Autor Wątek: Rover - dławi się przy dodawaniu gazu  (Przeczytany 27773 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #100 dnia: Maj 26, 2006, 21:22:24 pm »

Arnold

  • Gość
w każdym 1.4 chyba tak jest. Numery s? pod kolektorem wydechowym i to jeszcze z góry na dół. Diagnosta się kiedy? sporo naszukał zanim znalazł :)

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #101 dnia: Maj 28, 2006, 20:57:58 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
aaa tam pod, w poldoroverze jest z boku kolektora wystarczy wytrzec miejsce, podejsc z boku samochodu i czytac
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #102 dnia: Maj 28, 2006, 21:35:53 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "AndrewS#100"
aaa tam pod, w poldoroverze jest z boku kolektora wystarczy wytrzec miejsce, podejsc z boku samochodu i czytac


No z boku ale jednak pod :) Wytrzeć miejsce? A co, co? cieknie? ;)

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #103 dnia: Maj 28, 2006, 21:49:59 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
a tam odrazu cieknie wystarczy wjechac w kilka kaluz i silnik jest uwalony do samej gory  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #104 dnia: Maj 13, 2007, 19:07:42 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
zadam tutaj moje pytanko:
czy mierzyl ktos rezystancje czujnika temperatury silnika(tego co idzie do kompa), poprzez styki 33 i 30 we wtyczce od kompa? bo ja moge zmierzyc je tylko na wylaczonym silniku (i wyjetym kluczyku, ze sie nie pali nic ;) ). jak przekrece kluczyk i zmierze rezystancje na tych stykach, to wtedy mi pyka i rusza sie albo silnik krokowy albo potencjometr przepustnicy  :shock:  :shock: (maja masa wspolna z czujnikiem temp. zdaje sie). jak wylaczony silnik to rezystancje da rade sprawdzic. rezystancja wzrasta wraz z ochlodzeniem sie silnika, a maleje z nagrzewaniem, wiec to te styki. dziwne :/
to ja, byly Marcin#839

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #105 dnia: Maj 14, 2007, 01:53:39 am »

maras

  • Gość
Ja mierzyłem, ale tylko na wyłaczonym zapłonie,właśnie przez te styki. Jesli podłączałeś i rozłączałeś wtyczkę od ECU,a zapłon był właczony, to nic dziwnegogo,że przepustnica się ruszała, w końcu dostawaładopiero  zasilanie w momencie podłączenia. Czy może poruszała się, gdy wtyczka była odłączona, zapłon włączony w momencie pomiaru?? Ale to by było trochę dziwne...

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #106 dnia: Maj 14, 2007, 07:21:15 am »

tomallus1

  • Gość
Ja mierzyłem zawsze na wyłączonym. Na wyciągniętej wtyczce. Wymontowałem nawet czujnik, żeby go sprawdzić w gotującej się wodzie. Nawet zamówiłem nowy sądząc, że stary do wymiany będzie, ale się okazało, że jest dobry, a nowy nie pasował.

Takie parametry powinien mieć każdy czujnik temp.


Temperatura
(stopień C)        Rezystancja (Ohm)                  Napięcie (Volt)
0                       4600 do 6600                         4,00 do 4,50
10                     4000                                      3,75 do 4,00
20                     2200 do 2800                         3,00 do 3,50
30                     1300                                         3,25
40                     1000 do 1200                          2,50 do 3,00
50                     1000                                         2,50
60                     800                                        2,00 do 2,50
80                     270 do 380                             1,00 do 1,30
110                   180 do 200                                   0,50


Przerwa w obwodzie - 5,00
Zwarcie do masy - 0

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #107 dnia: Maj 14, 2007, 11:47:47 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "maras"
Ja mierzyłem, ale tylko na wyłaczonym zapłonie,właśnie przez te styki. Jesli podłączałeś i rozłączałeś wtyczkę od ECU,a zapłon był właczony, to nic dziwnegogo,że przepustnica się ruszała, w końcu dostawaładopiero  zasilanie w momencie podłączenia. Czy może poruszała się, gdy wtyczka była odłączona, zapłon włączony w momencie pomiaru?? Ale to by było trochę dziwne...

nic nie odlaczalem, wtyczka bylo wlozona caly czas w kompa (wlozylem od strony kabli spinacz "rozwiniety" i sobie mierzylem tak).
a napisalem przeciez ;) ze przepustnica rusza sie wtedy kiedy na wlaczonym zaplonie do stykow 33 i 30 podlaczam miernik. na wylaczonym nie sie nie rusza i pokazuje rezystancje.
przy 90 stopniach (albo przy 80, juz nie pamietam) mam cos kolo 300 ohmow, czyli chyba dobry jest niestety :/ :/ :/
to ja, byly Marcin#839

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #108 dnia: Maj 14, 2007, 16:53:50 pm »

dzik

  • Gość
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej zastosowany w układzie sterowania Multec silnika samochodu Polonez zbudowany jest z rezystora NTC o ujemnym współczynniku temperatury (termistor) umieszczonego w metalowym korpusie. Termistor ma rezystancję równą R25=2,887 kW w temperaturze 25 ° C. Charakterystyka termistora opisana jest równaniem:

T = - 23,7612× ln(RT) + 53,7057

gdzie:

    RT - rezystancja termistora kW ,

    T - temperatura ° C.

