Autor Wątek: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego  (Przeczytany 35842 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 22, 2014, 01:26:06 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Przedni napęd jest o wiele praktyczniejszy. Wystarczy na przykład wziąć do ręki pierwszą lepszą książkę do technikum samochodowego by dojść do takiego wniosku.
nie jest praktyczniejszy tylko zwyczajnie tańszy w produkcji ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 22, 2014, 08:45:49 am »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Sam projekt wpisuje się w stylistykę nowoczesnej motoryzacji. Mnie się za bardzo nie podoba, jak 95% nowych aut ale mniejsza oto  :P

Właśnie... patrzysz na to z pozycji pasjonata... a dzisiaj samochody projektują księgowi....

Natomiast jedyne do czego przyczepiłbym się to właśnie nazwa Polonez. Nie lubię nadawania nowym autom nazw historycznych modeli bo przez to te ,,właściwe" tracą trochę swojej tożsamości. Dziś dla przeciętnego człowieka o niewielkiej wiedzy motoryzacyjnej Skoda Rapid to rodzinny sedan, dla mnie zawsze pierwszym skojarzeniem będzie coupe z lat 80

Skoda to świetny przykład.
Rapid kiedyś/ Rapid dziś


Felicja


Octavia:


Superb



"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 22, 2014, 08:47:28 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Panowie, nie ma co krytykować. Ktoś ma wizję i przedstawia ją światu. Osobiście wolałbym jeździć takim Polonezem niż jakąś bezpłciową Toyotą Avensis czy inną Kią, tutaj widać że autor inspirował się Audi A7 / A8, auto raczej z wyższej klasy z doklejonym nowym przodem:)
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 22, 2014, 09:00:02 am »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Panowie, nie ma co krytykować. Ktoś ma wizję i przedstawia ją światu. Osobiście wolałbym jeździć takim Polonezem niż jakąś bezpłciową Toyotą Avensis czy inną Kią, tutaj widać że autor inspirował się Audi A7 / A8, auto raczej z wyższej klasy z doklejonym nowym przodem:)
I właśnie dobrze zrobił, jako jeden z niewielu prawdopodobnie zastanowił się co było wtedy na rynku w podobnej stylistyce do Poloneza w chwili jego premiery (czyli powiedzmy  lata 1977-1979). Wymazał z pamięci kolejne Polonezy i słusznie bo to nie były generacje tylko liftingi, nawet Caro Plus to był Borewicz po 2342432412435 liftingu  :] A następnie zobaczył jak wyglądają następcy tamtych aut obecnie:)

Audi 100 Avant


VW Passat


"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 22, 2014, 10:25:09 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak

A to auto do 40 tys nie może dobrze się prezentować ? Zresztą teraz nawet Dacie i Skody nie kosztują do 40 tys. tylko kosztują więcej...
A sukces obu marek opiera się na tym że to auta znanych koncernów (VW-Audi, Renault-Nissan) produkowane pod "tańszym" znaczkiem ale korzystające z ich technologii. Gdzie są auta Tatry (chodzi o osobowe) ? Gdzie są auta Aro ? Tam gdzie auta FSO...

Auto do 40tys może się dobrze prezentować, ale to co jest wyżej prezentuje się jak Audi A7, a ono nie kosztuje tyle.

Najtańszy Logan kosztuje ok 34tys. Rapid ok. 40tys zł.

FSO też mogłoby mieć taki sukces i korzystać z technologi innych marek, ale wypadałoby ją co jakiś czas modernizować, a nie ciągnąć od 1967 do 2002.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 22, 2014, 11:04:09 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Przedni napęd jest o wiele praktyczniejszy. Wystarczy na przykład wziąć do ręki pierwszą lepszą książkę do technikum samochodowego by dojść do takiego wniosku.

Jeżeli chcesz wiedzieć jaka technologia jest najlepsza to zobacz czego używa się w autach za ponad €250'000 i zobaczysz, że nie jest to przedni napęd.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 22, 2014, 11:39:03 am »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r

A to auto do 40 tys nie może dobrze się prezentować ? Zresztą teraz nawet Dacie i Skody nie kosztują do 40 tys. tylko kosztują więcej...
A sukces obu marek opiera się na tym że to auta znanych koncernów (VW-Audi, Renault-Nissan) produkowane pod "tańszym" znaczkiem ale korzystające z ich technologii. Gdzie są auta Tatry (chodzi o osobowe) ? Gdzie są auta Aro ? Tam gdzie auta FSO...

