Autor Wątek: jakie- które, amory gazowe na tył.  (Przeczytany 2778 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2294
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jakie- które, amory gazowe na tył.
« dnia: Sierpień 17, 2016, 23:26:35 pm »
pacjent Caro GLI 96 rok. kupiłem od kogoś z forum tylne amory gazowe Magneti Marelli, niestety są do Fiata 132 i mają tulejkę na śrubę M10 a w poldku jest M12. które amory gazowe, od czego pasują, do Poloneza 1996 GLI.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2016, 23:32:35 pm wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11299
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 17, 2016, 23:31:16 pm »
a jakie masz do wyboru, bo gazowek to raczej nie zawiele bedzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2016, 23:36:21 pm »
No własnie ,na razie mam Kayaby olejowe ,ale też zastanawiwm sie co by na tył wrzucić coś lepszego.Delphi Dual Control są chyba gazowo-olejowe?

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2294
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2016, 23:40:01 pm »
na naszym forum wszyscy się podniecają tymi DuoControl a czytałem wiele opinii o nich że są takie sobie albo i gorsze.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2016, 23:44:42 pm »
No właśnie ,tylko co poza Delphi i Bisteinem było by OK

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11299
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 17, 2016, 23:52:06 pm »
są chyba gazowo-olejowe
wszystkie amory sa gazowo-olejowe ,wiec z tego okreslenia nie korzystamy - dla jasnosci wypowiedzi sa olejowe i gazowe,

nad tylem nie ma co sie zbytnio rozwodzic, bo to tylko sztywny most,
ciekaw jestem jednak ofert gazowych amorow do PN (bardziej do Plusa,ale juz tam pal licho) jakichs tanich firm,
bo do takiej Alfy 156 to patrzylem,ze ponizej 100pln/szt jest spory wybor ,a na taki wiecej stali idzie niz do naszych furek ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4636
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 18, 2016, 00:36:31 am »
No właśnie ,tylko co poza Delphi i Bisteinem było by OK

Monroe.? Do normalnej jazdy każdy sprawny amortyzator który nie jest hiper-szajsem, jest dobry.

Z tymi Duo-Control to jest ciekawa sprawa: pracownik fabryki w Krośnie zapewniał mnie przez telefon że to jest amortyzator olejowy i jak się dowiedział że mam amortyzatory z kodem DuoControla które się zachowują jak gazówki, to był zdziwiony i nie potrafił wytłumaczyć jak to możliwe.



Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1154
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2016, 14:41:48 pm »
mts technik od bmw e30 - kosztują w granicach 100 kilka zł od sztuki a działają całkiem fajnie, są lekko twardsze więc mniej się auto buja :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 25, 2016, 20:12:39 pm »
mts technik od bmw e30 - kosztują w granicach 100 kilka zł od sztuki a działają całkiem fajnie, są lekko twardsze więc mniej się auto buja :)

Pasują do Plusa bez żadnych przeróbek?

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11299
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 25, 2016, 20:19:23 pm »
Pasują do Plusa bez żadnych przeróbek?
wcale nie pasuja do plusa

święty
juz zalozyles, te co pokazywales w swoim temacie ?
one sa dluzsze po scicsnieciu o kilka cm ,wiec gdy most siadzie na odbojach (na podluznicy) to moze byc roznie - sprawdzales pod tym wzgledem, czy przerobiles gorne mocowanie ?
wiem, na 3 piorach i bez obciazania bagaznika problem wydaje sie nie istniec, ale w przypadku pekniecia resora troche glupio od razu wyrwac mocowanie amora
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4636
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 25, 2016, 22:07:29 pm »
Jak wpadnie w większą dziurę, jeszcze na zakręcie, to problem będzie istniał.

Co do E30, to już mówiono że z T4 jest lepiej, i guzik, nie jest lepiej tylko gorzej. Dziękuję, postoję (wysoko)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3381
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 25, 2016, 23:34:09 pm »
MTS do E30 montowałem do 125p z dwoma piórami. Testowany na drodze oraz na torze, bardzo fajnie sie zachowuje (dużo mniej się buja).
Montaż Plug&Play.

