Autor Wątek: Wybór instalacji LPG  (Przeczytany 13007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wybór instalacji LPG
« dnia: Wrzesień 10, 2016, 23:39:49 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Przeczytałem , kilkanaście tematów ale nie znalazłem odpowiedzi .
Od pewnego czasu przymierzam się do instalacji gazowej,na której osiągi pozostanę takie same jak benzynie .
Silnik na chwilą obecną jest zasilany gaźnikiem ale jestem wstanie z jego zrezygnować dla wtrysku (abimex  lub GSI ).
Za 1 generacją nie chce ,zawsze przy niej było coś do zrobienia... 

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2016, 01:37:50 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze byc gaznik,tylko trzeba sie nim troche opiekowac,zeby plywak sie nie przetarl,
jezeli wymiana na wtrysk to najlepiej boscha, ale wtrysk tylko dla wygodnego odpalania na benzynie bylby przydatny,

to ma byc instalacja do 125p ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2016, 05:16:09 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
każda instalacja generuje problemy, im prostsza tym prostsze i łatwiejsze do usunięcia. w zielonym poldku GLE była instalacja I gen. nie sprawiała żadnych kłopotów. po zmianie silnika zasilała 100 konnego  dohca. silnik można było uruchomić na gazie. dobrze wyregulowana pracowała stabilnie i trzymała nastawy przez kilka lat. palił 8,5- 9l/100 km. teraz mam poloneza GLI z Abimexem i LPG II gen. z komputerem- silnik trzeba uruchamiać na benzynie, musi nabrać temperatury żeby włączyć LPG. zdarza się że zgaśnie na wolnych albo falują 600- 1200. ciągłe problemy z silniczkiem krokowym albo kompem. pali tyle samo tylko jazda przestała być przyjemnością. dojazd do świateł-- zgaśnie czy będzie falował?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2016, 11:39:38 am »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
moze byc gaznik,tylko trzeba sie nim troche opiekowac,zeby plywak sie nie przetarl,
jezeli wymiana na wtrysk to najlepiej boscha, ale wtrysk tylko dla wygodnego odpalania na benzynie bylby przydatny,

to ma byc instalacja do 125p ?
Tak ,silnik jest z poloneza GSI . Co tym się wiąże mam założoną elektryczną pompę paliwa .


Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2016, 12:30:30 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
dla LPG żadna różnica, jak  zasilasz gaźnik.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2016, 12:44:49 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Jakby odważył przerzucić wtrysk z GSI  , założył sekwencje ?

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2016, 12:54:49 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
zdecyduj czy Abimex czy GSI- zrób to a później myśl o LPG.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2016, 13:23:46 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
zdecyduj czy Abimex czy GSI- zrób to a później myśl o LPG.
Właśnie dlatego pytam , chce aby na gaz był najmniej obsługowy i zachować przy tym osiągi jak na benzynie . A rodzaj instalacji LPG mam tutaj duże znaczenie.
Z twojego wiadomości dowiedziałem że różnica miedzy I a II  nie jest duża , dlatego automatycznie chciałem spytać . Jak wygląda przy GSI i sekwencji ?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2016, 13:27:31 pm wysłana przez OTRO »

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2016, 14:03:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szczerze mowiac to lepsza jest IIgen na jednopunkcie niz IVgen na wielopunkcie,
II gen jest prostsza i bardziej niezawodna, a w OHV osiagow nie traci,

IVgen w GSI to konkretna nie prosta robota,jezeli ma byc to zrobione na tiptop,
samo GSI ma lepsze osiagi niz oba GLI, ale przy IVgen dochodzi nie tylko odpowiednie wykonanie,ale i strojenie,zeby te osiagi zachowac,
a juz montujac osprzet z GSI do 125p masz problem,zeby zamontowac puszke z filtrem powietrza, wiec zaczynaja sie kombinacje z filtrem,czyli i z miejscem na parownik,
trzeba to ogarniac jednoczesnie,

