Autor Wątek: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola  (Przeczytany 73871 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 27, 2014, 20:02:20 pm »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Biedny Polonez...jest za ładny, zostaw serię bo w tym silnikiem w ładnym stanie już prawie nie ma!!
Poza tym jedną deskorolkę już masz <lol2>

DOKŁADNIE! Długo zastanawialem sie czy napisać podobne słowa.
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 27, 2014, 20:06:08 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
niechce zadnych rostów... to że Honda ma taki błotnik to jest związane z tym że nie moge znaleść w okolicy prostego błotnika w dobrym stanie... a nie dam 150zl za przerdzewiały błotnik... bo taki miałem z auta z którego pochodzi silnik a że mój przy swapie uległ zniszczeniu a ten był przerdzewialy i caly pogiety to sie troche postanowiłem pobawic :P

oryginalna 'koza" mi się kompletnie nie podoba i źle mi sie tym jezdzi jest poprostu "nie wygodny" dla mnie

sie wstawi rozpórki wzmocni bude i nic nie popęka ;)

PS. do ostrej gleby to tu brakuje 5cm....

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 27, 2014, 20:13:10 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
sie wstawi rozpórki wzmocni bude i nic nie popęka
ciekawe gdzie? to nie jest macpherson.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 27, 2014, 20:22:03 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
oryginalna 'koza" mi się kompletnie nie podoba i źle mi sie tym jezdzi jest poprostu "nie wygodny" dla mnie

Proste to go odsprzedaj i nie PSUJ.....
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 27, 2014, 20:29:37 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
bedzie trzeba to i sie zrezygnuje z tylnych pasazerow i klatke wstawi i bedzie po problemie z usztywnieniem budy

nie po to go szukalem zeby odsprzedawac... forum poswiecone TUNINGOWI poloneza a praktycznie najlepsza mysla tutaj to jest tłuc caly czas w oryginał... koł wiekszych od 13 FSO też nie zakładac bo nie dobre.... Lubisz jezdzic na oryginalnym zawiasie nie bronie Ci tego ja lubie jezdzic taczką ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 27, 2014, 20:52:32 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Zrezygnuj z tego forum najlepiej - gdybyś pofatygował się aby przeczytać wstęp do regulaminu klubu (a jesteś na forum klubu, w dodatku od lat cenionego w całej Polsce) to byś wiedział jakie modyfikacje są tutaj "mile" widziane a jakie krytykowane, co właśnie zrobili koledzy.

I tak nie znajdziesz, nie przeczytasz, to Ci podopowiem a nawet zacytuje:

Cytuj (zaznaczone)
Forum zrzesza miłośników polskiej motoryzacji, pragnących zachować auta w nienagannym stanie technicznym a zarazem unowocześniać, modyfikować pod kątem zwiększania mocy, bezpieczeństwa i estetyki.


To co zrobiłeś z ta nic nie wartą kupą gruzu jaka jest ta Honda to już Twoja sprawa.

Jeśli chcesz podobnie "ulepszyć" Poloneza to szykuj się na krytykę, bo ani to przejaw miłośnictwa, ani polepszenie stanu technicznego (auto bez zawieszenia lub źle ustawionym zawieszeniem to nie jest auto sprawne technicznie) ani unowocześnienie bo szczerze mówiąc to moda na takie auta już chyba jest całe szczęście za nami. Mocy ani osiągów to nie poprawi. Bezpieczeństwa ani estetyki również - czyli abosulutnie nic się nie zgadza.

To nie fejsbuk gdzie wszyscy będą przyklaskiwać nietrafionym i wręcz głupim pomysłom - to jest PTK!
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 27, 2014, 21:11:33 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
ja sie nie wpieniam na krytyke bo każdy ma do tego prawo i się o nic nie obrażam :)

nie wiesz w jakim stanie technicznym jest Honda jakie ma zawieszenie itd a nazywasz ją toną gruzu niech Ci będzie ja wiem tyle, że prowadzi się 100 razy lepiej niż seryjna i jedzie jak przyklejona do drogi więc niewiem czy jakoś źle to wpłynęło na bezpieczeństwo jazdy ;)

co do poloneza kupiłem go z myślą o zabawie, idealny nie jest bo są elementy ktorych można się przyczepić więc idealnego oryginału "psuć" nie będę, co do estetyki jednym się polonez obniżony podoba drugim nie i taki finał tej opowieści jakbysmy wszyscy lubili to samo byłoby poprostu nudno :]