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #109 dnia: Maj 14, 2007, 20:59:37 pm »

tomallus1

  • Gość
Marcin dokładnie tak samo pomyślałem o swoim, niestety dobry.

Pytałeś gdzieś może o nowy? Zdaje się, że może być problem z dostaniem takiego czujnika. Od rovera z takim silnikiem nie pasuje.

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #110 dnia: Maj 14, 2007, 21:08:13 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no wlasnie, niestety. szkoda ze nie jest zwalony, bo by mi to kilka problemow rozwiazalo.
a co do szukania to nie interesowalem sie tym az tak bardzo.
sadze, ze taki czujnik mogl by byc w autopartsie (salon fabryczny fso) na jagiellonskiej, ale skoro mi nie potrzebny to nie bede go szukal na razie.
www.autoparts.com.pl, jezeli potrzebujesz to moze zadzwon do nich. (w sklepie internetowym nie ma, ale to nic nie znaczy, bo widac, ze np. do rovera nic nie maja, ale tym nie warto sie sugerowac)
to ja, byly Marcin#839

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #111 dnia: Maj 16, 2007, 09:50:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "-Marcin-"
przepustnica rusza sie wtedy kiedy na wlaczonym zaplonie do stykow 33 i 30 podlaczam miernik

A co mierzyleś?? Jeśli Omy to wtedy się nei dziwię bo omomierz to żrógdo napięcia i pojawiao się dodatkowe zapięcie na stykach komputera na co on reagowal poruszając krokowym.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #112 dnia: Maj 23, 2007, 09:00:58 am »

Gifter

  • Gość
dziendobry to ja :)
Pytanie odnośnie naszego 1.4.
Założyłem nowe serwo z pompa hamulcową, hamulce sa super, pedal hamulca miękko wchodzi a hamulce hamuja super mocno i bardzooo płynnie.

Ale mam problem na benzynie, znowu wrociła sprawa falowania obrotów, zrobilem standartowy reset i regulacje i nie pomaga, co ciekawe przy nacisnieciu pedalu gazu na benzynie obroty lekko spadaja po chwili auto zaczyna nabierac obrotow ale nie pracuje równo :/ nie wiem co sie dzieje...

czy mechanik przypadkiem gdzies nie odłączył jakiegos kabla czy co?

...  :( HELP :( ...

[ Dodano: 2007-05-23, 09:19 ]
może to być wina zaworu serwa?

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #113 dnia: Maj 23, 2007, 09:49:48 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Problem wrocil po zmianie serwa?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #114 dnia: Maj 23, 2007, 09:53:04 am »

Gifter

  • Gość
nom, zastanawiam sie czy przypadkiem czegos nie ruszyl mechanik i znowu to samo :/

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #115 dnia: Maj 23, 2007, 13:39:34 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A przewodzik do MAP sensora w kompie dobrze nasadzony?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #116 dnia: Maj 23, 2007, 13:56:14 pm »

marcinmk2

  • Gość
tez mam podobny problem z obrotami i właśnie tutaj pytanie w czym szukać?

Sondy (jeśli ona winna) niestety sam nie sprawdze muszę jechać na kompa a to koszt ok 50 zł
Także może odczegoś bym zaczął ale od czego?.Możliwe że krokowiec jest zabrudzony od LPG tzn. te kanaliki czy coś z przepustnicą?

Dodam że jak i na PB i na LPG  tak samo skaczą albo podobnie.Najgożej jak silnik jest zimny np.gdy go odpalam rano wtedy na PB najbardziej faluja.

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #117 dnia: Maj 23, 2007, 16:47:19 pm »

Gifter

  • Gość
no ja zauwazylem ze na LPG tez to jest ale mniej niz na PB, zobacze moze to wina której kostki

a gdzie ta od MAPSA jest ????

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #118 dnia: Maj 23, 2007, 18:02:42 pm »

maras

  • Gość
marcinmk2#1918, po pierwsze, sprawdź czy przepustnicę idzie ręcznie domknąc właśnie wtedy, jak Ci obroty wariują, z mojego doswiadczenia wynika,że bardzo często zużywają się spręzynki domykające przepustnicę.
A sondę lamba(jeśli Ci o nią chodzi) można sprawdzić zwykłym multimetrem

[ Dodano: 2007-05-23, 18:04 ]
Gifter,  sprawdź przewód łączocy serwo z kolektorem, jeśli jest nieszczelny będzie Ci podnosiło obroty, Najlepiej go wymienić, jeśli jest od  nowości, kosztuje kilka złotych

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 23, 2007, 18:11:38 pm »

Gifter

  • Gość
maras a jak sprawdzic przewod???? :) bo nie mam pomysłu :D