Autor Wątek: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka  (Przeczytany 29181 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« dnia: Styczeń 14, 2016, 22:15:51 pm »

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Witam, grube plany realizują się w związku z moim Szerszeniem, w sumie to zaczęły się od kupienia poloneza :D podczas zakupu już szukałem takiego co by się nadawał na bazę do projektu, no i kupiłem takowego w sierpniu 2015.
Co prawda dopiero po 3 polerkach uzyskałem taki efekt i wymianie drzwi, na szczęście oryginały w kolorze w bdb stanie znalazłem, 3 z 4. Ale wystarczy tej opowieści, w ciągu najbliższych dni kupuję dawcę części dla szerszenia, Omega b 2.5 benzyna z gazem (tak, polonez będzie daily car'em). Plan jest taki: przełożyć silnik najlepiej z sankami i może przednim zawieszeniem i maglownicą (wyjdzie w trakcie), skrzynią, wałem (trzeba będzie skrócić o jakieś 20cm) oraz mostem i całym tylnym zawiasem wielowahaczowym z omegi (kupuję omegę ze szperą 45%  <lol>). Żeby zaoszczędzić sobie kosztów, chcę jak najwięcej części z zawieszenia, napędu i hamulców przełożyć z omegi, tak że buda tylko zostanie z Poloneza. Mam plan wyrobić się z tym w ciągu 3 miesięcy wakacji, studiuję w innym mieście (70 km od mojego domu/garazu) i Szerszeń służy mi na dojazdy do szkoły i pracy, wiec narazie zbieranie części, rozbieranie omegi w weekendy i takie tam :) Postaram się dokumentować postępy zdjęciami, oraz mam prośbę, jeśli ktoś z was miał styczność z omegą 2.5/ 3.0 i ma jakieś rady dla mnie, chętnie ich wysłucham, oraz rad co do swapu. Jestem zawzięty w tym co robię, kawałek garażu i narzędzi mam, a przede wszystkim chęci i nie boję się że coś spier**lę, najwyżej będę zły na siebie ;) Tak więc to tyle wstępu, będę się odzywał z czasem i czekam na rady

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2016, 22:43:03 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
niechałbym być złym prorokiem, ale wygląda na to, że chcesz przerobić dwa auta, na wsad do pieca. 
Plan jest taki: przełożyć silnik najlepiej z sankami i może przednim zawieszeniem i maglownicą (wyjdzie w trakcie),
szczególnie ten fragment sugeruje, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
Cytuj (zaznaczone)
Mam plan wyrobić się z tym w ciągu 3 miesięcy wakacj
a to już w ogóle.  <lol2> chyba, że chciałeś napisać 3 lat, to ok.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2016, 22:53:46 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
jaki masz budżet ? bo to co piszesz to tak ponad 1000 roboczo godzin i kilkadziesiąt tysięcy pln a tak nie bedziesz mógł tym poruszać sie zgodnie z prawem po drogach publicznych, temat raczej do zamknięcia a tobie radze zejść na ziemie, sprzedać poloneza bo mało trzymajacych sie kupy przejściówek zostało i kupic ome 2,5, i to nie taką najtańszą bo motor na 90% trup a wał korbowy jest z gównolitu i do niczego sie nie nadaje...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2016, 22:55:30 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Jak chcesz to rób, ale rzeźby będzie 100% :)

Powodzenia w pracach!


PS. Były szpery 45% w Omegach?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 14, 2016, 22:59:07 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116

PS. Były szpery 45% w Omegach?
były ale tak samo "mocne" jak silniki ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 14, 2016, 23:07:29 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Rezerwuję drzwi jeżeli są bez korozji i oryginalne.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2016, 23:17:43 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3427
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Zarezerwuje i wezmę z chęcią kompletny przód bo mi potrzebny do mojego.....1.6 gle=sle.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 14, 2016, 23:29:06 pm »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000
Jak chcesz to się odezwij to możemy pogadać o realizacji takiego projektu - bo mam już przetartą ścieżkę w budowie customa (mix poldka, s2000 i e36) - tylko tak jak koledzy wyżej piszą - jeżeli ma być w takim zakresie jak chcesz (kpl. silnik, skrzynia, zawieszenie, przeniesienie napędu, itd) to nie będzie to trwało 3 m-ce i musisz przygotować przysłowiowy worek pieniędzy. No chyba że sam to będziesz robił to worek trochę mniejszy. Ale wtedy czas jeszcze bardziej się wydłuży.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2016, 08:47:15 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Proponuję wjechać na kanał polonezem i omegą jednocześnie popatrzeć i przemyśleć jeszcze raz...

