Autor Wątek: Polonez MR91 1.5GLE  (Przeczytany 15001 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 11, 2015, 10:42:14 am »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Haha wszedłem na forum zobaczyć co słychać bo dawno nie odwiedzałem a tutaj czytam że mam się pospuszczać nad swoim "oryginalnym" projektem... ręce opadają ;-) Panie Tomasz#1969  nie jestem żadnym 'koleżką' a ten cynizm bym sobie odpuścił. Co do oryginalności projektów to widać MuminekZG ma podobny gust co do felg bo człowieka nie znam i dzisiaj 1 raz widzę ten temat. Tak BTW to bym nie prezentował postępów z autem tutaj bo tylko Cię większość zmiesza z błotem, ja już dawno nic nie wrzucam tutaj bo to się mija z celem. U Fasoli w temacie też była burza gówna...
Ja mam u siebie numer mniejsze koła bo 15' 7+8j i już przerabiałem dobieranie opon, wysokość springów, resorów itd itp etc, także jak byś miał jakieś pytania to pisz ;-) Powodzenia w projekcie i pamiętaj że hejty to fundamenty sukcesu :D

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 11, 2015, 14:20:07 pm »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
Mieć 8 calowe ATSy i zamienić je na coś takiego
Tak jak na każdą piękną kobietę przypada facet, który jest znudzony jej bzykaniem tak samo mi sie ATSy zwyczajnie znudziły :) były u mnie 4 lata, obskoczyły dwie różne fury i wystarczy :)
No właśnie nie
mea culpa- zmyliła mnie nazwa ;)

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 11, 2015, 16:17:51 pm »

Offline Prezydent

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro GLD
Jakie wy macie springi, że tniecie po 4 czy więcej zwojów i stoi to jak u mnie na 3,5 obciętych?
A Polonez zajebisty, pamiętam go z olx. Dawaj mu jakieś mniej kartoflowate opony i będzie sztos. <ok>

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 11, 2015, 16:22:22 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Jakie wy macie springi, że tniecie po 4 czy więcej zwojów i stoi to jak u mnie na 3,5 obciętych?
A Polonez zajebisty, pamiętam go z olx. Dawaj mu jakieś mniej kartoflowate opony i będzie sztos. <ok>
z poloneza Trucka Diesla

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 11, 2015, 16:23:15 pm »

Offline Prezydent

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro GLD
Też mam z traka diesla a prześwitu 4,5 cm

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 11, 2015, 16:25:15 pm »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
Jakie wy macie springi, że tniecie po 4 czy więcej zwojów i stoi to jak u mnie na 3,5 obciętych?
A Polonez zajebisty, pamiętam go z olx. Dawaj mu jakieś mniej kartoflowate opony i będzie sztos. <ok>
Z Twojego podpisu wynika, że masz diesla- różnica wagi moim zdaniem tutaj wchodzi. A co do kartofli- tył spokojnie można powalczyć z przodem będzie lipa bo najbliższa szerokość, żeby był profil 40 to 195. Raz, że wtedy naciąg na 8 calach szalu nie robi a dwa- boje się manewrowania na tak szerokich laczkach bez wspomy- już teraz mam niezłą siłownie :P No i też nie wiadomo jakie masz koło- u mnie na niskich 13 też już było nisko.

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 11, 2015, 16:27:00 pm »

Offline Prezydent

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro GLD
No trochę cięższy jest to fakt. Ja bym tu widział 165/45 przód i 195/40 tył

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 11, 2015, 16:30:56 pm »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
165/40 to mocna przesada nawet jak dla mnie :)

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 11, 2015, 19:39:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprezyny w trucku dieslu sa takie same jak w trucku benzynie - w kazdym sa takie same 14.5mm ale po ktoryms roku dopiero,
niemniej jednak wczesniej tez byly takie same, prawdopodobnie 14mm,
jest temat o sprezynach ,ktos wyciagnal z katalogu dane o zmianie sprezyn w ktoryms roku - to jest informacja teoretyczna,
jednak to ,ze w kazdej wersji silnikowej trucka byly takie same to informacja praktyczna,
wiec uzupelnijcie informacje i uzywajcie prawidlowej nomenklatury - nie po to sprawdzamy i obalamy miejskie legendy,zeby ciagle byly utrwalane na forum,

szybka lekcja podzialu sprezyn :
- z waskiego 13.3mm
- z szerokiego 14.0mm
- z trucka 14.5mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 11, 2015, 21:18:49 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Najlepszy setup to zdjęcie nr 1 plus jakieś 150-200 KM pod maską :D
Jeszcze pokusiłbym się o jakieś naklejki udające rdzę na doły drzwi itp. :D

