Autor Wątek: Wzmocnienie skrzyni biegów  (Przeczytany 33675 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 02, 2014, 20:23:04 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Masz staga 4 podeślesz mapy?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 02, 2014, 21:45:07 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Mogę podesłać, w zasadzie tam nie ma prawie żadnej ingerencji mnożnikiem. Szału nie ma, nawet się tu gdzieś żaliłem że z wolnych słabo wychodzi, chociaż ostatnio jakby mu przeszło  <mysli> chociaż zaczął brać 12. Jutro się podepnę.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 02, 2014, 22:56:56 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Jeśli się już podepniesz, to daj gotowy plik z ustawieniami, będę dźwięczny
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 03, 2014, 01:00:34 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro

zostało to udowodnione.

Coś więcej ? :)
skrzynia nie ma problemow, jezeli nie zmienia sie biegow (to i tak dotyczy najbardziej I na II ,bo z II na III jest duzo lepiej) powyzej 6000rpm,
seryjna skrzynia traktowana nawet duzym momentem i strzalami ze sprzegla w silniku o prawie 230Nm nie zgrzyta ,bo zmany biegow sa dokonywane ponizej 6000rpm
W sumie z ciekawości zrobiłem próbę ale na drugim biegu może nie do 6krpm ale w okolicach:
z filmiku ciezko cos odczytac,bo wskazowka szybko sie przesuwa,
na moim laptoku filmik tnie,to juz w ogole nic nie sprawdze
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2014, 01:02:33 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 03, 2014, 01:01:47 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jeśli się już podepniesz, to daj gotowy plik z ustawieniami, będę dźwięczny
a co chcesz zobaczyc na tych ustawieniach ? kazda konfiguracje ustawia sie oddzielnie ,to nie III gen
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 03, 2014, 11:46:16 am »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
z filmiku ciezko cos odczytac,bo wskazowka szybko sie przesuwa

No że wskazówka się szybko przesuwa to oczywiste, w końcu to sportowe auto :D Nadmienię że chciałeś to badać na 1 biegu a wtedy było by pewnie jeszcze szybciej.

Ale wspaniałomyślnie zmierzyłem te czasy pomiędzy 'tysiącami' na obrotomierzu i zobrazowałem na wykresie.



W każdym razie mimo wzrostu oporów czasy są coraz mniejsze, więc Twoja teoria jest obalona.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 03, 2014, 14:13:36 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

zostało to udowodnione.

Coś więcej ? :)
skrzynia nie ma problemow, jezeli nie zmienia sie biegow (to i tak dotyczy najbardziej I na II ,bo z II na III jest duzo lepiej) powyzej 6000rpm,
seryjna skrzynia traktowana nawet duzym momentem i strzalami ze sprzegla w silniku o prawie 230Nm nie zgrzyta ,bo zmany biegow sa dokonywane ponizej 6000rpm

No dobra, ale wątek dotyczy głównie skrzyni do K-Serii. A w przypadku silników, które jadą całym zakresem (patrz VVC) i moc osiągają bardzo wysoko (6900~7100obr/min) jest problemem. I gadanie, że go nie ma, bo w OHV Turbo, które jedzie w zakresie +/-3,5tyś obrotów to raczej kiepski dowód.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 03, 2014, 15:19:23 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
No dobra, ale ja wspomniałem tylko o dużej mocy (większej niż VVC), a nie o zmianiach biegów na wysokich obrotach.

Nie jest to wina OHV, że potrafi rozwinąć moc wcześniej - jest zaletą względem właśnie parametrów skrzyni :)

Jak jest potrzeba szybkiej jazdy i wysokiego kręcenia to chyba najlepiej zastosować skrzynię z Forda, ponoć są dzwony do roverów do kupienia ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 03, 2014, 15:50:21 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie jest to wina OHV, że potrafi rozwinąć moc wcześniej - jest zaletą względem właśnie parametrów skrzyni :)

Czekałem na ten argument. Porównaj WOLNOSSĄCĄ OHVkę do wolnossącego Rovera. Ciekawe przy jakich obrotach osiągałaby taką moc o ile w ogóle byłaby w stanie.
A wątek dotyczy właśnie wytrzymałości synchronizatorów przy korzystaniu z zakresu 6-7tyś i raczej posty o OHV nie wiele do tematu wnoszą.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2014, 15:52:28 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 03, 2014, 16:19:19 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Czekałem na ten argument.