Jak już musi być koniecznie mocny polonez to proponuję jakiś mniejinwazyjny swap.... koszty podobne a ile mniej roboty.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 15, 2016, 10:07:31 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
A może zamiast wątpliwego silnika z Omegi który pasuje do Poloneza jak... (?) zainwestować w 2000 DOHC Fiata, względnie OHC z Forda ten samej pojemności? Pasuje jak ulał i jest idealnym projektem do wykonania w krótkim czasie...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2016, 10:10:00 am wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 15, 2016, 10:59:52 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
problem w tym ze silnik omegi jest mniej inwazyjny jak ohc forda ;) tyle ze kolega nie ma zielonego pojecia na co sie porywa, a sądac po jego innej wypowiedzi nie ma też zaplecza finansowego
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 15, 2016, 11:03:23 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
2000 DOHC Fiata, względnie OHC z Forda

Ale to nie będą mocne samochody. Fiaty drogie i ciężko dostępne, a takie w które się nie wpompuje równowartości takiej Omegi w dobrym stanie, to mają może ze 100KM. Ford nie jest taki bezinwazyjny, bo wystarczy poczytać na forum żeby zobaczyć ile mniejszych lub większych przeróbek potrzeba aby wsadzić ten ciężki motor o osiągach porównywalnych z 1.4. Wiadomo, do jakiś replik albo samochodów w nietuzinkowych stanie warto wsadzić coś z epoki, ale mamy XXIw

No i trzeba pamiętać, że te słynne dwulitrówki to robiły furorę na ulicach w czasach gdy najpopularniejsze samochody były o mocy rzadko przekraczającej 70-90 KM ... Teraz
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 15, 2016, 11:28:08 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Już widzę chętni na części są  :P czyli skończy się to tak, jak zawsze.Same chęci, to za mało.Jak się zacznie robić, to ręce opadną, jak już niejednemu tutaj.Ja proponuję wsadzić tam coś typowego (czy słyszę rover?) i się cieszyć, skoro to ma być na codzienne dojazdy.A jak chcesz palić gumę i takie tam wesołe zabawy, to kup sobie BMW.
No chyba, że wyznajesz zasadę, jak niektórzy tutaj, że "mi nie zależy, bo auto i tak by trafiło na złom, to jak się nie uda, to i tak nie będzie straty" to wtedy ok.Wrzuć tam sobie silnik rovera, najlepiej od razu już coś powyżej 1,4 ale bez szaleństw typu VVC czy turbo i będziesz jeździł.Zmiany zawieszeń i takich tam rzeczy, to nie jest wymiana bębna hamulcowego.
Wrzućcie mu linka z Racingforum z tym "pociętym" polonezem z zawieszeniem z BMW, czy tam czegoś.To było Bolima, czy kogoś?Bo ja już nie pamiętam.W każdym razie, tam było doskonale widać, ile to jest ciężkiej i poważnej roboty, a robiła to zdaje się jakaś firma.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2016, 12:55:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
widze temat - ktos wsadzil V6, wiec wchodze, czytam a tu zamista  bycia V6 to jest zamiar,
czyli kolejny zamiar,
w sumie dobrze,bo jest okazja sie wycofac z tego zamiaru, bo silnik malo ciekawy,a roboty duzo
lepiej zmienic zamiar i wsadzic jakies R4, ktore latwiej siadzie i zapewni lepszy rozklad mas
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 15, 2016, 13:45:45 pm »

