Autor Wątek: Polonez Coupe by Portero Performance  (Przeczytany 56378 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwiec 25, 2014, 01:17:04 am »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
El-Portero2, przedstawiłeś już patent na przeróbkę metalowego noska zwykłej przejściówki na metalowy nosek (super obrso kjs bambino ;p) w wersji coupe

a istnieje jakaś możliwość (mniej lub bardziej druciarska <lol>) przerobienia atrapy plastikowej na coupe?

ja to widzę tak. trzeba mieć emblemat i wkuć go na tekturkę. Odrysować ołówkiem z 1,5mm odsunięciem. wyciąć odrysowany szablon i teraz szablon przykleić do kawałka płaskiego plastiku - najlepiej tego samego gatunku co atrapa. Wymierzyć, odrysować i wyciąć. mamy już plecy emblematu. Przyłożyć to do atrapy, odrysować i wyciąć żeberka po okręgu. Przyłożyć, wyrównać i pospawać żeberka atrapy do plastikowego okręgu.


Ja dłubie w plastiku

to mój sprzęt



tu materiały na miniszlifierkę



przy okazji polecam taką zabawkę, mam i daje radę http://weltmeister.pl/pl/p/MINISZLIFIERKA-SZLIFIERKA-PROSTA-TRZPIENIOWA-300el/308

aktualnie nie mam zbytnio czasu ale jeszcze parę miesięcy temu wpadłem na pomysł żeby replikować znaczki 1,5 X



plan miałem taki:

1)zalać spoiwem litery w emblemacie (przykładowo CE)

(nie wiadomo co to jest za typ plastiku, jaka mieszanka czy epdm, ppdm, pcv nie ma oznaczeń - pewnie jakiś PA plast to najlepiej spoiwa naciąć z takiego samego materiału, najlepiej z jakiegoś innego pękniętego znaczka, emblematu.)

2) oszlifować na płasko do równego te nadlane spoiny tylko w polu, w którym ma być litera X. (1.5 można zakleić taśmą)

3) mając gotowe pole można odrysować X w polu literowym.

4) wyciąć szablon "X" na blaszy

5) do blaszanego X'a przyspawać długi gwóźdź jako nóżkę (główką do X'a) oszlifować do gładkiego blaszkę

6) trzymając za długi gwóźdź, opalać 3min blaszany X nad ogniem.

7) wycelować rozgrzanym X'em w środek pola literowego i delikatnie wtopić plastik na ok. 1,5mm

8) jakieś defekty doszlifować

9) pomalować i gotowe  :-)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2014, 01:20:25 am wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwiec 25, 2014, 07:09:11 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Apropo emblematu to ja bym miał inną wizję, zeszlifować całkowicie stary, wyciąć laserowo z plexi np 1mm nowy, przykleić i pomalować.

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwiec 25, 2014, 08:28:39 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dobry pomysł na przeróbkę Trojan, właściwie nie mogło by nie wyjść, nawet przy niewielkich umiejętnościach. Tak samo można by zmienić pojemność :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 25, 2014, 09:08:39 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Dobry pomysł na przeróbkę Trojan, właściwie nie mogło by nie wyjść, nawet przy niewielkich umiejętnościach. Tak samo można by zmienić pojemność :)
Jakby kto się uparł to i cały znaczek można zrobić od podstaw, baza z grubszej plexi z oszlifowanymi zaokrąglonymi krawędziami, literki z cieńszej, nawet można pominąć śrubkę do przykręcenia i zastąpić taśmą dwustronną.

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 25, 2014, 12:41:41 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
znaczek to mozna wypluc na drukarce 3D ,wygladzic papierem i pomalowac dla lepszego efektu ,
przy okazji mozna wtedy stworzyc rarytasa jakiegos ,jak 1.6 X
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 25, 2014, 13:23:39 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Tak tylko że drukarka 3D to dość droga zabawa a laser w plexi to w każdym większym mieście za grosze. Kiedyś wycinałem części do modeli to za 100zł był taki woreczek że pewnie ze 20 emblematów by się uzbierało z tego :) I koniec ot bo koledze robimy bajzel, jakby ktoś chciał to pw :)

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 25, 2014, 21:31:16 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Portero gratulacje! Robota pierwsza klasa. Zazdroszczę umiejętności i zaparcia <spoko>

Wiem, że masz w głowie projekty, ale ja zawsze marzyłem o takim poldku jak poniżej :)

Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #87 dnia: Lipiec 08, 2014, 17:32:21 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Cześć
Silnik już odmulony - zbiera się znacznie lepiej i jako tako ujdzie w jeździe codziennej :)
Mam w zamyślę uwspółcześnić trochę coupe do jazdy: dowalić trochę "el" do wyposażenia

Plan:

