Autor Wątek: Most Volvo vs FSO??  (Przeczytany 43354 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 22, 2011, 15:55:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 22, 2011, 15:56:39 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jasne... wymiana sprzęgla co chwile i krzyżaków na wale ... to jest ekonomia ?


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 22, 2011, 16:34:56 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Tak dobrze się nie znam.

Zawsze może na felgi 13 cali dać jakieś super niskie opony od Nankanga albo Uniroyala. Tylko że jak z przodu też to zrobi to z kolei drążki kierownicze będą się sypać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 22, 2011, 16:56:21 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
3.7 w 1.4? Ilusion przemyslałeś to? Na 3.9 rover jedzie już srednio, a na 3.9 to sobie nie wyobrażam :|
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 22, 2011, 16:59:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Na 3.9 rover jedzie już srednio

A pisałeś że nie widzisz różnicy :]
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 22, 2011, 17:03:07 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Wiem że trzeba tam dotoczyć jakąś kryzę lub coś innego zrobić aby połączyć most Volvo z wałem Poloneza.
Jakby ktoś miał rysunek, zdjęcia jak połączyć obie te rzeczy to bardzo proszę aby je tu wrzucić lub ewentualnie na maila podesłać matrix3111@o2.pl bo chcę go w święto już zamontować do auta (to wycie, huczenie i rzegotanie już mnie dobija)
Z góry dziękuję za pomoc

jak połączyć wał z mostem .. jeśli masz krótszy wał to można wykonać adapter robi się to na takiej samej zasadzie jak dystanse zmieniające rozstaw śrub.
Najpierw ściągasz wymiary talerza z mostu i rozstaw śrub (można na tekturce odrysować i zaznaczyć otwory  i dorabiasz taki talerzyk z grubej blachy z otworami
potem to samo robisz z końcówką wału (odrysowujesz i dorabiasz taki talerzyk)

na końcu komin - czyli tulejka .. łącząca jeden talerzyk z drugim misi być tyle miejsca żeby zmieścić nakrętkę.

z takim wzorem do tokarza i ci dorabia taki adapter - przykręcasz go do wału napędowego i jedziesz zawieźć do wyważania ( w PKS'ach starych to mogą ci wyważyć) 

to samo
jak połączyć wał z mostem .. jeśli wał pasuje na długość
Musiałbyś ściągnąć wzór końcówki z wału od volvo i dorobić taki sam albo odciąć szybciej i przyspawać (lepiej żeby dać do zakładu ślusarskiego to oni to automatycznie/maszynowo pospawają a nie ręcznie migomatem)
Całość zawieźć do wyważenia.
zakładać i jechać!!! 
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 22, 2011, 17:15:51 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Tak dobrze się nie znam.

Zawsze może na felgi 13 cali dać jakieś super niskie opony od Nankanga albo Uniroyala. Tylko że jak z przodu też to zrobi to z kolei drążki kierownicze będą się sypać.
Jasne... wymiana sprzęgla co chwile i krzyżaków na wale ... to jest ekonomia ?



- zawsze problemy? - Proponuje zamknąć auto w garażu i przesiąść się na komunikację miejską. Gwarantuje że tylko wtedy w aucie się nic nie będzie sypać i nie będzie trzeba dokonywać regularnych wymian części eksploatacyjnych - auto jeździ to i się zużywa to chyba normalne i to każde auto po przeróbkach i seryjne też- a czy prędzej czy później to zależy od wielu czynników np. stylu jazdy. Ktoś jeździ na oryginalnych końcówkach niewymienianych do 1986 a ktoś inny zmienia co pół roku.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 22, 2011, 17:22:56 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
A pisałeś że nie widzisz różnicy :]
Przy wbiciu drugiego biegu jest różnica, w ogólnym rozpędzaniu, raczej nie.
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 22, 2011, 18:44:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
ą. Gwarantuje że tylko wtedy w aucie się nic nie będzie sypać i nie będzie trzeba dokonywać regularnych wymian części eksploatacyjnych

Nie prawda. Przy eksploatacji się zużywa, a przy staniu się psuje od nieużywania. Samoistnie zatarł mi się wspornik pedałów. <rotfl2>


Ktoś jeździ na oryginalnych końcówkach niewymienianych do 1986 a ktoś inny zmienia co pół roku.

W 86tym były FSOwskie ,a nie szajs od "renomowanych producentów"
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 22, 2011, 19:54:30 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
- zawsze problemy? - Proponuje zamknąć auto w garażu i przesiąść się na komunikację miejską. Gwarantuje że tylko wtedy w aucie się nic nie będzie sypać i nie będzie trzeba dokonywać regularnych wymian części eksploatacyjnych - auto jeździ to i się zużywa to chyba normalne i to każde auto po przeróbkach i seryjne też- a czy prędzej czy później to zależy od wielu czynników np. stylu jazdy. Ktoś jeździ na oryginalnych końcówkach niewymienianych do 1986 a ktoś inny zmienia co pół roku.
Nie przesadzaj, nie mówie że to zły pomysł - tylko wymieniłem jego jedną wadę (zaleta jest niepodważalna - trwałość)

