Autor Wątek: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach  (Przeczytany 5534 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1008
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« dnia: Wrzesień 21, 2014, 15:23:51 pm »
Jakie pasują?
i banalne pytanie ze ślusarki - jak się to montuje? potrzebny gwintownik czy same gwintują blaszkę?
Jedz mało, a na wieczerzę jeszcze mniej; zdrowie całego ciała urabia się w pracowni żołądka.
Don Quixote

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2014, 15:39:06 pm »
Wiercisz otwór np M6 albo M8...
Następnie gwintujesz (kalamitki najpopularniejsze mają gwint M10x1)
Potem wkręcasz kalamitkę (najlepiej na miedzianej podkładce ale nie jest to konieczne) i po krzyku.


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 993
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 21, 2014, 20:30:34 pm »
Do końcówek to nie większe jak M6 więc wiertło 5
Pozdrawiam Dominik
https://m.facebook.com/Mechanika-Samochodowa-Dominik-Bryszewski-260824884461090/?ref=bookmarks
www.facebook.com/brysiek.zakierownica/
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2294
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 21, 2014, 20:36:34 pm »
a co robicie z wiórami które dostały się do środka? miseczki w sworzniach są poliamidowe. sworzni w których fabrycznie nie ma otworów nic bym nie ruszał.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: Polonez Caro 96' L202 Jest: Opel Vectra B X20DTL
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 21, 2014, 20:53:54 pm »
Jako były ślusarz zgadzam się z przedmówcą. Nie warto wiercić jeśli nie było takiej opcji ponieważ sworzeń czy końcówka po takiej operacji klęknie szybciej.

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 650
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 21, 2014, 21:02:37 pm »
A nie lepiej przed zamontowaniem zdjąć te gumowe kapturki i nawalić dodatkowo smaru, bo osobiście zdarzyło mi się,  że jak zdjąłem ten kapturek to smaru fabrycznie  było bardzo niewiele i nie dziwne jak to szybko pada.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2294
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 21, 2014, 22:05:09 pm »
wydaje mi się, że należałoby zacząć od wymiany smaru pakowanego przez wytwórcę. jak wszystko używane w motoryzacji jest on najgorszego gatunku. jest to przemyślana polityka- ma się szybko zużyć a właściciel ma kupić nowe. w sworzniu powstają olbrzymie naciski, smar grafitowy użyty przez producenta nie jest w stanie utrzymać się na małych współpracujących powierzchniach. smar raz wyciśnięty nie jest w stanie powrócić między współpracujące powierzchnie. powierzchnie trą się praktycznie na sucho. myślę że jedynym sposobem na przedłużenie życia sworzni jest lepszy smar. doskonałym przykładem niewłaściwego smaru są szlifierki kątowe. po rozkręceniu przekładni okazuje się że smar jest- na obudowie, siła odśrodkowa odrzuciła go i zęby kół pracują na sucho. są smary techniczne do tego rodzaju przekładni ale ich cena jest zaporowa. do sworzni są również specjalne smary, cena również jest "specjalna". spójrzcie na to-  http://www.unittech.pl/smary-specjalistyczne
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2014, 22:07:43 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2014, 07:56:26 am »
Używać smaru do centralnego smarowania.

Można zrobić w samochodzie instalację centralnego smarowania na wzór tej jaka jest w ciężarowkach.
Do tulei, sworzni, drążków zupełnie spokojnie można tak zrobić. I nie bawić się za każdym razem ze smarowaniem poszczególnych kalamitek tylko raz a dobrze wszystkie punkty.

Wystarczy kilka metrów przewodu tekalan 4mm kilka szybkozłączek i mamy gotową instalację centralnego smarowania.
Do której raz na 2-3 miesiące wystarczy przecisnąć trochę smaru do centralnego smarowania (Koszt Agip , 130zł za 4.5Kg.)


