Autor Wątek: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1  (Przeczytany 10342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« dnia: Styczeń 23, 2015, 22:57:20 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Siemka. Ma ktoś zdjęcie przerobionego kolektora? Potrzebuję, żeby mniej więcej wiedzieć i się wzorować.

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:00:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Moge Ci powiedzieć, ze najlepszy jest kolektor od Roverka 200-400 i dwururka z OHV'ki na wzór ewentualnie do zastosowania. Z kolektora ucinasz tylko kryze, z dwururki ucinasz również kryze i ucinasz pod kątem rurki tak, aby portki byly w takiej pozycji aby o nic nie wadzily. Jak znajde chwile to jutro cykne fotke.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:07:21 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Będę wdzięczny. Nie lepiej zastosować rury o większej średnicy, niż dwururka z OHV? Czyli analogicznie można zrobić z dwururką z np. Freelandera.

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:13:20 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Rurki z freelandera są bardzo małej średnicy. Nie wiem czy nie mniejszej niż dwururka OHV
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:17:21 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
To trzeba czegoś innego szukać. Patrzyłem na forum, ale wszystkie zdjęcia wygasły.

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:19:43 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Nie przesadzaj. Do zwykłego 1.4 to będzie dobre.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:22:47 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Do 1.8 potrzebuję:)

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:30:28 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak się bawić w customowy kolektor to tylko wg projektu dave'a andrewsa. Ja do zbudowania takiego kolektora pociąłem 4-ry dwururki z gaźnikowego poloneza. tyle że jest to mega długie 4w2w1...

Idealnie można przejść na prawą stronę auta takim kolektorem... Łączenie 4w2 wypadnie gdzieś w okolicy łapy sprzęgła a 2w1 za dzwonem skrzyni gdzieś pod rozrusznikiem... Dalej wydech 55mm do następnego tłumika i 50mm do końca. Tak mniej więcej miałem zrobione u siebie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2015, 00:09:09 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Robiłeś zdjęcia?

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2015, 11:23:45 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dwururka z ohv ma identyczną średnicę jak wyloty z kolektora rurowego z rovera 1.4/1.6/1.8 dopiero vvc ma większe średnice.
Dodatkowo kolektor rurowy i ta dwururka ma całkiem dobre wymiary do montażu oraz długości wypadają znośne. Efekty montażu tego kolektora są zauważane i zmierzone-działa na plus, w przeciwieństwie do przyspawana kryzy z poloneza i zrobiena 4w1- tam osiągi spadają.
Oczywiście warto się pokusić o oszlifowanie wewnętrznych spawów i zespawanie od zewnątrz.
Reszta wydechu na 50mm jest wystarczająca.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2015, 13:58:09 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Ja mam taki:

Nie byłem na hamowni ale wydaje mi się że jest lepiej od tego z 1.4.

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 24, 2015, 15:44:48 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Osiągi przy 4-1 nie spadają na pewno, bo ja po założeniu do 1.6 odczułem znaczną różnicę in plus... Ale rewelacji tak czy tak nie ma i 4-2-1 to o wiele lepsze rozwiązanie. Średnica dwururki OHV wystarczy na spokojnie do zwykłego 1.8, to tylko zaworki 24mm. :))
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2015, 12:21:07 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Przy długim 4-2-1 sonda wypadnie gdzieś w okolicach skrzyni. Nie przeszkadza to w niczym? Czy lepiej gdzieś wcześniej ją umiejscowić?

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 25, 2015, 13:08:17 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Lepiej wcześniej. Sonda pracuje dobrze w wysokiej temperaturze spalin, jak dasz za daleko może nie dawać odpowiedniego napięcia. Daj ją jak najwcześniej - chociaż z drugiej strony w K16 jest podgrzewana więc teoretycznie powinna sobie poradzić z niską temp, jednak takie grzanie może odbić się na skróconej trwałości.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 25, 2015, 13:21:22 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A jeśli wcześniej jest dwururka to chyba nie bardzo tam dawać sondę, bo będzie miała spaliny tylko z 2 cylindrów, dobrze myślę? U mnie sonda jest dopiero w okolicach nóg pasażera, po zejściu 2w1.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 25, 2015, 13:42:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sonda musi byc na zejscu 4cyl, bo inaczej moze byc problem z synchronizacja jej pracy ze sterownikiem i moze sypac bledami,
sonda jest podgrzewana ,wiec bedzie pracowac prawidlowo (jednoprzewodowa jak w abimexi i GSI nie pracowalaby prawidlowo pod podwoziem),
jednak wspomoglbym ja jeszcze jakims bandazem do kolektorow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 25, 2015, 20:08:31 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Kolektor z rovera ma miejsce na sondę-jest zrobiony mały bypass pomiędzy rurami. by do poloneza pasowało, trzeba troszkę podciąc łapę poduszki silnika. Nie trzeba więc dawać sondy daleko.
Ja miałem u siebie sondę po zejsciu w 1, czyli pod nogami i działała dobrze.
W ramach ciekawostki w volvo sonda jest wkręcona w katalizator, a on jest dość daleko, ze względu na długą dwururkę i też działa, ale jest podgrzewana.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 25, 2015, 20:19:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja dziure w kol. z rovera zaspawałem a sonde wkreciłem w zejscie 2w1. Mam portki z OHV'ki zespawane z kol. z rovera. Negatywnych skutków tak dalekiego umiejscowienia sondy nie odczułem. Spalanie ok 11l benzyny po miescie z dokrecaniem do 6000rpm i czestym utrzymywaniem obrotow w zakresie 3000-5000 :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 26, 2015, 08:21:27 am »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Ja tak to zrobiłem, przerobiłem też dalszy ciąg pod kryzę.





Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez 1.4 - kolektor wydechowy 4-2-1
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 26, 2015, 08:33:22 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Tak jest u mnie:




W głowicy mam większe zawory, mam wałki od VVC i powiem, że na 4w1 i fabrycznej reszcie wydechu to poprostu nie jechało. Po zrobieniu takiego kolektora i do końca 55mm, z jednym tylko tłumikiem, na końcu ten silnik odżył.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2015, 08:35:17 am wysłana przez Rafał »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+