Uwielbiam jak auto nie wygląda, a zapie**ala :D

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 11, 2015, 21:33:53 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jak dla mnie to setup z ostatniego zdjęcie najlepszy tylko, że z seryjną OHV to nie robi roboty :)
W kwestii sprężyn to tak sobie myślę, że 2,5 zwoja to tak czy inaczej siedzi już na odbojach, więc jeszcze te 1,5 nie robi różnicy, przynajmniej u mnie tak właśnie jest, że po ucięciu 2 zwojów siedzi całkowicie na glebie (prześwit od sanek do ziemi na oko 5 cm) a odboje uciąłem tak, że mają 1,5cm. Ogólnie gleby domowym sposobem nie polecam, mi już zgrzewy zaczęły gdzieniegdzie puszczać, a w cale dużo nie pojeździłem, jak już brać się za glebę to albo sprężyny na zamówienie, albo ucinać max 2 zwoje ze sprężyny od Trucka ROY (z tego co pamiętam temat o sprężynach to właśnie od niego były najgrubsze, 14,5mm) bo potem to męczenie blachy.

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 12, 2015, 10:55:50 am »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
U mnie przy 4 ciachniętych zwojach do odboju jeszcze z 2 cm jest. Jeżeli auto pracuje na sprężynie nie widzę powodów do pękania budy. Jeżeli opuścimy na odboje i koniec wtedy faktycznie coś może się dziać. Ale wydaje mi się, że tak zdrowy egzemplarz jak mój da radę ;) Co do silnika plany wiadomo są. W pierwszej kolejności wpadnie kolektor 4-2-1 za równowartość 4 sztuk wyrobów Kompanii Piwowarskiej ale to prawie nic nie da. Jeżeli finanse dobrze się ułożą wlatuje R6 z BMW albo v6 cosworth.

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 12, 2015, 11:10:08 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Nigdy nie pojmę, po co do glebogryzarki pakować silnik o mega mocy, skoro zawieszenie w takim "pojezdzie" nie pozwoli na pełne wykorzystanie potencjału.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 12, 2015, 11:28:46 am »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
6 cm do podwozia to nie glebogryzarka.

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 12, 2015, 13:21:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Eh.. znowu to samo.

Z jednej strony są ludzie co glebią bo tak im się podoba (taka moda wizualna teraz) i ok, tylko są głusi na uwagi innych dotyczących PN oraz tego, że auto się nie prowadzi.

To, że się nie prowadzi to osobna sprawa, ale powiedzenie, że ma 6cm do ziemi  i że jest wysoko mija się z prawdą.
Polonez ma seryjnie duży prześwit i jest skonstruowany inaczej niż dzisiejsze auta. Nie ma płaskiej podłogi, schowanego wydechu, a zawieszenie "wystaje" w dół. I nawet jak się wyjmie elementy resorujące, to i tak będzie stał na jakiejś wysokości, dalekiej od tego co można zrobić z innymi autami.
I z tym trzeba się pogodzić-progi i zderzaki zawsze będą wysoko, bo takie to auto jest, nawet jak sanki się na ziemi położy.

Dlatego, drodzy entuzjaści gleby, większość tu obecnych zwraca na to uwagę i odradza takie operacje. Nie dla tego, że chce komuś na złość, tylko wie, że to ani gleba, ani poprawa jazdy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 12, 2015, 14:32:02 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
a ja z innej beczki :)

Rozumiem, że ten pofalowany nosek ma 'podkreślać" kunszt włożony w czarne lampy, a poharatany na krawędzi błotnik nad tą piękną felgą to tak żeby "za bogato" nie wyglądało?  <lol2>
No chyba że masz zamiar w ratstyle lub/i rosta iść i to tak na początek <lol>
Tak czy siak - zrób Pan coś z tą blacharką - albo w jedną albo w drugą stronę :P i wtedy dopiero będzie czas na konkretny tuning. Bo choć to niby drobiazgi, małe detale, i jeszcze by na co dzień uszły - to jak auto ma naprawdę "WYGLĄDAĆ" (-> felga, gleba, itd...) to takie rzeczy rażą z daleka jak katiusza...

Aha, bym poszukał do niego nakładek progowych z przetłoczeniem (starszego typu).
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2015, 14:37:18 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 12, 2015, 15:40:25 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Tak czy siak - zrób Pan coś z tą blacharką - albo w jedną albo w drugą stronę :P i wtedy dopiero będzie czas na konkretny tuning. Bo choć to niby drobiazgi, małe detale, i jeszcze by na co dzień uszły - to jak auto ma naprawdę "WYGLĄDAĆ" (-> felga, gleba, itd...) to takie rzeczy rażą z daleka jak katiusza...
Popieram, i nie mówie że akurat w tym przypadku ale część ludzi najpierw pcha kase w takie głupoty jak gleba czy felgi a potem okazuje się nieopłacalny remont blacharki i samochód wędruje na złom, niestety smutna prawda. Taki felunek sugeruje że będzie to lala a z bliska wychodzą różne kwiatki, noski można kupić używane za grosze i również za grosze pomalować samemu sprajami, gwarantuje że bedzie to lepiej wyglądać :)

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 12, 2015, 16:09:38 pm »

Offline MuminekZG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.5 92'
albo w jedną albo w drugą stronę
Auto będzie szło w stronę rata. Wiem, że teraz zaczną się sypać hejty w moją stronę ale wielu z Was źle pojmuje definicje rata. Dla Was rat to złom na kołach, który po roku idzie na żyletki. Dla mnie najlepszym przykładem rata jest Ascona B Peva. Miała konkretny silnik, konkretne koło, i była w świetnym stanie blacharskim. Po 8 latach jeżdżenia z rdzą w tym "gównianym" oplu, który przecież gnije już w folderach reklamowych i tak dalej, po przejechaniu papierem ściernym pokazywała się zdrowa blacha. W tym kierunku chcę iść, dlatego na wiosnę nastąpi wymiana tyłu prawego progu, który gnieje powoli. Zapraszam do hejtu :) http://polskajazda.pl/Samochody/Opel/Ascona/3869/925572 Ascona, o której mowa :)

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 12, 2015, 18:15:35 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Cytat: Łukasz!842! w Wczoraj o 09:06:07
Mieć 8 calowe ATSy i zamienić je na coś takiego
Tak jak na każdą piękną kobietę przypada facet, który jest znudzony jej bzykaniem tak samo mi sie ATSy zwyczajnie znudziły  były u mnie 4 lata, obskoczyły dwie różne fury i wystarczy

Widzisz są różne szkoły, nawet jeśli chodzi o kobiety, ja wychodzę z założenia, że lepiej mieć piękną i dbać o nią, niż co raz to świeżą i c#$@ wartą ;)

Odp: Polonez MR91 1.5GLE
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 12, 2015, 21:22:03 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
a ja z innej beczki :)

Rozumiem, że ten pofalowany nosek ma 'podkreślać" kunszt włożony w czarne lampy, a poharatany na krawędzi błotnik nad tą piękną felgą to tak żeby "za bogato" nie wyglądało?  <lol2>
No chyba że masz zamiar w ratstyle lub/i rosta iść i to tak na początek <lol>
Tak czy siak - zrób Pan coś z tą blacharką - albo w jedną albo w drugą stronę :P i wtedy dopiero będzie czas na konkretny tuning. Bo choć to niby drobiazgi, małe detale, i jeszcze by na co dzień uszły - to jak auto ma naprawdę "WYGLĄDAĆ" (-> felga, gleba, itd...) to takie rzeczy rażą z daleka jak katiusza...

Aha, bym poszukał do niego nakładek progowych z przetłoczeniem (starszego typu).


Zgodzę sie bo nic tak nie psuje efektu jak rdza.
I co z tego jak pojedziesz zglebionym Polonezikiem na dupeczki , koło duże 18 cali jak u czarnuchów a tu rdza....
I cały efekt pójdzie sie ........
Weź to ogarnij bo i tak się wszyscy z Poloneza śmieją, więc oszczędź mu.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........