Autor Wątek: Alternator 120A  (Przeczytany 7807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator 120A
« dnia: Lipiec 27, 2014, 13:24:12 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
W swoim dieslu będę planował zmieniać alternator z seryjnego (chyba 50 albo 60A) na 120A.
O mocowanie itd. się nie martwię bo jakoś sobie z tym poradzę.
Martwię się bardziej o elektrykę, nic się nie stanie jak zamontuje 2x mocniejszy alternator, mam na myśli głównie przekrój kabla jaki jest oryginalny czy nie będzie za cienki jak na tak wysoki prą ładowania.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 27, 2014, 13:32:09 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A co się ma stać ? Daj tylko z altka do aku porządny przewód np. 8-10mm2 i będzie ok. Ja u siebie mam altek z Zafiry 140A i działa aż miło.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 27, 2014, 13:34:21 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
teoretycznie powinno być 16mm2.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 27, 2014, 13:50:45 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Tylko czy wymienić fabryczny czy dołożyć do fabrycznego (żeby szedł z alternatora do akumulatora).
Czytałem na elektrodzie że powinien być 20 mm2 , ale aż taki specjalnie puszczać? :)
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 01, 2014, 13:39:34 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Ja mam założony z VW Sharana alternator o prądzie ładowania 150 A i jeżdżę od ponad roku i nic złego się nie dzieje, przecież napięcie jest takie samo co w seryjnym więc elektronice nic nie grozi  :-) a jeśli chodzi o kabel łączący alternator z akumulatorem to mam założony spawalniczy 50 mm^2  więc wyrzuć fabryczny cienki kabel który i tak już jest stary i słabiej przewodzi a daj porządny, myślę że 20 mm^2 też starczy  <spoko>
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 01, 2014, 14:16:08 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Pytanie, czy dajesz więcej odbiorników, np bojler na ciepła wodę, żelazko ;)
Jak instalacja bez zmian zostaje, to można nic nie robić.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 01, 2014, 20:39:50 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Napięcie nie ma za dużo do przekroju przewodu, kwestia natężenia prądu (ampery).
Co do odbiorników to mam ich dużo.. jeszcze ostatnio doszedł mocny wzmacniacz i reszta nagłośnienia, więc trochę prądu alternator musi dawać :).
Jak idzie ten przewód alternator - akumulator, bezpośrednio alternator jest łączony przewodem z akumulatorem tak?
Co do dodatkowych odbiorników są one zasilane osobnym kablem który idzie z akumulatora.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2014, 20:42:33 pm wysłana przez Speed024#1968 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 01, 2014, 20:54:51 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Tak, bezposrednio Jak zamontujesz, to sie pochwal. Wykombinowales z czego bd pasowal altek?
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 01, 2014, 21:36:32 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Generalnie powinieneś wymienić przewód, którym popłyną duże prądy czyli altek > aku. Robiąc takie modyfikacje pokuś się od razu o nowe wielofunkcyjne klemy (o ile jeszcze ich nie masz). Co do zasilania wzmacniacza to koniecznie puść osobne przewody z dużym zapasem przekroju z obowiązkowym zabezpieczeniem. Jeśli zalecają 10mm2 to daj 16mm2, jeśli 16mm2 to 25mm2 itd. Uderzenia basu potrafią zdrowo przydławić. Jeśli chcesz to wrzucę Ci filmik jak u mnie pięknie napięcie spadało do 9V na kablach 10mm2 - zalecanych.

I za fafikiem - co to za altek?

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 01, 2014, 23:33:19 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Excalibur, dobrze pisze. podstawową przyczyną spadków napięcia jest zbyt mały przykrój przewodów. w Peugeot 604 z v6 2460 pojemności wszystko było elektryczne. sam szyberdach ważył kilkanaście kilo, silnik od nadmuchu miał ponad 200 W mocy. wszystkim urządzeniom dostarczał prąd 54 A alternator   współpracujący z 60 Ah akumulatorem. za to najcieńsze kable miały po 6 mm2 a konektory zrobiono z blachy mosiężnej 0,8 mm. wszystkie urządzenia podłączone były do, specjalnie w tym celu zbudowanych gniazd masowych. były to trzpienie wystające z blach karoserii, na nich przykręcone zostały sześcioramienne "gwiazdki"- męskie końcówki konektorów. w komorze silnika było tych gniazd 6. tam podłączone były urządzenia zasilane prądem. pod deską też było ich kilka. idąc za tym przykładem, wsadzając DOHC do CARO GLE zastosowałem 50 mm2 na przewód akumulator- rozrusznik, silnik dostał masę bezpośrednio z akumulatora tym samym przewodem. układ zapłonowy zasiliłem przewodem 6 mm2 i takie rozwiązanie uważam za właściwe. pisałem kiedyś o pulsujących światłach, chyba znam przyczynę. na alternator założyłem koło o za dużej średnicy. dlatego na wolnych obrotach zbyt wolno się kręcił. teraz wymieniając w GLI  przewody, bo myszy izolację obgryzły, wkładam kable o większym przekroju.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2014, 23:36:16 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 02, 2014, 01:51:04 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Taki :

http://www.aparts.pl/partscatalogue/articledetail.aspx?a=00021&b=03417&c=09079&d=0002&node=00004&pnode=0100010,0100041,0100350&t=1&ta=0~1986~1040~1021&te=0030&tg=00004&tl=000000126&item=0986040021

Wymiary się sprawdzają i wszystko inne, jeszcze go nie założyłem.
Co do zasilenia wzmacniacza to już jest zasilany chyba 20mm2 + bezpiecznik zaraz za aku, tak samo jak i dodatkowe wyposażenie jest zasilane grubszym przewodem + zabezpieczenie zaraz za aku.


Któren przewód łączy akumulator z alternatorem ?

A o masę zadbałem, porządny gruby kabel łączy się z blokiem silnika, drugi się łączy z karoserią za akumulatorem, a 3 gruby kabel w środku i zakręcony na nakrętkę, wraz z przewodami masowymi.

Jakie klemy wielofunkcyjne masz na myśli?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2014, 02:40:53 am wysłana przez Speed024#1968 »
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 04, 2014, 23:12:39 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI


Któren przewód łączy akumulator z alternatorem ?


Przewód który idzie od klemy plus do alternatora  :-)



Jakie klemy wielofunkcyjne masz na myśli?

np takie http://www.caraudiosklepy.pl/hollywood-hbtp-p561.html Sam chciałem kupić takie ale jakoś nie wyszło i zostały klemy za 5 zł ze sklepu motoryzacyjnego, do których jednak da się podłączyć dwa przewody 50 mm^2 i jeden kabel około 20 mm^2
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 05, 2014, 02:25:24 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Z mojego zdjęcia to jest ten brązowy ? Czy który ? :)
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Alternator 120A
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 05, 2014, 22:17:03 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI


Wydaje mi się że to ten u Ciebie idzie od klemy plus do altka, który zaznaczyłem, ale najlepiej zobacz który gdzie idzie i będziesz widział bo ja Ci nie wywróżę  :-)





A tu masz moje rozwiązanie jak mam u siebie podłączone 1 to kabel od akumulatora do alternatora, a 2 to kabel łączący akumulator i rozrusznik ;-)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2014, 22:36:05 pm wysłana przez djcygan2009 »
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??