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 27, 2014, 21:15:26 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
bedzie trzeba to i sie zrezygnuje z tylnych pasazerow i klatke wstawi i bedzie po problemie z usztywnieniem budy

nie po to go szukalem zeby odsprzedawac... forum poswiecone TUNINGOWI poloneza a praktycznie najlepsza mysla tutaj to jest tłuc caly czas w oryginał... koł wiekszych od 13 FSO też nie zakładac bo nie dobre.... Lubisz jezdzic na oryginalnym zawiasie nie bronie Ci tego ja lubie jezdzic taczką ;)


PS...:) jw.
Dodam że jak nie podoba Ci sie krytyka to daruj sobie to forum... bo chyba jesteś jeszcze dzieciakiem z "fejsboga gdzie wszyscy klaszczą jak się przytaknie", albo nie dorosłeś i nie czytałeś regulaminu.
Pozdrawia Ciebie i Twoja glebę, klatkę, usztywnianie i "hwcj".
Powiem krótko, zejdź na ziemię i opanuj się, poczytaj pewne tematy, posty, założenia tego forum, wyciągnij wnioski przyjmij krytykę na klatę...
Bo jak na razie to podniecasz się że masz dobrze podłogę smołą wysmarowaną.....

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 27, 2014, 22:49:21 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
co do poloneza kupiłem go z myślą o zabawie, idealny nie jest bo są elementy ktorych można się przyczepić więc idealnego oryginału "psuć" nie będę, co do estetyki jednym się polonez obniżony podoba drugim nie i taki finał tej opowieści jakbysmy wszyscy lubili to samo byłoby poprostu nudno

Idealny nie jest bo jest stary, nawet fabrycznie nowe auto zamknięte w garażu po 20 latach będzie mieć bolączki.

Obniżanie zawieszenia to nie jest hop siup, zwłaszcza dla Poloneza Caro który jest dwukrotnie osłabiony w tylnej części nadwozia w stosunku do projektu pierwotnego.
Zawieszenie można obniżyć 2-3 centymetry bez poważnych konsekwencji dla karoserii i poprawienia walorów trakcyjnych w normalnej jeździe. Jeżeli go postawisz jak Hondę to będzie kaleka, zwłaszcza że pod Polonezem wiele kluczowych elementów mocno wystaje co się może tragicznie skończyć jak się wjedzie gdzie nie trzeba (na tory tramwajowe np.)
Poza tym unikalną cechą Poloneza jest to, że będąc autem osobowym, nieźle radzi sobie w terenie i potrafi zjechać po schodach. Obniżanie zabija jego charakter.

Chcesz żeby się lepiej prowadził, to załóż DuoControle albo Bilsteiny, dołóż prostowód Watta i starczy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2014, 22:55:06 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 28, 2014, 00:52:15 am »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
Kiedyś z polonezów robili burakowozy oblepione spojlerami teraz robią kaleki na glebie i szerokiej stali... . Odezwij się na PW. Mam klienta na te czerwone caro 1.4, na pewno by lepiej o nie zadbał.
1.4 GLI 16V

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 28, 2014, 08:44:45 am »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Kiedyś z polonezów robili burakowozy oblepione spojlerami teraz robią kaleki na glebie i szerokiej stali... . Odezwij się na PW. Mam klienta na te czerwone caro 1.4, na pewno by lepiej o nie zadbał.

nie zamierzam go narazie sprzedawać ;) szukałem poldolota na zime a że mi się to auto powiedzmy spodobało i ma coś w sobie to chce zostawić je na dłużej i zrobić z niego to co MI się podoba a Wam nie musi tyle odemnie ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 28, 2014, 13:10:47 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
nie zamierzam go narazie sprzedawać  szukałem poldolota na zime a że mi się to auto powiedzmy spodobało i ma coś w sobie to chce zostawić je na dłużej i zrobić z niego to co MI się podoba a Wam nie musi tyle odemnie

