Autor Wątek: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola  (Przeczytany 84768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #200 dnia: Lipiec 31, 2015, 22:41:20 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
z5/a9 bylo wrzucane do crxiow glownie takto jeszcze concerto i civic ivg gdzie mozna te silniki spotkac

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #201 dnia: Sierpień 01, 2015, 09:29:55 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6755
  • Płeć: Mężczyzna
tak wiem tak straszliwie popsulem to zawieszenie ze w koncu auto zaczelo sie jakos trzymac drogi i gdzie wczesniej przy 70 uciekalo z drogi teraz mozna spokojnie wklepac i jechac duzo szybciej...

Fakt że trochę się zapędziłem. To że coś nie działa optymalnie, nie znaczy że działa źle albo gorzej od innego rozwiązania. Poza tym T4 funkcjonuje na forum jako recepta, więc nawet gdyby totalnie nie działał, to wina tego który to wymyślił, a nie tego który za dobrą radą skorzystał.

A mówię o VVC, bo po prostu szkoda rzeźbić samochód, skoro można bez żadnej poważnej ingerencji wsadzić mocniejszy i lżejszy silnik- rozwiązanie lepsze dla samochodu i dla człowieka który je wykonuje, bo nie traci życia na siedzenie w garażu. A jak ktoś lubi siedzieć, to w tym czasie może jakieś kolejne poprawki wprowadzać. Pomijam już to, że BMW ma taki charakterystyczny dźwięk, że od razu słychać że jedzie BMW, a nie Polonez.

a 1.6 K16 111KM to taki silnik z półki wsadzany po prostu jako 1.6 w ofercie

Zaraz, czy nie mamy przypadkiem na forum 1.6 K16 podkręconego do 130KM?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2015, 09:34:43 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #202 dnia: Sierpień 01, 2015, 10:12:12 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja nikogo do niczego namawiać nie mam zamiaru, ale VVC w Polonezie to już naprawdę robi robotę. Obecnie moje auto pod kątem silnika nie należy do dopracowanych, bo jeżdżę z pewnych przyczyn na kolektorze ssącym z 1.4 (rozborowanym na łączeniu z głowicą) i wydechu Fi50 z marnym kolektorem 4-1 (czyli może te 150koni jest, bo czuć że jedzie gorzej niż na ssaku z VVC) i mimo że zrobiłem nim już 10tyś km od swapa to nadal uważam, że odpycha się raczej konkretnie i w zasadzie więcej nie potrzeba... Nie dość że jest elastyczny bo na piątym biegu mogę jechać 60 i zbierze się do 100 szybciej niż 1.4 na czwórce to kręci się jak oszalały, bo moc rośnie wraz ze wzrostem obrotów. Odcięcie na czwórce na moście 3,9 łapie bardzo szybko, a na piątym biegu przy 140-150 po wciśnięciu gazu nadal czuć że wgniata w fotel. Swap jest stosunkowo prosty, nie wymaga przerabiania połowy komory, belki, spawania łap i tym podobnych, jedynie wymaga trochę pogłówkowania ze schematem elektrycznym i lutownicą. :)

Żeby nie być gołosłownym :
https://www.youtube.com/watch?v=a9wS0xvj4QY
Nagrane wczoraj. Kontrolka świeci przez walnięty stojan.
Po zrobieniu wydechu, kolektora ssącego VVC i ustawieniu zmiennych faz (walnięte o 1 ząbek na tłoku sterującym) myślę że 10-15KM i 15-20Nm jest do ugrania...

"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #203 dnia: Sierpień 01, 2015, 14:42:37 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
dobrze tylko wszyscy tak bronia tego vvc no ale nie wiem ale dla mnie dac 4tys za silnik 140 konny to jest przegiecie paly... (moze sie myle bazuje tylko na tym ze oststnio bylo na sprzedaz 1.8 na walkach vvc za 3700 chyba dokladnie) co mialo ok 120 koni wedlug wlasciciela, co moim zdaniem jest kwota za ta moc dosc wygorowana wiem ze to gowno nie porownanie ale do hondy kompletny swap b18 (co nie jest tanie) kosztuje ok 5500zl za 170koni a w bmw za 3tys mozna spokojnie kupic m50b25 i jest 193 konie . a takie m42 z bmw mozna kupic do 1000zl nie mowiac o tym ze za 3 tys kupie caly samochod i bede mogl choc sie przejechac i zobaczyc w jakim stanie jest silnik. i to jest jeden z powodow dlaczego mysle nad kombinowaniem bo szkoda mi wydac 4tys na 20koni....
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2015, 17:33:26 pm wysłana przez Fasola »

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #204 dnia: Sierpień 01, 2015, 15:49:03 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
VVC to można z osprzętem za 2k kupić... Trzeba tylko poszukać.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #205 dnia: Sierpień 02, 2015, 01:10:31 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w bmw za 3tys mozna spokojnie kupic m50b25 i jest 193 konie
tylko, że nawet drugie 3k nie wystarczy na wsadzenie tego w budę, a rover wskakuje p&p. mam m50b20 w bmw i to jest kawał wielkiego i ciężkiego silnika.
moim zdaniem, do poloneza nadaję się tylko r4 i v6. reszta to totalny bezsens.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #206 dnia: Sierpień 02, 2015, 09:21:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja was pogodzę. pomyślcie o v6 z Rovera. Też najmocniejsza ma 190 km a waży tyle co dobre żeliwne r4. I też kupa rzeźby żeby upchać.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #207 dnia: Sierpień 02, 2015, 09:52:38 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
O tego chodzi?

