Autor Wątek: Kolektor ssący 1.8 vvc  (Przeczytany 5344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kolektor ssący 1.8 vvc
« dnia: Wrzesień 13, 2016, 22:37:56 pm »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
Witam. Potrzebuję pomocy w przeróbce kolektora ssącego w silniku Rover 1.8 VVC 145 km. Montuję ten silnik do 125p.
Może ktoś ma foty ze swoich prac przy przespawaniu kolektora i może coś podesłać.

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2016, 22:57:54 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Przerabiałem taki niedawno dla Goldena, odezwij się do niego - może mieć jakieś fotki.

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2016, 00:50:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak naiwnie zapytam. Próbował ktoś postawić VVC na rozwierconym kolektorze z 1,4?? Ciekawe jaka jest różnica.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2016, 11:55:17 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Ja swój kolektor przerobiłem używając kleju epoksydowego. Spawanie takich elementów to przerost formy nad treścią.

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2016, 12:15:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tak naiwnie zapytam. Próbował ktoś postawić VVC na rozwierconym kolektorze z 1,4?? Ciekawe jaka jest różnica.

Postawiłem. W zasadzie to jechało podobnie, jak na kolektorze z vvc, może ciut gorzej z racji dużo mniejszej pojemności plenum. Problem polegał na tym, że po wciśnięciu gazu zawsze silnik się delikatnie przydaławiał, a podczas jazdy ciężko było nie szarpnać po odpuszczeniu i ponownym wciśnięciu gazu. Za mała puszka, mapa podciśnien się nie zgadzala widocznie. Na kolektorze z VVC jest idealnie płynnie, a wkreca się na postoju równie szybko, jak na małym z 1.4.

zacekpl, co kto lubi. Ja chciałem mieć coś solidnego przypominającego wyrób fabryczny. I tak właśnie wykonany jest kolektor mój i kolegi w 125p.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2016, 13:03:08 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Kolektor nie musi być solidny, nie przenosi żadnych obciążeń. Musi być za to szczelny i dobrze wyprofilowany w środku. Estetyka też na podobnym poziomie. Ale masz racje, co kto lubi.

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2016, 20:55:36 pm »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
Jak myślicie, może zamiast obcinać kanały od puszki kolektora i wspawywać na drugą stronę ( oczywiście zaspawac powstałe otwory ) wystarczy obrucić kolektor w drugą stronę ( o 180 stopni ) i wspawać w otwory które już są .

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 14, 2016, 22:24:28 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Kolektor nie musi być solidny, nie przenosi żadnych obciążeń. Musi być za to szczelny i dobrze wyprofilowany w środku. Estetyka też na podobnym poziomie. Ale masz racje, co kto lubi.

Nawet w wolnossaku przenosi prawie bar różnicy ciśnień. O ile Twój klejony działa, to oby działał jak najdłużej. Ja budowałem kolektory z różnych materiałów, do wolnossaków i turbodoładowanych. Uwierz, nawet wolnossak potrafi rozwalić kolektor ssący (doszczętnie).

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 14, 2016, 22:48:00 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Jak myślicie, może zamiast obcinać kanały od puszki kolektora i wspawywać na drugą stronę ( oczywiście zaspawac powstałe otwory ) wystarczy obrucić kolektor w drugą stronę ( o 180 stopni ) i wspawać w otwory które już są .

Ja mam tak, że w miejsce tyłu kolektora vvc jest wklejony wygięty króciec pod przepustnice z kolektora 1.4, a dolot do kolektora vvc odciąłem i zaślepiłem blachą.

Nawet w wolnossaku przenosi prawie bar różnicy ciśnień. O ile Twój klejony działa, to oby działał jak najdłużej. Ja budowałem kolektory z różnych materiałów, do wolnossaków i turbodoładowanych. Uwierz, nawet wolnossak potrafi rozwalić kolektor ssący (doszczętnie).

Masz jakies foty zmasakrowanych kolektorów ? Może to byc pouczające. Dodam jeszcze, że w pierwszej fazie klejenia( były 3, ponieważ klej spływa) klejone elementy przesuneły się względem siebie i musiałem to skleic na nowo. Miałem kłopot z rozdzieleniem elemetów i dopiero młotek pomógł. Spawanie poza tym, że jest trudniejsze technologicznie od klejenia, to dużo gorzej zapanować nad materiałem, który wcieka do środka i później ciężko go usunać. Ciekawi mnie jeszcze jak te wasze spawane kolektory wyglądają od srodka, bo mój jest od srodka wyprofilowany żywicą epoksydową.

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 14, 2016, 23:29:24 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Jak myślicie, może zamiast obcinać kanały od puszki kolektora i wspawywać na drugą stronę ( oczywiście zaspawac powstałe otwory ) wystarczy obrucić kolektor w drugą stronę ( o 180 stopni ) i wspawać w otwory które już są .

