Autor Wątek: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow  (Przeczytany 15232 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« dnia: Luty 22, 2015, 23:45:18 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Witam. Zebrałem informacje z książek i sieci. Poniżej przedstawiam wykaz tego co warto wymieniać w polonezie wraz z danymi. brakuje mi kilka informacji, moze ktoś uzupelni luki:

1. Olej w silniku + filtr oleju - co 15 tyś. km lub co roku zalecane co 10 tyś
2. Filtr paliwa - co 20 tyś
3. Filtr powietrza - co 15 tyś. zalecane co 10 tyś
4. Płyn hamulcowy - co 2 lata  pojemność układu 0.4 litra
5. Płyn chłodzący - co 60 tyś pojemność układu 75 litra
6. Olej skrzynia - co 30 tyś. pojemność 1,55 litra olej 80-w90 GL5
7. Olej most - co 60 tyś. zalecane co 30 tyś pojemność 12 litra olej 80-w90 GL5
8. Swiece i kable zapłonowe - co 10 tyś.
10. Rozrząd - co 60 tyś
11. Paski klinowe - co 60 tyś
« Ostatnia zmiana: Grudzień 28, 2015, 16:32:35 pm wysłana przez mkzibi »

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2015, 00:08:27 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Filtr paliwa co 20 kkm wdg. instrukcji obsługi

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 23, 2015, 01:04:11 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
płyn hamulcowy co 2 lata.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 23, 2015, 08:00:48 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Niezły zestaw. Niektóre pozycje powaliły mnie twarzą na klawiaturę - nie w sensie, że nie należy wymieniać, tylko ta częstotliwość... Powietrza w oponach nie zalecają wymieniać chyba tylko dlatego, że jest za darmo.

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2015, 10:01:13 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Z wymianami oleju watro też przy okazji sprawdzić i ew. wyregulować luz zaworowy - w autach bez hydropopychaczy oczywiście.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2015, 11:22:37 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Niezły zestaw. Niektóre pozycje powaliły mnie twarzą na klawiaturę - nie w sensie, że nie należy wymieniać, tylko ta częstotliwość... Powietrza w oponach nie zalecają wymieniać chyba tylko dlatego, że jest za darmo.

Która to pozycja Cię tak rozbawiła?

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2015, 11:33:01 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
olej do skrzyni to 85w-90 jeśli już
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2015, 12:10:41 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
olej do skrzyni to 85w-90 jeśli już
Może być i 85 i 80.

Co do częstotliwości to oleje i filtry dużo nie kosztują a mają na prawdę duży wpływ na jakość pracy silnika.

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 23, 2015, 13:05:11 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3031
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Mógłby któryś mod poedytować trochę table, tak aby było spójne i czytelniejsze? Najlepiej numery w jednej kolumnie drugiej nazwa, trzeciej okres

l.p.SerwisokresIlość
1Olej+filtr10tyś lub rok4,5l

to tak przykładowo, sorry że się czepiam ale tamten post jest słabo czytelny ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 23, 2015, 13:42:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Może być i 85 i 80.

Co do częstotliwości to oleje i filtry dużo nie kosztują a mają na prawdę duży wpływ na jakość pracy silnika.
i kogo ty chcesz oszukac? do skrzyni PN'a tylko 85w-90. przy 80w-90 skrzynia glosno pracuje.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 23, 2015, 17:01:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Niezły zestaw. Niektóre pozycje powaliły mnie twarzą na klawiaturę - nie w sensie, że nie należy wymieniać, tylko ta częstotliwość... Powietrza w oponach nie zalecają wymieniać chyba tylko dlatego, że jest za darmo.

Interwały są takie jakie są, ponieważ OHV ma trzy podpory wału i trwałość tego silnika zależy głównie od dobrego smarowania, co wymaga sprawnego oleju i utrzymywania właściwych obrotów silnika (nie za niskich). Poza tym, w czasach Poloneza oleje były generalnie słabszej jakości, do tego dochodziło zasyfienie benzyny której spalanie zanieczyszczało olej.

Tak, a propo listy, to nie ma w j.polskim takiego skrótu jak tyś. jest tys. ponieważ zmiękczenie następuje w pełnym słowie przez literę i.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 23, 2015, 17:38:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Niezły zestaw. Niektóre pozycje powaliły mnie twarzą na klawiaturę - nie w sensie, że nie należy wymieniać, tylko ta częstotliwość... Powietrza w oponach nie zalecają wymieniać chyba tylko dlatego, że jest za darmo.
o co Ci chodzi ? myszlisz,ze w zagranicznych autach te wszystkie okresowe wymiany sa rzadsze ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 23, 2015, 18:18:29 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
o co Ci chodzi ?
Głównie o świece. No i ten płyn hamulcowy co 2 lata...

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 23, 2015, 18:38:41 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Co do wymiany oleju.
Są tu na forum jacyś starsi co mają własną pamięć a nie tą zbiorową medialną?
Pamiętam, że kiedy oleje silnikowe syntetyczne były nowością reklamowano je tak, że jedną z zalet jest to, że nie ma potrzeby wymiany tego oleju tak często jak mineralnego. Gdzie teraz taka informacja? Czy teraz oleje syntetyczne są gorsze czy naukowcy doszli do innych wniosków albo miliony użytkowników/pospólstwo powinno częściej wyciągać kasę aby zasilać koncerny?
Jest taki pan co nawet twierdzi, że oleju wcale nie trzeba wymieniać a jedynie dolewać i zmieniać filtr...
I jak poznać, że olej nadaje się do wymiany? Te zalecenia kilometrowe śmieszne bo eksploatacja eksploatacji nierówna. Różne są warunki użytkowania i różni użytkownicy...
Widzę, że współcześni nie zadają w ogóle pytań. Dlaczego?
Co, że olej się starzeje? Kiedy się starzeje? Na półce w sklepie nie a wlany do silnika, który pracuje np. 1000 km na rok to już po roku do niczego się nie nadaje?
A co do mostów to stara szkoła mówiła, że tam wcale się oleju nie wymienia. Po co? Sprawdza się poziom i dolewa jak trzeba.
Teraz jest inaczej. A na pytanie dlaczego odpowiedź jest zwykle jedna: bo tak. :)
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 23, 2015, 18:54:48 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
DF, co do skrzyń to teraz jest własnie moda na nie wymienianie oleju. Po prostu skrzynia ma mniejsza trwałość niż wlany w nią olej :)

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 23, 2015, 19:18:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o co Ci chodzi ?
Głównie o świece. No i ten płyn hamulcowy co 2 lata...
nie wiem skad 10k dla swiec, pamietam z jakichś zrodel 20k, ale producenci swiec roznie podaja ,10-15k dla zwyklych,
wkrec platynowe, to bedzie 100k ,
co do przewodow zaplonowych to ktos te 10k wyciagnal z doopy, wiec nie mozna tego brac powaznie,

co do plynu hamulcowego co 2 lata to tak podaje producent plynu,
a przypadkiem Prestone nie zaleca wymiany plynu chlodniczego co 2 lata ? oj chyba tak,
taka "ekologia" w kapitalizmie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 23, 2015, 19:58:45 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Koncern Quaker State-Kraina Kwakrów produkujący podobno najlepszy olej świata zaleca wymianę swojego oleju co 5000 mil lub 10 000 km. olej można przechowywać 36 miesięcy po otwarcie pojemnika. firmy gwarantują że nie zmieni w tym okresie właściwości. teraz oleje i silniki są gorsze niż kiedyś. w latach 60- 70 sąsiad miał wraz z kumplem Warszawę- garbusa na taksówce. jeszcze z dolnozaworowym silnikiem. ten silnik przejechał ponad 700 tys km bez remontu, na tamtych olejach. zdechł przy 750 tys. to nie był jakiś wyczyn, wręcz przeciwnie- ludzie mówili że złotówy zarżnęły silnik. więc albo tamte oleje nie były takie złe jak nam się wydaje albo dzisiejsze nie są takie dobre jak nam się wmawia. ja jeżdżę na oleju Midland. sprzedawca powiedział że spokojnie można zmieniać go co 30 tys, tylko po co? zmieniam co 10 tys.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 23, 2015, 20:37:58 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
spokojnie można zmieniać go co 30 tys, tylko po co? zmieniam co 10 tys.
że co?
to po co co 10 skoro można co 30?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 23, 2015, 20:44:54 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
bo nie wierzą w to. widzę w jakim stanie jest olej po 10 tys. 100 zł po roku jazdy nie jest jakimś wielkim wydatkiem. zresztą- kto smaruje ten jedzie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Okresy wymiany eksploatacyjnych elementow
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 23, 2015, 20:59:53 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Cytat: wrb w Dzisiaj o 19:58:45
spokojnie można zmieniać go co 30 tys, tylko po co? zmieniam co 10 tys.
że co?
to po co co 10 skoro można co 30?
Chociażby profilaktycznie, do dentysty też chodzisz jak już maż dziurę w zębie, czy co pół roku na kontrole?
Co do olei to ojciec w 125p na początku wieku, wymienił olej tak jak zalecali to śpece w sklepie na full syntetyk miały być rewelacje okazało się, że silnik zdechł przez to jeszcze szybciej niż zdechłby na "standardowym" oleju. Teraz w jego wąskim caro ma już chyba 5 silnik, i dopiero tutaj przerzucił się na półsyntetyk 10W40, bo jest to GSI, tak to do tej pory jeździł na mineralnym 20W40 (o ile dobrze pamiętam) wymieniał co 10 tys. i co? efekt taki, że oryginalne AB zdechło śmiercią naturalną, w drugim silniku padł wałek rozrządu, w trzecim panewki (ale to był już padalec ze złomu po katach), w czwartym czapa i piąty odpukać póki co chodzi lepiej niż mój, więc te oleje nie były aż takie złe, w moim odczuciu to po prostu na jakiegoś szrota z RFN'u ludzi dmuchali huhali i pieniędzy nie szczędzili, a na Polda szkoda było złamanego grosza, a potem ździwo, że 100 tys. i silnik robi pod siebie, bo olej jeszcze fabryczny w silniku siedział...