Autor Wątek: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego  (Przeczytany 35866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 22, 2014, 20:45:10 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Mimo wszystko bardziej skłaniałbym się do zblokowanego napędu przedniego. Przynajmniej w autach segmentu A, B i C. Przy segmencie D można już się zastanowić. Raczej nie wyobrażam sobie, żeby np do takiego Punta dokładać masy w postaci wału itp. A dodatkowo ograniczać przestrzeń osobowo - bagażową tylnym mostem.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 22, 2014, 20:53:27 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Lipa, znowu promują jakiegoś pajaca.
Przypomina "Insygnie", albo BMW, nic poza tym. Szkoda nazwy Polonez dlatego wynalazku.

Niestety prawda jest taka , że szkoda to go nazwać polonez trochę bo będzie odtrącać .. wygląd ma kozacki ;)

https://www.youtube.com/watch?v=YEZN825lIUo#t=38
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 22, 2014, 21:06:41 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Gdybym próbował kuć się na blachę pewnie wyleciałbym po pierwszym semestrze.
nie sciemniaj, na pojebudzie jak na kazdej innej uczelni w tym kraju egzaminy zalicza sie po wyryciu na blache - zadania na niektorych przedmiotach to tylko urozmaicenie wzgledem uniwerkow,
no i zapitalanie na laborach i projektach zjada kupe czasu - to ze czlowiek robi si nolajfem,jezeli proboje sie wyrobic ,to nie znaczy ze sa to lepsze studia niz uniwerkowe,
a na takie malowanie samochodzikow to raczej brak czasu na pojebudzie i bawia sie w to artysci z ASP

co do przedniego napedu,to jest lepszy w produkcji pod kazdym wzgledem od tylnego i tu jego zalety sie koncza,
no mozna na sile podpiac jeszcze ,ze przez ten beznadziejny rozklad mas na sniegu lepiej przod sie trzyma, co pomaga z perspektywy,ze te same przednie kola sa polaczone z kierownica

Kilka dni temu widziałem program o napędach w TVN Turbo .. i mistrz Polski w Porsche wybrał napęd na tył bo jeżdzi mu się najlepiej ale w testach każdy miał swoje zalety.. na mokrym przy wymijaniu przedni był beznadziejny, a 4x4 najlepszy tył po środku... przy szybkich ciasnych zakrętach przód wygrywał tył po środku a 4x4 najgorzej ... ale tył wygrał w największej radości z jazdy ... bmw z tylnym napędem..

Co do aut z przednim napędem, nie wiem czy wiecie ale konstrukcja auta z napędem przednim jest TAŃSZA niż z napędem na tył stąd znacznie większa popularność...
Ja w E46 nie narzekam na tył .. w zimę kontrola anty poślizgowa pomaga bardzo bo nie polecę bokiem zakrętu bo mnie prostuje komp ... kontrola trakcji też pomaga bo zjeżdza z obrotami i stara się złapać przyczepność ... zabawa przy wyłączonych kontrolach wiadoma jaka jest  ]:->

Podsumowując auto z każdym napędem jest dobre ponieważ obecnie każde auto jest naszpikowane elektroniką która dużo za nas robi i napęd to kwestia upodobania bo różnice w testach nie są aż tak dalekie od siebie... nie mówię o erze poloneza oczywiście.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2014, 21:11:42 pm wysłana przez danieldeni20 »
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 22, 2014, 21:27:14 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Przecież nawet jeśli by taki Polonez wszedł do produkcji to nikt nie będzie projektował do niego napędu itd... porostu nadwozie posadzą na gotowej platformie podłogowej na której dany koncern robi kilka innych modeli...

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 22, 2014, 21:31:26 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ale jest najgorszym ze wszystkich rodzajów napędów.
Masz jakieś merytoryczne argumenty na potwierdzenie swojej tezy?

Mam praktyczne argumenty.
Jeździłem Astrą i Polonezem - oba podobnej mocy. Astrą włączyć się szybko do ruchu to strach bo kółka się kręcą w miejscu, a auto się zbiera w tempie ślimaka. Polonez nie buksuje kołami tylko przyspiesza (oczywiście na miarę swoich możliwości :P).
Kolejne doświadczenie - Ford Scorpio 2.3 i Saab 9-5 2.3t. Gdyby nie kontrola trakcji w Saabie, tym autem nie dałoby się poruszać. Każde raptownie dodanie gazu to zerwanie przyczepności. W Scorpio nie było żadnych elektronicznych kagańców, tylko tył napęd - auto przyśpieszało, a nie paliło gumę.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 22, 2014, 22:40:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Mimo wszystko bardziej skłaniałbym się do zblokowanego napędu przedniego. Przynajmniej w autach segmentu A, B i C. Przy segmencie D można już się zastanowić. Raczej nie wyobrażam sobie, żeby np do takiego Punta dokładać masy w postaci wału itp. A dodatkowo ograniczać przestrzeń osobowo - bagażową tylnym mostem.
nikt Ci nie pozostawi wyboru, auta sie produkuje poza naszymi wyborami,
FWD  jest tanszy w produkcji,wiec i auto moze byc tansze jako produkt - osobiscie nie mam z tym problemu ,
w kazdym segmencie, w D masz wyjatki w RWD ,w E juz teraz praktycznie tez ,
nie u zaleznialbym koniecznosci stosowania napedu od wielkosci auta, a nawet raczej widzialbym RWD w autach mniejszych ,bo w nich jest wiecej frajdy z tym zwiazanej - po co mi RWD w duzej limuzynie np. segmentu E ,skoro to duza locha i marna frajda z prowadzenia na granicy poslizgu,
pozostaje jedynie problem przekazania duzych mocy w FWD,

