Autor Wątek: Otwieranie klapy bagaznika z pilota  (Przeczytany 10307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« dnia: Wrzesień 22, 2014, 07:46:55 am »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Posiada ktos schemat jak podpiac przekaznik zeby nie spalic centralki ??I jeszcze jedno pytanko jakie powinno byc napiecie na kabelku dajacym sygnal z drugiego kanalu??

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2014, 07:52:46 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jeszcze raz.

Jaki sygnał masz z centralki po naciśnięciu guzika na pilocie ?
Plus czy masę ?

Tym sygnałem należy wysterować przekaźnik który będzie podawał napięcie na siłownik.
Podłączasz tak jak każdy inny przekaźnik tylko kwestia jego wysterowania - albo ma stały plus (jeśli centralka podaje masę) albo stało minus (jeśli centralka podaje plus)
Napięcie na kabelku sygnałowym będzie 12V , problem polega na tym że prąd jest bardzo malutki i wystarczy on zapewne tylko do wysterowania przekaźnika.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2014, 08:52:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Raczej na 99% będzie to sygnał masy bo najłatwiej jest zrobić wyjście na otwartym kolektorze tranzystora. Obciążalność to jakieś 200-300mA więc tylko cewka przekaźnika. Samo podłączenie banalne. 30 do stałego plusa po bezpieczniku, 85 (albo 86 bo nie pamiętam) do wyjścia centralki o ile faktycznie wystawia sygnał masy. Wyjście 87 przesyła zasilanie do siłownika. Drugi kabelek siłownika do masy i już działa.

Centralki wystawiają impuls na ok, 1-2s więc nie powinno być problemu z ewentualnym spaleniem silniczka. Sam silniczek też musi mieć uciąg bo minimum 4kg. Fabryczny Mera Błonie daje radę.

Gdyby ktoś chciał się bawić w dodatkowy przycisk to mam dwie rady. Po pierwsze to dobrze zrobić zabezpieczenie żaby klapa otwierała się tylko z otwartymi drzwiami. Po drugie do wyżej opisanego przekaźnika trzeba zastosować dodatkowy układ czasowy bo mi się kiedyś zablokował zewnętrzny przycisk w pozycji załączonej i efektem tego wyło spalenie silniczka siłowniku.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 22, 2014, 11:21:49 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
W sensie przy otwartych drzwiach czy tylko przy odryglowanych ?
BO to dość uciążliwa sprawa... otwierać drzwi żeby otworzyć bagażnik.
Chodzi o to żeby się "przypadkiem" nie otworzył ?
Można to zrobić jeszcze inaczej.
Ja mam dwa dodatkowe kanały z wyjściem masy - i wpadłem na pomysł żeby jeden z nich podłączyć pod czasowy wyłącznik oświetlenia.
Czyli światełko wewnątrz zapala się z pilota.
Można by tak wysterować przekaźnik otwierający klapę - żeby działał np tylko po zapaleniu światełka wewnątrz:
Czyli:
Najpierw zapalamy światełko , a potem otwieramy klapę. :)
Pomysłów jest sporo, ale wątpie żeby się bagażnik sam otworzył.. a nawet jeśli - to klapa jest na tyle cieżka że sama się nie uchyli.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2014, 11:23:37 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Co do ukłóadu czasowego jako zabezpieczenia - wcale nie jest on konieczny - wystarczy tylko zrobić mikrostyk przy zamku albo samym siłowniku który będzie rozwierał przekaźnik w momencie kiedy zamek jest w pozycji "otwarty" czyli sygnał masy puścić przez krańcówkę zwykła (tylko z leciutką sprężyną) - zamek się otwiera i wychyla... rozwiera krańcówkę i rozłącza sygnał masy...
Proste zabezpieczenie.
Ewentualne uszkodzenie lub blokada będize sygnalizowana wtedy ciągłym otwieraniem i zamykaniem się zamka.

Mając już sterowanie otwarciem z pilota (czyli podawaniem sygnału masy) można zrobić dodatkowy przycisk podający masę niezależnie od pilota...
I mamy otwieranie bagażnika guziczkiem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 22, 2014, 11:56:23 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Po pierwsze - jeśli macie sterownik z drugim kanałem który nie jest zabezpieczony to zmieńcie sterownik... bo nawet mój chińczyk ma zabezpieczenie przed otwarciem bagażnika, tj. żeby go otworzyć trzeba najpierw odryglować drzwi. Poza tym poprzez missclick nie da się otworzyć - przycisk na pilocie trzeba przytrzymać przez minimum 2 sekundy :)

Dwu sekundowy sygnał masy z drugiego kanału wyprowadzony mam do przekaźnika który jest w bagażniku, obok siłownika (zwykły siłownik slave, taki jak w drzwiach). Plus do sterowania przekaźnika i siłownika "zaczerpnięty" z lampki bagażnika. Masa dla siłownika pod śrubkę. Całość działa już ponad rok i nie ma z tym żadnych problemów, nawet w mrozy bez problemu otwiera bagażnik.

