Autor Wątek: Remont 1.6 OHV  (Przeczytany 14410 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 28, 2015, 21:23:36 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Dziwię się. 300 ziko piechotą nie chodzi... a na złomie tyle nie dostaną przecież. No ale, różni są ludzie. Dobra, koniec tematu, co zrobię to moje.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 28, 2015, 21:26:02 pm »

Offline Blackbull

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu-
Ile jesteś w stanie zapłacić za silnik po remoncie? Wiem kto ma jutro wybadam co i jak dokładnie

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 28, 2015, 21:51:17 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Ile jestem w stanie zapłacić.... jak już mam płacic konkretną kasę za silnik to wolę sam zrobić ten remont.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 28, 2015, 22:51:00 pm »

Offline Blackbull

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu-
Myślę że za 300-400 zł uda się go wyrwac

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 28, 2015, 23:10:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dziwię się. 300 ziko piechotą nie chodzi... a na złomie tyle nie dostaną przecież. No ale, różni są ludzie.
na zlomie wychodzi 150pln,ale nie rozumiesz chyba,zr ten silnik trzeba wyjac, bo wymagasz przeciez silnika wyjetego i nie przyjedziesz wyciagac go sobie sam,
zapytaj w warsztacie, ile kosztuje wyjecie silnika,
teraz uswiadom sobie,ze samochod legalnie na szrot musisz oddac z silnikiem, wiec sprzedanie silnika to problem - czesto wiekszy niz 300pln za problem + robocizne,
drugi przypadek to silnik z auta na szrocie, a pracownicy szrotow maja wyjebongo na to,ze chcesz kupic od nich silnik za 300pln,
koles najpierw zbieral sie 3 dni (nie liczac weekendu) zeby wyjac mi szybe,a na sam koniec specjalnie ja pobil,bo nie nie chcialo mu sie jej wycinac,
sam bym ja wycial,gdybym wiedzial,bo przez gnoja stracilem bardzo dobra szybe w niskiej cenie (120pln do Kappy, idioci nawet nie wiedza po ile to chodzi) i jeszcze dwie wycieczki po kilkanascie kilometrow w kazda ze stron,

dalej sie dziwisz,ze nie ma na rynku sterty dobrych silnikow do dowolnego auta ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 29, 2015, 12:05:42 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Jak by nie patrzeć masz rację...
Blackbull jeżeli kwota by oscylowała w tych granicach to chętnie, tylko że jaka jest gwara że on naprawdę jest po remoncie?

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 29, 2015, 13:27:14 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Vladimir, lepiej zrób remont, bo silniki ze złomu to najczęściej właśnie złom... Jak się szykowałem na zrobienie OHV GT, rozbierałem na złomie 1 silnik i 2 doły, a żaden nie nadawał się do dalszej eksploatacji, gdyż:
1. Pierścienie oporowe w misce, czyli wał kaplica.
2. Wałki rozrządu praktycznie okrągłe.
3. Cylindry porysowane.
4. Zawory wypalone
5. Panewki w większości wytarte do samej miedzi
Czyli, płacisz 350 zł i dalej masz nic. Niestety jak chcesz mieć dobry silnik musisz zrobić kompleksowy remont, z czego zbiera się spora sumka. Ewentualnie szukać szansy 1/1000, czyli silnika z jakiegoś powypadkowego poldka, w tedy jest jakaś szansa, że silnik będzie się jeszcze do czegoś nadawał.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 29, 2015, 13:45:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z remontem silnika jest ten problem, ze coraz mniej ludzi znajacych sie na swojej robocie - chodzi mi o szlifierzy ,a czesci zamienne sa kiepskiej jakosci,
w rezultacie prawdopodobienstwo zrobienia solidnego remontu jest mniejsze niz trafienie dobrego silnika,
przy relacji ceny remontu i cen uzywanych OHV wolalbym szukac uzywanego silnika,
jest jeszcze troche niskoprzebiegowcow, ktore sa wybebeszane z OHV, zeby wlozyc rowery pompki bajery i takiego silnika od uczciwego czlowieka trzeba szukac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 29, 2015, 14:20:20 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Szukać dobrego silnika. Tylko wiadomo jak to jest, trafienie dobre OHV to szóstka w totka. Proponował mi Jimo, ale jemu coś wypadło i w tym roku nic z tego silnika. Zaproponował mi również swój motor leso, z tym że on jest spod wawy i chce by przyjechać posłuchać i ocenić czy chcę się w to pchać. A problem jest tego typu że w momencie w którym padł polonez mi pozostał autobus... skusił bym się na tego od Jimo, no ale...


