Autor Wątek: Polonez MR91 1.5GLE  (Przeczytany 15002 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez MR91 1.5GLE
« dnia: Luty 10, 2015, 14:57:07 pm »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
Witam!
Swoją przygodę z polonezem zacząłem dosyć nieoczekiwanie ponad rok temu. Nie szukałem poldka ale trafił się w ładnym stanie, za godziwe pieniądze więc pomyślałem- czemu nie?


Tak wyglądał zaraz po zakupie. Pojeździłem nim trochę w stanie seryjnym. Potem nareszcie uzbierał się fundusz na wyczekiwane modyfikacje!  ]:-> Pomarańczowe kierunki, przyciemnione odbłyśniki lamp to był tylko początek. Potem przyszedł czas na felgi- Wybór był oczywisty bo stał w garażu (tak nota bene kupiłem poloneza, żeby felgi nie marniały w garażu tylko jeździły w jakimś samochodzie  <lol2>) ATS Classic 13" 4x8j z oponami 175/50/13. Mimo et0 z tyłu nie wystawało tak jakbym chciał więc zamontowałem dystans 30mm. Potem przyszło obniżenie- z przodu truck diesel ciachnięty o 4 zwoje, tył dołożone 3. pióro i sklepane do odpowiedniej wysokości.
 
 
Gleba była odpowiednia, pojeździłem jakiś czas i ten wygląd zaczął mi się jakoś nudzić. Rozważałem sprzedaż poloneza, wisiał nawet jakiś czas na olx z marnym skutkiem. Potem jednak przyszło olśnienie- sprzedałem ATSy i kupiłem felgi Dare RS. Rozmiar 16" 2x8j i 2x9j. Na to przyszły odpony podpowiednio 175/50/16 i 195/50/16 (z tych nie jestem zadowolony i jak tylko będzie kasa zmieniam je na 195/45 albo 40). Do tego wpadła dokładka oricari na przód.


Tak wygląda to na ten moment. Z racji założenia znacznie większych kół pojawił się znaczący problem- autko stoi jak koza :( rozwiązanie jest tylko jedno- z przodu leci kolejne pół zwoju a na tyle będą cięte piramidki. Planowo chcę zejść jeszcze 4cm, żeby było jak przy ATSach czyli prześwit ok 6cm. Wtedy da się tym jeździć spokojnie bez stresu o urwanie czegokolwiek. Z dalszych planów na ocieplenie klimatu czekają żółte halogeny oraz przednie fotele intergroclin. Co sądzicie?  :]

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2015, 15:16:56 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
o Mumin, a wiesz, ze Spajk też tu kiedyś zaglądał?  <lol2>
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2015, 15:19:31 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
chyba troche źle trafiłeś :P

ale dobra kit, pamietam jak się zdjęcia na FB zaczeły pokazywac tego poldka na ATSach ^^

mi tam się mega podoba tylko brakuje dokładki na tyle z samą przednia dokładka wygląda jak owczarek bez ogona ;/

na ile klepałeś resor?? :D

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2015, 15:22:42 pm »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
Hehe no on kiedyś miał caro w plusie a teraz ujeżdża renułara klio jak ja  :jezyk2:
Czemu źle trafiłem? Z polonezem miewam czasami zagwozdki natury technicznej a myślę, że tutaj jest najlepsze miejsce na ich rozwianie  :] a jeżeli chodzi o tył zastanawiam się czy nie zamontować wąskiego zderzaka z przejściówki, żeby spotęgować ten efekt asymetrii :) a resor na 12cm sklepany jest. Szału to nie robi jeżeli chodzi o obniżenie...
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2015, 15:24:37 pm wysłana przez MuminekZG »

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2015, 15:59:23 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Myślę, że możesz skontaktować się z tym koleżką http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=44151.0 i wtedy wzjemnie się pospuszczacie nad swoimi projektami, wymienicie poglądy i pogratulujecie oryginalności swoim autom ;]

Pedalskie oponki -  <do bani>

A spręzyny wyjmij, to będzie odpowiednia wysokość i prześwit :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2015, 16:16:25 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Widzę, że w kwestii trolli na forum nic się nie zmieniło.

Auto fajne, ale z tymi replikami RSów średni wybór, podobnie jak z prezentowaniem go w tym miejscu, tu jedyna słuszna koncepcja jest inna <lol2>
LOW & SLOW

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2015, 16:24:25 pm »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
Pedalskie oponki
Do tej pory nie próbowały mnie obmacywać. Postaram się uważać i nie stawać do nich tyłem :P
A spręzyny wyjmij, to będzie odpowiednia wysokość i prześwit
Znajomy w bmw e28 przy oryginalnym zawieszeniu miał właśnie 6cm do tłumika środkowego. Nie uważam żeby była to przesada. Niedowiarków zapraszam na mój kompleks garaży gdzie ludzie boją się wjeżdżać seryjnymi samochodami ja zaś swoim polonezem przycieram jedynie chlapaczami. Poza tym drogi w Zielonej Górze przyzwoite, a obniżone zawieszenie i "pedalskie" opony sprawiają, że polonez prowadzi się nareszcie jak samochód a nie jak tapczan :)
Jeżeli auto się nie podoba możecie zostawić tu swoją krytykę nie widzę przeszkód. Nie jestem żadnym trollem i jeżeli przeszkadzam Wam w realizowaniu swojej wizji świata nie muszę tu opisywać samochodu nie mam z tym problemu :) jak napisałem chcę czerpać fachową wiedzę na temat tuningu poloneza (bo chyba o tym jest to forum?).

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2015, 16:46:52 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Myślę, że możesz skontaktować się z tym koleżką http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=44151.0 i wtedy wzjemnie się pospuszczacie nad swoimi projektami, wymienicie poglądy i pogratulujecie oryginalności swoim autom ;]

Pedalskie oponki -  <do bani>

A spręzyny wyjmij, to będzie odpowiednia wysokość i prześwit :)


Nie wiem co chcesz od Marcina... w porządku gość

Muminek własnie o to mi chodziło z pierwszym zdaniem ;)

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2015, 17:25:50 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Zrobił sie punkt wzajemnej adoracji nad pseudo glebą:D, podrobionymi felgami ..... i "orgynalności wunskiego CAro".
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2015, 17:31:57 pm »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
Zrobił sie punkt wzajemnej adoracji nad pseudo glebą
Dlatego możesz się konstruktywnie wypowiedzieć jako kontrapunkt :) rozmawiajmy tylko o rzeczach merytorycznych a nie o stylizacji...

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2015, 17:39:00 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Stylizacja , jak dla mnie słaba:). Widziałam i macałem o wiele lepiej wykonane.
JESTEM STANOWCZO NA NIE:d.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2015, 17:43:28 pm »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
Gratuluję, dałeś radę być konstruktywny ;)

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 10, 2015, 17:49:53 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Gratuluję, dałeś radę być konstruktywny ;)

:)
Najbardziej odpowiada mi setup z 1 zdjęcia:)

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2015, 17:53:22 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
a mnie z trzeciego, ale ja mam słabość do deskorolek.
jeżeli chodzi o tył zastanawiam się czy nie zamontować wąskiego zderzaka z przejściówki, żeby spotęgować ten efekt asymetrii
podoba mi się ta koncepcja. rób! :d
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 10, 2015, 18:57:16 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1327
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Gratuluję, dałeś radę być konstruktywny ;)

:)
Najbardziej odpowiada mi setup z 1 zdjęcia:)
Poważnie?
Przeróbka niezbyt przypadła mi do gustu ale na pierwszym zdjęciu to dopiero jest okropny kasztan! :-p
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 10, 2015, 19:31:14 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Do tej pory nie próbowały mnie obmacywać. Postaram się uważać i nie stawać do nich tyłem :P
Hahaha, dobra riposta podoba mi się Twoje podejście z dystansem do sprawy :)

Osobiście nie jestem zwolennikiem glebienia itp, ale pamiętaj, że to jest Twój samochód, dla Ciebie i Tobie przede wszystkim on ma się podobać :) Co do zmian, uważam, że na tych replikach BBS jest mu o wiele fajniej niż na ATS, na ATS wyglądał jak deskorolka a teraz jest ,,na bogatości"  <spoko>
Powodzenia w realizowaniu swojej wizji na to auto :)
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2015, 19:37:54 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 10, 2015, 19:38:46 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Fajny zadbany polonez  <spoko> Mi osobiscie najbardziej podoba się setup za zdjęcia 3 i 4
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 10, 2015, 20:15:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na ostatnim zdjeciu wyglada jeszcze dobrze,ale jak kola wpadna w blotniki to bedzie wygladal jak przeladowany,

rozumiem,ze komus moze sie cos podobac a innemu nie, ale wyciecie polowy zawieszenia jako placebo lepszego prowadzenia to juz przesada nawet przy duzym stężeniu endorfin,
opona 175 naciagnieta na walec drogowy w polaczeniu  z konkretnym ugieciem wahaczy nie polepszy prowadzenia ,bo to co jeszcze z ugiecia zawieszenia zostalo idzie w konkretny pozytyw
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 11, 2015, 09:06:07 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Mieć 8 calowe ATSy i zamienić je na coś takiego... wystarczyło dobrać odpowiednie opony, nie mówię tu o profilu 70 w górę, no może jeszcze 2.0 na odpowiednim zasilaniu z krótkim dolotem i przelotowym wydechu i była by bajeczka...

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 11, 2015, 09:43:07 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
jak napisałem chcę czerpać fachową wiedzę na temat tuningu poloneza (bo chyba o tym jest to forum?).
No właśnie nie :)