To idź sobie stąd, jak nie umiesz przyjmować krytyki Gości z doświadczeniem to TWÓJ PROBLEM:).
Zwyczajnie po co zakładałeś temat jak nie chcesz posłuchać ludzi którzy mają większe doświadczenie.
Polonez to nie Honda i inne wynalazki zdatne do opuszczania.
Zresztą opuść go, zawadzisz michą, katem, zaczną pękać kluczowe elementy nośne i wtedy będziesz miał problem i fajny egzemplarz zwyczajnie zezłomujesz, chyba że chcesz go przykatować przez zimę to co innego:D.
Widziałem na własne oczy z kol. Serafem 125p na takiej glebie, to nie dało się normalnie wyjechać z podwórka a buda widać że wyraźnie pękała.
Był tu kiedyś naprawdę fajnie zrobiony Polonez, na glebie itp, mimo dobrego stanu mechanicznego, użytkownik sam przyznał że musi go przeznaczyć na części bo duża gleba zwyczajnie osłabiła budę.
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2014, 13:25:45 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 28, 2014, 13:22:23 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zwyczajnie po co zakładałeś temat jak nie chcesz posłuchać ludzi którzy mają wiesze doświadczenie.
Chłopak chce się pochwalić tym co ma i co ma zamiar stworzyć.
Widziałem na własne oczy z kol. Serafem 125p na takiej glebie, to nie dało się normalnie wyjechać z podwórka a buda widać że wyraźnie pękała.
Widziałem 125 na solidnej glebie, to zostawiał pod sobą mega plamy oleju po przybyciu na zlot z Zielonej Góry do Legnicy. Ale gleba była i w 4 osoby przyjechali...

Sam w swoim Caro obciąłem 2 zwoje i stwierdzam, że to za dużo i jak będę miał czas i warunki założę springi krótsze o 1 lub 1.5 zwoja. Niech stoi wyżej, ale niech normalnie tym jeżdżę. Lepiej zainwestować w twardsze amory niż glebić bez opamiętania.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 28, 2014, 13:55:11 pm »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
Duo controle przód tył, stabilizator od kombi, większe felgi i oczywiście dobry zawias i to będzie na pewno lepsze niż gleba.
1.4 GLI 16V

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 28, 2014, 17:48:56 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Sam w swoim Caro obciąłem 2 zwoje i stwierdzam, że to za dużo i jak będę miał czas i warunki założę springi krótsze o 1 lub 1.5 zwoja. Niech stoi wyżej, ale niech normalnie tym jeżdżę. Lepiej zainwestować w twardsze amory niż glebić bez opamiętania.

U siebie przyciąłem dokładnie 1 i 1,3 zwoja i moim zdaniem to jest granica o jaką można obniżyć. Takie przycięcie, odboje nieruszane i auto przestaje nurkować, jest niżej, twardziej, ale zawieszenie jeszcze pracuje, choć i tak już zaczyna się walenie osłoną miski olejowej przy zjazdach z krawężnika, no i trzeba ustawić na nowo wyprzedzenie zwrotnicy, bo przy takim setupie kierownica przestaje wracać i ogólnie prowadzenie właściwie się wcale nie poprawia.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 28, 2014, 18:59:22 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Były na tym forum grubsze i kompletnie bezsensowne mody a jeździcie po Fasoli jakby napisał, że polonez jest gorszy niż felicja...[quote

A najgłośniej krzyczą ci, którzy zarżnęli na odcince kilka szesnach <do bani>, pocięli (osobiście albo jako kupcy) dla zyskania groków czy OZetów a może i elektrycznych szyb - wiele sprawnych kompletnie seryjnych polonezów <do bani> a teraz wzięli się za moralizowanie. ]:->

Idźcie lepiej do garażu oczyścić klemy przed zimą, nasmarować uszczelki albo co...
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 30, 2014, 01:40:51 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak sobie czytam pewne wypowiedzi na tym forum to stwierdzam że ja tu już też nie pasuję. Moje auto z FSO ma coraz mniej wspólnego. Popełniłem wiele błędów wg niektórych i popełnię jeszcze więcej.

