Autor Wątek: 2.1 Turbodiesel  (Przeczytany 6538 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.1 Turbodiesel
« dnia: Luty 11, 2015, 22:37:58 pm »

kulako

  • Gość
Myślę nad swapem ohvki na 2.1 turbodiesla z citroena. Jest jeden na forum, ma silnik XUD11ATE bodajże. I mam pewne kwestie bez odpowiedzi, a mianowicie:
Co potrzebuję z ori poldka diesla do mojej ohvki zeby wlozyc tego 2.1? Od czego pasuje ten silnik; od Xantii czy od XMa czy od obu? Jak jest z łapami; pasuje silnik na sanki czy trzeba rzeźbić?

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2015, 00:25:51 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Doświadczenia z tym nie mam, ale napewno potrzebna Ci wiadomo skrzynia, drążek kierowniczy i stabilizatora ten co w roverze. W silniku nie jestem pewny ale niemal napewno potrzebna Ci jest polonezowo dieslowa miska olejowa i łapy silnika, reszta powinna pasować. Do tego plastik podszybia, pływak ze smokiem do paliwa, no i czujnik dla obrotomierza.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2015, 17:38:09 pm »

kulako

  • Gość
Myślę sobie, liczę koszty, planuję, i niby wszystko wygląda ok, tylko jeden problem mi się widzi, a mianowicie sprzeglo z poloneza diesla mające przenieść 235nm momentu to ja jakoś czarno to widzę.

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2015, 18:30:49 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Podwójny docisk i obicie kevlarem, zmieścisz się w kwocie niższej niż nowy zestaw sprzęgła jak dobrze pokombinujesz.

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2015, 19:38:33 pm »

Offline Alan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 GLI '97 Lancia Kappa SW 2.4 TDs '97
2.1 to świetny motor,tylko oczywiście szukaj na pompie Boscha....chyba że po swampie nie chcesz sie rozkoszować jazdą ...to możesz brać na pompie Lucasa :)

I w Xantii i w XM i w 605,806,406, i w Evasionie,Ulysse,Zeta...występował ten sam silnik. 

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2015, 21:40:15 pm »

kulako

  • Gość
xmaniekx - mógłbyś rozwinąc temat?

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2015, 21:47:22 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Oczywiście. Podwójny docisk - zrobiony z dwóch docisków sprzęgła, potrzebna pomoc tokarza.
Przykład: http://www.mickey-garage.com/warsztat/8/wzmocnienie-docisku-sprzegla

Obicie kevlarem - tarczę sprzęgła (może być zużyta - aby sprężynki nie był wyrobione) wysyłasz na przykład na Skoczylasa (http://www.sprzegla-regeneracja.pl/) albo do Radzika (http://www.sprzegla.com/). Składasz, jeździsz. Na początku kevlar musi się delikatnie dotrzeć - łatwiej jest zerwać sprzęgło świeżo poskładane i spalić. Trochę jazdy miejskiej i jest OK.

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 28, 2016, 23:38:47 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Lekki odkop.

xmaniekx - robiłeś kiedyś ten podwójny docisk? Tarcze kevlarową mam już na aucie, w sumie przy 1.9 ładnie się dotarła.
Chętnie przyjmę jakieś porady.
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2016, 23:40:21 pm wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 29, 2016, 01:47:21 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakie tam seryjnie siedzi, 228mm ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 01, 2016, 00:15:37 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
No coś takiego (nie rozbierałem więc nie wiem, w necie jakieś różne widziałem)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 01, 2016, 01:57:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ciekawe,czy to sie zmiesci w dzwonie (nie biorac pod uwage rozrusznika)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2016, 22:49:18 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Lekki odkop.

xmaniekx - robiłeś kiedyś ten podwójny docisk? Tarcze kevlarową mam już na aucie, w sumie przy 1.9 ładnie się dotarła.
Chętnie przyjmę jakieś porady.
Mam podwójny docisk, składałem sporo fur z tym patentem i nie było problemów, O ILE silnik nie ma konstrukcyjnie słabej panewki oporowej jak np. sr20det.

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2016, 23:51:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z jednej strony panewka na wale,ale z drugiej tez jest problem,
co z pekajaca lapa w PN ? niby dosc szybko sie ja zmienia,ale wypada pomyslec za wczasu,
a jest jakas opcja zwiekszajaca sile docisku o ~50% ? jakies slabsze sprezyny z innych sprzegiel ? pewnie marna szansa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 18, 2019, 16:06:39 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Hej mały odkop.

Szykujemy się do montażu tego 2.1 td i chce rozwiązać kwestię sprzęgła.

Tak wiem, pisano tutaj ze najlepiej podwójny docisk. Ale robiłem już to w OHV i roboty u tokarza bylo dużo = drogo oraz żeby to zadziałało skrzynia była zrzucana jakieś 4 razy, jakby to przeliczyć na roboczogodziny to hohoho dwa spieki u radzika by wyszły. Na koniec powstało sprzęgło od którego wciskania wypada panewka (z kolana) a jazda po mieście to mordęga.