-el szyby (zestaw raczej uniwersalny z allegro)
-central zamek na pilota (zestaw uniwersalny z allegro)
-wspomaganie kierownicy kompletne
-fotele i kanapa z fiata coupe (skóra)
-klimatyzacja

ogarnę wszystko prócz klimy bo nią nie miałem jeszcze styczności w produktach fso

na pewno będę chciał wymienić deskę rozdzielcza na taką z caro z prostokątnymi kratkami nawiewu w środkowej części pulpitu

co do reszty to jestem zielony, więc proszę Was o doradztwo. Podrzucie jakiś temat o klimie bo nie mogę znaleźć

na pewno sprężarka musi być dodatkowe koło, chłodnica klimy, przewody itd... są jakieś gotowe 'klima kit" do samodzielnego montażu? Znacie jakieś sklepy internetowe gdzie można kupić łapę sprężarki, mocowania oraz resztę elementów potrzebnych do zmontowania klimy? czy raczej szukać dawców po szrotach?   
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #88 dnia: Lipiec 08, 2014, 18:25:09 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
W sieci można napotkać sporo tematów poświęconych klimie, ale większość dotyczy plusów, nie wiele jest powiedziane na temat upychania klimy do starej deski. Podobno nagrzewnica calsonic z trucka pasuje bez większych komplikacji i jest sterowana linkami i ma normalną dmuchawę, tylko jest słabo dostępna.
Moim zdaniem największym problemem może być właśnie nagrzewnica, resztę, myślę, że można w miarę łatwo dobrać.
Nie ukrywam, że jeżeli ktoś ma jakieś konkretne informacje to też chętnie się trochę dowiem w temacie.

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #89 dnia: Lipiec 08, 2014, 18:28:08 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jak coś mam takiego calsonica więc zainteresowanych odsyłam na pw. klimę wrzucić do calsonica też nie byłoby łatwo - no bo tam nie bardzo jest gdzie dodatkowy wymiennik zamontować, za to sama nagrzewnica z obudową jest niebo a ziemia w porównaniu do starego typu - uczciwe nawiewy na nogi, dmuchawa odśrodkowa, obiegi wewnętrzny i zewnętrzny oraz sterowanie ciepłe/zimne przy pomocy klap. Gdyby był dostęp do jakiegoś małego wymiennika od klimy to może dałoby się go upchać w kanale od zimengo powietrza ale to luźne dywagacje.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2014, 18:32:49 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #90 dnia: Lipiec 08, 2014, 18:46:19 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zamiast klimy proponuję faltdach albo szyberdach elektryczny podnoszony i odsuwany nad dach :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #91 dnia: Lipiec 08, 2014, 21:10:09 pm »

Offline Jacu614

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Orciari
Zamiast klimy proponuję faltdach albo szyberdach elektryczny podnoszony i odsuwany nad dach :)
Wzmocnienia dachu usuniesz?

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #92 dnia: Lipiec 08, 2014, 21:18:52 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zamiast klimy proponuję faltdach albo szyberdach elektryczny podnoszony i odsuwany nad dach :)
Wzmocnienia dachu usuniesz?

Tak, mam usunięte środkowe wzmocnienie dachu w Caro i usunę też w Atu niebawem. Nic kompletnie się nie dzieje przez to. Wstawiając faltdach wycina się jedynie większy otwór w dachu. Zresztą, czy to szyberdach, czy faltdach - jedno i drugie jest dodatkowym usztywnieniem dachu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #93 dnia: Lipiec 08, 2014, 22:14:43 pm »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000
Ja również mam wycięte wzmocnienie w dachu, wyciętą dziurę i wspawany fragment innego dachu -  tak żeby mieć szyber chowany do środka. Na łączeniu dachów zastosowane cynwanie a nie szpachlowanie żeby nie pękało.


Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #94 dnia: Lipiec 08, 2014, 22:51:30 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
no tak tylko stojąc w korku przy 27'stopniowym upale szyberdach niewiele pomorze- klima to już wyższy poziom, to by było coś- trzeba będzie zdjąć pulpit i się zastanowić jak zmodyfikować nagrzewnice i prowadzenia...
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #95 dnia: Lipiec 09, 2014, 00:58:01 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pod maske wrzucasz koplet klimy jak z plusa (do minusa raczej ciezko dorwac) ,
a w srodku dopasowujesz jakis parownik i montujesz pod nagrzewnica - jest miejsce w obudowie, ale siedzi tam wentylator i jezeli parownik bedzie zbyt gruby ,to mozan go wlozyc nad nagrzewnice,
jak zalozysz deske z 3 nawiewami ,to chyba musisz zmienic dol obudowy na taki z 6otworami ,bo seryjnie jest z 4 - ale nie jestem pewny,bo juz mi sie to wszystko troche miesza - zdejmiesz to zobaczysz,
przy okazji mozesz zalozyc wlacznik 4 biegowy i odpowiedni wentylator do niego ,albo podlaczyc ten co masz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #96 dnia: Lipiec 09, 2014, 21:02:31 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
dobra, może tak od foteli zacznę przemianę bo obecnie wypadam z zakrętów

fiat coupe 2000r



albo alfa 147 3D 2003



alfa ma wzór bardziej retro natomiast fiat coupe już bardziej sport - który byście wybrali do qp?
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #97 dnia: Lipiec 09, 2014, 21:10:06 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja bym wybrał Alfę :) tylko czy kanapa na szerokość siądzie fajnie ? :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #98 dnia: Lipiec 10, 2014, 12:48:50 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Fotele z Fiata Coupe mogą dość śmiesznie wyglądać w Polonezie bo są bardzo pokaźne, obszerne. Fotele z Alfy 147 są ok, ale przednie wziąłbym pod uwagę także ze 156-tki. :)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Coupe by Portero Performance
« Odpowiedź #99 dnia: Lipiec 10, 2014, 13:01:16 pm »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000
Zobacz też fotele z alfy GTV\Spider - mają dobre trzymanie boczne i nie wyglądają "za nowocześnie" do repliki copupe - siedzisko przypomina IG Std.

http://img04-otomoto.sogastatic.pl/C33421497_7.jpg[/img]