Prezentował by się ładnie,ale upchać to...  <ściana>
A skoro o roverach mowa,to tu takie takie małe zestawienie
http://www.mginfo.co.uk/upgrades4mgs/Engines/kn_series_engines.html
Czym się różniły obie wersje 1.8 turbo?Bo jedna widzę ma 150 a druga 160KM.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #208 dnia: Sierpień 02, 2015, 10:12:37 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6755
  • Płeć: Mężczyzna
szkoda mi wydac 4tys na 20koni....

Prawdziwy K16 VVC, nie rzeźba z wałkami, występuje w wersjach 145 i 160KM. Po poprawieniu głowicy, ITB, strojeniu itp. pierdołach jest 170-180KM. To już górna granica wytrzymałości napędów. Przy masie Poloneza na moście 4.3 osiągi powinny być w okolicach Imprezy STI. Zresztą widzisz nagranie Multeca- most 3.9, kiepski wydech, powolna zmiana biegów, a zrobił setkę w okolicach 7 sekund.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #209 dnia: Sierpień 02, 2015, 10:39:05 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Tak w ogóle,to ja nie widzę sensu dalszej dyskusji na ten temat.Wy jedno,autor tematu drugie i tak w kółko.Każdy niech robi co chce.Ani jedna, ani druga strona nie przekona się wzajemnie do swoich racji,więc szkoda się produkować.Jak chce wsadzić z bmw,czy tam innego,to niech wsadza,co za problem.Nie ma co nikogo na siłę przekonywać.Silników rovera jest w brud i jak Multec pisze,wcale nie są aż takie drogie i można coś taniej znaleźć.To było tłuczone w sporych ilościach,więc póki co nie powinno ich braknąć.Ale jak ktoś chce coś innego,o większym stopniu trudności przy pakowaniu do auta,to droga wolna.Wszak rover ponoć już jest nudny jako materiał na swapa,bo wszędzie tylko rover i rover  <lol2>

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #210 dnia: Sierpień 02, 2015, 13:58:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6755
  • Płeć: Mężczyzna
Eee tam. To nie dysputa teologiczna, wymieniamy informacje na podstawie których będzie można podjąć decyzję.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #211 dnia: Sierpień 02, 2015, 18:18:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #212 dnia: Sierpień 02, 2015, 18:24:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To może jeszcze dodam kolejną propozycję...

2.0 T16 Turbo a jakże rovera... Wolnossące wchodzą do PNa ba nawet do DFa. Takie turbo ma 200KM na start. jest fabrycznie wyposażone w odkręcaną flanszę skrzyni biegów więc bez problemu podepnie się jakąś z RWD np forda. Siada na belkę od OHV nawet... A jak dobrze poszukasz to nawet kolektor ssący z discovery pasujący kierunkiem do polda znajdziesz ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #213 dnia: Sierpień 02, 2015, 19:37:15 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3211
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
A ja nieśmiało zaproponuję SR16VE(N1) rzeźbienia byłoby sporo, ale osiągi ma to dość spore więc chyba warto. Największy problem to dostępność tego silnika, reszta to kwestia czasu, chęci i zasobności portfela :)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #214 dnia: Sierpień 02, 2015, 19:58:33 pm »

Offline Szymon

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • B01AAA
Nie padła jeszcze obowiązkowa pozycja: silnik od Burana. Plusy i minusy podobne, jak w SR16, które opisał kolega powyżej.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #215 dnia: Sierpień 02, 2015, 22:18:13 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Sr16 trochę ciezko dostac, sr20ve chyba lepsza ;) jak tak sie rozwodzicie nad hondami  to k20 brzmi baaardzo ciekawie ;)
P.s: co do tego pn-a z isem to klatka nie napawa optmizmem ...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2015, 22:22:26 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #216 dnia: Sierpień 02, 2015, 22:47:49 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3211
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Sr16 trochę ciezko dostac, sr20ve chyba lepsza
Z tej dysputy wynika, że podstawowym kryterium doboru silnika na swap jest ilość koni z litra, więc SR16VE N1 (~119 KM/1l)wypada dużo lepiej niż SR20VE (102,5 KM/1l), nie ważne jest rozłożenie mas, sterowność czy tak prozaiczna sprawa jak trwałość zespołu napędowego :)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #217 dnia: Sierpień 02, 2015, 23:01:42 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Jednak ze sr20 jest tanszy i ma wieksza moc  a i o tym wspominal autor temtu ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #218 dnia: Sierpień 02, 2015, 23:06:38 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3211
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
To jak już koniecznie SR20 to tylko VET :P Seryjne 280 KM i 309 Nm powinny spowodować, że polonez zacznie latać, a przy dalej posuniętych modach myślę, że 380 koni mogłoby pęknąć, a wtedy to na prawdę rakieta na 4 kołach :d

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #219 dnia: Sierpień 02, 2015, 23:11:42 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Ta tyle ze to nawet w japoni bialy kruk ;) a vet robione na detach to juz gruuube $$$$$$$
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)