Autor Wątek: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?  (Przeczytany 27807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 15, 2014, 22:06:58 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Tomekk w karcie pojazdu masz Polonez Caro Plus Kombi?

- Daewoo Fso (Polonez Kombi) - w karcie pojazdu
- Daewoo Fso Polonez - w dowodzie rejestracyjnym
- Polonez Combi L74 KAT RP99 - na fakturze sprzedaży


Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 16, 2014, 11:38:14 am »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Gratuluję zakupu kolejnego rodzynka, cieszę się że trafił w dobre ręce :)
Mam jedną zbędną naklejkę GSi na błotnik do Kombiaka -PW
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 16, 2014, 11:41:21 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Tomekk w karcie pojazdu masz Polonez Caro Plus Kombi? Matucha jak było u Ciebie?
U mnie było FSO Warszawa Polonez Kombi
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 16, 2014, 17:24:58 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Weekend spędziłem w garażu. Zaliczam go jednak do udanych gdyż mogłem popracować przy Poldku. Wpadł kolega z maszyną polerską, wyglinkowałem lakier,  w ruch poszły pasty 3M o różnych gradacjach gdyż lakier był trochę porysowany od wycierania na sucho, trochę brudny i ogólnie auto prezentowało się nieciekawie. Po lekkiej korekcie przyszedł czas na cleanera oraz wosk Coli 918 <lol2>. Elementy czarne oraz inne z tworzyw sztucznych zostały wyczyszczone oraz odżywione. Auto zostało kompleksowo odkurzone a szyby od wewnątrz dokładnie umyte.
Relacji foto tym razem nie robiłem, za to dzisiaj wyjechałem z garażu trochę się przejechać po okolicy i zrobić kilka fotek. Zrobiłem kilka km, zatankowałem dobrego paliwa. Mam wrażenie że samochód jest wyraźnie żwawszy od ATU GSI. Czy kombi nie ma przypadkiem krótszego przełożenia przekładni głównej? Silnik przyjemnie się wkręca. Kierownica rzeczywiście jest przyjemniejsza w użyciu choć wizualnie wolę tą zwykłą czteroramienną.











« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2014, 17:29:16 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 16, 2014, 19:13:36 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mam wrażenie że samochód jest wyraźnie żwawszy od ATU GSI. Czy kombi nie ma przypadkiem krótszego przełożenia przekładni głównej?

Może mieć krótszy most - przełożenie masz wybite pod deklem na moście. 4 pierwsze albo 4 ostatnie cyfry - teraz nie pamiętam które.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 16, 2014, 20:00:24 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Jeśli w numerze nadwozia masz CEH jest to zwykły most 3.9 jak w atu i caro. Natomiast jeśli masz CEB most ma przełożenia jak ten w polonezie roverze 4.3. Jednak nie należy tych mostów (rover i kombi GSi) zaliczać jako takie same. Znacznie różnią się od siebie łożyskami, obudową, i kilkoma innymi szczegółami.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2014, 20:04:54 pm wysłana przez Bartekcom »
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 16, 2014, 21:21:55 pm »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
Sprawa przełożenia tylnego mostu w polonezach kombi dzieli się na dwie możliwości zależnie od modelu. Fabryka wypuściła dwie odmiany Poloneza Kombi, oficjalne nazwy to Polonez Kombi Plus oraz Polonez Kombi Van. W przypadku tego pierwszego egzemplarza stosowano most o przełożeniu 3.9 natomiast w drugim były mosty 4.3 ponieważ samochód nosił znamię auta "ciężarowego" ;p Jednak egzemplarz pochodzi z początku produkcji więc nie wykluczone że trafił do niego most 4.3 co można wywnioskować po opinii właściciela dotyczącej przyspieszania auta. Mimo tego, że nie widziałem nigdy wcześniej tego samochodu obstawiałbym, że VIN wygląda tak: SUPB40CEBXW167512 ;)

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 16, 2014, 22:49:42 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A 4.3 w Kombi to był mega wynalazek w postaci wąskiego mostu na siłę poszerzonego dystansami i dłuższymi oraz grubszymi polosiami, przez co są jakies nienormalne łożyska.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 16, 2014, 22:53:49 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Dokładnie mam tak: SUPB40CEHXW167512
Gdzieś w jakieś książce czytałem że w kombi dawali mosty od Cargo ale wydaje mi się że chodziło właśnie o Vana.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2014, 22:57:30 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 16, 2014, 23:15:37 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Ja mam Kombi Van i jest most 4,3 ze stabilizatorem.VIN to właśnie SUPB40CEB

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 16, 2014, 23:21:22 pm »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
Czyli jednak jest CEH w tym kombiaczu <mysli> W Morawskim jest wzmianka o tym, że tylne zawieszenie, most, hamulce oraz koła wraz z ogumieniem zaadoptowano z Cargo. W sumie z tymi mostami to różnie bywało bo kiedys na praktykach mieliśmy sanitarke w plusie na warsztacie i miała most 4.1  ;>

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 17, 2014, 08:56:32 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Bo most od kombi ma tą zaletę, że można odkręcić półośki i wsadzić je do wąskiego mostu i jest to samo. A jak wiemy, tam przeważa przełożenie 4.1
To jest opcja dobra do rovera 1.6, którą będę czynił, jak zabije obecne 4.3. A te "nienormalne" łożyska, to też tylko na plus.

Tomekk, co do przełożenia mostu, to i tak bym sprawdził jego przełożenie, w fso nic nie wiadomo.
Albo inaczej- jaka prędkość obrotowa jest przy 95km/h?

Opony są oryginalne, jak się domyślam? że też jeszcze dawali kartofle w tych latach (D-124) W moich dwóch carówkach były od nowości Dębice vivo (94 i 95r)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 17, 2014, 10:19:59 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Opony są oryginalne, jak się domyślam? że też jeszcze dawali kartofle w tych latach (D-124) W moich dwóch carówkach były od nowości Dębice vivo (94 i 95r)
U mnie w 2001 oryginalnie były kartofle,wydaję mi się że i kombi i trucki miały właśnie takie fabryczne ogumienie ze względu na większą ładowność przynajmniej w kombi VAN

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 17, 2014, 10:24:12 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty

Opony są oryginalne, jak się domyślam? że też jeszcze dawali kartofle w tych latach (D-124) W moich dwóch carówkach były od nowości Dębice vivo (94 i 95r)

Jutro /pojutrze zrobię wymianę oleju, jak podniosę auto, może z mostu da się wyczytać. Opony D-124, oryginalne z 99 r, widać cycki i pieczątki z FSO, nawet dobrze się jedzie chociaż trochę są głośne jak na dzisiejsze standardy. Chyba większość Kombi miało takie ogumienie, być może chodziło o sprawę nośności i obciążenia tego tupu nadwozia. Auto prowadzi się lekko i przyjemnie ale na garbach i krótkich nierównościach czuć utwardzenie tyłu i jego wyraźnie podskakiwanie w takich sytuacjach.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 17, 2014, 10:31:56 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Przełożenie jest wybite po lewej stronie na obudowie mostu (poniżej dekla). Na początku jest zdaje się logo dajewo, a później - 10/43 (4.3) lub 11/43 (3.9).
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 17, 2014, 10:40:07 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Auto prowadzi się lekko i przyjemnie ale na garbach i krótkich nierównościach czuć utwardzenie tyłu i jego wyraźnie podskakiwanie w takich sytuacjach.
Jak szybciej przejedziesz przez próg zwalniający to tył skacze jak w pustym dostawczaku?

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 17, 2014, 13:28:00 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty

Jak szybciej przejedziesz przez próg zwalniający to tył skacze jak w pustym dostawczaku?

Dokładnie i na mokrym zrywa przyczepność :D:D:D
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 17, 2014, 14:08:02 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Dokładnie i na mokrym zrywa przyczepność :D:D:D
Ja pierwszy raz jak przejechałem próg kombi z taką prędkością jak normalnie jeżdżę każdym innym samochodem to przydzwoniłem głową w podsufitkę;). Jak go załadujesz prowadzi się o niebo lepiej i już nie skacze jak piłeczka.

Tak wygląda kombi van z 300kg w bagażniku.Parking pod lekką górkę.

« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2014, 14:17:00 pm wysłana przez Grizli »

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 17, 2014, 16:38:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bo most od kombi ma tą zaletę, że można odkręcić półośki i wsadzić je do wąskiego mostu i jest to samo. A jak wiemy, tam przeważa przełożenie 4.1
ale choci Ci chyba o polos z dystansem pod lozysko ,bo normalnie dlugiej polosi nie wlozysz do waskiego mostu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro Plus KOMBI 1,6 GSI czyżby najmniej używane Kombi w Polsce?
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 17, 2014, 20:51:12 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Opony D-124,
Ja w aucie z grudnia 2001 też miałem D-124
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)