdaje się wykonane z lepszego materiału, bo częściej w tych skrzyniach jest problem z łożyskami niż z synchronizacją.

Projektując i wykonując nowe koła zębate...
Dołek w obrotach w 1.4 to jest w okolicach 3500rpm czyli tam gdzie spadają obroty jak zmienimy przy 6000rpm na jedynce. Od 4,5 jest już jakotaki ciąg. Wystarczy 1.6 - momentu jest więcej i lepiej rozłożony i nie ma takiego zmulenia po wrzuceniu dwójki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 30, 2013, 17:09:10 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13978
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
I dlatego mnie by bardziej już interesowała podmiana przełożenia 1 biegu na dłuższe.
Jest to możliwe i jak?
stara skrzynia ma dluzsza I i wszystkie pozostale posrednie krotsze,
przy czym II jest praktycznie 10% krotsza


Nie wiem jak obliczyłeś to 0.2 sekundy
program symulacyjny policzyl


Dołek w obrotach w 1.4 to jest w okolicach 3500rpm
dolek jest od 3200rpm do 4500rpm ,
ale jak wy go wyczuwacie to nie wiem,bo w tym dolku jest 121-122Nm ,a wczesniej i pozniej jest 125Nm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 30, 2013, 20:08:04 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
ale jak wy go wyczuwacie to nie wiem,bo w tym dolku jest 121-122Nm ,a wczesniej i pozniej jest 125Nm
A kiedy zaczyna się moc silnika?
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 30, 2013, 20:20:03 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6863
  • Płeć: Mężczyzna
Maksymalna moc jest przy 6000 obrotów, a potem gwałtownie spada, jak w każdym silniku.

przy czym II jest praktycznie 10% krotsza

To nam jest niepotrzebne, bo w skrzyni Rovera biegi 2-5 mają idealne zestopniowanie. 1 jest wyraźnie za krótka, żeby łatwiej się ruszało na niskich obrotach. I stąd cały problem.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2013, 20:22:12 pm wysłana przez banned »
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 30, 2013, 20:31:12 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Maksymalna moc jest przy 6000 obrotów
A kiedy dokładnie ta moc się zaczyna?

Bo przecież silnik nie tylko momentem żyje, a nawet bym powiedział, że Roverek żyje głównie za sprawą mocy a nie momentu ;}
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2013, 20:38:05 pm wysłana przez Mifumi »
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]