Autor Wątek: FSO Polonez Rally  (Przeczytany 92444 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 22, 2014, 20:08:55 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
silnik zupelnie wystarczy. ja bym zalozyl kol. ssacy z PN'a 1.4 bo VVC 160 na przespawanym kolektorze z Rovera to sie muli jak skurwesyn

Jak jest pospawany druciarsko w środku to tak jest. Dobrze pospawany i oszlifowany działa elegancko, nie wspominając o tym, że ma na całej długości kanały o średnicy ok. 36-37mm, a nie 31-32 jak w 1.4...
https://plus.google.com/photos/117490381414864581624/albums/6070482307553073681/6070482375952219154?banner=pwa&pid=6070482375952219154&oid=117490381414864581624&authkey=CIPqwdGr04C0wQE dokładnie widać. :) Uszczelka jest zrobiona dokładnie na wymiar kolektora z VVC.
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2014, 20:13:11 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 22, 2014, 20:16:54 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
nie wchodzi mi ten link. chyba nie dziala
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 22, 2014, 20:24:18 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
po za tym wedlug mnie pojemnosc seryjnego kol. ssacego od 160 jest nieco zaduza. porownujac nagrania kolegi kuras do tego jak pracowala moja 160 to jego ma zdecydowanego mula na wysokich obrotach. tak jakby bylo za male cisnienie na listwie wtryskowej. u mnie na seryjnej pompie od 1.4 po zmianie kolektora na PN'owski 1.4 roznica byla na tyle odczuwalna, ze rozpedzanie sie podczas wykonywania zmiany pasa przy wyprzedzaniu stalo sie niebezpieczne do tego stopnia, ze na 2 biegu przy przedkosci ok. 60-70km/h kola potrafily zaczac sie slizgac na suchej jezdzni. Mialem, wiem jak to sie zbiera.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 22, 2014, 20:33:32 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A na jakim kole i oponie ?



Gdyby było tak jak mówisz to raczej inżynierowie MGR by wrzucili plastik do VVC. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 22, 2014, 21:04:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
jezeli masz most z trucka to mozesz go smialo wywalic i na poczatek wstaw 4.3. Nie wielka roznica w przelozeniu ale to juz pare km szybciej. jezeli jeszcze bedzie za wolno to ostatecznie 3.9

Na rajdach to się akurat nie znasz. Pojedź jeden KJS, a przekonasz się że nawet most 4.3 jest w *uj za długi i nie wrzucisz więcej jak drugiego biegu.
Na rajdzie rangi Mistrzostw Polski, albo nawet WRC, specyfika odcinków specjalnych jest taka, że auto o mocy 300KM z trudem osiąga 180km/h i to tylko na najszybszych odcinkach.

Fabryczna Lancia Stratos HF była ustawiana nierzadko na Vmax 160km/h.

Na KJSie nie ma raczej szans żeby przekroczyć 140km/h, a w przypadku auta o mocy poniżej 200KM, to raczej będzie góra 120-130, wyjąwszy taką antyPZMowską imprezę jak Krytierium Kamionki.

Nie bez kozery OBRSO specjalnie na potrzeby rajdów opracował przełożenie 5.37 i takie jest w tym Polonezie zamontowane. Jedyny problem polega na tym że tego typu przełożenie najlepiej się sprawdza przy inaczej zestopniowanej skrzyni, z 1 biegiem długim ,a nie krótkim, bo seryjna skrzynia się robi praktycznie 4 biegowa.

Jeszcze dodam że w Mistrzostwach Polski 94 bracia Wodniakowie mieli Poloneza 1600 kl. A6 przygotowanego jeszcze przez OBR, z silnikiem o mocy 120-130 KM, kłową skrzynią i na wszystkie rajdy mieli przełożenie 5.37, za wyjątkiem jednej w roku imprezy gdzie zakładali 4.55.

Gdyby było tak jak mówisz to raczej inżynierowie MGR by wrzucili plastik do VVC.

Może wrzucili w prototypie i im silnik zdechł po 150 tys. albo nie współpracowało to z wydechami które dało się przeprowadzić w Roverach.
Bez sprawdzenia obu opcji na hamowni się raczej nie dowiemy czy to by się sprawdziło.

Mojemu Polnezowi jeszcze barkuje paru kluczowych rzeczy (w tym troche mocy) a juz jest szybki i konkurencyjny. Z autami w klasie pojemnosciowej radzi sobie bez problemu ze wszystkimi Astrami GSI

Mam taką teorię, że w RWD jest bardziej równomierne obciążenie opon masą w zakręcie i mogą przez to mieć lepszą przyczepność.
Jedyne co mi się nie podoba na oko, to ten podskakujący tył. Jakby amortyzatory nie radziły sobie z tłumieniem na tzw. szybkim dobiciu.
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2014, 21:15:07 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 23, 2014, 11:06:00 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Na rajdach to się akurat nie znasz. Pojedź jeden KJS, a przekonasz się że nawet most 4.3 jest w *uj za długi i nie wrzucisz więcej jak drugiego biegu. Na rajdzie rangi Mistrzostw Polski, albo nawet WRC, specyfika odcinków specjalnych jest taka, że auto o mocy 300KM z trudem osiąga 180km/h i to tylko na najszybszych odcinkach.
fakt, nie znam sie na rajdach. Po prostu chciałem tylko zasugerowac pewne zmiany, ktore byc moze okazalyby sie pomocne.

 
A na jakim kole i oponie ?
kolo 13" opona 185/70 z bieznikiem ok 6-7mm
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 23, 2014, 15:30:14 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Może wrzucili w prototypie i im silnik zdechł po 150 tys. albo nie współpracowało to z wydechami które dało się przeprowadzić w Roverach.
Bez sprawdzenia obu opcji na hamowni się raczej nie dowiemy czy to by się sprawdziło.

A co to ma do rzeczy ? Inny materiał kolektora powoduje nadmierne zużycie silnika ? Nawet jeśli fabryka wypuszczałaby takie coś to raczej zostałyby dostosowane średnice kanałów kolektora do średnicy głowicy. Prototypy z 1994-1995 też miały aluminiowe kolektory takie jak późniejsze. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 23, 2014, 20:57:55 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Napewno nie wrzuce kolektora z 1.4 bo to nieprozumienie ma duzo mniejsze kanaly.Sledzik 4.3 3.9 do sportu ?? ;-| do tego slicki 15 zycze powodzenia.Jak bym teraz zalozyl kolektor z 1.4 przelozenie 3.9 i kola 15 slicki to nie wiem czy by mnie rover 1.4 nie objechal na 4;55.

Jest tak jak pisze banned wrzuca sie jak najkrotsze przelozenia zeby silnik pracowal caly czas na oprymalnych obrotach ( moment konie )
Kolektora z1.4 nie bedzie zreszta tego z Mg  tez

Podziwiam ludzi ktorzy jezdza autem 140-150 konnym na kolach 13 i profilu 70
13 nastek to ja nawet na treningi nie zakladam bo nie dalo by sie auta utrzymac na wprost chyba do 5 biegu

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 23, 2014, 21:08:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W sprawie skrzyni to może ford. Ma nieco inne zestopniowanie niż FSO I dłuższa II i III krótsza IV taka sama i V też krótsza.  A w specjalistycznych sklepach idzie kupić jeszcze bardziej sportowe przełożenia do N9 ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 23, 2014, 22:04:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Napewno nie wrzuce kolektora z 1.4 bo to nieprozumienie ma duzo mniejsze kanaly
w dwoch silnikach VVC skladanych przeze mnie, jeden wersja 145KM drugi to moj 160KM na kolektorze od PN'a 1.4 silniki bardzo dobrze pracowaly w pelnym zakresie obrotow.  W dodatku ten 145 byl odprezony i mimo to krecil sie na przelozeniu 3.9 i kolach 16 jak glupi. mam za soba kilkanascie zlozonych silnikow rovera, niektore seria, niektore poddane modyfikacjom.

