Autor Wątek: jakie- które, amory gazowe na tył.  (Przeczytany 33205 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwiec 05, 2024, 16:59:48 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1334
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Biore się za amory w Atu - podziękowania dla Maćko za szczegółowy opis, będę korzystał pełnymi gaściami :P
PLanuje zestaw dokładnie taki jak Maćko - nie będę oryginalny. Założę to opowiem o wrażeniach.
Zdecydowanie brakuje mi komfortu na przednich z padżero. sprężyna OIDP -1,75.
Może przez niski profil opon przy 15".
Jeździć się da, najlepiej na równym, świeżym asfalcie. Ale progi, nie mówiąc o nawierchni złej - słabo. Przejdę na 14, oby troszku pomogło.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwiec 05, 2024, 17:00:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zdecydowanie brakuje mi komfortu na przednich z padżero. sprężyna OIDP -1,75.
a co z odbojami zrobiles?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwiec 06, 2024, 18:51:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6688
  • Płeć: Mężczyzna
Stab z tyłu to moim zdaniem nieporozumienie przy sztywnym moście. W Kombi miał sens, bo słusznie zakładali że te auta będą jeździć dociążone, ale wóz ze sztywnym mostem musi się pochylać z tyłu żeby koła kleiły, most musi się wykrzyżować.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 06, 2024, 22:44:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2943
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przy wyzszej, szerszej oponie z odpowiednim ciśnieniem i danej srednicy ma sens ale to i tak nie to co to jak nie zależne zawieszenie. Jezdzilem i mam porównanie...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 06, 2024, 23:27:39 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1334
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Zdecydowanie brakuje mi komfortu na przednich z padżero. sprężyna OIDP -1,75.
a co z odbojami zrobiles?
Hehe, dobre pytanie. Nie pamiętam. Zajrzę. Ale by była wtopa...
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 10, 2024, 12:05:57 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Może przez niski profil opon przy 15".
Co rozumiesz przez niski profil? Ja aktualnie mam opony 195/55R15 na feldze 6,5J
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpień 23, 2024, 08:36:15 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 374
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Pytanko odnośnie amortyzatorów tylnych do seryjnego zawieszenia do 125p - takie beda plug&play ?
https://allegro.pl/oferta/amortyzator-tyl-bmw-3-e30-rok-83-91-bez-m-technik-13357909430


Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpień 23, 2024, 09:21:32 am »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1783
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Tak, beda pssowac
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 20, 2024, 10:29:46 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
W końcu udało mi się zabrać za temat amortyzatorów. Podzielę się w razie gdyby ktoś się zastanawiał nad zmianą.

Amortyzatory przód:
Kayaba Excel-G 344222 (Przednie z Mitsubishi Pajero II)

Modyfikacje:
- obcięcie metalowej osłony tłoczyska i stoczenie pozostałego pierścienia do wymiaru ~48mm
- dorobienie tulejek poszerzających dolne mocowanie amortyzatora z 34mm na 68mm, jednocześnie zmniejszając średnicę otworu na śrubę z 12mm na 10mm (2 tulejki na 1 amortyzator, łącznie potrzebne są 4)
- opcjonalnie montaż gumowej osłony tłoczyska, ja dopasowałem gumowe osłony drążków kierowniczych z Renault 19, SASIC 4006075


 
Tulejki dorobione u tokarza, poszerzające dolne mocowanie do wymiaru 68mm, czyli taki jak ma amortyzator poloneza.

 
Po lewo amortyzatory Monroe z Poloneza, po prawo z Pajero w trakcie i po modyfikacji.


Amortyzatory tył (Polonez Plus/skośne amortyzatory):
Kayaba Excel-G 344056 (Tylne z Volvo 740/940)

Modyfikacje:
- skrócenie tulejek mocujących do 33mm
- wstawienie tulejek redukujących średnicę otworów na śruby z 12mm na 10mm

Ja zastosowałem tulejki stalowo-brązowe o wymiarach 10x12x20. Dokładnie takie: https://allegro.pl/oferta/tuleja-slizgowa-stalowa-braz-ptfe-tulejka-10x12x20-9756709264


Po lewo amortyzator z Volvo już po modyfikacjach, po prawo amortyzator Monroe z Poloneza.


Auto prowadzi się o niebo lepiej. Jest bardziej przewidywalne i pewne w zakrętach, mniej nurkuje przy hamowaniu i ogólnie lepiej trzyma się drogi. Wydaje mi się też, że jest trochę mniej podatne na boczne podmuchy wiatru. Ogólnie polecam


Zamontowałem póki co zestaw na tył. Wszystko pasowało się zgadzało z opisem, można by się pokusić o tulejki redukujące z 12mm na 10mm o długości 30mm.

Niestety długo się nie nacieszyłem bo pękła mi śruba mocująca dolna i amor oberwał - będzie potrzebna poprawka.

Mam jak coś jeden nowy krzywy amor z urwanym uchem jakby kto potrzebował do przymiarek :D :D :D
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 02, 2025, 12:08:46 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 374
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Pytanko odnośnie amortyzatorów tylnych do seryjnego zawieszenia do 125p - takie beda plug&play ?
https://allegro.pl/oferta/amortyzator-tyl-bmw-3-e30-rok-83-91-bez-m-technik-13357909430


Dla potwierdzenia bo dotarły do mnie dwie sprzeczne opinie na tym forum.
Seryjne zawieszenie nie obniżane  w 125p.
Czy amortyzatory gazowe od e30  na tył pasują ?
Czy do obniżonego zawieszenie dawać z e30 a do seryjnego zostać przy Krośnie

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 02, 2025, 12:43:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Pasują do każdego. Wkładaj E30, żadnego Krosna.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 02, 2025, 13:56:32 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1429
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A jaka jest przewaga tych amortyzatorów z e30 nad ogólnodostępnymi Kayaba?

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 02, 2025, 15:03:54 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 374
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Pasują do każdego. Wkładaj E30, żadnego Krosna.
Czytałem że kyb do 125p/ poloneza są krótsze  niż oryginały

https://zapodaj.net/plik-ZK8N1Lnkrx. Tu fotka

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 03, 2025, 10:57:56 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A jaka jest przewaga tych amortyzatorów z e30 nad ogólnodostępnymi Kayaba?

Jedno że o jakości Kayaby można dyskutować, a drugie, że amortyzator z E30 ma fajniejszą charakterystykę i nieco usztywnia pracę tylnego zawieszenia. Nie wiem nad czym Wy się jeszcze zastanawiacie szczególnie patrząc po nazwie tego forum. Od lat tutaj każdy się zastanawia co zmienić żeby auto jeździło lepiej i właśnie amortyzatory z E30 to jedno z tych z rozwiązań.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 03, 2025, 12:19:38 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1429
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A na przód co by było polecane?

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 03, 2025, 12:21:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2943
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Maćko chyba opisywał co i jak
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 08, 2025, 17:09:38 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 374
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Dla potomnych- tylne amortyzatory z e30 pasują do 125p/ poloneza (proste amorki) po zeszlifowaniu tulejki dolnej do gumy. Górne mocowanie na gumach od bmw niw da rady - trzeba dać gumę od bmw od dołu i górna FSO. Czy jest różnica? JEST.