Argument to zbyt wiele - zywkłe spostrzeżenie.

Ależ to porównanie nie ma sensu - rover lepszy, wiadomo nie od dziś :)

Posty o OHV mają o tyle sens, że siedzi tam taka sama skrzynia, więc coś można dodać.

A Bocian rozwiązał ten problem już dawno, należy skorzystać z jego doświadczeń - tym bardziej że dostępne są dzwony do roverów jak wspomniałem, a o czym dowiedziałem się dzięki Tobie Multec ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 03, 2014, 16:51:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Posty o OHV mają o tyle sens, że siedzi tam taka sama skrzynia, więc coś można dodać.

Wszystko ok, z tym, że rzadko kiedy używa się w OHV zakresu powyżej 6tyś, a np. w przypadku GSi (mowa o serii na benzynie) niezbyt możliwe. :P
Możliwe że Rover Turbo wystrojony tak by osiągał max moc w zakresie 5~6tyś byłby lepszym rozwiązaniem, ale niektórzy lubią wiertarki. :D
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 03, 2014, 17:11:57 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Nie ma co rzeźbić w tej skrzyni.
Wiadomo że najlepszą opcją jest skrzynia kłowa (Colotka), jak nie to N9 z forda (koszt raczej smieszny bo sprawną pięciobiegówkę można nabyć już za 100 zł).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 03, 2014, 17:16:42 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
że rzadko kiedy używa się w OHV zakresu powyżej 6tyś

Powiedziałbym, że praktycznie wcale.. No niestety skrzynia nie jest idealna, ale mimo wszystko w codziennej eksploatacji sprawuje się całkiem nieźle,

Najważniejsze to ją odpowiednio traktować, a to znaczy spokojnie. Możnna lubić wiertarki, nie ma w tym nic złego, można też zakręcić silnik wysoko, również nic w tym złego. Ale na miłość boską, nie szarpać wtedy przy zmianie biegów za drążek jak szaleniec!

Jak już mówimy o zmianiach nie tylko skrzyni to dla posiadaczy 1.4 otwarta droga to włożenie 1.8, polepszą się osiągi a i przebieg momentu nie kusi do dokręcania do odcinki. I chyba najtaniej, oczywiście zostawianie osprzętu z 1.4 to nie tylko tanie ale i niezłe wyjście.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 03, 2014, 17:43:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z tym się w 100% zgadzam, bo od tego dostaje w dupę nie tylko skrzynia, ale i cały układ przeniesienia napędu. Ja sam wykończyłem synchronizator w swojej skrzyni przez kretyńskie operowanie drążkiem/sprzęgłem... :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2014, 17:46:13 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 03, 2014, 19:16:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro


A wątek dotyczy właśnie wytrzymałości synchronizatorów przy korzystaniu z zakresu 6-7tyś
nie o wytrzymalosc synchronizatora chodzi ,tylko o jego szybkosc synchronizacji,
trzeba wolniej machac dzwignią ,albo zmienic bieg wczesniej,
nie rozumiem ekscytacji kreceniem do odcinki - przeciez pierwsze odciecie zabierze caly zysk z wysokiego krecenia
W każdym razie mimo wzrostu oporów czasy są coraz mniejsze, więc Twoja teoria jest obalona.
to nie jest moja teoria ,to jest fizyka,
ale chcialem w tym miejscu pogratulowac ci nadludzkiej percepcji w liczeniu oczami z dokladnoscia 0.1s - wstapiles chyba w stan metafizyczny ,bo wyniki sa godne metafizyki,
inaczej nie da sie nazwac tych pomiarow ,skoro stala sila na kolach napedza pojazd coraz sprawniej, mimo rosnacej sily oporow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 03, 2014, 19:24:24 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
a co chcesz zobaczyc na tych ustawieniach ? kazda konfiguracje ustawia sie oddzielnie ,to nie III gen
KGB, wiem, wiem. Swoją instalację mam ogarniętą - czysta ciekawość.

