Autor Wątek: wydłużenie przelozenia polonez diesel  (Przeczytany 9106 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wydłużenie przelozenia polonez diesel
« dnia: Grudzień 07, 2015, 12:05:01 pm »

Offline xdanielx4

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • brak
Witam ma ktoś pomysł jak zmniejszyć obroty w stosunku do prędkości?  Jadąc 100 jest 2600 rpm/min w bezynie bardzo dobre przełożenie lecz w dieslu ... 3250 to 120km/h dalej to już męczennie silnika. JAKIEŚ POMYSŁY?

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2015, 12:17:37 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Wyższe koła, most o szybszym przełożeniu, albo inna skrzynia o dłuższych biegach

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2015, 13:08:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przyspieszenie i tak jest juz nienajlepsze, a wydluzenie przelozen jeszcze je pogorszy,
tez kiedys myslalem,ze diesel ma krotkie przelozenia,ale jak kilka razy sie przejechalem, to mysle ze wcale nie sa za krotkie jak na mozliwosci silnika,
a trzeba go trzymac powyzej 2000rpm, bo trzesie buda,
jezeli wydluzac przelozenie to tylko sam V bieg, ale to nie sa tanie rzeczy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2015, 14:21:02 pm »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
Obstawiam, że po wydłużeniu przełożenia to powyżej 120 będzie trzeba się o pedał zapierać ;>

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2015, 15:23:11 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Poprostu trzeba zaakceptować że xud9 w FSO jest powolny.

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka


Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2015, 15:29:25 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Mnie tam relaksuje jazda z przelotową 70-90km/h tym sprzętem, za tirami się ciągnie i same zalety, spada spalanie, wzrasta komfort i bezpieczeństwo jazdy :P Tylko trzeba wyruszyć zawsze trochę wcześniej.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2015, 17:58:39 pm »

Offline bred

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 221
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez fiat syrena tarpan
Najtaniej założyć wyższe koła. 14 i 15 jest mnóstwo.  Tak z ciekawości, były dłuższe przełożenia niż w dizlu bo nie kojarzę?

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2015, 21:46:30 pm »

Offline xdanielx4

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • brak
Co do mocy to mam 1.9td i dlatego myślę co i jak na zwykłym dieslu fakt jeździło się przyjemnie a ten szybko osiąga prędkość. Nikomu jeszcze się nie  chwaliłem bo może i nie ma czym.. ale załączam kilka fotek z mojego projektu.Polonez kupiony przez mojego ojca w 1994 w FSO w 2005r przestaje być kochany i zostaje odstawiony do garażu na skutek innego auta..Od nie dawna polonez wrócił do żywych dobrze się ma a przegląd zdał celująco. Zamieszczam kilka fotek z wakacyjnych modernizacji.. Jaki koszt dorobienia takich trybów do zrewolucjonizowania 5-go biegu? Jak myślicie?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2015, 16:52:30 pm wysłana przez xdanielx4 »

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 08, 2015, 17:05:23 pm »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 08, 2015, 18:16:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak wypucowane to auto,ze szkoda jezdzic, zeby  nie pobrudzic,
przy takiej dbalosci raczej odpada most volvo,chociaz to tansza opcja,
na poczatek to jakie masz tam opony, nie przypadkiem 175/70/13,bo jakos malo gumy sie wydaje,
zmieniajac felgi mozna zmienic opony i troche wydluzyc przelozenia,
zmieniajc most na volvo i tak w pakiecie jest zmina felg,bo 13' raczej nie zmieszcza tamtych hamulcow,ale w sumie mozna kombinowac jak sie bardzo chce,
wymiana mostu jest tansza i w sumie prostsza opcja niz dorobienie kol zebatych V biegu by uzyskac przelozenie 0.70-.075 ,bo znalezc zaklad ktory wykona kola zebate nie jest latwo,a znalezc most od volvo 240 z przelozeniem 3.5 to podobno nie problem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 09, 2015, 07:19:00 am »

Offline xdanielx4

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • brak
Koła które kupiłem są rozmiaru 185/55/15 powoli kończę polerke.Hm most z volvo to mnie zainteresowało jak wygląda jego montaż w polonezie? poszukalem na forum i z tego co zrozumiałem brakuje paru cm, rozstaw szpilek inny.. dla chcącego nic trudnego ale może ktoś dokładnie się wypowie kto to przerobił juz. Na czym dokładnie polega przeróbka?

