Autor Wątek: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola  (Przeczytany 73889 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 01, 2014, 13:34:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Forum jest "szeroki" i postarajmy się wszyscy na nim zmieścić.

Zakończmy zatem zbędne dyskusje na temat tego co powinien zrobić z tym autem. Jeśli nie odda na złom i nie porąbie siekierą to i tak ma plus u mnie. Jak zrobi to pokaże. Może akurat będzie z gestem, smakiem i rozsądkiem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 01, 2014, 19:34:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Nie ma już porywania się na inne skrzynie, silniki "niestosownych" marek.

Może dlatego, że po prostu pewne rzeczy zostały już rozpracowane i nie ma specjalnie sensu kombinowanie ze skrzyniami i silnikami, skoro jest kilka które się w przypadku Poloneza z wielu względów sprawdzają najlepiej. Oczywiście, jak ktoś lubi to można robić rzeźbę dla rzeźby, albo wkładać to co akurat się dostało "od szwagra" i zawadza w garażu, jak ktoś jest dobrym mechanikiem i lubi dłubać. W innym wypadku jest to po prostu strata czasu.

Co starsi stażem pamiętają i niestety sytuacja nie zmienia się na lepsze.

Nie bardzo rozumiem co znaczy lepsze lub gorsze. Wiem tyle że w sporcie i po ulicach jeździ trochę ciekawych FSO o istnieniu których 10 lat temu można było tylko pomarzyć, że jest opracowany dokładnie szereg modyfikacji mechanicznych, dzięki czemu nawet ktoś nieuzdolniony mechanicznie może po prostu wydrukować instrukcje z forum i zlecić mechanikowi do wykonania, albo po prostu zaproponować zlecenie komuś kto już to w Polonezie robił. W dodatku modyfikacje idące w kierunku Roverów, Fiatów czy Lancii też fajne o tyle, że poniekąd wynikają z "naturalnych" możliwości rozwojowych tego samochodu, jakie zapewniła fabryka i pod tym względem są czymś w rodzaju żywej historii alternatywnej ,a nie np. Fordo-Volvem w przerobionej karoserii FSO.

Pozdrawiam  :)


Zakończmy zatem zbędne dyskusje na temat tego co powinien zrobić z tym autem.

Zbędne jak zbędne. Że zbędne to wyszło w praniu. Ilekroć w życiu się biorę za coś nowego, to największym problemem jest nieudzielanie podstawowych informacji. Tutaj informacje zostały udzielone i dobrze, reszta to sprawa właściciela dóbr.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2014, 19:36:21 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 01, 2014, 20:26:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A najgłośniej krzyczą ci, którzy zarżnęli na odcince kilka szesnach <do bani>, pocięli (osobiście albo jako kupcy) dla zyskania groków czy OZetów a może i elektrycznych szyb - wiele sprawnych kompletnie seryjnych polonezów <do bani> a teraz wzięli się za moralizowanie. ]:->
-> sedno


co do glebienia, to nie popieram, bo to niczemu dobremu nie sluzy, ale fabryka nie postarala sie w odpowiednim zaprojektowaniu zderzakow i seryjny Polonez wyglada slabo ,jezeli chodzi o przeswit,
trzeba go albo troche obnizyc ,albo zalozyc wieksze kola i podwyzszyc ,co nie uczyni z niego SUVa ,tylko prestizowe cupe-croswer czy croasant ,no w kazdym razie cos takiego jak ulubiony model bananowych bezmozgow ,czyli X6

a to E36 ze zdjecia wyglada beznadziejnie - nie bez przyczyny E36 najlepiej wyglada na zawiasie z M3, czyli troche nizej niz seria,
Polonez wlasciwie tez, ale nie mamy mozliwosci zalozenia zawiasu z M3  :d
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2014, 20:29:48 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 01, 2014, 21:26:27 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
PS. tu teraz dopiera rozpętam wojnę i będzie ale to nie FSO ale to debile itd itd ale to są auta 2 moich znajomych które są naprawdę nisko i jeżdżą tym na co dzień....
Chyba nie możesz pojąć , że każda marka ma inne rozwiązania zawieszenia (wiem , niektóre wozy są budowane na tej samej płycie podłogowej) ale BMW , SEAT , HONDA itp. to nie są dobre przykłady Twojej obrony :) są to auta , które nie mają podwójnych wahaczy z przodu i resorów z tyłu a rama nadwozia jest mocniejsza niż poloneza. Zrób jak chcesz ale nie płacz później , że łamie Ci się rama lub nie zadawaj głupich pytań typu jak naprostować przednią belke bo wąsy czy jak kto woli sanki wyginając się pociągneły ją delikatnie do siebie. To tyle ode mnie :) miłego majsterkowania ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 01, 2014, 21:45:53 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
rama nadwozia

O jakiej ramie mówisz? Przecież to wszystko są nadwozia samonośne.