Najwięcej roboty z montażem jest przy pociągnięciu przewodu od centralki do bagażnika, można zrobić szybko byle jak kładąc kabelek pod przykręcaną listwą, ale ja zrobiłem to porządnie i przewód idzie razem z główną wiązką z lewej strony i wychodzi z peszla przy lewej tylnej lampie.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 22, 2014, 11:58:12 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wariacji jest wiele.

Oczywiście chodziło o odryglowane drzwi. Kiedyś robiłem mikroswitcha sprzęgniętego z siłownikiem centralnego. Teraz się zmądrzyłem i pobieram sobie sygnał z siłownika mastera...

Generalnie otwieranie za pomocą magicznego guzika to wygodna sprawa jak się trzeba często dostawać do bagażnika. Auto stoi sobie otwarte w "strefie bezpiecznej" np na podwórzu i każdorazowo jak chcemy po coś sięgnąć do bagażnika to nie musimy biegać do drzwi.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2014, 12:00:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Po pierwsze - jeśli macie sterownik z drugim kanałem który nie jest zabezpieczony to zmieńcie sterownik... bo nawet mój chińczyk ma zabezpieczenie przed otwarciem bagażnika, tj. żeby go otworzyć trzeba najpierw odryglować drzwi. Poza tym poprzez missclick nie da się otworzyć - przycisk na pilocie trzeba przytrzymać przez minimum 2 sekundy :)
E tam...

jak mam centrala z dwoma kanałami i nie mam alarmu to po co otwierać całe auto jak chcę tylko coś wziąć z bagażnika.

To guzik ma być OBOWIĄZKOWO związany z ryglowaniem drzwi. a to jest układ niejako obok sterowania radiowego.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 22, 2014, 14:19:56 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zawsze można zrobić mikrostyk pod uchwytem klapy i stamtąd otwierać :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 22, 2014, 15:17:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W borkostworku miałem "gwoździa" wystającego z lampy tylnej.
W carusie miałem mikrostyka przymocowanego do tylnego noska w miejscu gdzie wkłada się rękę do otwierania klapy.

Teraz w Atomówce muszę zrobić kolejnego "gwoździa"  ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 22, 2014, 15:29:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Po co gwoździa ? w ATU jest uchwyt fajny i dyskretny...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 22, 2014, 19:38:35 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
I lipa nie dziala ,zmierzylem miernikiem kabel ktory podaje impuls z centralki i wyszlo cos kolo 0.62v

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 22, 2014, 20:40:09 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Nie mierzysz napięcia tylko przewodność.

Ustaw miernik na sprawdzanie obwodów (tak żeby po zetknięciu jego przewodów wydawał dźwięk). Jedną końcówkę do masy (np. śruba krańcówki drzwiowej) a drugą do przewodu z centralki. Po wciśnięciu na pilocie przycisku przez jakieś 2 sekundy powinien wydobywać się dźwięk z miernika.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 23, 2014, 08:43:47 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Po co gwoździa ? w ATU jest uchwyt fajny i dyskretny...
I "ciągać druta" za każdym otwarciem klapy... Gdyby chociaż jeszcze były zawiasy wchodzące do auta (ale całe szczęście nie są) to byłoby do czego przewód podłączyć.

Będzie "gwóźdź" ale jeszcze nie wiem kiedy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 23, 2014, 17:20:51 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
A wiec niewiem co jest grane ,slychac jak przekaznik przeskakuje ,ale nie wychodzi prada z niego ehh

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 23, 2014, 18:30:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Narysuję ci to.
Oto najprostsza z możliwych wersja podłączenia takiego siłownika.
Układ można poszerzać o różne parametry (np plus tylko przy odryglowanych drzwiach itd.)





Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 23, 2014, 21:23:01 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Typowy przekaźnik ma cewkę na 85 i 86 - takim schematem jak powyżej nie zadziała.

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 23, 2014, 22:27:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dodatkowo większość przekaźników ma zmostkowane 87 i 87a. Do tego celu najlepiej zastosować przekaźnik od klaksonu taki żółty. Ze schematu Stingerka trzeba wtedy wywalić mostek 30-87 i już powinno zadziałać.

A wiec niewiem co jest grane ,slychac jak przekaznik przeskakuje ,ale nie wychodzi prada z niego ehh
Jeśli przekaźnik klepie to albo jest niesprawny albo siłownik nie działa. Żaróweczka w dłoń i sprawdzamy po kolei zasilanie przed przekaźnikiem->zasilanie za przekaźnikiem->zasilanie oraz masę na siłowniku-> sam siłownik na krótko. Jeśli elektrycznie wszystko będzie OK a zamek i tak nie będzie się otwierał to albo za słaby prąd dopływa do siłownika albo zwyczajnie w świecie siłownik za słaby.

PS. Jeśli kolega wziął zasilanie z lampki bagażnika to może być problem że napięcie na niej może być tylko ze światłami pozycyjnymi.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 24, 2014, 17:49:53 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Stingerek dzieki za schemat , dziala:) Jeszcze jedno pytanko jak sie wpiac z kablami zeby moc otwierac klape z guzika z wnetrza auta??

Odp: Otwieranie klapy bagaznika z pilota
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 24, 2014, 18:51:53 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
podać masę na przekaźnik na tę samą nóżkę co i z centralki ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D