Auto do 40tys może się dobrze prezentować, ale to co jest wyżej prezentuje się jak Audi A7, a ono nie kosztuje tyle.

To że auto wygląda jak Audi A7 nie znaczy że jest tak luksusowe w środku, tak dobrze wyposażone i korzysta z tak drogiej technologii  <marzyciel> Kształt nadwozia i chromowane ramki przy oknach nie czynią z auta limuzyny  ;-|

Najtańszy Logan kosztuje ok 34tys. Rapid ok. 40tys zł.

To tylko chwyt który ma przyciągnąć klientów do salonu, potem się okazuje że nie ma takich wersji fizycznie, są tylko na papierze...

FSO też mogłoby mieć taki sukces i korzystać z technologi innych marek, ale wypadałoby ją co jakiś czas modernizować, a nie ciągnąć od 1967 do 2002.
Skoda Oddała się pod skrzydła VW i teraz korzysta z ich technologi, Czesi doszli w tym do takiej wprawy że pomału stają się konkurencją dla samego VW.
Dacia i Lada znajdują się pod skrzydłami Renault-Nissan. Korzystają z ich technologii i kasy, bez tego wsparcia już dawno by zniknęli... W ogóle teraz jest śmieszna sytuacja bo możesz kupić Dacie/Łade z silnikiem montowanym w Mercedesach :d Taka tam współpraca Francuzów i Niemców  :d Nie ma już czegoś takiego jak Auto francuskie, niemieckie, japońskie... wszystko się wymieszało... tak to teraz wygląda....


"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 22, 2014, 11:40:57 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Czytając niektóre wypowiedzi odnoszę wrażenie, że piszą je ludzie naiwni. Bez urazy.
Modernizować można było, jeśli by się miało środki i sprzyjający klimat, powiedzmy, polityczny.
A tu ani nie było pieniędzy na nowe licencje, na sprzęt do wspomagania projektów; kraj był w politycznym chaosie (a to polityka decydowała o "Zakładach Pracy"), do tego związki zawodowe za cenę likwidacji fabryki broniły przerostu zatrudnienia i niewydajnej pracy. Fiat też już miał swoją fabrykę...

Rysunek też mogę trzasnąć, dopisać co widzę w wyposażeniu dla siebie i cenę końcową produktu, przy której mógłbym udać się do salonu. Powiedzmy sobie szczerze, ilu forowiczów mogłoby kupić nowego poloneza. Jeśli nawet 10% tegoż forum, to co dalej? Kto kupiłby nowopoldka w drugim tygodniu sprzedaży?

Przestańcie żyć mżonkami o fso. Ja już swoje porzuciłem, z chwilą gdy mogłem moimi udziałami w fso podetrzeć sobie... klaser.

To koniec. Pozostanie sentyment.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 22, 2014, 12:01:31 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Najtańszy Logan kosztuje ok 34tys. Rapid ok. 40tys zł.

To tylko chwyt który ma przyciągnąć klientów do salonu, potem się okazuje że nie ma takich wersji fizycznie, są tylko na papierze...


Chwyt jak ktoś daje się namówić na dodatkowe wyposażenie. Podstawowa wersja tyle kosztuje. A fizycznie nie ma żadnych, bo na każdy się czeka (przynajmniej w Skodzie).