Jeździłem roverkiem zdriowiutkim na 4.3... urywało łeb, zmieniliśmy na 3.9... prędkość maksymalna powala ale już się tak fajnie nie zbiera z 2 biegu :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 22, 2011, 20:26:37 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Miałem przez chwilę w 1,4 most 3,7 (diesel - został się z 2.0 które było przed 1,4).
Na pierwszych 4 biegach da się "jakoś" jechać, na 5 już tylko zwalnia ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 22, 2011, 21:27:08 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
a tu mam dla was alternatywę za volvo .. i chyba trzeba by było założyć nowy wątek w tym dziale

MOST Z FORDA MUSTANGA 

http://motoallegro.pl/most-tylny-uzywany-3-45-ford-mustang-2-3benz-i1669485189.html

http://motoallegro.pl/mustang-most-tylny-tyl-dyferencjal-polos-dyfer-i1631839804.html



Myślę że ten byłby idealny  <lol2> <lol2> <lol2> bez przeróbek  :d spoko podchodzi do poloneza po przeróbce
http://motoallegro.pl/ford-mustang-2010-most-napedowy-40-l-abs-czesci-i1638482239.html

od razu proszę poprosić o dopakowanie silnika (najlepiej V8) do przesyłki, żeby nikt nie marudził że jeden cztery nie ma power'a
----------------------------------
a tak na poważnie to myślę, że te benzyniaki, starsze mustangi, te niewypały stylistyczno- techniczne - kryzysowe walniecie Forda w twarz i zhańbienie całej marki- Mustangi jakie wychodziły w latach 1979–1993 z powodzeniem mogły by latać w polonezie. Nie sądzę żeby były wiele szersze od mostów volvo - bo te generacje modelów z lat 80 były już stosunkowo wąskie w porównaniu do klasyków z 65-70 i obecnych 2004 - 2011

np model z 86 był szeroki na 175cm(nadwozie) gdzie przy polonezie 165cm(nadwozie) nie było widać różnicy wielkiej więc te mosty według mnie pretendują do rywalizacji z volvo'wymi





warto by było się zainteresować mostem z tego wozu ponieważ mają rozpięta gamę jednostek i przełożeń a w dzisiejszych czasach też nie problem za śmieszne pieniądze (tj. ok 400zł) dostać kawałek solidnej ameryki i zapakować ją do swojego wozu

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2011, 21:28:52 pm wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 23, 2011, 00:01:09 am »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Nie zależy mi na zap....niu tylko na ciszy w aucie. Obecne efekty akustyczne nie da się zagłuszyć nawet głośną muzyką i jest to na prawdę irytujące.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 23, 2011, 01:10:12 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To oddaj most do regeneracji. usługa kosztuje około 500-600zł.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 23, 2011, 09:23:43 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Na dłuższą metę powinno być to bardziej opłacalne niż miana mostu (normalna zmiana pomiędzy mostami FSO), zwłaszcza że kupowanie używki to loteria. Jak mi mój most padnie to zapewne się skuszę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 23, 2011, 22:13:29 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Stingerek taa jasne i zostać na tydzień bez auta gdzie auto mi jest POTRZEBNE NA CO DZIEŃ bo zarabia na siebie, a most rozwyje się po jakimś roku na nowo. Dziękuje za taki interes. Skórka za wyprawkę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2011, 22:15:37 pm wysłana przez Dj. Illusion#1956 »
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 24, 2011, 17:36:25 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Dj. Illusion#1956 jak jeździsz z nim dużo na co dzień  to wycie musi być naprawdę uciążliwe(w długie trasy to na wyposażeniu stopery do uszu) więc tak lepiej zmienić na coś cichszego - most 3.9 volvo 2.3 benzyna  <spoko>
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 24, 2011, 19:25:22 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
No nie mam pewności jakie ma przełożenie ten most, ale ani najmniejszego luzu nie ma więc powinien być cichy. Dziś zakupiłem do niego olej TUTELA 80W90 z jakimiś specjalnymi dodatkami. 2L 60 zeta kosztowały, ale trudno się mówi.
Auto jeździ codziennie i odkąd mam Pushapka (od października 2009) to zrobiłem już nim 50 tys km.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 03, 2011, 20:32:06 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
 podepne sie :) wie ktos moze jakie przełorzenie  miały mosty w volvo 240 ? dzis wyczaiłem takie stoi na pustakach na działkach... wyglada na bardzo stare jakis 80r  <lol> ma dość duże tarczowe spowalniacze na tyle :D ale nie ma żadnych oznaczeń na klapie stad tez nie wiem jakiej pojemności jest tam silnik może jutro zostawi tam kartke może ktoś się odezwie :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2011, 20:53:55 pm wysłana przez marcin88 »

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 03, 2011, 21:25:58 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Na prawej pochwie mostu, od tyłu auta, jakieś 15cm od obudowy przekładni jest (powinna być) naklejona kartka biała z przełożeniem mostu. Niestety innych oznaczeń z zewnątrz nie ma.
http://www.carfolio.com/specifications/models/?man=6679 jest tu trochę oznaczeń typów aut i podanie przelożenia, ale jak to się do rzeczywistości ma to nie wiem.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r