Posty o OHV mają o tyle sens, że siedzi tam taka sama skrzynia, więc coś można dodać.
Czasem roverowska skrzynia nie jest inaczej "przełożona"? Z tego co mnie pamięć nie myli różni się przepaścią między 1 a 2ką. Jest nawet na forum porównanie i dokładnie rozpisane którymi przełożeniami dokładnie się różnią.

Cała dyskusja jest o tyle ciekawsza, że osoby, które strzelają zębami w synchronizatorach nie wiedzą o tym, że każde bardziej usportowione wozidło dmuchnie wam te wszystkie czasy wykręcone na zmianie biegów przez jedno mocniejsze wciśnięcie gazu (chyba że stawiają się z Polo 1.2).
Skrzynie w polonezach z dobrym olejem pracują świetnie, osobiście przy spokojnej jeździe jestem w stanie zmieniać biegi bez sprzęgła bez najmniejszego zgrzytu ale niestety trzeba im to przyznać - są mega wolne. Większość przednio-napędówek zazębia synchronizatory w czasie krótszym, niż zajmuje naszym skrzynią zastanowienie się "który to był synchronizator?". Nie wiem czy to wynika z jej konstrukcji, ale nie ma znaczenia czy skrzynia ma 300 000 km czy 40 000.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 03, 2014, 19:31:28 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Czasem roverowska skrzynia nie jest inaczej "przełożona"?

To jest mit, nigdzie nie natrafiłem na taką informację, a jak porównywałem prędkości na poszczególnych biegach między roverem a OHV (na tych samych mostach) to były identyczne.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 03, 2014, 19:37:58 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Mit mit, porównywałeś prędkości w całym zakresie obrotów?
ech...
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 03, 2014, 19:45:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skrzynie sa w 3 kompletach przelozen,
najstarsza jest najkrotsza ,pozniej byla modernizacja i kolejna ,
w rezultacie wg.Morawskiego skrzynia do K16 ma takie przelozenia jak skrzynia w Plusie,
kiedy zrobili ten 3 rodzaj to nie wiem ,moze to byl 1994 ,czyli razem z wprowadzeniem rovera

ale mam skrzynie kupiona jako nowka w roku 1995 i jest to ta najkrotsza (chyba) ,bo ma V 0.88
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 03, 2014, 20:11:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Wiadomo że najlepszą opcją jest skrzynia kłowa (Colotka)

Zależy jak dla kogo. Po pierwsze potrzebny jest specjalista który ją ustawi. Po drugie jest zmieniony układ biegów. Po trzecie wyje głośniej niż silnik. Po czwarte są tam całkowicie zmienione przełożenia i żeby to jeździło to potrzebne jest bardzo krótkie przełożenie tylnego mostu. Przykład: Polonez 1.4 z Rajdu Rzeszowskiego. Konstruktor podłączył do seryjnego Rovera skrzynię kłową z Łady, a w moście zastosował przełożenie 4,55. W efekcie przy tym silniku zaowocowało to zupełnym brakiem przyspieszenia.

. Większość przednio-napędówek zazębia synchronizatory w czasie krótszym, niż zajmuje naszym skrzynią zastanowienie się "który to był synchronizator?"

Nie mogę stwierdzić czy tak jest z większością, czy nie jest bo większością nie jeździłem ale:
Na bank nie są wolniejsze niż stare skrzynie Puga/Cytryny, bo tamte to są mega wolne
Jeździłem dwoma Fiatami, Daewoo, Kią, Mercedesem 190 i Hondą Accord. I skrzynia Poloneza była zdecydowanie najszybsza z nich wszystkich. Albo powyżej pewnej szybkości biegi haczyły, albo w ogóle nie chciały wejść... w zachodnich albo Japońskich wozach. A w Polonezie nie miałem sytuacji żeby bieg nie wszedł. Po prostu wchodził idealnie i koniec. Problemy, jak już pisałem, były tylko przy redukcji z 3 na 2. Ale redukcja nie stanowi problemu dla osiągów auta, co najwyżej kierowca ma trochę trudniej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E