wlasciwie zmierzam do tego, ze gdyby Polonez mial byc wskrzeszony,to z racji jego zakonczenia produkcji jako przestarzaly pojazd z RWD ,bo tak byl postrzegany, szanse na popularnosc (wzgledna) widze wlasnie w sredniej wielkosci auta RWD, bo to nadawaloby indywidualizmu,
moze nie byloby to oplacalne w produkcji,ale mozna na tym zbudowac wizerunek marki,
ale to oczywiscie taki gdybanie - w sumie to na temat :p

RWD sprawdza sie jeszcze w specyficznych samochodach, mianowicie w elektrycznych,
taka Tesla S jest RWD,nie ma skrzyni biegow, tylko przekladnia glowna ,silnik (silniki) umieszczony poprzecznie - lepiej juz sie nie da rozwiazac napedu
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2014, 22:42:41 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 22, 2014, 22:55:59 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Tales, popieram Twoje opinie o autach z przednim napędem. Są wygodniejsze i praktyczniejsze - mi się lepiej jeździ FWD. Ale grono doświadczonych kierowców wie lepiej.


Co do indywidualizmu związanego z RWD, to czy ktoś kiedykolwiek słyszał o sukcesie auta, które miałoby być indywidualne? Oczywiście mówię o obecnych czasach.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 22, 2014, 23:20:39 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
"Jakby przedni napęd był najlepszy to człowiek chodziłby na rękach"
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 22, 2014, 23:27:47 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
"Jakby przedni napęd był najlepszy to człowiek chodziłby na rękach"

<brawo>

Takim rzeczowym argumentem rozwiałeś wszystkie moje wątpliwości.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 22, 2014, 23:42:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Co do indywidualizmu związanego z RWD, to czy ktoś kiedykolwiek słyszał o sukcesie auta, które miałoby być indywidualne? Oczywiście mówię o obecnych czasach.
Ja slyszalem o Ferrari, Maserati itp. oraz Tesli,
a takze Dacii Logan,ktora wyroznia sie niska cena , bmw X6 ,ktore wyroznia sie tym,ze jest do niczego ,Porsche Cayenne, ktore jest tak sportowe jak zawodnik Sumo ,

trzeba znalezc luke na ciekawy model, a jezeli chodzi o masowke to trzeba sie przebijac niska cena,
wyrobienie sobie marki,nawet przez jeden porzadany model model - jak szmelcwagen ma pastuszka TDI, do ktorego wzdycha wies mentalna ,to i Polo i sweter jakos sie sprzedaja ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 22, 2014, 23:47:55 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Faktycznie nie doprecyzowałem o sukcesie sprzedażowym. Szczyty list okupują oklepane koncepcyjnie modele. Jeśli ten projekt miałby mieć szanse zainstnieć, to jako jakaś taka polsca Dacia a nie polskie BMW. Albo Ferrari, albo Tesla ;)


BTW widziałem ostatnio na żywo Teslę S, jest ekstra wyczesana! :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 22, 2014, 23:52:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na jakich blachach ta Tesla ?

sukces sprzedazy to przede wszystkim cena, wiec wypadaloby zaczac od prostego samochodu niezbyt duzego - zadanie dla Syreny, bo Poloneza jednak nie wypadaloby robic jako auto wielkosci Logana
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 22, 2014, 23:59:15 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
W0 TESLA  <lol>

Jechała niczym bezszelestny pocisk :Py

Podobno 4szt w Polsce się sprzedały ;)

Jakby Polonez miał być jak taka tesla, bez znaczenia na napędzane koła, to bym go chorobliwie pożądał ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2014, 00:03:01 am wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 23, 2014, 00:03:59 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a to jakas firma lizingowa Athlon Car Lease z tego co pisali na forum
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 23, 2014, 17:02:59 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Dzisiaj w Raporcie Turbo ma być wywiad z twórcą tego projektu.

