Autor Wątek: Most Volvo vs FSO??  (Przeczytany 43581 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 04, 2011, 22:53:23 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
najprostsza opcja to chyba odcięcie tych śrub co są, wywiercenie otworów 4x98 i zamocowanie szpilek na stałe - czyli spawanie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 05, 2011, 13:35:48 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Cytuj (zaznaczone)
Oryginalny ręczny w Volvo to śmiech trochę- szczęki jak z WSK'i, z resztą rozpadły się w rękach.
Z tym się zgodzę w zupełności.

co do rozstawu śrub to ja przy swoim myślałem nad dystansem zmieniającym rozstaw śrub tylko trochę to kosztuje a że żadnych obręczy alu gwiazd dawida nie planuje montować to zostaną czarne stalówki z tyłu 5x108 a z przodu normalnie 4x98
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 05, 2011, 14:57:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
"szukałem 3,7, a same 3,5 udaje się zdobyć. Co ciekawe mosty z 244 diesla, benzyny z 79 i 80któregoś- wszystkie 3,5 namierzyłem.
Gadałem z fachurą od volvo (poszukiwałem 4,1 do 1,4) i zmartwił mnie, że jest bardzo ciężko. przewineło mu się z 20 volviaków i jeszcze więcej mostów, a takiego nie miał."

1.4 (standard 4.3) na tym raczej nie pojedzie :)


Pozostaje tylko problem dobrania większego przodu,

Tipo Turbo
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2011, 15:02:27 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 07, 2011, 16:25:18 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
tylko panowie to się donosi tylko i wyłącznie do punktu materialnego...a z resztą...whatever
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 03, 2011, 17:53:22 pm »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
witam mam pytanie jak to jest z tym mostem dużo trzeba przy nim kombinowac żeby go wsadzic do polda ??

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 03, 2011, 17:56:58 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
tyle że musisz odciąć mocowania od mostu FSO i dokładnie wymiary przenieść na most Volvo i przyspawać,most z 240stki jest 1cm węższy niż szeroki FSO
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 03, 2011, 18:00:14 pm »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
aha dzieki za info :D  juz wszystko jasne

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 09, 2011, 13:14:04 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
ja mam taką technikę że:

Zacznijmy od początku kiedy jeszcze masz stary most przykręcony! -

1. Odmierzam miara wysokość pionowa od dziobu mostu poloneza(czyli od miejsca łączenia wału z mostem) ze ścianą górną podłogi.(auto uniesione) Teraz mam zaznaczony punkt pionu i poziomu jednocześnie na ściance górnej.
2. Most zainstalowany jest na resorach. Kroję więc zamontowany jeszcze w aucie stary most równolegle w miejscach gdzie leży na środkowych podporach resora... Wycinam jedna stronę i drugą oraz resztkę z góry (całość szlifuję) powstaje taka "łódka" "miseczka" na tych podporach kształt litery "U" (mniej/więcej)[w tym momencie zwalam stary most od amortyzatorów i całość spada i zostają tylko przykręcone same resory do pojazdu(Tego nie ruszam!) 
3. Wtedy wkładam tam most od volvo na górę na te "miseczki" "łódki" na resorach i zgodnie z "talerzem" (przednim dziobem mostu) nakierowuję do pozycji wymierzonej pion/poziom.
4. Spawam most w miseczkach czyli w miejscu gdzie most opiera się na resorach. (Nie trzeba wyciągać półosi przy spawaniu) No i spoko ..w ten sposób nie będzie dodatkowych problemów z wymierzaniem gdy ściągniesz resory z auta... a tak będą na aucie przykręcone i dodatkowe ustawianie będzie się mialo z głowy. 
5. Spawasz na moście uchwyty pod montaż amortyzatorów i przykręcasz amorki.

.. to jest moja propozycja (oczywiście zbiornik paliwa ściągasz :p żeby nie przeszkadzał i nie powodował nerwów. :D
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 10, 2011, 11:28:28 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
robiąc na samochodzie zawsze się może przesunąc, resory mogą być przesunięte trochę na tulejach albo coś.

