Autor Wątek: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k  (Przeczytany 54307 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 06, 2014, 21:22:23 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Dzięki Panowie. Nie wiem jaki jest tam olej, mają mi dosłać fakturę to pewnie się dowiem. Widać nowiutkie filtry (powietrza i oleju), sam olej też przeźroczysty i nez zapachu przepalenia czy benzyny. Pewnie i tak po swojemu zrobię wymianę i zaleję syntetykiem. Póki co zakasałem dzisiaj rękawy i zabrałem się za sprzątanie wnętrza. Było co robić, mam nieodparte odczucie że od 2002 roku nikt w aucie odkurzacza nie używał....:

Tak było dzisiaj rano gdy przystąpiłem do działań:










Zacząłem od wywalenia koślawych pokrowców, które odsłoniły mega super hiper designerskie szare obicia. Potem w ruch poszły szczoteczki, pędzelki, ściereczki oraz preparat Oskar produkcji K2, całe wnętrze zostało umyte i wyszczotkowane:







Fotele były ok ale dla świętego spokoju zarówno one jak i wszystkie wykładziny zostały wyprane pianką PRESTONE:


To samo spotkało wykładzinę bagażnika:


Kokpit został zabezpieczony pianką Autoland w wykończeniu matowym:



Podobnie boczki drzwi i wszelkie detale:



I po robocie:




I jeszcze taki detal:




Efekt końcowy:







Wieczorem pojechaliśmy Pluszakiem do centrum ogrodniczego na zakupy. Na liczniku przybyło z 30 km, co rzuciło mi się w oczy to to że samochód jest dość elastyczny, ciągnie już od niskich obrotów, spokojnie można przyspieszać od 1,4 tys, zupełnie inaczej niż "szesnastka" Rovera która poniżej 2 tys nie jedzie. Auto jest b. komfortowe mimo 12 letnich opon, dobrze i cicho się prowadzi. Z minusów to muszę pomalować pionowe ramki tylnych szyb bo lakier obłazi  i przedni zderzak bo jest po dziadkowemu przytarty z obu stron. Mojej lepszej połowie spodobał się dźwięk Poloneza, prawie chciała przejąć kierownicę:) Do prędkości 100km/h żadnych negatywnych odczuć, most cichy skrzynia tez.

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2014, 21:57:56 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 06, 2014, 22:02:46 pm »

Offline Robi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
Jest boooosssskiii :) Gdzie i kiedy można obejrzeć Twoje samochody?Choć na chwile je dotknąć  :P

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 06, 2014, 22:10:21 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Śliczny -tylko to mi się nasuwa na myśl . Swoją drogą było takie wielkie halo  o tym "nowym" Atu odnalezionym w FSO(chyba nawet bliźniak tego)  a znalazł się kolejny i to w lepszej kondycji ...    No to już jest cała gama silników w komplecie  ;) Planujesz jakieś alusy w nim ?

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 06, 2014, 22:40:10 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Śliczny -tylko to mi się nasuwa na myśl . Swoją drogą było takie wielkie halo  o tym "nowym" Atu odnalezionym w FSO(chyba nawet bliźniak tego)  a znalazł się kolejny i to w lepszej kondycji ...    No to już jest cała gama silników w komplecie  ;) Planujesz jakieś alusy w nim ?
Dzięki:). Planuję ALU do niego, połączone z wymianą opon, najchętniej widziałbym na nim "kopnięty krzyż 4 ramienny" lub takie z ostatniego wypustu jak ma Bartekcom na swoim ATU.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 06, 2014, 22:51:14 pm »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
Pięknie zadbany egzemplarz :) Miło się patrzy w jaki sposób właściciel dba o jego szczegóły w którym jest magia pięknego auta :)
Pozdrawiam :-)

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 06, 2014, 23:21:33 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Tak z ciekawości zapytam działa hydro regulacja wysokości świateł?

nastukane z galaxy tab 3

FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 07, 2014, 13:49:08 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Więc sam już nie wiem od czego to zależało.

Z tasmy fabrycznej wszystkie na mineralnym zjezdzaly, potem przy pierwszej wymianie byla decyzja na jaki przejsc. ;)

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 07, 2014, 15:26:32 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Co to za czyszczenie wnętrza bez wyjmowania kratek nawiewów?  :jezyk2: <lol>

tym bardziej że w plusie robi się to gołymi rękoma i trwa to 2 sekundy :]

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 07, 2014, 20:06:58 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Co to za czyszczenie wnętrza bez wyjmowania kratek nawiewów?  :jezyk2: <lol>

tym bardziej że w plusie robi się to gołymi rękoma i trwa to 2 sekundy :]

Poprawimy, stawiam pierwsze kroki w autodetailingu:)
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 07, 2014, 21:09:17 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
 :d

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 10, 2014, 11:53:50 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Wpadł mi w ręce "AUTO SZMAT" z 1998 roku gdzie do testów dostali chyba jeden z pierwszych egzemplarzy GSI.
Ma czarną pokrywę zaworów a na tylnej klapie brak jakże ważnego info że to wersja z "multipoint injection".

