Autor Wątek: Polonez 2,0 OHC  (Przeczytany 13132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 2,0 OHC
« dnia: Styczeń 24, 2014, 21:37:57 pm »

Offline micha987

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2014, 21:43:15 pm »

Offline mlody

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96r. L98 1.8Gli 16v/kombi 00r. 92u 1.6gli 16v/2xE30 Touring 93r. 1.8IS
właściciel tego poldoforda jest tutaj zarejestrowany tak wiec jego możesz się pytnąć http://forum.fsoptk.pl/index.php?action=profile;u=11888

ale ogólnie wygląda całkiem sympatycznie prócz ceny ale jak się chce mieć unikat to trzeba płacić :P
Cytat: Fasola
Co tam groki, el lusterka, szyby, grzane dupy, wspomaganie itd itd je*ać, EL w Vinie się liczy

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2014, 21:45:21 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Proponuje nie brać tego na poważnie :) To takie widzimisię właściciela.

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 24, 2014, 21:51:56 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
auto oryginalne ale do KAPITALNEGO remontu niestety...
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2014, 11:14:20 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Nie jest niestety wart więcej niż 2000 zł w tym stanie, ostatnio widziałem go na Czerniewicach 2008 lub 2009, już wtedy nie powalał stanem.
Mam takiego samego o rok starszego w trakcie remontu, wiem jakie to są koszta (jestem już po prawdziwym remoncie silnika).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2014, 13:43:15 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Bartek, składałeś go na ori częściach, czy coś modziłeś?


Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 26, 2014, 13:45:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Widzę korby i tłoki od małego Cossiego :)

Mój jest rozwiercony na pierwszy nadwymiar cylindry, do tego nowe tłoki, pierścienie i sworznie tłokowe, panewki główne i korbowodowe są nominalne, wał też zmieniony (był za psi pieniądz)
na taki który trzymał nominalne wymiary więc nie było sensu szlifować, panewki GLYCO (wszystkie), nowa pompa oleju o fabrycznej wydajności ale zwiększonym ciśnieniu, wszystkie nowe uszczelki. Korbowody sprawdzone na owalizację, wał sprawdzony.
Można powiedzieć że taka ładna seria zrobiona. Żadnych przeróbek w bloku poza nieseryjną pompą oleju, smarowanie idealne, wyczyszczone wszystkie kanały olejowe - masa szlamu w wale korbowym, ale to norma.
Głowica dotarte fabryczne zawory, gniazda lekko frezowane, nowe uszczelniacze, wałek FR32, seryjne koniki i sprężyny.
W drodze rolkowe popychacze zaworowe z BMW (od silników M43, czyli 1,6; 1,8) wymagają niestety pewnych przeróbek, ale to dopiero na wiosnę; leży i czeka całkiem fajny kolektor wydechowy 4-2-1 z jakiegoś forda (oczywiście ohaca), jego dwuruka wymaga ostrej rzeźby żeby to wepchnąć do PN-a.
To tak ogólnie. Turbo jako koncepcja upadła ze względów finansowych i mojej sytuacji życiowej, planuję tylko wrzucenie blosa i EFI bo tutaj wszystkie klocki są i czekają od kilku lat.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 26, 2014, 13:46:04 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Komp EFI oczywiście od Raducha ze sierrafan ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2014, 14:14:29 pm »

Offline bred

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 221
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez fiat syrena tarpan
Cena tego poloneza jest zawyżona o jedno zero, mimo że to oryginał a nie swap. Czerwony poldford z forum znalazł właściciela za ułamek tej kwoty. W zeszłym roku był jeden na allegro chyba za 5 tyś i długo wisiał, na pewno sprzedał się taniej.
Ja za swoje poldfordy , oczywiście do remontu płaciłem max 2,5 tyś.

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 26, 2014, 14:17:22 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Bartek, nie chce mi się bić piany na forum, ale wyślę Ci conieco na PW i w razie czego służę pomocą - PTK nie jest zainteresowane zbytnio poldofordami, o czym świadczy choćby brak odzewu na gotowy zestaw do swapa na 2.0 który niedawno wystawiałem. Odbierz wiadomość :)

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 26, 2014, 15:29:38 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Maniek, to nie to, po prostu jakbyś wystawił swap na rovera to poszłoby na pniu ;) (joke)
2.0 forda jest mało i więcej nie będzie, silniki do najoszczędniejszych też nie należą, ale w przeciwieństwie do dohca fiatowskiego, są do nich tanie części i jest ich opór, nie padają UPG od przegrzania, a zadbane silniki robią przebiegi porównywalne do starych diesli.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 26, 2014, 18:24:30 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
PTK nie jest zainteresowane zbytnio poldofordami

Tutaj jest tylko jedna słuszna ścieżka, hehe

Silniki wydają się ok, są trwałe i nie uciążliwe w ekploatacji - z tego co o nich wiadomo, nie kuszą jednak wybitnymi osiągami ani wspaniałym dźwiękiem czy niesamowitą kulturą pracy - dlatego nie mają tu zbyt wielu fanów. Jakoś mi umknęło to ogłoszenie, może znalazłbym dla takiego zestawu ciekawe połaczenie z nietypową budą ;] Ale teraz gdybanie.

