Autor Wątek: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek  (Przeczytany 85020 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #120 dnia: Luty 16, 2017, 15:35:37 pm »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Też tak myślałem aby tam jakiś szacher macher zrobić. Podziałam :-)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #121 dnia: Luty 17, 2017, 07:59:54 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Pytanie z innej beczki. Boczne spinki przedniego zderzaka wchodza w takie ramki w karoserii i po brzegach idzie po 1 wkręciku. Czy te ramki powinny posiadac jakies plastikowe wykończenie czy coś innego. Te wsuwki wyskakują z boku i zderzak wybrzusza się.
Mam to samo. Umocowałem końcówki zderzaka właśnie małymi wkręcikami wkręcając je od środka błotnika pod nadkolem plastykowym. Jest tam taka możliwość że wkręty ok 1cm długości idealnie pasują do zamocowania zderzaka. Chyba że ktoś to wcześniej rozmielił i zniszczył to wtedy kiszka wychodzi.....

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #122 dnia: Luty 20, 2017, 14:47:42 pm »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Końcówki zderzaka mam przykręcone i wkręty trzymają ale tu wybrzuszenie robi się przed tymi wkrętami. W miejscu spinek wchodzących. Ale od środka naciągnę je czymś. Może opaski zaciskowe zdadzą egzamin.

Z każdym dniem przybywa elementów na aucie.


Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #123 dnia: Luty 23, 2017, 12:16:59 pm »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Tapicerka bagażnika doprała się ładnie ale doły podłogi przesiąknięte miejscami są od starego wygłuszenia. Poczęstuję troszkę benzi ekstrakcyjną. Testowałem i złazi.


Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #124 dnia: Marzec 10, 2017, 14:51:46 pm »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Wnętrze już gotowe. Jedna fota podczas montażu. Zatrzaski pasów przykręciłem jak były ale chyba nie jest to prawidłowe ustawienie.



Wlepki na słupkach tez już są. Nie sa to oryginały ale moga być. Zostało tylko porządnie umyć auto i odtłuścić lakier pod wosk. Korektę zrobiłem pastą Menzerny 2500 na DA.






« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2017, 14:53:48 pm wysłana przez łapek »

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #125 dnia: Marzec 10, 2017, 15:05:26 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Na zdjęciach lakier prezentuje się naprawdę apetycznie, gratuluję  <spoko>

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #126 dnia: Marzec 10, 2017, 18:30:50 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
naklejki chyba ciutke za nisko nakleiłeś   ;p

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #127 dnia: Marzec 10, 2017, 21:12:11 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Jak na moje oko to jest prawidłowo. Ma być z dolną linią tylnej szybki.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #128 dnia: Marzec 14, 2017, 10:33:07 am »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Jest na równo z załamaniem krawędzi pod szybką i z rogiem karoserii nad lampą tylną. Tak samo miałem naklejone stare przed lakierowaniem. Nakleiłem w tym samym miejscu.




Pytanko z innej beczki. Czy warto zakładać na tylną klapę u góry tą owiewkę HEKO ? Czy to średnio wygląda.
Na szyby boczne nie planuję to dodam od razu.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #129 dnia: Marzec 14, 2017, 12:32:13 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Polonezy obwieszone dookoła różnymi dodatkami sie juz opatrzyły. Twój egzemplarz jest wizualnie "czysty" i "lekki". Ja bym nic nie dodawal żeby tego efektu nie popsuć.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #130 dnia: Marzec 14, 2017, 12:48:43 pm »

Offline Yrral

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6
    • http://zmarszczka-na-twarzy.info.pl/
Moim zdaniem to słabo wygląda, ja bym nie naklejał.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #131 dnia: Marzec 14, 2017, 12:48:49 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Ładny, nowy, ,,soczysty" lakier bardzo robi robotę  <spoko> co do heko, ja bym zakładał, zawsze fajny smaczek wizualny :)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #132 dnia: Marzec 14, 2017, 16:22:05 pm »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Zostawię ten temat na inny czas. Brak zdecydowania.  :]

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #133 dnia: Marzec 14, 2017, 17:35:05 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Ja mam lotkę Heko, praktycznie nowa- pojeździła może z tydzień. Oddam za 2L Coca-Coli  <cwaniak2>
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #134 dnia: Marzec 14, 2017, 19:43:06 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Ja chętnie przyjmę :) Zawsze mnie ciekawiło co to daje.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #135 dnia: Marzec 14, 2017, 20:08:39 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Jeżeli Łapek jej nie przygarnie to sprezentuję ją Tobie. Moim zdaniem nie daje to nic po za wyglądem. Ale badań aero nie prowadziłem w tym kierunku więc mogę się mylić  ;p
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #136 dnia: Marzec 14, 2017, 21:41:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jeżeli mówisz o tej odstającej, wciskanej pod uszczelkę to może ona doprowadzać do oderwania strugi, czyli w wyniku jej zastosowania tylny spoiler przestaje działać, bo struga powietrza odrywa się od nadwozia.

Duża lotka na nóżkach skierowana w dół, ma z kolei za zadanie w samochodach o ostrzej opadającej szybie, utrzymać strugę blisko nadwozia i skierować ją na tylny spoiler. (Np. we Fiacie 131 Abarth, PF 125p GTJ, Łada VFTS, Subaru Impreza STI z 2006). W Polonezie jest to zbędny dodatek, bo szyba opada bardzo łagodnie i struga spływa aż do spoilera tylnego, ew. krańca klapy bez spoilera w borewiczach.

Ci którzy mieli tą lotkę, pisali że woda szybciej spływa z szyby, jest to możliwe bo pewnie trochę zwiększa ciśnienie powietrza przy szybie.

A propos auta to kołpaki się nie zgadzają... Turbiny były dopiero w Plusie. W szerokim Caro były te:

« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2017, 21:50:01 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #137 dnia: Marzec 15, 2017, 10:34:56 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Przy aerodynamice tyłu nadwozia ważne jest żeby skierować jak najbardziej opływająca powietrze za samochód. Kropla jest idealnym kształtem. Zauważcie że samochody zwężają się z tyłu aż do karykaturalnie małych tylnych klap. BTW Warszawa M20 miałą bardzo korzystnie ukształtowany tył nadwozia.
Owiewka pod uszczelkę daje więcej szkody niż pożytku. Płaska HEKO może coś dać.
Najgorszy jest płasko ucięty tył (w 125p kombi nei postarali się). Można było chociaż słupki i krawędź dachu zaokrąglić
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #138 dnia: Marzec 15, 2017, 11:26:31 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Najgorszy jest płasko ucięty tył (w 125p kombi nei postarali się). Można było chociaż słupki i krawędź dachu zaokrąglić

Ale przecież w kombiaku wraz z końcem dachu kończy się wpływ aerodynamiki na samochód (?)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #139 dnia: Marzec 15, 2017, 12:40:02 pm »

Offline hamish

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • bosz -> rover minus -> gsi najlepsza buda
Tył samochodu też ma wpływ na opór powietrza. Im bardziej płaski i bardziej pionowy tym większe podciśnienie się tam tworzy.