Autor Wątek: Remont 1.6 OHV  (Przeczytany 16177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont 1.6 OHV
« dnia: Listopad 28, 2015, 09:39:43 am »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Witam, w związku z tym że nie mogę znaleźć silnika do kupienia w moim woj to zastanawiam się nad remontem mojego. I teraz pytanie: robił to ktoś niedawno i zna orientacyjny koszt?

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 28, 2015, 10:24:23 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
przyczyna remontu? remont czy "remont"? koszt zależy od ilości nowych części których chcesz użyć.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2015, 11:15:25 am »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Przyczyna taka że stukało, uszczelkę wydmuchało. Co chce zrobić... panewki, wał, głowica, pierścienie, panewki .. ogólnie chodzi mi o realny koszt zrobienia wału i głowicy.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2015, 11:36:15 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
W zakładzie, czy kosz części? Bez ingerencji zakładu i tak się ni obejdzie ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2015, 12:13:56 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Składanie we własnym zakresie, głowa, wał zakład oczywiście, nie mam zaplecza do tego typu rzeczy.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 28, 2015, 12:29:52 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
4 zawory wydechowe ok 22 zł sztuka
panewki główne 80
panewki korbowodowe 80
tłoki ok 300-400
pierścienie tłokowe 25 zł za cylinder
Szlif głowicy 80zł (planowanie)
Zabielenie gniazd wydechowych 15 zł /szt (4 szt)
Uszczelka pod głowicę Reinz(chyba) 80zł
zestaw uszczelek silnika 60 zł
pierścienie oporowe wału 60zł
Polerowanie wału jeśli jest w nominale 100 zł
wałek rozrządu duet 250zł
hydroszklanki ok 20-30 zł szt (8 szt)
To tak z grubsza, co musiałem zrobić przy moim GSI po 60 tyś km ;)

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 28, 2015, 12:45:40 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
tłoki ok 300-400
pierścienie tłokowe 25 zł za cylinder
No to grubo poszły ceny w górę. W 2011 robiłem tłoki i pierścienie w OHV, koszt kompletu nowych tłoków wraz z pierścieniami i sworzniami (produkcja WSK Gorzyce) z wysyłką wyszedł około 95zł :d
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 28, 2015, 14:03:00 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
te pierścienie z tłoków z gorzyc to się nadają by je wyrzucić. Co z tego, że niby są z primy, jak większość pierścieni została pokrzywiona przy zakładaniu.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 28, 2015, 14:03:39 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
To widzè że chyba jednak będę dalej szukał silnika...

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 28, 2015, 15:13:13 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
te pierścienie z tłoków z gorzyc to się nadają by je wyrzucić. Co z tego, że niby są z primy, jak większość pierścieni została pokrzywiona przy zakładaniu.
Łódzka PRIMA to loteria...
Jak się da to omijać.

Wysłane z mojego Lenovo A830 przy użyciu Tapatalka

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 28, 2015, 16:25:30 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Vladimir. chcesz kupić silnik ze złomu? przecież teraz masz silnik złomowy. jak wyremontujesz to pojeździsz.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 28, 2015, 16:35:43 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Tu tak na prawdę wszystko rozbija się o kwestię finansową. Tak w sumie to zrobić kapitalkę pełną to chyba wyjdzie z 2k blisko... A sorry, ale jeżeli mam wsadzić 2k w ohv, too... wolę kupić gówno które pojeździ 2 miechy nawet i przeczekać do wsadzenia m40b18. Jimo mi pisał że ma silnik, ale coś się pokomplikowało i dupa...
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2015, 16:41:52 pm wysłana przez Vladimir »

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 28, 2015, 17:08:29 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Ja kupiłem taki świetny silni gsi, od ręki do wymiany był wałek rozrządu, naturalnie zrobione uszczelnienia a motor po tygodniu zaczął stukać, po dwóch lać olejem i chłodziwem spod upg. Nie wiem jak inne motory, ale używane OHVki są o kant d..
Zakup słupka gsi, koszty transportu, rozrząd, świece, uszczelnienia, przewody/opaski, olej, płyn chłodnicy, filtr oleju, wałek rozrządu, benzyna do czyszczenia, czyściwo..., Robocizna płacona mechanikowi/czas poświęcony na samodzielną wymianę i browar dla kolegi
i za dwa miesiące to samo,
jest dla Ciebie korzystniejsze finansowo niż zrobienie tego raz a dobrze?

To ja mam zepsuty kalkulator.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 28, 2015, 17:27:23 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Najlepiej kupić prawdziwą okazję, ze znanego źródła. Trzeba pamiętać, ze te silniki mają po 20 lat i czasy świetności za sobą. Czasem się trafi kupić fajny egzemplarz, z auta poświeconego na mocniejszą jednostkę napędową. Ale taki silnik nie będzie kosztował 300pln a raczej w okolicy 1000pln.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 28, 2015, 17:30:28 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
sądzisz że włożenie silnika BMW do poloneza to koszt mniejszy niż 2 tys? NEON robił to ponad rok, mając duży, dobrze wyposażony warsztat, sporo kasy,  dużo wiadomości i umiejętności... i nie skończył.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 28, 2015, 17:34:27 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Najlepiej kupić prawdziwą okazję, ze znanego źródła.
Prawdziwa okazja musiałby to być ohv po przebiegu 25tys z gsi "od dziadka"... kupiona od własnego dziadka.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 28, 2015, 17:54:24 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
wrb, nie sądzę że to mniejszy koszt, bo wiem że nie. Chodzi mi o fakt bezawaryjności. Chodzi o to że jak kupię silnik mający 180kkm nalotu to nie będzie z wejścia do remontu jak w przypadku ohv. Chodzi o to że jak już włożę to nie będę miał problemów na przyszłość, bo jednak z tym autem nie mam zamiaru rozstawać się po roku czy dwóch.
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2015, 17:58:59 pm wysłana przez Vladimir »

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 28, 2015, 19:53:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
m40b18 sa kijowe i totalnie nie oplaca sie rzezbic,zeby taki slaby silnik tak duzym nakladem srodkow wlozyc,
a dobre OHVki za 400pln to nie żaden mit, tylko norma w normalnych sprawnych samochodach ,
gdy taki normalny PN dostaje dzwona to idzie na szrot,a  silnik razem z nim,
ale gdy PN idzie na szrot bo zaczal juz klękać od zaniedbania wszystkiego czego sie da i jego silnik jest wystawiany na sprzedaz,to powiadam wam, nie jest to dobry silnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 28, 2015, 20:07:38 pm »

Offline Vladimir

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Minus Truck 95'
Można też się pokusić o m42. Żaden swap jest nieopłacalny jeżeli tak do tego podchodzimy. Rzeźbić OHV i się modlić żeby nie stukało...

Szukałem OHV. Moje województwo a raczej okolice Lublina są tak biedne że nie ma żadnego... Minimum 100 km, albo ludzie mówią że nie chce im się wyciągać i silnik jedzie na złom...

Odp: Remont 1.6 OHV
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 28, 2015, 20:27:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chyba twoj stuka stuka ;]

a dziwisz sie, ze nie chce sie komus wyciagac silnika,zeby cisprzedac za 3 stowy ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.