Autor Wątek: Most Volvo vs FSO??  (Przeczytany 43353 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Most Volvo vs FSO??
« dnia: Czerwiec 24, 2010, 23:57:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sprawa już dość obgadana ale mnie nurtuje dwie rzeczy. Mianowicie:
- ile trzeba skracać wał FSo do mostu z volvo. Innymi słowy jaka jest odległość płaszczyzny mocowania wału od osi symetrii półosiek.
- jakie są wymiary flanszy wałka atakującego w miejscu spięcia z wałem napędowym(wymiary, średnica otworów i ich rozstaw)

Pytam bo mam wał od forda i łudzę się że podpasuje bez kombinacji jak już dorwę most od volvo...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2010, 22:39:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Uprzejmie donoszę:

Wału nie trzeba skracać, a wydłużyć- o 3 cm. Most FSO ma od osi półosiek do końca wałka 29cm, Volvo ma 26cm.
Sprawa podłaczenia wału jest bardzo prosta-wystarczy dotoczyć łaczenie grubosći 3cm.
Druga możliwość, równie prosta to zdystansowanie wału przy skrzyni (np. poprzez zastosowanie dłuższych śrub pod sprzęgłem elastycznym i założenie tulejek) i przykręcenie FSOwskiej końcówki wału do mostu Volvo. Problemu też dużego nie ma- centorwanie końcówki wału fso ~58mm; w Volvo 60mm więc wystarczy cienki pierscionek dotoczyć dla wycentrowania.
Mam też końcówkę forda- ma centrowanie 55mm, więc analogicznie.

Śruby do skręcenia są w rozstawie Fso-70mm Volvo-80mm Ford-90mm. Srednice otworów te same.
Tu można zrobić tak: wywiercić w moście Volvo nowe otwory w rozstawie 70 i przykręcić końcówkę Fso lub wywiercić dziury w Fordowskiej końcówce, przy zastosowaniu tego wału, na 80mm. Zarówno w końcówce Forda, jak i w moście Volvo jest miejsce by zmienić rozstaw.

Problem z wałem forda jest taki, że by go zamontować potrzebny jest taki z regulowaną długością, czyli od takiego co ma most, a nie dyfer przykręcony do nadwozia.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2010, 22:59:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak się składa że skrzynia N9 ma ruchomą końcówkę więc wał ma gdzie się przemieszczać. A skoro o dystansach mowa to u mnie potrzeba by dać 4cm bo wał forda jest o 1cm za krótki. Ale dzięki temu może udałoby się dystans-przejściówkę z dwoma rozstawami śrub i otworów...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 15, 2010, 18:52:09 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Też mam ten most ale nie założony jeszcze :P  Dziadek z Atu dał most od BMW e36 i ponoć pasował ze skrzynią forda N9... lepiej jak wał będzie za krótki niż za dlugi bo skracanie  potem wyważani itd to coś mi się to nie podoba lepiej dać krótszy i adapter dotłoczyć do tego... skręcić osobno wałem i druga stroną z mostem .. tak sobie pomyślalem  :mrgreen: :D

jam mam skrzynie  forda 4biegówkę od granady pod V-ke i planuje po kombinować z tym walem od bmw- jest lżejszy
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 15, 2010, 22:24:39 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Cytuj (zaznaczone)
most od BMW e36
EHHH POMYLIŁEM SIĘ :).. chodziło o wał napędowy, most miał od argenty... :mrgreen: kontrolerzy czuwają :D
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 26, 2010, 12:45:53 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 665
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a jak wygląda szerokość mostu volvo i z którego modelu pochodzi?

czytałem o Volvo 244 , tylko czy inne modele też, bo 244 to  juz zbyt wiele nie  widać.
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 26, 2010, 18:52:28 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Od Volvo 200 szerokośc jest 140cm (jak dobrze pamiętam szeroki polonez ma 140 bez dystansów)
700 to cos około 150cm (152?)