Ale dobra, widocznie do KJS'ow i innych rajdow potrzebna jest zupelnie inna wiedza odnosnie pracy silnika spalinowego jak i przeniesienia napedu. Widocznie zeby pomoc komus przy zwiekszaniu mocy rowniez trzeba miec stopien generala dyplomowanej szkoly magisterskiej
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 23, 2014, 22:24:24 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Nie uwierze jak nie zobacze  ;p To sa Twoje odczucia ze na kolektorze z 1.4 jest lepiej czy bylo to sprawdzone na hamowni?

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 23, 2014, 22:24:35 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Napewno nie wrzuce kolektora z 1.4 bo to nieprozumienie ma duzo mniejsze kanaly
w dwoch silnikach VVC skladanych przeze mnie, jeden wersja 145KM drugi to moj 160KM na kolektorze od PN'a 1.4 silniki bardzo dobrze pracowaly w pelnym zakresie obrotow.  W dodatku ten 145 byl odprezony i mimo to krecil sie na przelozeniu 3.9 i kolach 16 jak glupi. mam za soba kilkanascie zlozonych silnikow rovera, niektore seria, niektore poddane modyfikacjom.

Ale dobra, widocznie do KJS'ow i innych rajdow potrzebna jest zupelnie inna wiedza odnosnie pracy silnika spalinowego jak i przeniesienia napedu. Widocznie zeby pomoc komus przy zwiekszaniu mocy rowniez trzeba miec stopien generala dyplomowanej szkoly magisterskiej
Mam zamiar do mojego pomodzonego 1.6 wrzucić kolektor od VVC, sądzisz, że pogorszy to osiągi względem kolektora od 1.4 ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 24, 2014, 00:26:48 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jak nie będzie spasowany z głowicą to pogorszy, ale u Ciebie są rozborowane kanały więc powinno być lepiej.

Wszystko fajnie, ale dupohamownia wiele nie powie. Przemkowy nawet nie miał kolektora z VVC więc nie wiecie jakby jeździł. :) A kolektor Szakala był tragiczny i zapewne w środku nikt nie bawił się w wygładzanie po odwracaniu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 24, 2014, 08:26:16 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Mam zamiar do mojego pomodzonego 1.6 wrzucić kolektor od VVC, sądzisz, że pogorszy to osiągi względem kolektora od 1.4 ?
jezeli chcesz poprawiac dolot to odloz pare zlotowek i zrob caly kolektor od podstaw wczesniej przeliczajac srednice kanałow, dlugosc i pojemnosc dolotu.
A kolektor Szakala był tragiczny i zapewne w środku nikt nie bawił się w wygładzanie po odwracaniu.
gdybym ja go oddawal do spawania to w  zyciu nie zaplacilbym 800zl za pospawanie kolektora. za ta kwote mialbym kolektor w kwasowki o ksztaltach i pojemnosci bardzo zblizonej do VVC.
Wszystko fajnie, ale dupohamownia wiele nie powie. Przemkowy nawet nie miał kolektora z VVC więc nie wiecie jakby jeździł
Moja dupohamownia po wyrzuceniu kol. z VVC i wstawieniu od 1.4 pokazala znaczne przesuniecie momentu w nizsze obroty, wyeliminowala dziure w granicach obrotow 5000-7000 i znacznie poprawiona kultura pracy na wolnych obrotach, nie wspomne juz o tym  o ile ciszej zaczal on pracowac. nie zdarzylem go shamowac, poniewaz klient na ten samochod trafil sie szybciej, niz bylem zapisany na hamownie. zabrakło tylko kilku dni a sprzedaz byla pilniejsza niz hamowanie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 24, 2014, 11:18:02 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
jak i przeniesienia napedu.

