0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Biore się za amory w Atu - podziękowania dla Maćko za szczegółowy opis, będę korzystał pełnymi gaściami PLanuje zestaw dokładnie taki jak Maćko - nie będę oryginalny. Założę to opowiem o wrażeniach.
Zdecydowanie brakuje mi komfortu na przednich z padżero. sprężyna OIDP -1,75.
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.
Cytat: lesor#1973 w Czerwiec 05, 2024, 16:59:48 pmZdecydowanie brakuje mi komfortu na przednich z padżero. sprężyna OIDP -1,75. a co z odbojami zrobiles?
Może przez niski profil opon przy 15".
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .
W końcu udało mi się zabrać za temat amortyzatorów. Podzielę się w razie gdyby ktoś się zastanawiał nad zmianą.Amortyzatory przód:Kayaba Excel-G 344222 (Przednie z Mitsubishi Pajero II)Modyfikacje:- obcięcie metalowej osłony tłoczyska i stoczenie pozostałego pierścienia do wymiaru ~48mm- dorobienie tulejek poszerzających dolne mocowanie amortyzatora z 34mm na 68mm, jednocześnie zmniejszając średnicę otworu na śrubę z 12mm na 10mm (2 tulejki na 1 amortyzator, łącznie potrzebne są 4)- opcjonalnie montaż gumowej osłony tłoczyska, ja dopasowałem gumowe osłony drążków kierowniczych z Renault 19, SASIC 4006075 Tulejki dorobione u tokarza, poszerzające dolne mocowanie do wymiaru 68mm, czyli taki jak ma amortyzator poloneza. Po lewo amortyzatory Monroe z Poloneza, po prawo z Pajero w trakcie i po modyfikacji.Amortyzatory tył (Polonez Plus/skośne amortyzatory):Kayaba Excel-G 344056 (Tylne z Volvo 740/940)Modyfikacje:- skrócenie tulejek mocujących do 33mm- wstawienie tulejek redukujących średnicę otworów na śruby z 12mm na 10mmJa zastosowałem tulejki stalowo-brązowe o wymiarach 10x12x20. Dokładnie takie: https://allegro.pl/oferta/tuleja-slizgowa-stalowa-braz-ptfe-tulejka-10x12x20-9756709264Po lewo amortyzator z Volvo już po modyfikacjach, po prawo amortyzator Monroe z Poloneza.Auto prowadzi się o niebo lepiej. Jest bardziej przewidywalne i pewne w zakrętach, mniej nurkuje przy hamowaniu i ogólnie lepiej trzyma się drogi. Wydaje mi się też, że jest trochę mniej podatne na boczne podmuchy wiatru. Ogólnie polecam