Tylko dziwne że potem wszyscy na zlocie się zlatują popodziwiać borkostworka...

Dajcie na looz panowie. Nie każdy spuszcza się obok oryginału (bo na nie wolno - jeszcze lakier zeżre). Pewne mody są mniej lub bardziej udane. Starczy wyrazić dezaprobatę a nie jechać po kimś w kółko bo ma "inne" zdanie.

Przypominam że to był kiedyś FSO-Polonez Tuning Klub ale większość już o tym zapomniała albo nie wie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 30, 2014, 05:23:09 am »

Offline MroziuFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 254
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłośnik Polonezów
    • Polski \F\I\A\T\ 125p 1500
Otóż to... uważam, że to forum powinno nazywać się "Forum seryjnych polonezów ze wspomaganiem i elektrycznymi szybami"
jest: Mr 78' 1979 Polski Fiat 125p 1500
był: MR 91' 1993 FSO Polonez Caro 1.6 GLE "wąski"
był: MR 97' 1997 DAEWOO-FSO Polonez Caro PLUS 1.4 GTI
był: MR 93' 1995 FSO Polonez Caro 1.6 GLI

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 30, 2014, 08:56:39 am »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Otóż to... uważam, że to forum powinno nazywać się "Forum seryjnych polonezów ze wspomaganiem i elektrycznymi szybami"

A groki i origami to co?
Dziwna atmofsera jakaś się tu tworzy :(

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 30, 2014, 09:16:19 am »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Duo controle przód tył, stabilizator od kombi, większe felgi i oczywiście dobry zawias i to będzie na pewno lepsze niż gleba.

a czy jedno wyklucza drugie?? Nigdzie nie napisałem że chce go tylko i wyłącznie opuścić... Np w tym moim "gruzie" są stabilizatory przód tył, rozpórki, cały zawias w poliuretanie, gwint (na upartego w ciągu 40min mogę z tego zrobić "kozę"...) bo poza tym że auto miało się prowadzić (lubię wypady na tor i głównie na to robiłem zawias autem miało się po prostu DAĆ przewieść 5 osób dojeżdżać z punktu A do B i jeśli mam kaprys wjechać na tor i się bawić) to miało jeszcze wyglądać tak żeby mi się podobało a niestety albo stety mi się podobają auta które są bliżej ziemi (można powiedzieć że mam lęk wysokości i "jeżdżę nisko jak mówi pismo" ;P )


Nie chce mi się już więcej cytować i odpowiadać każdemu z osobna więc ktoś napisał że obniżanie poloneza psuje jego charakter bo nie można nim np swobodnie zjechać ze schodów a tak był projektowany, niestety ale ja po schodach nigdy samochodem nie zjeżdżałem i nie zamierzam bo mam nogi, jak chciałbym auto terenowe to najzwyczajniej w świecie kupiłbym sobie samuraja podniósł go ile się da i się bawił w błocie.
Dalej ktoś pisał, że przy -1 zwoju już robi się problem z jazdą po krawężnikach, w tym moim "gruzie" chodź bebechy są praktycznie równo z podłogą to jednak śmiem twierdzić, że na pewno są one niżej niż miska w polonezie przy -1 zwoju, jeżdżę tym autem praktycznie na co dzień i jakoś nie mam większych problemów, wiadomo czasem zdarzy się, że pod monstrualne 30cm krawężniki nie pod jadę i muszę zostawić auto ulice dalej ale po coś mam nogi ;)

co do przyjmowania krytyki to na pewno znoszę ją lepiej od co niektórych tutaj ;) rozumiem że nie wszystkim się podoba to samo jak to mówią jedni wolą blondynki a drudzy brunetki ;) jakby po ulicach jeździły tylko seryjne auta to byłoby moim zdaniem nudno... równie dobrze można napisać, że robienie jakiejkolwiek innej modyfikacji która fabryka zaprojektowała to jest psucie idei poloneza bo miało być inaczej...