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 09, 2015, 07:36:20 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Pozostaje jeszcze most z Argenty VX o przełozeniu 3,45 który dość prosto zaadaptować ale powodzenia w szukaniu...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 09, 2015, 07:40:49 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
koła mógłbyś dać troche większe, ale zbyt wiele to już nie ugrasz,

Most od volvo pasuje w tym sensie, że też jest mostem-trzeba zrobić/przespawać mocowania resorów i drązków, dorobić wał, przerobić hamulce i jeszcze pozostaje inny rozstaw śrub kół. i najdłuższy z serii 200 jeśli się nie myle, to 3,5. jak zmieniać do T.diesla to najlepszy ~3,3
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 09, 2015, 08:07:00 am »

Offline xdanielx4

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • brak
Z mostem 3.5 z moich przeliczen wynika ze przy 2000 obr zyskamy 5 km/h chyba mało w stosunku do pracy która trzeba zrobić.. najwięcej dałaby  zmiana 5 biegu ale z tym też wyższa kombinacja.. i nie jestem w stanie określić kosztów.. nie ma jakiś modów do przelozen tylnego dyfra? (Mniejsze większe zebatki) w Ameryce kładą inne zebatki i śmigaja  eh czemu tak u nas nie ma..A swoją drogą nie leżą gdzieś u kogoś zagłówki IG Std potrzebuje do tylnej kanapy??
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2015, 08:23:16 am wysłana przez xdanielx4 »

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 09, 2015, 09:19:14 am »

Offline bred

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 221
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez fiat syrena tarpan
Jeśli kończą Ci się opony to zamontuj 185/60 r 15. Wejdą na pewno. Jak masz normalne zawieszenie to załóż na próbę jeszcze wyższe tj. 185/65 r 15. różnica w wysokości 5%. Może to coś poprawi

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 09, 2015, 09:34:55 am »

Offline xdanielx4

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • brak
Wejść wejdą ale co do wyglądu  to pewnie szału nie będzie.. akurat opony mam pirelli z bieżnikiem 6mm wiec całkiem calkiem

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 09, 2015, 11:25:00 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
.A swoją drogą nie leżą gdzieś u kogoś zagłówki IG Std potrzebuje do tylnej kanapy??

Mam takie zagłówki. Wieczorem podeślę Ci foty.

Jeśli chodzi o większą prędkość przy normalnych obrotach, to tak jak pisali już forumowicze. Większe koła + most od Volvo lub Fiata.

Ale zyskasz niewiele. Ja zostałem przy serynym 3.7 i dodatkowo wygłuszyłem auto, więc przy tych 130 km/h jest ok.


« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2015, 11:29:20 am wysłana przez Bolim »
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 09, 2015, 12:00:48 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Bolim gdybyś miał czas i chęci to czy mógłbyś sprawdzić poziom głośności  ( w sensie ile decybeli ) masz np. przy 100 km/h na 5 biegu i przy 130 ? Są apki na androida . Zaciekawiło mnie bo mówisz , że wygłuszyłeś autko . Bym sobie porównał do swojego GSi  ;)

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 09, 2015, 13:37:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
xdanielx4,
to na kolach, ktore masz jeszcze sobie skracasz przelozenie, wiec dziwnie to wyglada gdy twierdzisz,ze za krotkie sa seryjne

BartekGSI,
nie spodziewaj sie za duzo po wygluszaniu z klekotem pod maska - tego nie da sie skutecznie wygluszyc, nawalenie mat spowoduje jedynie,ze nie zlasuje ci mózgu, a nie ze bedzie cichszy od seryjnego GSI  :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 09, 2015, 14:47:02 pm »

Offline xdanielx4

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • brak
Bolim
 zamierzam wygluszyc auto ale zawsze chciałem porozmawiać z kimś o tym czym to robiłeś i gdzie wygluszales moim zdaniem to głównie przegroda i drzwi przenikają halas jak to u Cb wyglada i jaki efekt osiągnąles ?diesel nie bd równy benzynie przynajmniej na wtrysku pośrednim.W wtrysku bezpośrednim jest ciężko wygluszyc diesla do poziomu benzyny i udaje się to tylko drogim marką samochodow. A i czekam na fotki
KGB
Owszem koła są mniejsze ale o 3.7mm  średnicy  to jest tyle co miałem org zużyte 185/70/13 a jak popatrzyłem na profil 60 a 55 na tej feldze to wygląd jak dzień do nocy można by 195/55/15 dać ale 185 na 7calach juz jest sporo szersze od org a co dop 195 jak bym założył spalanie wzrosło by znacznie (moim zdaniem)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2015, 14:48:36 pm wysłana przez xdanielx4 »