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 23, 2014, 17:57:37 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Dzisiaj w Raporcie Turbo ma być wywiad z twórcą tego projektu.
I co w związku z tym?
Podobny to jest tylko znaczek reszta to wizja...
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 23, 2014, 18:12:18 pm »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000
O ile dla pasjonatów produktów z Żerania nowe auto marki polonez byłby niewątpliwą zachętą do kupna - to raczej dla przeciętnego Kowalskiego zadziałało by to zupełnie odwrotnie. Każdy kojarzy to auto z rdzą, mułowatością i małą trwałością. Nie ma co się oszukiwać. Tak, wiem że to przez chroniczny brak inwestycji i strategicznego partnera w FSO i przez to ciągłe liftingowanie tego samego produktu (jak np w Ameryce Płd. potworki typu fiat uno mile) ale wydaje mi się że to akurat mało kto zauważa a stereotyp pozostaje.
Jeżeli kiedykolwiek ktoś pokusi się o znaczek FSO Polonez to bez wątpienia będzie to Chińczyk z produktem z segmentu aut kompaktowych o mocno przeciętnej jakości i stylizacji. Oby w ogóle znalazł się jeszcze kiedyś taki szalony mały żółty przedsiębiorca z Chińskiej Republiki Ludowej.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 23, 2014, 19:39:13 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Ja bym podsumował wizję oraz wszystkie dywagacje i rozważania refrenem piosenki z dzieciństwa :
http://youtu.be/mPyCZ-nGSIc?t=53s

Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 23, 2014, 19:54:18 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ja bym podsumował wizję oraz wszystkie dywagacje i rozważania refrenem piosenki z dzieciństwa :
http://youtu.be/mPyCZ-nGSIc?t=53s




hehehehe, posiadam na winylu ( tak tak cały singiel), mogę się podzielić z młodszym gronem tego szacownego forum:
SEBA to tylko fantazja ze znaczkiem FSO:)

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 26, 2014, 00:19:44 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Przedni naped jest dla tzw. obecnie lajków. Zeby wyprowadzic samochod z poslizgu naciskamy pedal gazu w podloge i auto POWINNO sie wyprostowac. Posiadajac tylny naped potrzeba wiele wiecej umiejetnosci. Mowie tutaj naprawde bardzo ogolnie, pomijajac szczegoly.

Ciekaw jestem tych szczegółów, bo by pewnie niezłe cuda wyszły. Tak się składa w każdy istniejący typ poślizgu na każdej istniejącej nawierzchni wprowadzałem Poloneza, Kię i Fiata Pandę i powiadam Ci że mimo prymitywizmu zawieszenia, to Polonez prowadzi się najłatwiej, a Fiat Panda najtrudniej, głównie ze względu na to że Panda ma stosunek rozstawu osi do rozstawu kół prawie jak w Stratosie, niską masę i fatalny balans 30/70. Kia była lepsza ale Poldek się wyprowadza łatwiej, bo ma równe obciążenie, jest długi i po prostu wszystko dzieje się powoli. Kia jest bardziej nerwowa. Pandę opanowałem dopiero po długim treningu, to auto szalenie łatwo jest posłać w krzaki złą kontrą albo za mocnym dodaniem gazu.
FWD jest lżejsze i zostaje więcej miejsca na bagażnik. Właściwości jezdne zależą od tysiąc innych czynników, ale moim zdaniem jak przyjdzie co do czego to RWD łatwiej wyprowadzić.


Co do Poloneza: na rynku jest tyle samochodów i tyle marek z lepszą rozpoznawalnością zlikwidowano, że naprawdę nie ma sensu wprowadzać jeszcze jednego bo nikt tego nie kupi. Na zachodzie jest nieznany, a w Polsce nie ma zbyt dobrej renomy i gadanie że ktośby tam kupił jest bez sensu, bo kupiłoby może 50-100 osób, a produkcja seryjna ma sens jak się robi ze 100 tys. aut na rok.

Jeżeli VW się opłaca teraz utrzymywać team rajdowy, żeby się na reklamie pochwalić sukcesami Polo WRC, aby zwiększyć sprzedaż seryjnego Polo, to to świadczy o tym że klient jest głupi, bo Polo WRC to przerobiona Fabia S2000, a Fabia S2000 z seryjną Fabią ma wspólną tylko przednią szybę, dach i płytę podłogową (po przeróbkach). Mógłbyś zbudować Poloneza z tytanu, z fotelami z napletka płetwala błękitnego i sprzedawać za 40 tys. zł, a większość i tak by wybrała "sprawdzonego" VW, albo cokolwiek innego.


Przynajmniej w autach segmentu A, B i C. Przy segmencie D można już się zastanowić. Raczej nie wyobrażam sobie, żeby np do takiego Punta dokładać masy w postaci wału itp. A dodatkowo ograniczać przestrzeń osobowo - bagażową tylnym mostem.

W Punto by jeszcze doszedł problem braku dociążenia osi napędzanej, bo auto się urywa zaraz za kołami tylnymi. Przy C to już by miało sens, ale nie jako auto dla przeciętnego Kowalskiego, tylko jako samochód sportowy dedykowany do specyficznego grona odbiorców, których jest raczej niewielu. Toyocie GT86 się obrywa że jest słabsza od Mini, bo przeciętny nabywca nie pojmuje sensu napędu na tył i niskiego środka ciężkości.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E