W każdym volvo serii 200 most jest taki sam, tylko przełożenia rózne. Nastawić się trzeba raczej, że krótkich przełożeń się nie zdobędzie-były w starych modelach, które miały silniki 2,1 ( 4,1-3,9)
Częściej spotykane są 3,7 i 3,5- diesle i nowsze benzyny(od początku lat 80)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2010, 00:44:12 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
W serii 200 łatwiej ponoć o krótkie przełożenia, ale ciężej zdobyć te mosty.
Seria 700 ma przełożenia max 3.9 w automatach. Bardzo rzadko 4.1.
Polecam w poszukiwaniach mostu:
http://www.vcoa.org/700-900-faq/Driveline.html#RearAxleRatioTable

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2010, 09:29:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "xmaniekx"
W serii 200 łatwiej ponoć o krótkie przełożenia, ale ciężej zdobyć te mosty.
Seria 700 ma przełożenia max 3.9 w automatach. Bardzo rzadko 4.1.

Dlatego darowałem sobie most od volvo. Wpadł mi w ręce most od alfy 33 o przełożeniu 4,11 ale mam dylemat czy go zakładać. Szerokość całkowita to jakieś 144cm.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2010, 20:42:09 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "xmaniekx"
W serii 200 łatwiej ponoć o krótkie przełożenia

Z doświadczenia wiem, że trudno. szukałem 3,7, a same 3,5 udaje się zdobyć. Co ciekawe mosty z 244 diesla, benzyny z 79 i 80któregoś- wszystkie 3,5 namierzyłem.
Gadałem z fachurą od volvo (poszukiwałem 4,1 do 1,4) i zmartwił mnie, że jest bardzo ciężko. przewineło mu się z 20 volviaków i jeszcze więcej mostów, a takiego nie miał.

Mi tam akutat pasuje i 3,5 :) przy kołach 185/60/14 będzie prawie jak 3,7
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2010, 07:09:19 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Teraz kwestia rozstawu. Przy serii 700 potrzebne jest b.duże odsadzenie, żeby się te felgi zmieściły w nadkolach. Z tym rozstawem wiem, że były chyba jeszcze fordy sierra, a coś przednionapędowego?

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 28, 2010, 12:32:31 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przy moście od 700 nie ma co marzyć, że się koła w nadkola zmieszczą. Potrzebne by były chyba felgi od ciężarówki z bliźniakami :) pozatym zacisk hamulcowy jest dośc spory i szeroki, trzeba to brać pod uwagę kupując felgi z większym et.
Cytat: "xmaniekx"
Z tym rozstawem wiem, że były chyba jeszcze fordy sierra, a coś przednionapędowego?

Chodzi Ci o rozstaw śrub koła? pasują felgi od forda, peugeota i renault 5x108
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 24, 2010, 21:06:16 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
ja mam takie poszerzenia ale na nadwoziu 3D bez cięcia(z przodu to samo)... most volvo 740 (3.9)









Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 15, 2010, 22:28:40 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Ile ten most ma szerokości? Z tego co widzę to do Caro Plusa 1.4 powinien podejśc bez problemów
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 15, 2010, 22:35:21 pm »

Łukasz V6

  • Gość
Jest jakieś 2-3cm szerszy na stronę od seryjnego mostu.

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 04, 2011, 19:42:49 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop


Uploaded with ImageShack.us

Takie małe porównanie półosiek Fso i Volvo :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 04, 2011, 21:53:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
tak z ciekawości zapytam jak w volvo mocuje się tą półoś do mostu??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 04, 2011, 22:14:40 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
czytam temat i chyba zaatakuję most od volvo 740 2.3T na przymiarki
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 04, 2011, 22:40:10 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Mocowanie jest podobnie jak w Fso-kryza, tyle że dośc cienka, przykręcona na 4 śruby.
łożysko koła jest potężne i jak widać stozkowe. Luz jest wyregulowany na stale pierscieniami osadczymi. Lożysko ma 2 simerringi-pracuje w swoim własnym smarze.
Most jaki mam zapewne ma spory przelot, a na łozysku śladów zużycia nie ma, z resztą tak samo jak i na zębach w przekładni.
Pólośki jak się trzyma w rękach, to porównanie patyka do lodów i kija od siekiery :)
Jutro przeróbka półośki Volvo na fiatowski rozstaw śrub mocujących koło. Tarcza tez będzie Fiata, myslę że 240 wystaczy na zacisku z VW.
Oryginalny ręczny w Volvo to śmiech trochę- szczęki jak z WSK'i, z resztą rozpadły się w rękach.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 04, 2011, 22:43:43 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Aha-kryza jest dośc cienka, bo nie przenosi sił z zacisku. Zacisk jest przymocowany do kołnierza obudowy mostu.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r