Ja mam tak, że w miejsce tyłu kolektora vvc jest wklejony wygięty króciec pod przepustnice z kolektora 1.4, a dolot do kolektora vvc odciąłem i zaślepiłem blachą.

Nawet w wolnossaku przenosi prawie bar różnicy ciśnień. O ile Twój klejony działa, to oby działał jak najdłużej. Ja budowałem kolektory z różnych materiałów, do wolnossaków i turbodoładowanych. Uwierz, nawet wolnossak potrafi rozwalić kolektor ssący (doszczętnie).

Masz jakies foty zmasakrowanych kolektorów ? Może to byc pouczające. Dodam jeszcze, że w pierwszej fazie klejenia( były 3, ponieważ klej spływa) klejone elementy przesuneły się względem siebie i musiałem to skleic na nowo. Miałem kłopot z rozdzieleniem elemetów i dopiero młotek pomógł. Spawanie poza tym, że jest trudniejsze technologicznie od klejenia, to dużo gorzej zapanować nad materiałem, który wcieka do środka i później ciężko go usunać. Ciekawi mnie jeszcze jak te wasze spawane kolektory wyglądają od srodka, bo mój jest od srodka wyprofilowany żywicą epoksydową.


Co do wykończenia w środku to kolejny raz odsyłam do Goldena - może zrobić Ci fotki mojej roboty, bo ja tego kolektora już fizycznie nie mam. W każdym razie polerka na lustro.

Co do rozsadzonego kolektora - tutaj mój pierwszy kolektor wykonany w druku 3D jeszcze na studiach (kilkukrotnie naprawiany do momentu wykonania nowej wersji z innego tworzywa inną technologią)
https://web.facebook.com/CerberMotorsport/photos/?tab=album&album_id=525168284203676

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 23, 2016, 22:05:39 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Tu masz kolektor ktory przespawywalem http://www.olx.pl/oferta/polonez-1-8-kjs-rajd-160km-klatka-CID5-IDfVuPj.html#9f26bb4688
Oryginalne miejsce po przepustnicy zaslepione  .Wycinasz przod pod przepustnice z 1.4 przyspawujesz do 1.8  przenosisz map sensor w inne miejsce i tyle 2 godziny roboty

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 23, 2016, 22:36:41 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Nie obrażając tu nikogo, to zapewne kolektor swoje zadanie spełnia, ale do wersji "Multecowej" to mu dużo brakuje.Strasznie to wygląda.Szybciej i łatwiej było, to fakt, bo nie trzeba nic odcinać, odwracać i zaspawywać.

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 23, 2016, 23:15:01 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Faktycznie kolektor kolegi Kuras wygląda rzeźnicko, ja już wole mój klejony. Jak go odkopie to wrzucę fotkę.

Co do rozsadzonego kolektora, nie wyglądał masywnie. Można powiedzieć ze został cały ulepiony z kleju, mój ma tylko dwa łączenia i jak pokazała praktyka to daje rade. Samochód upalałem dość mocno a przed tym przeżył strojenie na hamowni obciażeniowej, więc też dostał w kość. Jeśli ten Goldenowy był nawet polerowany do środka to z cała pewnością działa ekstra, ale pracy to kosztowało z cała pewnością bardzo dużo.

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 24, 2016, 01:14:08 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Cóż, za tamtym ciągnęło się widmo wykonania nowego kolektora i był klejony, dopóki nie pojawił się porządniejszy. Pękł też mi kiedyś kolektor który spawałem z aluminium, ale tam różnice ciśnień między otwartą a zamkniętą przepustnicą dochodziły do 3 barów czyli siła działająca na ścianki przekraczała tonę :)

Tutaj fotki kolektora Goldena po piaskowaniu i malowaniu:










Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 24, 2016, 09:18:16 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ten już wygląda bardzo profesjonalnie.To jeszcze do kompletu, niech Multec wrzuci fotkę swojego i będzie ładne porównanie.Czym on tam w środku jest pomalowany? Gładki jak pupa niemowlaka.

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 24, 2016, 10:54:22 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
W środku nie jest niczym pomalowany, to ślady po szkiełkowaniu/piaskowaniu.

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 25, 2016, 00:51:39 am »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2016, 00:59:50 am wysłana przez Golden »

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 25, 2016, 13:06:35 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Na drugim zdjęciu we wnętrzu kolektora to jakieś ślady po obróbce ? Mam na mysli paski zaraz za wlotem do kolektora

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 25, 2016, 13:09:17 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To są początki kanałów kolektora. Fotki swojego wrzucę później, najpierw muszę je zrobić.
Swoją drogą kolektor Goldena to jeszczę nie dawno był mój.  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 25, 2016, 23:33:03 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Te paski to pozostałości poprodukcyjne (widoczne na tej samej wysokości w całym wnętrzu na zdjęciach powyżej) - obróbka tylko je uwydatniła.

Multec - tak kolektor był Twój ale to ja (a właściwie xmaniekx) go odwróciłem na na właściwą stronę i przygotowałem do wejścia na salony  ;p ;p