Autor Wątek: Podpora wału napędowego.  (Przeczytany 10861 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 01, 2017, 17:11:02 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Kupiłem podpore wału firmy ZMC (żółte opakowanie) ze starych zapasów (co jakiś czas trafiają się na allegro) guma mięciutka,lecz łozysko to dno. Także osobno zakupiłem łozysko fag,myśle ze taki zestaw dość długo wytrzyma. Krzyżaki z land rovera mają te same wymiary co w polonezie,nawet w jednej hurtowni motoryzacyjnej u mnie w mieście mają je wpisane w katalogu jako pasujące do poloneza  :-) ,powinny poloneza przeżyć jeśli kupi sie je dobrej firmy. Nr katalogowy to GKN U050

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 13, 2017, 21:14:59 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
a z jakiego landrovera pasują do poloneza ?
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 13, 2017, 22:08:29 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Napewno z freelander 1.8 16v 98-05 r z innych wersji silnikowych najprawdopodbniej tez jest to samo.

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 20, 2017, 06:55:51 am »

Offline cinek1983

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus '99 3.2 v6
a zastanawiał się ktoś nad tym aby założyć wał jednoczęściowy bez podpory?
polonez caro plus '99 3.2v6 220km 308Nm
opel frontera A '94 3.2 v6 240km 350Nm
renault laguna II 1.8 16v '03(wozidełko do pracy)
suzuki GV 2.5 v6

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 20, 2017, 07:41:19 am »

Online Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
nikt, bo każdy kto ma trochę wiedzy na ten temat, wie, że przy tej długości wału i konstrukcji tylnego zawieszenia, nie jest to możliwe. Polonez to nie 3CX.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 20, 2017, 19:24:56 pm »

Offline cinek1983

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus '99 3.2 v6
to ciekawe, chyba będę pierwszym który tego dokona, mało tego zamierzam włożyć tylny most z suzuki jimny i przerobić od razu zawieszenie na sprężyny.
polonez caro plus '99 3.2v6 220km 308Nm
opel frontera A '94 3.2 v6 240km 350Nm
renault laguna II 1.8 16v '03(wozidełko do pracy)
suzuki GV 2.5 v6

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 21, 2017, 10:10:46 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
pierwszym który tego dokona, mało tego zamierzam włożyć tylny most z suzuki jimny i przerobić od razu zawieszenie na sprężyny.

Niestety też nie będziesz pierwszym, który zepsuje samochód i wyrzuci. Poczytaj po co jest dzielony wał i jak jest przystosowana reszta elementów do takiego rozwiązania.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 23, 2017, 00:19:51 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Nie będziesz pierwszy bo sprężyny ba nawet całe niezależne zawieszenia śmigają w pornolezach to samo tyczy   
się mostu.Przemyśl bo pociąć łatwo gorzej skleić do kupy policzyłeś sobie przełożenia skrzyni i mostu że tak śmiało chcesz wstawiać most z tego słodkiego Japończyka ?

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 28, 2017, 19:07:25 pm »

Offline cinek1983

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus '99 3.2 v6
tak przełożenia w mostach takie same czyli 3.9, szerokość prawie identyko, bardziej martwi mnie to jak poldek będzie się zachowywał na tych sprężynach czy nie będzie go bujało w zakrętach no i czy zastosować panhard czy watta
polonez caro plus '99 3.2v6 220km 308Nm
opel frontera A '94 3.2 v6 240km 350Nm
renault laguna II 1.8 16v '03(wozidełko do pracy)
suzuki GV 2.5 v6

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 28, 2017, 19:15:44 pm »

Offline cinek1983

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus '99 3.2 v6
pierwszym który tego dokona, mało tego zamierzam włożyć tylny most z suzuki jimny i przerobić od razu zawieszenie na sprężyny.

Niestety też nie będziesz pierwszym, który zepsuje samochód i wyrzuci. Poczytaj po co jest dzielony wał i jak jest przystosowana reszta elementów do takiego rozwiązania.

wiem kolego po co jest dzielony wał, i jak dla mnie rozwiązanie te ma więcej minusów niż plusów. poza tym zamierzam ten wał połączyć ze skrzynią z omegi i mostem z suzuki jimny, jak będę już na tym etapie prac to wszystko kilka razy pomierzę dla pewności i będę wiedział czy moje rozwiązanie ma wogule prawo bytu w poldku
polonez caro plus '99 3.2v6 220km 308Nm
opel frontera A '94 3.2 v6 240km 350Nm
renault laguna II 1.8 16v '03(wozidełko do pracy)
suzuki GV 2.5 v6

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 29, 2017, 02:12:17 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak dla mnie rozwiązanie te ma więcej minusów niż plusów
wymien kilka plusow i minusow oraz przewage jednolitego nad dzielonym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 08, 2018, 18:11:24 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
Odkopuję temat. Czy zna ktoś oznaczenie łożyska zastosowanego w podporze?

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 08, 2018, 18:22:44 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
62205 2RS
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 08, 2018, 18:32:16 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
Dzięki <ok>

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 27, 2018, 15:43:27 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Znajomy zregenerował podporę w Olkuszu na poliuretanie. Wygląda to tak:



Ciekaw jestem, jak to będzie się zachowywać, w dotyku poliuretan jest twardszy od gumy polfarmera, więc czy nie będzie przenosił wibracji na budę... się okaże.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 27, 2018, 16:46:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
i jak to ma pracowac, nawet nie ma ksztaltu harmonijki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 27, 2018, 16:54:24 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
W 125p mamy czerwoną i od 12 tyś koła się kręcą i nic nie pęka,wibruje itp.W polonezie miałem żółtą i też działało to bez problemu.W dupowozie jak mi padnie drugi raz podpora to też leci do olkusza.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2018, 16:57:36 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 27, 2018, 19:01:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tylko po co wysylac do Olkusza, skoro mozna wyciac pierscien ze starej opony do Stara i na jedno wyjdzie (oprocz koloru oczywiscie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 27, 2018, 20:45:49 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
i jak to ma pracowac, nawet nie ma ksztaltu harmonijki
W nubirach zastępowali półpełne tuleje wahacza pełnymi, przerabianymi z czegoś przez jakiegoś rzeźbiarza z Wrocławia, a później płakali, że wahacze rozerwane.
Oczywiście, jak to zawsze bywa, niektórzy byli zadowoleni, więc biznes się kręcił.

Odp: Podpora wału napędowego.
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 27, 2018, 21:14:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tuleja wahacza pracuje inaczej, od biedy pelna guma zmniejszy ugiecia poprzeczne, calosc bedzie sztywniejsza, oczywiscie w dziurach bedzie autem bardziej trzeslo,
ale wahacz dalej pracuje w osiach tych tulei, czyli tak jak ma pracowac - sa auta gdzie wahacze sa mocowane w lozyskach, a nie gumowych tulejach,
tylko ze w takiej plaszczyznie, gdzie nie potrzebne jest tlumienie uderzen, bo wiadomo ze lozysko nie jest w stanie nic wytlumic,

 podpora walu ma podatnie reagowac na ruchy walu, a takie zabetonowanie w materiale malo podatnym ogranicza jej ruchy i mozliwosc tlumienia drgan,
raczej mocowania nie rozerwie jak pekaly wahacze w nubirze (nie taki sily), ale tez nie wytlumi tego, z czym fabryczna sobie radzila
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.