Po prostu potrzebna jest znajomość docelowych warunków pracy :) Na rajdzie nie ma do dyspozycji kilometrów prostej na rozpędzanie, auto musi rozwinąć dość dużą prędkość w jak najkrótszym czasie, tak żeby średnia była jak najwyższa i bywa że to się czasem wiąże nawet z przepałowaniem jakiejś prostej na odcięciu na ostatnim biegu, bo specyfika odcinka jest taka, że więcej się traci na słabym przyspieszeniu w pozostałych sekcjach, niż na niezdolności osiągnięcia większej prędkości na tej jednej prostej gdzie piłujemy na odcięciu.

Most 4.3, ew. 41 by się nadał do rajdów w specyficznych warunkach, kiedy mamy silnik turbo o bardzo dużej mocy, niskie obroty mocy maksymalnej (np. 5-6tys.) i duży moment w całym zakresie. Lekkie RWD z silnikiem turbo dużej mocy, po prostu już natrafia na bariery braku przyczepności, a moment silnika jest tak duży że przy krótszych przełożeniach trzeba by mieć kłową skrzynię i sprawnego kierowcę żeby nie tracić czasu podczas nieustannych zmian biegów i buksowania.

Moja dupohamownia po wyrzuceniu kol. z VVC i wstawieniu od 1.4 pokazala znaczne przesuniecie momentu w nizsze obroty, wyeliminowala dziure w granicach obrotow 5000-7000 i znacznie poprawiona kultura pracy na wolnych obrotach

Na tym ja się z kolei nie znam, ponad to, co przeczytałem w szeregu artykułów technicznych nt. dolotów i wydechu. Generalnie, to możliwe że coś się poprawi przez zmniejszenie średnicy dolotu lub wydechu w określonym miejscu, zwłaszcza jak dolot i wydech wcześniej były niedostrojone do siebie. Natomiast ciężko coś stwierdzić, bez dogłębnej wiedzy i precyzyjnych obliczeń.

Zdanie mam takie: Najpierw najlepiej ogarnąć to co stwarza największe problemy i nie ma wątpliwości co robić, żeby sytuacja się poprawiła, czyli dać szperdyferencjał, dopasować skrzynię, w następnej kolejności zamontować lepsze hamulce i jeżeli nie zostało to zrobione, to zapytać Zerkopol czy przy tych ustawieniach sprężyn, są w stanie dopasować Bilsteiny żeby auto przestało tak podbijać na tylnej osi. Jak to już będzie ogarnięte, to wtedy opłaci się zainwestować w specjalistów od strojenia układów dolotowych i wydechowych oraz elektroniki i podejść z mocą między 170-200KM, bo wówczas reszta auta będzie w stanie tę moc wykorzystać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 24, 2014, 23:58:31 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Bilstein jest przereklamowany i za drogi!!Mam z tylu zalozone nowe bile b6  i nie polecam nikomu sa conajmniej za drogie o polowe do tego co oferuja.
Umowilem sie na hamownie we wtorek zobaczymy co ten silnik soba reprezentuje :d

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 26, 2014, 14:25:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
To są B6 do Poloneza? <zdziwiony>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 28, 2014, 18:48:16 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 28, 2014, 19:05:50 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Coś więcej ? Wykres ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 28, 2014, 19:20:21 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Wykres wrzuce jutro bo skaner w domu mi nie chodzi.Ogolnie calkiem mily jest ten silnik. Prawie maxymalny moment ma od 2 tys i idzien poziomo do odciecia.
Co dziwne  odciecie blokuje moc silnika, moc rosnie caly czas az do samego odciecia bez spadku .
Hamowalismy go 2 razy i wykresy sie niemal idealnie pokrywaja
Do serii brakuje mu  1 konia z groszem co do momentu to nie wiem ile powinien miec.