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1154
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 25, 2016, 23:55:52 pm »
nie wierzę w to że te 3-5cm ma aż takie znaczenie. Po drugie jeśli już resor pęknie to najwyżej rozerwie poduszkę amora od góry, mocowanie przeżyje bo jest dość solidne, zresztą na tyle mamy mniejsza masę a rozkład na koło to strzelam 300kg. Sam amor jest dwustronnego działania i dużo lepiej tłumi niż seria.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4636
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 26, 2016, 01:44:56 am »
MTS do E30 montowałem do 125p z dwoma piórami. Testowany na drodze oraz na torze, bardzo fajnie sie zachowuje (dużo mniej się buja).

To samo było pisane o T4.
Przy E30 nadzieja jedynie w tym, że auto podobnej masy i tak samo zbalansowane, ale w dalszym ciągu zestrojenie tego z resorem piórowym jest zagadką.

nie wierzę w to że te 3-5cm ma aż takie znaczenie.

To nie jest kwestia wiary, tylko faktów.
Mnie się udało nawet tylny odbój rozerwać, bo przy ścięciu płytkiego rowka nacisk mostu był tak duży że odbój pękł na dwa kawałki. A nie był nawet jakoś mega stary, bo to było w 2011, a stało się na samochodzie wyprodukowanym w 1997.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3343
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V | FSO Polonez Caro+ 1.8 16V
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 26, 2016, 15:20:11 pm »
Do plusa gazowo/olejowe od volvo 74x/94x.
Mam u siebie starmany i jest spoko.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc; "ŁOŁO" 745; A 1,8 k4f; YP250; V50 1.8
Są: C+ 18K4F; C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka"; N126N

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3381
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 26, 2016, 17:03:47 pm »
MTS do E30 montowałem do 125p z dwoma piórami. Testowany na drodze oraz na torze, bardzo fajnie sie zachowuje (dużo mniej się buja).

To samo było pisane o T4.
Przy E30 nadzieja jedynie w tym, że auto podobnej masy i tak samo zbalansowane, ale w dalszym ciągu zestrojenie tego z resorem piórowym jest zagadką.


Tylko że ja nie jeżdżę na glebie takiej, że jak leży liść na drodze to muszę omijać, także T4 się mnie nie tyczy.
Seryjny zawias Fiata z tyłu + amor z E30 i jest elegancko, nie ma ping ponga i tym podobnych akcji, tak jak pisałem, testowane na drodze i na torze i żadnych zastrzeżeń. A żeby miec amor dostrojony do resora to trzeba zamówić Bilsteiny, bo raczej nic lepszego nie dobierzesz.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11299
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 26, 2016, 22:17:16 pm »
Do plusa gazowo/olejowe od volvo 74x/94x.
ustalmy nomenklaturę, zeby bylo jasne o czym mowa,
wlasciwie to juz sam ustalilem, wystarczy sie stosowac  :d
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2016, 22:50:48 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 30, 2016, 08:02:03 am »
Znowu się powtarzamy, kolejny temat o amorach

seryjne wiadomo jakie są- wg mnie nic lepszego niż monroe nie ma. duocontrol gorszy niż krosno.
 
tył proste: bmw e30 i astra f (tył)
tył skośne: volvo 7/940 (tył)
przod: pajero II/ isuzu
wszystko dostępne w róznych wariantach, producentach i cenach.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4636
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 30, 2016, 20:40:18 pm »
duocontrol gorszy niż krosno.
 

duocontrol to jest krosno tak dla porządku.

Były dwa typy amortyzatorów do Poloneza, do wąskiego i do szerokiego (mocniejsze) które oczywiście do wąskiego też pasują. No i wersja mocnych na skośnych tył.

To wszystko były olejówki z Krosna, a DuoControl to była specjalna wersja z Krosna.
Nie pamiętam czy Krosno/Delphi robiły oficjalnie też gazówki do Poloneza. Wiem natomiast że mam Delphi z czerwonym lakierem i kodem DuoControla który jest gazowy (a normalnie DuoControle były olejowe)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 31, 2016, 07:33:02 am »
Miałem napisać oryginalne, na pierwszy montaż krosno.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r