Na sprzęgło do diesla mam inny pomysł. Chce po prostu wsadzić takie jakie było z tym silnikiem 2.1.

Pierwszy problem - koło zamachowe nie mieści się w dzwonie. Różnica względe 1.9 nie jest duża ok 1,5cm średnicy (wieńca do rozrusznika są takie same) samo koło ma też większą grubość ok 5-10mm.

Moja propozycja: stoczyć koło od 2.1 do wymiaru 1.9, gwinty na przykręcenie docisku zostaną , docisk się zmieści. Stoczone zostaną znaki do czujnika obrotomierza, chce naciąć nowe (to jest drobny problem potrzebna frezerka).

Niuanse: czy wyważać koło po takiej operacji? (w wątku o sprzęgle do roverka pisali, że tak) czy znaki do czujnika powinny być idealnie odtworzone? (mi się wydaje, że nei muszą)

Sama tarcza zostanie z 1.9 poloneza z nowym obiciem na wymiar tego z 2.1 (przy robienia sprzęgła do 2.0 XED mi taką operację zrobili)

"biore po 200 znaków ASCII od każdej drużyny i słucham Państwa!"
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2019, 17:45:28 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Oczywiście, że wyważać. Pomijając szeroko pojęty dyskomfort spowodowany wibracjami to ich obecność na wale korbowym i wałku sprzęgłowym skrzyni jest niewskazana.
Obrotomierz bez znaczenia, ważne żeby były dobrze wyfrezowane, a nie jeden tak, drugi srak.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2019, 20:50:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tarcza do 1.9 ma 200mm srednicy ,a jaka srednice ma tarcza od 2.1 ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 18, 2019, 23:28:59 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Oczywiście, że wyważać. Pomijając szeroko pojęty dyskomfort spowodowany wibracjami to ich obecność na wale korbowym i wałku sprzęgłowym skrzyni jest niewskazana.
Obrotomierz bez znaczenia, ważne żeby były dobrze wyfrezowane, a nie jeden tak, drugi srak.
Tu nawet nie chodzi o dyskomfort a śmierć panewek w pierwszej kolejności, w dalszej np. pęknięcie wału korbowego. Wystarczy pozostałość kleju do gwintów na czole wału korbowego żeby go przepołowić.

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 20, 2019, 14:05:40 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Właśnie dlatego napisałem, że pomijając dyskomfort to ubijemy panewki, wał, a i skrzynia też niekoniecznie musi to dobrze znieść.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 2.1 Turbodiesel
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 29, 2019, 23:18:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Na sprzęgło do diesla mam inny pomysł. Chce po prostu wsadzić takie jakie było z tym silnikiem 2.1.

Pierwszy problem - koło zamachowe nie mieści się w dzwonie. Różnica względe 1.9 nie jest duża ok 1,5cm średnicy (wieńca do rozrusznika są takie same) samo koło ma też większą grubość ok 5-10mm.

Moja propozycja: stoczyć koło od 2.1 do wymiaru 1.9, gwinty na przykręcenie docisku zostaną , docisk się zmieści. Stoczone zostaną znaki do czujnika obrotomierza, chce naciąć nowe (to jest drobny problem potrzebna frezerka).

Niuanse: czy wyważać koło po takiej operacji? (w wątku o sprzęgle do roverka pisali, że tak) czy znaki do czujnika powinny być idealnie odtworzone? (mi się wydaje, że nei muszą)

Możliwości widzę 2 w tym wypadku :
1) Dajesz koło od 2,1 na frezarkę aby pogłębić znaki dla czujnik(aby na pewno były w tym samym miejscu) a potem dopiero toczysz i przerabiasz tak aby się zmieściło. Koło oczywiście do wyważenia. Jeżeli budowa na to pozwala najlepiej je odchudzić na grubość starego. Dzwon tez można odkręcić od skrzyni i od środka zdjąć 2/3mm na średnicy. Problem w tym ze koło jest grubsze(nie wiem czy da się zdjąć az tyle) i nie wiadomo czy łożysko z dociskiem wejdą i jaki będzie skok pedału. Dalej tez zostaje skrzynia z plasteliny a za rok może stwierdzisz ze 2,1T by się przydało ...
2) Skoro koło jest grubsze o 8-10mm w stosunku do koła 1,9 to można się poważnie zastanowić na wywaleniem skrzyni fso i zastosowaniem skrzyni MT75 od sierry (linka) lub scorpio(hydraulika) z silnikiem R4. Skrzynia w tunel pasuje, wytrzymuje V8 i koło się zmieści oraz masz zapas na przyszłe mody z turbo. Tarcze sprzęgła tez spokojnie kupisz np z transita czy V6. Oczywiście roboty więcej ale nie musisz wtedy jeździć jak emeryt i masz pewność ze skrzynia się nie wysra. Dochodzi dorobienie wału i nie wiadomo jak prędkościomierz ale tarcza sprzęgła, docisk i koło zostają seria wiec odpada znowu koszt toczenia/frezowania/wyważania. Musisz sobie policzyć obie opcje sam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2019, 23:23:36 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG