Autor Wątek: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora  (Przeczytany 4611 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« dnia: Luty 25, 2015, 18:53:06 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Cześć.
Przymierzam się do montażu tylnego stabilizatora w Poldku. Nabyłem ostatnio stabilizator przedni z Trucka Diesla i po przymierzeniu go do mostu myślę ze nie będzie problemu z jego zastosowaniem.. Natomiast nie wiem za bardzo jak wykonać łączniki. Jest co prawda opis na forum: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=3365.0 ale niestety brak jest zdjęć , a wyobraźnia odmawia mi dzisiaj posłuszeństwa. Widziałem też na forum patent z przeciętym przednim łącznikiem i dospawana blachą z odpowiednim otworem do mocowania. Taki patent bez jakichkolwiek tulejek met-gum ma sens?
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2015, 19:48:33 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 25, 2015, 21:29:13 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Kup oryginalne :P Czasem w sklepach można dostać :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 25, 2015, 21:36:54 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Kup oryginalne :P
Podobno szybko się wybijają albo urywają, także fabryczne odpuszczam.

Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 25, 2015, 21:57:19 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
tulejka przy mocowaniu do nadwozia-przy śrubie drązka reakcyjnego- nie musi występować, gdyż tam nie wykonują się żadne ruchy. przy stabie z kombi łaczniki są pionowo więc stab rusza się w tulejach przy mosie i na stabie przy łacznikach.
jeśli stab będzie krótszy/dłuższy to te miejsca mogą się ruszać i potrzebna by była tulejka met-gum, ale nie jest to do końca powiedziane-trzeba sprawdzić w konkretnej konfiguracji
łączniki zrobione z połowy przednich i grubej blachy (np ze starego klocka hamulcowego) działają bardzo dobrze- u mnie są z 5mm podkładki i działają już z 5 lat i nie mają śladu zużycia.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 25, 2015, 22:22:08 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
jeśli stab będzie krótszy/dłuższy to te miejsca mogą się ruszać i potrzebna by była tulejka met-gum, ale nie jest to do końca powiedziane-trzeba sprawdzić w konkretnej konfiguracji
Hmm planuję dogiąć tak stabilizator aby patrząc od przodu auta, łączniki znajdowały się w pozycji pionowej. Jedyne co zauważyłem po pobieżnych pomiarach to to że końcówki stabilizatora mogą być 2-3cm do przodu względem mocowania do nadwozia i mogą być ukosowane (patrząc z boku - nie wiem czy zrozumiale opisałem). Przejrzałem forum i wiele osób stosuje łączniki bez żadnych tulejek i na początek też takie wypróbuję, jak nie sprawdzą się to pomyślę nad czymś innym.
u mnie są z 5mm podkładki i działają już z 5 lat i nie mają śladu zużycia.
Czyli tak: blacha 5mm, śruby drążka reakcyjnego przy nadwoziu mają średnicę 14mm? Nie uszkadza Ci się gwint na tej śrubie?
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2015, 22:26:34 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2015, 22:45:16 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Kup oryginalne :P
Podobno szybko się wybijają albo urywają, także fabryczne odpuszczam.

Jeżdżę na zamiennikach dwa lata i są ok więc nie wiem czy tak szybko się wybijają :P
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2015, 07:45:27 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jeśli jest dobrze dokręcone, nic się nie dzieje. Blacha wystarczy nawet 3mm. Oryginał jest chyba z 2
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2015, 13:00:14 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Zrób sobie wykorzystując tylne oryginalne i przednie oryginalne- gdzieś mam foto chyba jak ja to zrobiłem- były trochę bardziej subtelne niż pomysł z wykorzystaniem drążków reakcyjnych. Długość robisz taka jak ori tylne-  rozcinasz je i łączysz z kawałkiem przedniego łącznika i przykręcasz na stałe za ucho oryginalnego tylnego ale bez tych tulejek które się wybijają. Czyli idąc od mocowania w budzie z góry na dół:

1. rozcinasz oryginalny tylny, skracasz go na maxa aby ucho było tuż pod drążkiem
2. przykręcasz to na sztywno do mocowania drążka reakcyjnego.
3. łączysz ze stabem, skróconym przednim łąvznikiem ( do staba ucho, do przykręconej wcześniej skróconej części tylnego łącznika- tuleją met-gum). Pamiętaj tylko aby całość miała  długość mniej więcej jak oryginalny tylny łącznik.

Tak to chyba było, ale jeśli chcesz wrzucę foto to Ci rozjaśni sprawę ;-)

Miałem tak w rajdówce i uprzedzając obawy teoretyków- nic się nie urwało, żaden spaw nie puścił i wszystkie kąty były zachowane jak w fabrycznym rozwiązaniu. Zresztą fabryczny tylny łącznik też jest spawany...



p.s. przykręcanie oryginalnych łączników bez tulejek to według mnie pomyłka- po to są te tulejki bo tam na nich pracuje łącznik tył- przód. więc jak to skręcimy na sztywno to nie będzie to do końca rozwiązanie takie jak powinno być...
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2015, 13:04:13 pm wysłana przez Tybek »
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 13, 2015, 10:49:08 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Ok, dzięki Panowie za informacje. Mam jeszcze jedno pytanko, jakiej długości były fabryczne łączniki (pomiędzy środkami śrub)?

Edit.
No i zrobione. Łączniki wykonane z blachy 3mm, odległość pomiędzy środkami otworów mocujących w łączniku - 140mm, do fabrycznego staba akurat. Zauważyłem też że łącznik praktycznie nie pracuje przód-tył i siedzi sztywno więc nie powinno być problemów z wybijaniem elementów.
Dziękuję wszystkim za pomoc, temat można uznać za zamknięty.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2015, 21:31:47 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 15, 2015, 22:10:24 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 554
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Wrzuć zdjęcie, przyda się.

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 18, 2015, 20:22:38 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Spoko, jak będę na kanale to przy okazji porobię zdjęcia.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 29, 2015, 11:49:06 am »

Offline xdanielx4

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • brak
Panowie a spawając uchwyty do mostu nie pokrzywie pochwy mostu?

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 29, 2015, 12:01:49 pm »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Mocowanie można wykonać bez spawania. Potrzebny pręt gwintowany + płaskownik.
Pozdrawiam
Gordo#1806

Odp: Pomysł na łaczniki tylnego stabilizatora
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 03, 2016, 18:29:17 pm »

Offline xdanielx4

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • brak
Fakt ale mam wszystko przygotowane tylko przyspawac ale ostatnio zimno i czeka niektórzy spawaja i ciekawi mnie czy nie odksztalcimy pochwy