Uprzejmie donoszę:
Wału nie trzeba skracać, a wydłużyć- o 3 cm. Most FSO ma od osi półosiek do końca wałka 29cm, Volvo ma 26cm.
Sprawa podłaczenia wału jest bardzo prosta-wystarczy dotoczyć łaczenie grubosći 3cm.
Druga możliwość, równie prosta to zdystansowanie wału przy skrzyni (np. poprzez zastosowanie dłuższych śrub pod sprzęgłem elastycznym i założenie tulejek) i przykręcenie FSOwskiej końcówki wału do mostu Volvo. Problemu też dużego nie ma- centorwanie końcówki wału fso ~58mm; w Volvo 60mm więc wystarczy cienki pierscionek dotoczyć dla wycentrowania.
Mam też końcówkę forda- ma centrowanie 55mm, więc analogicznie.
Śruby do skręcenia są w rozstawie Fso-70mm Volvo-80mm Ford-90mm. Srednice otworów te same.
Tu można zrobić tak: wywiercić w moście Volvo nowe otwory w rozstawie 70 i przykręcić końcówkę Fso lub wywiercić dziury w Fordowskiej końcówce, przy zastosowaniu tego wału, na 80mm. Zarówno w końcówce Forda, jak i w moście Volvo jest miejsce by zmienić rozstaw.
Problem z wałem forda jest taki, że by go zamontować potrzebny jest taki z regulowaną długością, czyli od takiego co ma most, a nie dyfer przykręcony do nadwozia.