Autor Wątek: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E  (Przeczytany 38997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« dnia: Styczeń 18, 2014, 12:33:42 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Siemka, jako iż wychodzi na to, że Atu zostanie u mnie na dłużej to zdecydowałem się co nieco o nim napisać.

Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 44E

Kupiony w kwietniu 2013 z powodu braku środka lokomocji, po tym jak zeswapowane Caro na 1.6 16V okazało się mieć HGFa. Początkowo miał być tylko na około pół roku. Przebieg w dniu zakupu wynosił niewiele ponad 44tys km.

Po kupnie wyglądał tak:

Był bardzo brudny, gdyż ostatnie 3 lata stał pod chmurką, a raczej pod drzewami... Trochę się zeszło zanim został domyty z wszelkich tłustych osadów i wypolerowany, ale jednak miejscami pozostawały wżery po ptasich odchodach. Na podłodze wszędzie była obecna folia, na kanapie również.
Po pierwszym jako takim ogarnięciu prezentowało się to tak:

Fotele od nowości były w pokrowcach, więc są w stanie idealnym.

Tydzień po zakupie wymieniłem: rozrząd, filtry, oleje, świece, kable WN oraz wycieraczki blendę tylnej klapy.

2 maja na liczniku pokazało się:


Jeżdząc gdzieś po okolicy...


W czerwcu wymieniłem deskę rozdzielczą, założyłem radio odpowiednie rocznikiem do samochodu - Blaupunkt Bremen RCM127:

A w lipcu zapodałem głośniki Peiying:


W międzyczasie auto zostało kilka razy wypolerowane i powstało trochę zdjęć. Założyłem zółte halogeny, ale nie nadają się do niczego poza szpanem... Nie polecam.



Zmieniłem zgarniacze wody z szyb na te z Kombi, kierownicę też:


W sierpniu zamontowałem wakuometr:


Powstało kilka zdjęć...



W sierpniu też usunąłem pomarańczowe bańki z kierunkowskazów:


We wrześniu zamontowałem CB Radio oraz wpadło kilka naklejek na tylną szybe. Wpadła też dokładka przedniego zderzaka.


Od kolegi forumowego kupiłem taki gadżet:


W połowie grudnia nawinęło się już 49tys km na licznik, zamontowałem też światła dalekosiężne Wesem HM2 w grill Plusowy, który sam pociąłem:

Spięte razem z halogenami w zderzaku, aby dało się odpalać wajchą od długich, z możliwością zaświecenia oddzielnie.

Pod koniec grudnia udało mi się dostać spojler do Atuwki po bardzo długich poszukiwaniach, muszę tylko dorobić mu mocowania:


Ciągle bezawaryjnie służy i jeszcze trochę będzie służył. Możliwe, że skuszę się na montaż LPG do niego. Możliwe też, że wpadnie mu Orciari i jakieś fajne alu. A jeśli stan lakieru doprowadzi mnie do nerwicy to prawdopodobnie cały pójdzie w szary mat :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 18, 2014, 12:43:43 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Fajna troche zastana atówka która ma potenjał  :)
A carówką  nie jeździsz ?
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 18, 2014, 14:36:28 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Jaki wakuometr zamontowałeś?
I ile Ci polonez spala po mieście i w trasie na benzynie?
bo ja swojego (co prawda GSI) nie mam odwagi sprawdzać na innym paliwie niz lpg.
Ogólnie z masz niemal identyczne auto jak moje, tylko ja mam młodszego i GSI.
Nawet kierownica i spojler identyczne ;)

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 18, 2014, 15:10:18 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
I to jest fotosesja ;). Atomówka z ładnym kolorkiem no i niskoprzebiegowa <ok>, powodzenia w planach i niech dzielnie służy ;)

Rafale ile Ci pali benzyny (jeśli to nie tajemnica ?) :P
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 18, 2014, 19:24:03 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A carówką  nie jeździsz ?
Stoi na warsztacie i czasem coś przy niej grzebię :-) ostatni raz jeździłem nim w październiku :-P
Jaki wakuometr zamontowałeś?
Widoczny na zdjęciach, jakiś produkcji austriackiej.
I to jest fotosesja
Eee tam, mam dużo więcej zdjęć z tą Atuwka, ale kompaktowy aparat nie gwarantuje dobrej jakości i pomimo fajnych ujęć nie warto jest publikować. Liczyłem na fajna sesję zimową, ale śnieg widziałem tylko jednego poranka...
I ile Ci polonez spala po mieście i w trasie na benzynie?
Rafale ile Ci pali benzyny (jeśli to nie tajemnica ?)
W trasie około 8, w mieście... Za 60zl robię 80km, ale warto dodać, że są to głównie odcinki po około 7km, czyli z domu do pracy i z pracy do domu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 18, 2014, 19:35:54 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Czyli spalanie 13-14 litrów. To strasznie dużo bo ja jak dojeżdżałem do pracy 4km to mi spalal 11,5 litra LPG.
Czyli nawet nie będę próbował po mieście jeździć na benzynie.
A może masz coś nie tak z termostatem?
Bo u mnie przy temepraturze 0 stopni na dworzu w ciagu 2 km silnik osiąga 80 stopni.

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 18, 2014, 19:44:16 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Z termostatem chyba OK, dość szybko łapie temperaturę, już po tym jak wskazówka temperatury się podnosi leci ciepełko z nawiewów, co następuje po około kileometrze. Po około 2km mam 70-75 stopni i tak się utrzymuje aż dojadę do pracy. Jak kręcę się po mieście dłużej, to bez problemu łapie około 90 stopni i wychładza się tak, że nawet latem nie słyszałem drugiego wentylatora. Ale dodać trzeba, że mam termostat na 82 stopnie.