Po co mi tłumaczysz o wymieszaniu producentów i korzystaniu z innych technologii, skoro sam o tym napisałem.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 22, 2014, 17:54:11 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jeżeli chcesz wiedzieć jaka technologia jest najlepsza to zobacz czego używa się w autach za ponad €250'000 i zobaczysz, że nie jest to przedni napęd.
Nie muszę oglądać samochodów z górnej półki by się o tym przekonać. Jestem inżynierem mechanikiem, potrafię wyciągać wnioski i dostrzegać wady i zalety każdego z rozwiązań. Nie ma rozwiązań idealnych w każdych warunkach. Każdy projekt to tak na prawdę rozwiązanie kompromisowe. Istotą pracy konstruktora samochodu, jak i też każdej innej maszyny, jest zapewnienie, że maszyna wystarczająco spełni wymagania użytkownika w najczęściej spotykanych warunkach eksploatacji. Jeżeli samochód ma być praktyczny w codziennej jeździe, w miarę lekki, bezawaryjny i tani w produkcji to przedni napęd wydaje się być rozwiązaniem najkorzystniejszym.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 22, 2014, 19:08:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jestem inżynierem mechanikiem
widac tylko wykutym na blache. Oczywiscie bez urazy. Prawo jazdy jak i samochod powinni posiadac ludzie majacy pojecie o jezdzie, konstrukcji samochodu, prawach fizyki i powinni byc przede wszystkim przewidywalni. Przedni naped jest dla tzw. obecnie lajków. Zeby wyprowadzic samochod z poslizgu naciskamy pedal gazu w podloge i auto POWINNO sie wyprostowac. Posiadajac tylny naped potrzeba wiele wiecej umiejetnosci. Mowie tutaj naprawde bardzo ogolnie, pomijajac szczegoly. Moim zdaniem nowy projekt Poloneza mialby duze szanse na wysoka sprzedaz. Polonez tak samo zawodzil w drodze jak kazde inne auto. Skoda, co osiagala predkosc max. 110km/h.  Audi potrafilo wypluc panewki szybciej niz Polonez pierwsze ognikso rdzy. VW potrafil nie odpalic bo przekazniki od swiec zarowych padaly tak jak cewkomodul w PN Abimex. 100 na 10000 chodzi po dzis dzien bez awarii. Polonez byl i jest tak samo awaryjny jak kazde inne auto. Czestsze awarie spowodowane byly niedbalstwem. Jezeli teraz ruszylaby produkcja nowego PN'a sprzedaz bylaby zblizona do Dacii, dlatego ze Dacia to taki sam kibel jak Polonez. No ale skoro nie mamy produkcji Poloneza to te 40tysi wole przeznaczyc na rozbitego nowego Accorda albo Subaru i na naprawde. Przynajmniej bede wiedzial czym jezdze i jak mam to zrobione.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 22, 2014, 19:35:18 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
widac tylko wykutym na blache.
Nie wiem czy wiesz, ale są nauki gdzie nie można wykuć się na blachę bo każdy przypadek jest inny i trzeba myśleć a nie powtarzać formułki. Gdybym próbował kuć się na blachę pewnie wyleciałbym po pierwszym semestrze.
Prawo jazdy jak i samochod powinni posiadac ludzie majacy pojecie o jezdzie, konstrukcji samochodu, prawach fizyki i powinni byc przede wszystkim przewidywalni.
Wg mnie nie do zrealizowania. Równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że tabletki powinni brać tylko lekarze lub farmaceuci. W współczesnych czasach zwykły samochód właśnie taki ma być - dla laika. Laik przekręca kluczyk wciska gaz i oczekuje, że dojedzie w żądane miejsce. Mnie nie interesuje co się dzieje w moim organizmie po zażyciu tabletki od bólu głowy. Oczekuje rezultatu - uśmierzenia bólu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2014, 19:40:19 pm wysłana przez Tales »

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 22, 2014, 19:48:24 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Głównie chodzi o to, że przedni napęd jest popularny bo jest tani i spełnia swoją funkcję - wprowadza auto w ruch. Ale jest najgorszym ze wszystkich rodzajów napędów.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 22, 2014, 19:54:34 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Ale jest najgorszym ze wszystkich rodzajów napędów.
Masz jakieś merytoryczne argumenty na potwierdzenie swojej tezy?

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 22, 2014, 20:01:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Gdybym próbował kuć się na blachę pewnie wyleciałbym po pierwszym semestrze.
nie sciemniaj, na pojebudzie jak na kazdej innej uczelni w tym kraju egzaminy zalicza sie po wyryciu na blache - zadania na niektorych przedmiotach to tylko urozmaicenie wzgledem uniwerkow,
no i zapitalanie na laborach i projektach zjada kupe czasu - to ze czlowiek robi si nolajfem,jezeli proboje sie wyrobic ,to nie znaczy ze sa to lepsze studia niz uniwerkowe,
a na takie malowanie samochodzikow to raczej brak czasu na pojebudzie i bawia sie w to artysci z ASP