Ja robiłem tak:
Dokładnie pomierzyłem mosty: szerokości, odstępy itd.
-od starego niepotrzebnego mostu FSO odciąłem po spawach elementy montażowe, od mostu Volvo również
-potem przyłożyłem mocowania do volvo, wymierzyłem co do milimetra szerokości, pion/poziom odwzorowałem poprzez liniał przyłożony do płaszczyzny po odkręceniu dekla mech. różnicowego.
- przyspawałem lekko
-jeszcze raz przemierzyłem
-wsadziłem do samochodu-wszystko pasowało elegancko
-wyjąłem, obspawałem na gotowo, wyczyściłem, pomalowałem
Gotowe.
Do tego zamontowałem stabilizator od volvo oraz drążki zapobiegające lataniu mostu na boki własnego pomysłu. Potem wrzucę foty.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 10, 2011, 17:27:50 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop

 tu most volvo zamontowany ze stabem.


A tu stab volvo z mocowaniami i drążkami skośnymi mającymi działać jak panhard.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:38:57 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
jak dla mnie to te ramiona staba są za długie ;)

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 11, 2011, 21:36:03 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ramiona wyszły tej samej długości co ma volvo, bo tam stab jest przykręcany do wahaczy, a one mają zbliżoną dlugośc do przedniej częsci resoru w poldolocie. A do resoru przecież nie przykręce :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 13, 2011, 09:04:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
to do czego będziesz mocował ten stabo-drążek?? Te dalsze pewnie pod śrubę resoru. A te węższe pod wewnętrzne podłużnice?? Jeśli tak to trzeba je będzie jakoś specjalnie przygotować na to chyba...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 13, 2011, 10:53:09 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Już mocowania dorobione, własnie do podłużnic.
Mam nadzieje, że to zdjęcie wystarczy. Otwory w tych mocowaniach są dokładnie w osi tych od resorów.
Na obecną chwile wszystko jest poskładane. wrzucić póloski i zawieszenie mam gotowe.


Uploaded with ImageShack.us
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 13, 2011, 11:28:11 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
to jeszcze pokaż jak jest mocowany stab do mostu , bo jeśli poduszki są standardowe ( nie przygotowane na przenoszenie obciążeń osiowych) to cała Twoja zabawa z dorabianiem tych ala panhardow pójdzie na marne bo stab sie bedzie suwał w poduszkach  a most bedzie podróżował na boki ;)


pozdro

edit

wrocilem do pierwszych fot i chyba umiem sobie wyobrazić jak to wyglada
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2011, 11:29:52 am wysłana przez turbonez »

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 13, 2011, 22:28:00 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Turbonez-pomyślałem o tym. tuleje na drążkach z jednej i drugiej strony są przystasowane do nacisku bocznego (mają odpowiednie kołnierze) Przykręcony jest do mocowania resoru, od boku+blacha dodatkowa z drugiej strony tulejki.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 21, 2011, 12:46:31 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Witojcie :P
Kupiłem niedawno most z Volvo 240 przystosowany już do montażu w Polonezie C+.
Wiem że trzeba tam dotoczyć jakąś kryzę lub coś innego zrobić aby połączyć most Volvo z wałem Poloneza.
Jakby ktoś miał rysunek, zdjęcia jak połączyć obie te rzeczy to bardzo proszę aby je tu wrzucić lub ewentualnie na maila podesłać matrix3111@o2.pl bo chcę go w święto już zamontować do auta (to wycie, huczenie i rzegotanie już mnie dobija)
Z góry dziękuję za pomoc
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 21, 2011, 18:34:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Jakie jest przełożenie twojego mostu?

Wtedy może się okazać że pełno Nm ,a jakby żadnego nie było. Jedna malutka przekładnia- tak wiele ubyło
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 21, 2011, 19:12:53 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
ponoć przełożenie 3,7 i ten most pochodzi z Volvo 240 z silnikiem 2,3 L
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 21, 2011, 19:17:27 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
No to w 1,4 będzie zabójczo.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...