Dziś wlałem w silnik takie coś:

Ma wyciszyć popychacze hydrauliczne, zobaczymy co z tego wyjdzie :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2014, 19:46:43 pm wysłana przez Rafał »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 18, 2014, 19:52:44 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
To moze polonezy tyle pala. Ale nie spodziewalem sie ze LPG mniej spalają.
Przy takim przebiegu jak masz to hydro nie powinno byc slychac bo ja mam 20 tys km więcej i jest bardzo cicho. Moze to tez dzieki temu ze mam olej 10W60 bo silnik po wymianie duzo lepiej pracuje.

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 18, 2014, 19:59:03 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja mam 10W40 GM wlany, ale jak przyjdzie wymiana to zrobię plukanke i zaleję coś lepszego :-) szczególnie jest słychać dopóki silnik nie osiągnie około 60 stopni i ogólnie do tej temperatury jakoś tak "twardo" chodzi :-P

Z bliskich planów mam montaż centralnego z alarmem i immo, oraz oklejenie ramek drzwi folią czarną z brokatem.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 18, 2014, 22:31:35 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
A jak tam spojler już na stałe zamontowałeś?
Twardo to chodzi diesel jak sie rano odpala ;)
Ja centralny na wiosnę bedę montował jeśli uda sie wygospodarować trochę czasu.
A ramki sprayem czarnym matem można prysnąć.

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 18, 2014, 23:10:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Póki co szukam materiał na dorobienie mocowań do spojlera :-) do ramek mam już folię, więc zostaną oklejone :-) tak samo spojler :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 18, 2014, 23:22:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
te "zgarniacze" wody z szyb to nie od kombi ,tylko poprostu nowszy typ - swoja droga sa brzydsze od starszych i zastanawiam sie nad swapem w druga strone

a co do hydro to rozne oleje lalem i bez roznicy - jak juz sie zdeptaja popychacze ,to pozniej zaden olej tego nie uciszy,
odziedziczylem klekoczace popychacze po castrolu 10W40

nie maluj go na szaro - szkoda auta
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 19, 2014, 03:11:15 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Cóż twoje foty po ogarnięciu polerki przekonały mnie do tego żeby w moim ATU przy malowaniu nie zmieniać na Capri tylko zostać przy 44E ;) BTW też mam 97 i też było o bosche  :-)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 19, 2014, 10:09:44 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cóż twoje foty po ogarnięciu polerki przekonały mnie do tego żeby w moim ATU przy malowaniu nie zmieniać na Capri tylko zostać przy 44E
nie maluj go na szaro - szkoda auta
Niestety ten stan lakieru cieszy mnie tylko na zdjęciach, bo z prawego tylnego słupka i blotnika schodzi bezbarwny, z lewych tylnych drzwi też, a do tego trochę wżerów po ptasich odchodach... i jako że do Caro nie będzie wpadać Orciari to mam ochotę zapakować jest do Atu i całego pomalować w jakiś inny kolor niż fabryczny, a przy tym nie wydać dużo pieniędzy :-) mechanicznie i blacharsko ten egzemplarz jest bardzo dobry :-P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 19, 2014, 12:07:07 pm »

Offline mily24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1344
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM - Ekipa z Krakowa
Cóż twoje foty po ogarnięciu polerki przekonały mnie do tego żeby w moim ATU przy malowaniu nie zmieniać na Capri tylko zostać przy 44E
prosze cie, to jest chyba najsmutniejszy kolor dla plusa, dawaj capri, będzie robił dobrze atuwce w orciari ;)
Daewoo Polonez '99 nowy 1.6GSI
Sweter mk2 1.8 KAMEI X1

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 19, 2014, 15:13:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Niestety ten stan lakieru cieszy mnie tylko na zdjęciach,
rozumiem ,ale nie szary,
nie myslales o zrobieniu c-plus ? ,
nie bylo zielonych ,ale gdybys wybral jakis ladny zielony nie metalik (jezeli malowanie w niemieckim stylu) ,albo inny zywy kolor to by moglo sensownie wygladac,
nie bylo atu c-klasy,wiec wyroznialby sie na wiele sposobow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 19, 2014, 16:23:30 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
Te dalekosiężne jak się spisują?

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 19, 2014, 19:30:09 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jak już bym miał coś innego malować niż mat, to raczej nic z zielenią... ale wydaje mi się, że szary mat ma prawo fajnie wyglądać na Polonezie, nawet ktoś kiedyś miał Caro Plusa tak pomalowanego.

Inne opcje jakie mi przychodzą do głowy to coś takiego:

Te dalekosiężne jak się spisują?
Bardzo dobrze z porządnymi żarówkami :-)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2014, 19:32:04 pm wysłana przez Rafał »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 19, 2014, 19:51:11 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To zastanów się nad plasti-dipem. To bardzo ciekawe rozwiązanie nie ingerujące w blachę i wcale nie takie drogie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: FSO Polonez Atu 1.6 GLI '97 44E
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 19, 2014, 19:56:40 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
To zastanów się nad plasti-dipem. To bardzo ciekawe rozwiązanie nie ingerujące w blachę i wcale nie takie drogie
Podobno mało odporne na myjnie bezdotykowe :-P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+