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Nie mam zamiaru się kłócić na temat moich umiejętności i waszych doświadczeń, założyłem ten temat tylko w celu dokumentacji przebiegu prac i ewentualnej pomocy teoretyczno-praktycznej, przy jakichś pierdołach z którymi nie będę mógł sobie poradzić na poszczególnych etapach projektu :) tak jak mówiłem, jak rozbiorę Omegę i zrobię przymiarki do budy Poloneza dopiero wtedy się wszystko okaże, macie rację, to są narazie plany, ale będą one realizowane, tego jestem pewny, chyba że jakaś sytuacja losowa mnie powstrzyma. Tak, myślałem nad mniejszym silnikiem, 2.0 150km z opla, czy vr6 ale tam też jest mnóstwo przeróbek związanych z połączeniem silnika z resztą napędu, a koszta rosną. A wiem, ze ludzie to wkładają Oplowskie v6 i się da, ja chcę iść krok dalej i przełożyć cały spód żeby nie męczyć się chociażby z wyjącym mostem czy brakiem hamulców w przyszłości.
p.s. dzięki za przeniesienie tematu ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2016, 13:48:12 pm wysłana przez kamil66kl »

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 15, 2016, 14:00:01 pm »

Offline RONFSO

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 45
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU
Tak jak "KGB" widząc nagłówek  "polonez z 2.5 v6" myślałem że to coś już gotowego , chętnie będę czytał temat dlatego że też mam zamiar pakować taki silnik do PN ale bez zmiany zawieszenia ze względu na to ze to musi być wszystko precyzyjnie zęby przypadkiem nie zrobić 4 śladów, albo ciągle skręcającego samochodu . Można przecież most dać od czegoś mocniejszego a hamulce dać większe wentylowane itp .

PS. Nie uwiniesz się w 3 miesiące nawet firma tak szybko by tego nie zrobiła.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2016, 14:03:56 pm wysłana przez RONFSO »

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 15, 2016, 14:01:20 pm »

Offline Rajdowiec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
  • Złombolowiec
    • Najsłabszy z możliwych Golf TSI
A ja wkleję tylko cytat A. Einstein'a

"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi."

Może będzie tak i tym razem :)
RALLYCROSSSSSSSS

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 15, 2016, 14:05:22 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Wrzućcie mu linka z Racingforum z tym "pociętym" polonezem z zawieszeniem z BMW, czy tam czegoś.
Kiedyś gdzieś nadziałem się na relację z przeróbki zawieszenia 125p, pospawana rama pomocnicza przed wycinaniem części podłogi itd, o to chodzi?
A jak nie o to, to kojarzy ktoś tę przeróbkę? Może wspomóc linkiem?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 15, 2016, 14:08:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kamil66kl

to zobacz na poczatek ile ten wlasciciel czarnego PN z silnikiem opla V6 sie przy tym narobil,zeby to konkretnie wyszlo,
a to co chcesz zrobic to abstrakcja bez odpowiedniego zaplecza, a z zapleczem jest zwyczajnie nieoplacalne i mozna to podpiac pod kategorie pokazówki,ze sie da,
prawie wszystko da sie zrobic dysponujac odpowiednim zapleczem,

do przerzucenia podwozia z omegi odpowiednio je skracajac i zwezajac potrzeba podnosnika kolumnowego ,kompletu sprzetu do napraw karoserii (naciagarki,rozpieraki) ,gilotyny,prasy, tokarki i wrezarki, spawarek i pomocnikow tak ze dwoch,zeby cos przytrzymali - czyli kompletnego warsztatu mechaniczno-blacharskiego a nawet wiecej,

jezeli porownujesz mnóstwo przerobek z wlozeniem R4 do mnostwa przerobek z przelozeniem silnika V6 z calym podwoziem i stawiasz miedzy nimi znak rownosci to sprawiasz wrazenie nie tylko osoby bedacej poza tematem przekladek, ale wrecz osoby niezwiazanej z mechanika pojazdowa w ogole,
stad szyderstwa - nawet nie wiesz ilu tu bylo podobnych, ktorzy nawet cos zaczynali, a nawet gorzej ze zaczynali,bo po rozpruciu PN ladowal on na zlomie ,bo sie przeliczyli z mozliwosciami swoimi i swojego zaplecza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 15, 2016, 14:15:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tak jak "KGB"
to moj nick, a nie przypuszczalna przynaleznosc organizacyjna ,wiec skad te " panie "RONFSO" ;]


A ja wkleję tylko cytat A. Einstein'a

"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi."
a ja juz ten cytat widziaem w tylu wersjach, wiec w koncu chcialbym go zobaczyc jako faktyczny cytat,
bo inaczej to trzeba napisac ,ze A. Einstein'a powiedzial cos o takim znaczeniu i darowac sobie cytat
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.