generalnie nie wiadomo  teraz co zasila ten silnik, masz tam gaznik, wtrysk, czy silnik jeszcze nie siedzi w budzie ?
to wazne przy wyborze instalacji LPG,
dochodzi jeszcze kwestia wygladu, bo moze kolektor z GSI wygladal by niezle w 125p ,ale raczej nie ze stozkiem rzuconym byle gdzie,
bosch lub abimex wygladaja klasycznie jak gaznik,
cena IIgen jest nizsza niz IVgen,
wiec jest co rozwazac, a tak w ogole to skad jestes ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2016, 17:39:25 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Silnik już siedzi , jeździ ,Wygląda jak seryjny 1500.  Wczoraj dostrajałem sobie gaźnik do 1.6 GSI, teraz całkiem przyjemnie przyśpiesza ,rozpędzić go 100km nie stanowi żadnego problemu .Jakby nie koszt przejazdu 100km na benzynie bym nawet myślał o gazie , wtryskach ...  Przebiegów wielkich też nie robię bo auto okresie zimowym- pożną jesienią parkuje suchym garażu aż do wiosny. Średni na rok wychodzi około 3tyś ,z tego 60% w trasie.
Wszystek osprzęt do gsi czy do abimiexa musiał tak kupić oprócz  czujnika położenia wału , obudowy termostatu do GSI . Myślałem kupic poloneza GSI  z lpg ale żaden którego oglądałem nie miał  sekwencji.
Z miejscem na parownikiem bym się nie martwił , gorzej było z filtrem ale wydaje mi się można było zrobić. Ostateczności przerobić kolektor ssący, tak aby jego dopasować komory 125p .
Na gazie przyjadę prawie drugie tyle co na benzynie .

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2016, 19:05:54 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Polska język trudna język.
Ty z Kazachstanu jesteś? Bez urazy kolego ale popracuj nad pisownią bo ciężko się czyta co piszesz.

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2016, 20:28:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli silnik juz siedzi i dobrze chodzi na gazniku,to nie ma sobie co utrudniac zycia,
dajesz mikser palnikowy 2x27mm, a jako ze jest trudno dostepny (jeden trzymam na nagle wypadki) to mozna gaznik przerobic, zeby swezki gardzieli robily za miksery,
parownik Lovato rg80 lub 90e (zalezy od zastosowanej centralki),
kolektor z sonda lambada + stagXL,
butla walcowa - do DFa najlepszy wybor,bo kanapa sie nie kladzie ,a mozna wrzucic cos duzego,
nie mam DFa pod reka zeby pomierzyc,ale pewnie 60-70L wejdzie,
ladny i fachowy montaż i bedzie banglac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 11, 2016, 22:09:55 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Proponujesz  , zostawienie gaźnika jako przepustnice , założenie II generacji wtrysku gazu ? 
Jest sens zakładać taki duży zbiornik lpg , nie wystarczy 30l ?   
Miałem 60l w 125p , rzadko się tankowało taką ilość paliwa .
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2016, 22:41:40 pm wysłana przez OTRO »

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2016, 22:43:49 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wtrysk LPG był od III gen (która podobno ogólnie była straszną klapą), to o czym mowa to nie wtrysk gazu tylko zasysanie go w fazie lotnej przez gaźnik. Co do zbiornika to zdajesz sobie sprawę, że tankujesz go do ok. 80% jego pojemności, więc w przypadku butli 30l masz ok 24l? U mnie przy butli 45l jeszcze nigdy nie zatankowałem więcej niż 32 l (choć to wynika ze złego ustawienia butli). Więc mając zbiornik 60l zalejesz w niego ~50l gazu.

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 12, 2016, 00:01:25 am »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Z zbiornikiem nie przemyślałem , masz racje 45l  zbiornik tej sytuacji jest wystarczający.
Myślałem aby gazu wystarczyło na przejechanie dystansu ~ 300km ( trasie) .

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 12, 2016, 00:52:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
butle wstawia sie najwieksza jaka wejdzie bez problemow,
nie ma co sie szczypac dla 20kg roznicy,
wieksza pojemnosc to dluzszy dystans i tym samym krotszy czas na pokonanie trasy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 12, 2016, 10:51:20 am »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Większa butla przydaje się też jak jedziesz gdzieś do większego miasta i cena LPG wzrasta o 20-30 groszy

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 12, 2016, 16:33:01 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
W takiej sytuacji jak zbraknie gazu, przełączam na benzynę ,

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 12, 2016, 20:20:40 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Ten stagXL jak się ustawia ? ,samemu sobie poradzę z ustawieniem ?

Odp: Wybór instalacji LPG
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 12, 2016, 21:10:24 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Zamontuj sobie 1 gen z centralka z tzw "ssaniem gazowym" i juz, nie kombinuj bo przekombinujesz. Mikserek palnikowy i silnik pracuje idealnie ;)