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4636
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 24, 2014, 13:44:44 pm »
A nie lepiej przed zamontowaniem zdjąć te gumowe kapturki i nawalić dodatkowo smaru, bo osobiście zdarzyło mi się,  że jak zdjąłem ten kapturek to smaru fabrycznie  było bardzo niewiele i nie dziwne jak to szybko pada.

Jak to była końcówka?
Ostatnio kupowałem jakieś rzemiosło, i smaru (towotu sądząc po wyglądzie) było tyle że już więcej się nie dało.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 24, 2014, 22:15:31 pm »
Końcówki i sworznie zwrotnicy jednakowo mogą być od nowego zdupcone np.po kilku tysiącach w miare normalnej jazdy górne sworznie zwrotnicy Delphi wybite,dolne sworznie też delphi luźne.>Końcówki  drążka Mototechnika lewa i prawa ,drążek poprzeczny w porządku ,wszystko wymieniane było w tym samym czasie,wiec kto tu lipe robi? Teraz przy okazji kapitalki blachary zmieniam  wachacze górne na nowe jeszcze sworznie są orginał na nity ,ale smar grafitowy  we wnątrz jakoś żle się kojarzy .Tak jak WRB pisze to na chłopski rozum na tym znowu szybko padnie.tylko nich ktoś mi powie jak ten smar ze środka eksmitować .Następnie nacisnąć jakiegoś dobrego smaru żeby troszke dłużej polatało.

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1711
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 25, 2014, 09:06:15 am »
A jakby co jakiś czas strzykawką wstrzykiwać mieszankę oleju i smaru?
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2014, 23:04:41 pm »
Od jakiegoś czasu robię końcówkom zastrzyki ze smaru - strzykawa+igła 2mm.
Zobaczymy jak sięto sprawdzi na dłuższą metę.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 23, 2014, 10:28:40 am »
Co to za smar pakujecie?

Ja kupiłem sobie strzykawkę z najgrubszą igłą ale ŁT ni uja nie mogłem wepchnać do środka..
Dlatego rozmowałem każdy element przed montażęm i wysmarowałem palcami :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: Polonez Caro 96' L202 Jest: Opel Vectra B X20DTL
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 24, 2014, 17:10:30 pm »
Ja kupiłem rok temu końcówki Delphi (wszystkie 4) założyłem je do atomówki robiąc na nich jakieś 2kkm i kupiłem okazyjnie caro minus , przekładając końcówki przez przypadek uszkodziłem delikatnie gumową osłonę , myśląc że i tak nie mam nic do stracenia wcisnąłem tam tawot a na pęknięcie osłony nałożyłem cieniutką warstwe sylikonu i końcówki są w stanie bdb do dziś zrobiły łącznie jakieś 20 000km a dodam , że mieszkam na wsi więc niektóre drogi nie znają litości. Wpakowałem zwykły ŁT-43 zielony z orlenu :P

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 452
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 16V, 98r
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 15, 2014, 19:58:53 pm »
Opłaca się kupować sworznie z Krosna? Czy już będą pokryte rdzą i zaraz padną? Z drugiej strony nic się nie powinno z nimi dziać, bo są w smarze. Na sworzniu Delphi zrobiłem około 1000km i padł:/.

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2698
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2014, 20:09:43 pm »
Cokolwiek się nie założy, to już prawie nic nie wytrzymuje. Ja miałem ten problem, że końcówki robiłem kilka razy w roku co by się nie założyło. W końcu znalazłem warsztat, który robił takie rzeczy i pytanie z ich strony ile ma wytrzymać. Koszt mniej więcej 2x nowej końcówki ze sklepu.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 993
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI
Odp: Montaż kalamitek w końcówkach drążów kierowniczych i sworzniach
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 19, 2015, 15:04:26 pm »
Kupiłem dziś idealne kalamitki do sworzni.
Znalazłem je w Juli 8szt za 9 zł z opisem gwint 1/4
Pozdrawiam Dominik
https://m.facebook.com/Mechanika-Samochodowa-Dominik-Bryszewski-260824884461090/?ref=bookmarks
www.facebook.com/brysiek.zakierownica/
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...