co do przedniego napedu,to jest lepszy w produkcji pod kazdym wzgledem od tylnego i tu jego zalety sie koncza,
no mozna na sile podpiac jeszcze ,ze przez ten beznadziejny rozklad mas na sniegu lepiej przod sie trzyma, co pomaga z perspektywy,ze te same przednie kola sa polaczone z kierownica
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 22, 2014, 20:15:00 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
nie sciemniaj, na pojebudzie jak na kazdej innej uczelni w tym kraju egzaminy zalicza sie po wyryciu na blache - zadania na niektorych przedmiotach to tylko urozmaicenie wzgledem uniwerkow,
no i zapitalanie na laborach i projektach zjada kupe czasu - to ze czlowiek robi si nolajfem,jezeli proboje sie wyrobic ,to nie znaczy ze sa to lepsze studia niz uniwerkowe
Skoro Ty lepiej wiesz jak wyglądały moje studia to nie mamy o czym dyskutować.
co do przedniego napedu,to jest lepszy w produkcji pod kazdym wzgledem od tylnego i tu jego zalety sie koncza,
no mozna na sile podpiac jeszcze ,ze przez ten beznadziejny rozklad mas na sniegu lepiej przod sie trzyma, co pomaga z perspektywy,ze te same przednie kola sa polaczone z kierownica
Zapomniałeś jeszcze dodać że dzięki mniejszej liczbie elementów w układzie napędowym jego sprawność jest większa. Konstrukcja jest lżejsza w porównaniu np z układem klasycznym, bo nie zawiera m.in. wału napędowego a także problemów z nim związanych (mniejsza liczba potencjalnych usterek). Konstrukcja tylnego zawieszenia może być bardzo prosta. Samochód ma w miarę płaską podłogę, nie ma tunelu idącego przez całą kabinę. Bagażnik jest o wiele większy. Ponadto koła napędzane są dobrze dociążone, stateczność ruchu jest dobra z uwagi na to że samochód jest ciągnięty a nie pchany.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 22, 2014, 20:19:01 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Samochód ma w miarę płaską podłogę, nie ma tunelu idącego przez całą kabinę.

Coś słabą masz praktykę, bo ciężko znaleźć auto które nie ma tunelu.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 22, 2014, 20:21:53 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Chodziło mi o to że nie musi być on tak duży ponieważ nie musi być miejsca na wał.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 22, 2014, 20:29:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Skoro Ty lepiej wiesz jak wyglądały moje studia to nie mamy o czym dyskutować.
wiem jak wygladaly moje na PW, a to przeciez najlepsza pojebuda w kraju ;>

Zapomniałeś jeszcze dodać że dzięki mniejszej liczbie elementów w układzie napędowym jego sprawność jest większa. Konstrukcja jest lżejsza w porównaniu np z układem klasycznym, bo nie zawiera m.in. wału napędowego a także problemów z nim związanych (mniejsza liczba potencjalnych usterek). Konstrukcja tylnego zawieszenia może być bardzo prosta. Samochód ma w miarę płaską podłogę, nie ma tunelu idącego przez całą kabinę. Bagażnik jest o wiele większy. Ponadto koła napędzane są dobrze dociążone, stateczność ruchu jest dobra z uwagi na to że samochód jest ciągnięty a nie pchany.
to wszystko zawiera sie w tym,ze jest lepszy w produkcji - lepszy,bo prostszy i zuzywa mniej materialu,
a roznica w sprawnosci to piczy wlos ,na samym wale trudno zmierzyc jakies roznice ,a przekladnia hipoidalna to sprawnosc 97-98% ,co przy gora 99% sprawnosci walcowej ciezko nazwac widoczna roznica,
skrzynia trzywalkowa ma co prawda tez troche nizsza sprawnosc na biegach posrednich,ale za to wyzsza na bezposrednim wzgledem dwuwalkowej,
w sumie nic nie stoi na przeszkodzie,by do RWD  zrobic dwuwalkowa,
pytanie tylko po co sie rozdrabniac nad sprawnoscia mechanizmow z roznica maks 2% ,skoro takie audi wklada silnik wzdluznie i juz caly zysk sprawnosci idzie kopulowac - bo wyzsza sprawnosc dotyczy tylko zblokowanego napedu z silnikiem w poprzek,
a wchodzac juz w praktyke,to czym sa 2% na calym napedzie,jezeli teraz jest moda na automaty, ktorych sprawnosc jest nizsza od dowolnego rozwiazania z reczna skrzynia
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2014, 20:34:56 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 22, 2014, 20:35:59 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Chodziło mi o to że nie musi być on tak duży ponieważ nie musi być miejsca na wał.

Najbardziej klasyczna FWD