Akurat mam w jednym aucie dolegliwość którą opisujesz, powstała przez ciągnięcie auta na lince bez sanek (prawdopodobnie), lecz nie pokazuje żadnych negatywnych objawów. Auto prowadzi się bardzo dobrze.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 01, 2014, 22:03:50 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Swego czasu z mojej Vanilii miałem taki setup także panowie, odpuśćcie chłopakowi.


Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 01, 2014, 22:31:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie przesadzajcie z tym zginaniem sie nadwozia, bo akurat Polonez jest mocniejszy niz e36 ,syfik ,czy stare golfy - myslicie,ze one nie pekaja jak sie wstawi kolki zamiast amorow ? pruja sie jak stare przescieradlo,ale glebowcy i tak maja to gdzies,

ale zawias z przodu faktycznie nie pozwala dowolnie obnizac nadwozia,bo w koncu braknie miejsca na normalna prace sprezyn
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 02, 2014, 07:18:02 am »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
PS. tu teraz dopiera rozpętam wojnę i będzie ale to nie FSO ale to debile itd itd ale to są auta 2 moich znajomych które są naprawdę nisko i jeżdżą tym na co dzień....
Chyba nie możesz pojąć , że każda marka ma inne rozwiązania zawieszenia (wiem , niektóre wozy są budowane na tej samej płycie podłogowej) ale BMW , SEAT , HONDA itp. to nie są dobre przykłady Twojej obrony :) są to auta , które nie mają podwójnych wahaczy z przodu i resorów z tyłu a rama nadwozia jest mocniejsza niż poloneza. Zrób jak chcesz ale nie płacz później , że łamie Ci się rama lub nie zadawaj głupich pytań typu jak naprostować przednią belke bo wąsy czy jak kto woli sanki wyginając się pociągneły ją delikatnie do siebie. To tyle ode mnie :) miłego majsterkowania ;)

Pokazując te 2 auta chciałem TYLKO pokazać fakt że jednak jakoś się da jeździć niskim autem (tamte auta też posiadają silnik, miskę olejową, skrzynie itd. a wiele osób twierdzi że zaraz rozwalę miskę, urwa skrzynie na torach itd. itd..... a nie pisałem nic typu: "tu jest gleba i sie nic nie gnie" .....

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 02, 2014, 07:33:25 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Bo uczymy się na błędach innych użytkowników. U siebie mam w Caro 2 zwoje obcięte, wydech puszczony pod skrzynią na prawą stronę, sama rura, żadnego tlumika i już jest ciężko normalnie jeździć, co chwilę gdzieś przycieram o coś. Jak zrobisz z tego taką glebogryzarke jak masz z Hondy czy ktoś tam ma z Seata to nie ma opcji żebyś zrobił 100tys km taka buda.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 02, 2014, 07:51:15 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Rozumie że ktoś lubi poloneza ale po co pisać takie głupoty, że e36 to "syfik". Bmw e36 to jedno z najpopularniejszych aut biorących udział w różnego rodzaju zawodach moto sport m.in ostro upalane w drifcie. Rozkminione na wszystkie sposoby, swapowane z prawie wszystkimi silnikami takimi jak 2jz, ls, uz, w serii jest też w czym wybierać. Czyżby wszyscy się mylili pchając te silniki do tej budy i wydając grubą kasę na modyfikacje skoro to taka słaba konstrukcja i syf?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2014, 07:53:32 am wysłana przez czarnieski »

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 02, 2014, 07:57:53 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Syfik to raczej Civic
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 02, 2014, 13:13:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Syfik to raczej Civic
ekzakli

Rozumie że ktoś lubi poloneza ale po co pisać takie głupoty, że e36
e36 jest piękne ,zwlaszcza w wersji coupe i musze takie sobie kupic - mam nadzieje,ze zdaze,zanim wszystkie nie zwiesniaczone nie wymrą,
ale trzeba przyznac szczerze,ze sedan po crasz tescie nie wyglada w stosunku do Poloneza po crasz tescie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 02, 2014, 13:34:20 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Cytat: Rafał w Dzisiaj o 07:57:53
Syfik to raczej Civic
ekzakli
Ups to źle to zrozumiałem. Mam e36 w sedanie i po prostu lubię to auto.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 02, 2014, 21:45:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wiem po co jechać po innych samochodach w temacie. Civic to samochód który odniósł zarówno sukces rynkowy jak i sportowy. Civici VTI na skutek niskiej masy i dużej mocy do tej pory odnoszą sukcesy. A to że się rozpadają na kawałki przy zderzeniu, to po prostu światowa norma. Kiedy te auta powstawały to zwracano uwagę na osiągi i prowadzenie, a nie na bezpieczeństwo. W FSO rozumowano inaczej, prawdopodobnie dlatego że nie zdawano sobie sprawy z rzeczywistych wymagań rynku i jeszcze przesadzano z założeniem że samochód musi przetrwać na rynku dłużej niż konkurent zachodni. I całe szczęście, nie tyle ogólna wytrzymałość, co bezpieczna konstrukcja z bardzo skutecznymi strefami zgniotu, wzmocnieniami drzwi i usztywnioną kabiną, to jedyna rzecz w całym Polonezie o której można bez wątpienia powiedzieć, że miała zdecydowaną przewagę na konkurencją.

