Autor Wątek: FSO Polonez Rally  (Przeczytany 87171 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 28, 2014, 20:28:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wedlug ksiazki 174Nm przy 4700rpm 160KM przy 6900rpm
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 28, 2014, 20:36:35 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ładniutka seria wyszła, bo PS nie jest równe KM i stąd fabrycznie jest 158KM. :) Rozłożenie momentu, jak i ciąg do samego końca to jeden z powodów dlaczego fajnie jest mieć zmienne fazy. :D Aczkolwiek gdyby odcinka była przy 7400-7500... :)
I coś mi się wydaje, że z kolektorem ssącym z 1.4 nie byłoby lepiej. Heheh.
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2014, 20:40:04 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 28, 2014, 22:32:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Multec, zeby nie to, ze kilka dni przed hamownia sprzedalem PN'a to dysponowalbym wykresem. W moim przypadku zmiana byla na spooooooryy plus calej tej zabawy. Zobaczymy co wyjdzie z procesu zwiekszania zaworow. Baze juz mam. Teraz tylko fundusze na dokonczenie i zakup kolejnego PN'a. Tym razem Atu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 29, 2014, 17:42:18 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 29, 2014, 19:09:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Gdzies uciekło nieco ponad 10Nm
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 29, 2014, 19:33:04 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
przebieg momentu wręcz niewiarygodny. ;-|
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 29, 2014, 20:24:47 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Dokladnie moment idzie wrecz idealnie Diesle sie kryja :P teraz trzeba popracowac tylko nad tym zeby byl wyzszy. Druga ciekawa sprawa jest taka ze najwieksza moc jest na odcieciu! Mysle ze jak by przeniesc odciecie na  np 8 tys to dobił by pod 170 koni . Bo przy 7200 ani myslal tracic  mocy <cwaniak2>
Ogolnie jestem pod wrazeniem jest motywacja do dalszego dzialania

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 29, 2014, 20:30:21 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Mysle ze jak by przeniesc odciecie na  np 8 tys to dobił by pod 170 koni . Bo przy 7200 ani myslal tracic  mocy
To już dość spory koszt, bo fabryczna głowica nie wytrzyma takich obrotów.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 29, 2014, 21:04:10 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Do 7500 można kręcić. Ale powyżej 7300-7400 już mocy nie generuje, potwierdzone przez tunerów w UK. Po za tym mechanizmy zmiennych faz nie dadzą rady znieść więcej.
Cóż, teraz to przydałby się dobry porting głowicy, ITB i strojenie. :) I 180 powinno pęknąć, skoro bez dotykania silnika kolega jaqo zrobił 170koni ze 145tki. :)

A co do przebiegu mocy i momentu. To jest właśnie zaleta VVC, że jest w stanie płynnie zmieniać kąt otwarcia zaworów od 220st do 295st (dodam że najostrzejsze wałki (z TFa135) mają "tylko" 252st...) Ciąg czuć od samego dołu do odcinki i to jest piękne. :P
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2014, 21:08:24 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 29, 2014, 21:13:14 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Multec dokladnie jest teraz taki plan dzialania i cel <spoko> Fiata znam i wiem ze 180 koni  jest mozliwe.
Za 3 tyg mam ostatni start w tym roku i bedzie prepanacja w polonezie.
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2014, 21:18:41 pm wysłana przez kuras180 »

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 29, 2014, 23:30:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Faktycznie wykres jest fajny. CO z tego że mój osiągnął (podobno) więcej Nm skoro silnik kończy się na 5500RPM... Ale liczę że ostrzejsze wałki powinny poprawić sytuację. Tylko gdzie je dorwać w cywilizowanej cenie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 29, 2014, 23:57:22 pm »

Offline Sebek_K

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Chwilowo Golf IV
.
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2014, 00:03:49 am wysłana przez Sebek_K »

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 06, 2014, 20:31:40 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Panowie jaka jest srednica otworow kolektora ssacego przy uszczelce na laczeniu z glowica?? I w glowicy ??Mowa oczywiscie o VVC

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 06, 2014, 20:42:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ok. 37mm. Głowica ma mniejszy otwór. Wystarczy spasować jedno z drugim (np. dorobić sobie uszczelkę pod ssący idealnie na wymiar i na jej podstawie obrabiać kanał). Nie ma bardzo sensu borować kanałów, a jedynie skupić się na kształcie, pozbyciu górek itp i wygładzeniu przy gniazdach.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 06, 2014, 20:57:18 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Multec a w 1.4?? bo bede musial obciac kolektor pod itb i wolal bym zrobic z 1.4 zeby w razie czego miec oryginalny z 1.8.
A takimy skrzelami bedzie oddychal


Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 06, 2014, 21:02:25 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w 1.4 sa ok 34mm. trzeba troche wiecej poborowac.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 22, 2014, 19:52:21 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Juz jutro 2 KJS Bielawa zalapalismy sie na zapowiedz
Organizatorem jest kolega z forum Burat
http://www.youtube.com/watch?v=5wjY8NR5eIw
Oczywiscie jedziemy Polonezem.Bedziemy klasyfikowani w 2 klasach i jednoczesnie jest to moje zakonczenie sezonu

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 23, 2014, 22:03:51 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
2 KJS Bielawa za nami. Wystartowaly 73 zalogi
Ukonczylismy na
1 Miejsce w Klasie 4
1 Miejsce w Klasie 6
4 miejsce ze strata 0,6 sekundy do 3 w Generalce
Dziekuje Dobranoc

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 23, 2014, 22:30:44 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Gratulacje   <brawo> <piwo>
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 24, 2014, 02:17:20 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ładnie! :) jak widać polonezem, też można.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...