Jak dla mnie wrażenie robi okładka pisma gdzie w nowościach roku Polonez prezentowany jest tuż obok BMW. Tak mniej więcej wyglądało zaawansowanie motoryzacji w Polsce i w Niemczech. My zaprezentowaliśmy 84 konnego Poloneza podczas gdy niemiecki sedan miał ich 400 <ok>





Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 10, 2014, 12:26:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tak mniej więcej wyglądało zaawansowanie motoryzacji w Polsce i w Niemczech. My zaprezentowaliśmy 84 konnego Poloneza podczas gdy niemiecki sedan miał ich 400 <ok>
adekwatne do zaawansowania w rozwoju spoleczenstwa : minelo 16 lat i nadal mnie nie stac na zakup tego sedana z 1998roku ,
ale przynajmniej GSI spala mniej paliwa i ... oleju  <lol2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 10, 2014, 12:29:41 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Dzięki za wstawkę -miło się czytało . M5 to trochę inna półka ale dobrze ukazuje różnicę rozwojową obu państw . Tyle ,że my przez pół wieku byliśmy pod skrzydłami "tego ,który pokochał prostych ludzi " no i oczywiście spokojnej przystani wśród burz i wichrów  ;p Niemcy po wojnie miały trochę więcej szczęścia a o nas delikatnie rzecz ujmując  "zapomniano"(jak zwykle) ...

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 10, 2014, 12:47:01 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Piękny Polonez :)
Tak z ciekawości to ile za niego dałeś :) ?
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 10, 2014, 14:03:42 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Dzięki za wstawkę -miło się czytało . M5 to trochę inna półka ale dobrze ukazuje różnicę rozwojową obu państw . Tyle ,że my przez pół wieku byliśmy pod skrzydłami "tego ,który pokochał prostych ludzi " no i oczywiście spokojnej przystani wśród burz i wichrów  ;p Niemcy po wojnie miały trochę więcej szczęścia a o nas delikatnie rzecz ujmując  "zapomniano"(jak zwykle) ...
A mi się to porównanie na okładce bardzo spodobało, jest pozytywne mimo że auta z dwóch różnych światów /Auto Swiatów/ :)
Coś na zasadzie "Polak Potrafi" :)
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 10, 2014, 14:17:59 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
z 1998 roku gdzie do testów dostali chyba jeden z pierwszych egzemplarzy GSI.
ten numer jest z listopada, podczas gdy mój polonez już od czerwca śmigał sobie po drogach :D
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 10, 2014, 15:52:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
fragment o skrzyni biegow wymiata, Janusz Borkowski ma psi sluch skoro slyszy skrzynie biegow ,
rączkę Gosiewskiego ,skoro ciezko mu biegi wrzucac i
niezwykle zdolnosci manualne, skoro potrafi w tej skrzyni zakleszczyc biegi  <rotfl2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 10, 2014, 19:19:54 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Taaa...dobrze opisane. Mnie zastanawia po co kręcić GSI ponad 4 tys obr. skoro on w ruchu miejskim całkiem sprawnie przyspiesza w zakresie do ok. 3,5 tys km i nie pozostaje zawalidrogą. Sama skrzynia rzeczywiście (przynajmniej w nowym aucie) wymaga męskiej ręki ale przynajmniej w moich autach żadne dźwięki się z niej nie wydobywają.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 10, 2014, 22:09:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Tyle ,że my przez pół wieku byliśmy pod skrzydłami "tego ,który pokochał prostych ludzi "

To pierwsza sprawa. A druga to to że na początku XVII wieku się skończyły sensowne pomysły na urządzenie państwa. O ile wcześniej byliśmy pod pewnymi względami awangardą, to później rozwój ideowy i społeczny zaczął się cofać i to w zasadzie stanowiło bazę dla wszystkich późniejszych problemów. Popatrz co było w Polsce jeszcze przed nastaniem Czerwonych: wojna świetnie zmierzyła II RP. Mieliśmy świetną broń w prototypie, ale nie było gospodarki zdolnej do wdrożenia. Pomijam już rządzenie, bo jak gospodarka jest dość silna, to nawet działania chwilowo kiepskiego rządu zniweluje. Silna gospodarka w tym kraju się skończyła praktycznie gdzieś w okolicach Władysława IV.

fragment o skrzyni biegow wymiata, Janusz Borkowski ma psi sluch skoro slyszy skrzynie biegow ,
rączkę Gosiewskiego ,skoro ciezko mu biegi wrzucac i
niezwykle zdolnosci manualne, skoro potrafi w tej skrzyni zakleszczyc biegi

Bo Auto Świat to propaganda niemieckiego przemysłu. Rankingi punktowe były ustawiane pod niemieckie auta. Rozwalały porównania, w których dobrze prowadząca się Lancia, wyposażona we wszystko, przegrywała z Mercedesem który nie miał nic, był droższy o 20 tys. zł i silnik na tyle nieudany że nawet AŚ go skrytykował... Zresztą ostatnio wybuchło parę afer z niemieckimi instytucjami fałszującymi wyniki testów i plebiscytów na korzyść marek niemieckich. Goebbels wiecznie żywy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 10, 2014, 22:15:32 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
z 1998 roku gdzie do testów dostali chyba jeden z pierwszych egzemplarzy GSI.
ten numer jest z listopada, podczas gdy mój polonez już od czerwca śmigał sobie po drogach :D

Jest napisane w artykule jak byk że GSI od lutego produkowali :P
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)