E36 to bez wątpienia dobry samochód. Tyle że nie tak bezpieczny jak starszy Polonez, no i w nowości kilka razy droższy.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 02, 2014, 22:59:41 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
a nie np. Fordo-Volvem w przerobionej karoserii FSO.
Dziękuję, poczułem się wyróżniony. Do tego jeszcze fiatem, skodą, citroenem, volkswagenem, oplem, mhm?? Może coś jeszcze by się znalazło, np. rdzeń chłodnicy z ciężarówki.

Pozdr :)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 03, 2014, 00:27:28 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Według mnie to nie ma nic złego w używaniu części z innych aut o ile daje to wymiernie lepsze efekty i jest funkcjonalne.

Niegdyś był ti na forum gość o nicku menzura - niedawno skończył fiata 125p który z fiata ma chyba tylko zewnętrzny wygląd. Był na zlocie. Wiadomo dużo pracy, pieniędzy i umiejętności trzeba. Ale to nie jest coś, co ma jakikolwiek sens - prócz zrobienia czegoś dla siebie, czegoś innego, nowego, dziwnego.
Umiar jest wszędzie wskazany. Zresztą chyba już opracowano ze 2-3 drogi żeby w PN uzyskać moce rzędu 180-200KM bez przespawywania całego auta - to są dobre tropy. A tyle serio wystarczy, o ile ktoś nie chce startować na 1/4 mili.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 03, 2014, 17:13:17 pm »

Offline Misiek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM
    • 2010 Mercedes benz w204 c180 kompresor, 1993 FSO Polonez Caro 1.4 16v #wonskydziadek
A ja powiem tak. Rób to co uważasz, realizuj swoje marzenia. Czuje hejty jak wąski pójdzie w ruch i będzie płacz że "zniszczyłem wąskie gli" :)
Caro Plusa 1.6 GLI 99 rok. Lubie dynamiczną i czasami agresywną jazdę
Cytryn Michał.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 11, 2014, 22:30:19 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
nie ma specjalnie sensu kombinowanie ze skrzyniami i silnikami, skoro jest kilka które się w przypadku Poloneza z wielu względów sprawdzają najlepiej

Np. Rover, Citroen i Fiat?

Od siebie dodam, że dopinguję każdy projekt, a w szczególności te, które wymagają dużo więcej niż gleba, koło, heko, elektryczne szyby, origami czy totalny stock.

Fasola, najważniejsze że obrałeś jakiś cel, do którego zmierzasz. Teraz od Ciebie zależy, czy ulegniesz forumowym "poradom" by latać na lekkim obniżeniu lub w totalnej serii, czy pójdziesz jeden KROK DALEJ i zrobisz coś, co w teorii tego forum jest niewykonalne, a jednak powstanie i zrobi łaał, bo przecież "To jest niewykonalne" bądź też "Za duża rzeźba".

BTW. Temat dotyczy prezentacji auta, czy jest kolejną dyskusją na temat sensowności jakiejkolwiek niefabrycznej przeróbki auta?

Modyfikacje mojego auta nie mają w ogóle jakiegokolwiek sensu zarówno usprawniającego jak i ekonomicznego, a pomimo tego nadal coś przy nim produkuję.

Pozdrawiam i dopinguję.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 11, 2014, 22:50:44 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Według mnie to nie ma nic złego w używaniu części z innych aut
W Polonezie tak w sumie tylko mechaniczne elementy (i to nie wszystkie) są Polskie ,np. Wtrysk-GM , budowa zegarów (szerokie caro) oparta na fiacie , układ hamulcowy w wersjach od połowy 95r. LUCAS , więc zgadzam się z Tobą , że jeśli dołoży się coś z innego auta to i tak nic to już nie zmieni ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 12, 2014, 19:22:07 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
A ja powiem tak. Rób to co uważasz, realizuj swoje marzenia. Czuje hejty jak wąski pójdzie w ruch i będzie płacz że "zniszczyłem wąskie gli" :)

Popieram kolegę wyżej. Wszyscy idą w serie doposażane w fabryczne dodatki. W takim razie skoro wszyscy wolą serie,to to forum powinno się nazywać "FSO Polonez Seria Klub". Fabryczne '13 może i fajne,ale stanowczo za małe do takiego wagonu,gdyż wygląda to wtedy jak deskorolka. Tutaj fajny alus w 15 lub 16 calach na glebie powinien zrobić odpowiednią robotę. I tego koledze życzę. I zrozumcie w końcu jedno: Nie wszyscy wolą serie.
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany