Autor Wątek: Łada  (Przeczytany 40854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Łada
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 18, 2014, 19:06:41 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2642
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w Ładzie nie było zacisków, było sztywne sidło z dwoma cylinderkami, cylinderki połączone były rurką, dociskały klocki z obu stron tarczy. były o wiele wydajniejsze od fiatowskich. siodła były żeliwne więc problemów z zacieraniem nie było.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2014, 19:10:39 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Łada
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 18, 2014, 19:34:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale Wartburg dostal silnik dopiero w 1988,czyli juz po wszystkim - dlugo po wprowadzeniu ostatnich odmian ład i w erze swetra2,
te modele ład RWD,ktore sa lzejsze 50kg od DFow to juz z silnikiem 1.3 bujaja sie jak DFy 1.5 (no powiedzmy oprocz 1.5S i AB) ,a byly jeszcze 1.5 i 1.6 ,wiec taka łada to calkiem sensowny radiowoz , do wyboru jeszcze ciezsze DFy i PNy tylko byly z konkretnych aut,a w NRD to i tak by brali ruskie auta zamiast naszych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 18, 2014, 19:37:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w Ładzie nie było zacisków, było sztywne sidło z dwoma cylinderkami, cylinderki połączone były rurką, dociskały klocki z obu stron tarczy. były o wiele wydajniejsze od fiatowskich. siodła były żeliwne więc problemów z zacieraniem nie było.
to jest zacisk - sciska klocki,
w ladzie jest zacisk dwutloczkowy - dlatego napisalem,ze nie mierzylem tloczkow,a nie tloczka (chociaz oba sa tej samej srednicy)
to sie nazywa zacisk nieplywajacy - nie ma prowadnic,ktore moga stawiac opor
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 18, 2014, 19:44:10 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Volkspolizei jeździła wtedy bardzo szybkimi Żiguli, być może coś w nich dłubali. 
silniki wankla ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Łada
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 18, 2014, 19:53:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w idziales 2103/5/6/7 z Wanklem ? bo slyszalem tylko o 2108/9
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 18, 2014, 20:18:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
to jest ciekawa opcja,jezeli ktos na sile chce zachowac felgi 13'
W czasach początków PTK to był sposób na tuning hamulców w PNach i DFach...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Łada
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 18, 2014, 20:34:55 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Łada
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 18, 2014, 23:52:53 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2642
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 KGB. pierwszego wargola spotkałem w 1977 roku. zastanowiły mnie właśnie te kwadratowe tylne lampy, jechałem wtedy motocyklem AWO Simson 250 (moim zresztą), wargol miał rejestrację Hoyerswerdy więc pojechałem za nim. dowiedziałem się od Niemca że kupił go w Magdeburgu, bardzo chwalił silnik. ja natomiast oglądałem ten silnik bez emocji bo miałem do czynienia z Fiatem 125 Specjal. z dohcem 1,6 i 5- biegową skrzynią.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Łada
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 19, 2014, 07:41:49 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wcześnie widziałeś takiego wartburga, może robili jakieś "prototypy" czy pierwsze serie, wargolf do seryjnej produkcji wszedł dopiero w 88r

Ps. Posiadasz jeszcze AWO? ja mam ten sprzęt (sporta z 59)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Łada
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 19, 2014, 09:38:55 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2642
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Wargola w 1978 roku kupił Niemiec z mojej brygady, już był w sprzedaży. przyprowadziłem do kraju dwie MZ z pojedynczym tarczowym hamulcem na przednim kole, bez obrotomierza a w wikipedii piszą że zaczęto je produkować w 1981 roku czyli dwa lata po moim wyjeździe.  tak samo z Lublinami, jeździły po Lublinie w połowie lat 80 a weszły do produkcji w 93.  AWO już dawno nie mam, sprzedałem ich w kraju chyba 8 sztuk. miałem też AWO Sport z silnikiem 350 i 2 sztuki AWO Turist z siodłami, z oddzielnymi pokrywami zaworów i tylnym kołem na suwaku. najdłużej miałem AWO z 56 roku czyli 3 lata młodsze ode mnie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Łada
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 19, 2014, 11:09:12 am »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
A czy to prawda, że dzwon ze skrzyni biegów łady pasuje do skrzyni fso?. Klient, który nam sprzedał w/w Ładę , dorzucił skrzynię 5 z poloneza i gadał ,że jak się dzwon przełoży to będzie pasowała. To tak samo można wsadzić do poloneza silnik z Łady i połączyć to dzwonem :).

Odp: Łada
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 19, 2014, 11:21:54 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Pasuje (dzwon), bo jest używany przy montażu DOHC.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2014, 15:18:39 pm wysłana przez utek »

Odp: Łada
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 19, 2014, 12:42:20 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
tak. pasuje ja mam przy dohcu  dzwon z łady  i zamach z łady i rozrusznik z nivy . i skrszynie poloneza.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Łada
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 19, 2014, 13:49:03 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3463
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odnośnie silnika z łady do 125p nie wejdzie bo jest za wysoki, łada ma wyższą maskę:(.
Ale skrzynia owszem.... Dochodzą słuchy że ruskie 1,3,1,5,13 to kopia Dohc, ale z jednym wałkiem.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Łada
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 19, 2014, 14:01:40 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
A ja bym nie chciał tego z bardzo prostego powodu....


jest ruskie  <blee>  <rzygi>

 :P
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Łada
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 19, 2014, 15:29:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
miedzy innymi wg. tego : https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=auto&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fusers.atw.hu%2Fladarevolution%2Findex_elemei%2Flap_elemei%2Fvaz_wankel.htm były ;)
faktycznie,ale to w takim razie biale kruki - ale bym swapowal do Poloneza  ]:->


Odnośnie silnika z łady do 125p nie wejdzie bo jest za wysoki
w takim razie ciekawe jakim cudem wchodzi rover,fiat dohc, citroen i ford  <lol2>

 
Dochodzą słuchy że ruskie 1,3,1,5,13 to kopia Dohc, ale z jednym wałkiem.
juz dawno na forum bylo pisane o tym,ze ruskie silniki sa rozwinieciem 1.2 OHV ,silnika ,ktory powstal w tym samym czasie co 1.6 DOHC , spod olowka tego samego zespolu kierownego przez tego samego inzyniera  <cwaniak2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 20, 2014, 06:33:21 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
citroen do 125p nie wejdzie na długość- na szrocie go mierzyłem bo chciałem benzynowego 1.9/2.0 wrzucać do kanta ze skrzynią z diesla- silnik jest większy niż rover, a przy roverze jest już bardzo ciasno. Co innego w Polonezie;)  ale za to łada w 125p żeby nie weszła i to na wysokość? Pierwsze słyszę...



edit:


a teraz tak na szybko mi wpadło... żeby dohc z fwd wrzucić do rwd potrzebny był blok z rwd prawda? czapka mogla być z fwd? Jak się ma głowica z dohc fwd do bloku z łady ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2014, 06:35:43 am wysłana przez Tybek »
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Łada
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 20, 2014, 07:27:35 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przy roverze ciasno?, moje 2.0 16V byś zobaczył, a jeszcze trochę miejsca jest. Komora jest taka sama jak w pn, do tego jest wyższa, bo maska prawie w poziomie. Element ograniczający, to pas ze światłami, który jest bliżej i skosy fartuchów przy reflektorach- to powoduje komplikacje z montażem osprzętu jak akumulator, czy filtr powietrza.
Silnik od łady jest podobny do starego vaga 1.8 8V ohc -kolektory po jednej stronie. Taki silnik siedzi w fiacie Brudnego. Prawie tańczyć można naokoło.
Citroen benzynowy ma kilka wad-stoi skosem (podobnie jak diesel), ma głupi kolektor ssący i wszystko upchane od jego strony. jeśli by zmienić kolektor, mogło by wejść.

Na zakup łady mam dużą ochotę. Najbardziej chciałbym "kopiejkę" w kombi czyli 2102, ew, bo o taką trudno 2106
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Łada
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 20, 2014, 12:07:02 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Tybek. nie. mozna dohc fwd blok wsadzic.. nima przeciwskazan. caly siada silnikblok z glowicą. nawet 16stka.

mi sie marzy 2103.. w błkitnym koloze...prawie kiedys taka kupilem ze 15 lat temu... i do tej pory pluje s w brode ze jej nie kupilem...bo kupilem polonza..;p - zukowoza- i mam go do dzis;p podejzewam ze gdybym kupil w tedy lade a nie poldka moje zycie przez te 15 lat by diametralnie inaczej wygladalo..... na milion procent nienzal bym 99% ludzi ktorych znam..mialbym po dordze inne prace i dziewuchy... bo to jakos tak sie krecilo zawsze wokol ludzi z fso....masakra.. wlasnie sobie to uswiadomilem czytajac ten wątek o ładzie i przypominając to ze o maly wlos a niebylbym szczesliwym posiadaczem poloneza tylko łady...;p
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2014, 12:11:41 pm wysłana przez Zuczek »
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Łada
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 20, 2014, 12:13:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
xu9 i xu10 wejda bez problemu ,ale jedynie kolektor ssacy z jednopunkta,albo turbo mozna probowac upchac - jednak trzeba sie szykowac na robienie nowych kolektorow,zarowno ssacego,jak i wydechowego,

moim zdaniem najciekawsza stylistycznie jest 2105,bo jest juz takim uber liftingiem, a nie ma tego na sile upchanego grila z 2107,
pozostale modele wygladajace jak fiaty to nic ciekawego,bo blacharsko DF jest ladniejszy,
jezeli lada kombi,to faktycznie najciekawsza jest 2102 ,najlepiej z 1.2
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.