Bartek nie myślałeś nad kupnem zdrowego słupka i przełożeniu wszystkich poldofordowskich części? Może koszty lepiej by się ułozyły.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 26, 2014, 18:44:20 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Lazar, zestaw nadal gotowy do sprzedaży (dolot, przerobiony wydech, wiązka pod poldka, chipowany komputer, bez silnika), łącznie z możliwością wykonania przeze mnie łap pod skrzynię i silnik.

A co do dźwięku, nie narzekałem na N/A:
https://www.youtube.com/watch?v=MN2TFbWfX9A&feature=youtu.be

A co do charakterystyki i kultury pracy - na kompie od Raducha jeździł jak diesel (odprężona, najsłabsza wersja 8.5:1, 100 KM):
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2014, 19:02:26 pm wysłana przez xmaniekx »

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 26, 2014, 22:54:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Bez przesady, dobrze zrobione pinto daje rade- przypominam ze fiatoford w moim wykonaniu wykrecił 9,12s do setki a silnik był mocno ograniczony finansowo i tez nie pierwszej mlodosci, wiec nie sluchajcie pieprzenia ze sa słabe, po za tym jak masz caly zestaw np z  zabitym motorem to kto ci broni zapiac pod skrzynie 2.3 16V ze scorpio(145Km), RS2000 ze escorta(150) albo zeteca 1.8/2.0(115-130Km) z mondeo ? Oczywiscie silnik trzeba dostosowac ale połowa pracy odpada bo silniki pasuja pod skrzynie :D:D a silniczki łatwo i przyjemnie sie tuninguje a ceny nie powalaja jak w przypadku rovera - dla przykladu sportowy walek do pinto z angli to koszt ok 600zł. Da sie  i z orginalnego zeliwa wystrugac duzo niewielkim kosztem :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2014, 22:58:51 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 27, 2014, 11:08:56 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Bartek nie myślałeś nad kupnem zdrowego słupka i przełożeniu wszystkich poldofordowskich części? Może koszty lepiej by się ułozyły.

Silnik zrobiłem dwa lata temu, przejechane nieco ponad 20 tys km.
Zależało mi na wyremontowaniu tego konkretnego bloku, bo ma nabity numer 000086, oryginalnie z FSO.
Stąd, mimo utridnień finansowych, chcę w tym roku auto skończyć, żeby znowu jeździło, bo na razie stoi od 1 lipca 2013...prace zakończyłem we wrześniu, teraz czekam na poprawę pogody żeby ruszyć dalej.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 27, 2014, 12:00:12 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
dziwi mnie to, ze nikt z was nie wsadzil 2:0 efi 16V. U mnie w sierrce ten silnik pracuje od lat i z całą powagą moge stwierdzić, że jest nie do zatrzymania. Wymainy oleju po 60tys, napinacz rozrzadu przeskoczył po 350 tys i w budzie sierrki robi niezłą robotę a co dopiero w polonezie. Gdybym miał skrzynie i łapy z belką nawet bym sie nie zastanawiał nad przekładką tym bardziej ze teraz nie pali mi więcej niż 9l gazu. Koszty silnika są śmiesznie niskie w porównaniu nawet do rovera a silnik na łańcuchu.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 27, 2014, 12:10:44 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
2:0 efi 16V. U mnie w sierrce ten silnik pracuje od lat
przekładałeś z wieloryba czy zwykłedo dohc bierzesz za 16v ?
ogólnie silniki forda złe nie są, ale jak już pakować to bardziej rs albo 2.3 niż dohc-a 8v, roboty nie mal tyle samo a efekty ciekawsze :-)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2014, 12:13:43 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 27, 2014, 13:12:47 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
2.0 16V ze Scorupy było w SIerce pod koniec produkcji, ale ten silnik nie jedzie, ZETEC lepszy, nie wspominając o RS2000 czy 2300 16V.

2.0 DOHC 8V ze Sierry i Scorpio MK1 to niezły silnik, ale wrażliwy na przegrzanie (pękają głowice), za to ma fajny rozrząd na łańcuchu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 27, 2014, 14:11:15 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
2.0 16V ze Scorupy było w SIerce pod koniec produkcji,
ten silnik nie wszedł do produkcji przed końce wytwarzania sierr ;)
zetec faktycznie fajny bo lekki, a rs i 2.3 to zwyczajne ewolucje 2.0, niestety tak jak w 8v głowice lubią sobie czasem pęknąć ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez 2,0 OHC
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 27, 2014, 14:54:50 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
glowice 8V są nie do zabicia, u mnie pracuje właśnie 8V ale slyszałem ze 16są nie odporne na przegrzanie ale za to dynamiczniejsze. Ten silnik u mnie dostawał nieźle w tyłek, jeździłem bez wskaśnika temperatury z wentylatorem na przycisk do momentu aż strzelił wąż od chłodnicy i glowica nadal siedzi na swoim miejscu. Polecam go przedewszystkim z uwagi na trwałość
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.