Jest jeszcze K16.
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2015, 14:44:43 pm wysłana przez Vladimir »

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 29, 2015, 14:46:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
masz dwa silniki ,tak ?
w obu padlo cos innego,tak ?
to zloz jeden sprawny z dwoch szrotow i bedziesz mial czym jezdzic oraz bedziesz mogl sobie przywiezc silnik na wymiane
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 29, 2015, 14:54:11 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
W obu padło to samo. Tylko że w jednym stukało i uszczelkę do końca wydmuchało, a w drugim panewkę obróciło i ogólny armagedon w silniku, wszędzie miedź.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 29, 2015, 15:28:12 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
KGB, racja, że dobry specjalista to gatunek na wymarciu, podobnie jak dobrej jakości zamienniki, ale to drugie jeszcze od czasu do czasu udaje się znaleźć w necie, więc można próbować szczęścia :)
Co do K16, to pomysł jako taki nie jest zły, tylko, że aplikowanie go do Trucka kosztami dorównałoby porządnemu remontowi OHVki (albo i przewyższyło zakładając, że zleciłbyś to jakiemuś zakładowi), no tylko, że jakbyś go już upakował i porządnie zrobił całą eksploatację to przez najbliższe 10 k km zapomniałbyś jak się maskę otwiera  :P
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2015, 15:30:02 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 29, 2015, 15:39:13 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Tak w sumie to jaka jest różnica w problematyce pakowania k16 do trucka niż do zwykłego polda? W zakładach to ja robię tylko to do czego nie mam warunków, szlify itp.
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2015, 15:41:02 pm wysłana przez Vladimir »

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 29, 2015, 16:16:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
roznica zadna, komory takie same, laczenie z walem tez,
jedynie belke trzeba przerobic,bo do K16 sa tylko szerokie,wiec trzeba po prostu wywiercic otwory na wahacz w innym miejscu i wyjac odbojniki,zeby nie przeszkadzaly,
pewnie jeszcze cos diaksem ciachnac,zeby nie zaczepialo,ale to juz na ucie po przymiarce
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 29, 2015, 16:18:42 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
A most? Pewnie będzie znaczna różnica jak wrzucę to do 4.55. Skrzynia różni się tylko kołnierzem, tak?
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2015, 16:20:39 pm wysłana przez Vladimir »

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 29, 2015, 17:16:29 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie, skrzynia różni się też wałkiem sprzęgła i przełożeniem ślimaka. Aha, jeśli możesz sobie go sam wrzucić pod machę to bardziej opłaca Ci się pakować K16 . Największym problemem jest właśnie to co napisał KGB (i to też mogłoby być najbardziej kosztochłonne gdybyś swapa zlecił warsztatowi ), bo Trucki są wąskie, więc, albo spawasz uchwyty od rovera do swojej aktualnej belki, albo kombinujesz z oryginałem. Poza tym to jak kupiłbyś zestaw do swapa to prewencyjnie rozrząd, olej, świece, kopułka, kable i jw. do następnej zmiany oleju nie zaglądasz pod maskę.
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2015, 17:18:26 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 29, 2015, 17:34:14 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Albo zaglądasz tam jeszcze sto razy, zależy ile uda Ci się spartolić po drodze. Swap to grubsza rzecz, jest pracochłonne i kosztochłonne. No taki silnik od jimo bo bym brał w ciemno jeśli cena nie zbójecka - ja od niego jeden wziąłem, co prawda nie użyłem bo się trafił klient ale jeszcze dzwonił potem i dziękował, że taki super motor mu sprzedałem :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 29, 2015, 18:17:13 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Wolał bym zaglądać po to żeby poprawić duperel niż po to by posłuchać która panewka....

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 29, 2015, 18:47:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dla mnie i tak jestes mistrzem z tymi OHVkami, bo trzeba byc wyjatkowym,zeby wysypac panewki  w OHVce i to w dwóch pod rzad,
mysle,ze z roverem mozesz miec ciekawe przygody, moze panewek tam nie rozwalisz,ale jest duzo innych rzeczy do zabawy,

chociaz kto wie, byl i taki co panewke w roverze obrocil, ale to bylo poza odcinka, wiec nie bede demonizowal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 29, 2015, 18:55:24 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
he ja zrobiłem jeden remont pięć lat temu zrobiłem 80tysięcy  i od tamtego  czasu skończyło się sprzęgło i wałek rozrządu w tym tygodniu + pęknięta pompa oleju