Autor Wątek: Polski Fiat 125p 1980r.  (Przeczytany 35744 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 25, 2017, 22:33:36 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Poskręcałem stab od przodu bo go majster odkręcił przy wyjmowaniu 115C (nie wiem w sumie po co ale OK)
jak bedziesz chciał wyjąć/włożyć silnik mając skrzynię na aucie i nie zrysować miski, to się dowiesz.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 28, 2017, 20:51:35 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Może nie wiem główny spec z naszej ekipy który ogarnia swapy nigdy nie odkrecał staba przy wyjmowaniu silnika i nic nie było. Nigdy porysowane a skrzynia zawsze była na aucie . Wracając do kredesa przykreciłem rozrucha i kable do niego podłączyłem aptek i zapłon elektroniczny i próbowałem go ze znajomym kręcić czy w ogóle  zagada . Jako ze dalej ni cholery nikt mi nie może pomoc jak podłączyć pompę paliwa to woalem beny prawie do pełna do komory plywakowej oraz trochę  do gaźnika i krecę . Niby lapie na 2 cylindry i nagle przestaje kręciłem dalej myśląc ze trochę mi podleje gaznik dałem ssanie 2 razy gaz jak strzeli z wydechu i gaźnika to myślałem ze mi szybę . Ma ktoś pomysł co z nim nie tak ? Kręcąc czuć że ma kompresję
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 28, 2017, 21:33:44 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
A zapłon dobrze ustawiony?

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 28, 2017, 21:43:59 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Sprawdź kolejność przewodów  zapłonowych na rozdzielaczu. Oczywiście jeśli zapłon masz ok
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2017, 21:46:17 pm wysłana przez tyfer »

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 28, 2017, 21:54:58 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Kopułka dobra ?

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 28, 2017, 21:59:18 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Może aparat jest o 180 stopni przestawiony wtedy takie cuda się dzieją a wszystko wygląda ok

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 29, 2017, 02:28:57 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
kopółki zakładane 3 włącznie z tą co była na 115C na której silnik fiatowski chodził , przewody są na 100% okej bo na  jednej z kopółek fabrycznie są zaznaczone  do którego gara ma iść kabel .Iskra jest może być aparat przestawiony ale ze znajomym mechanikiem próbowałem nim kręcić w lewo albo w prawo i zero rezultatu . Muszę chyba stroboskop dorwać . A teraz przypomniałem sobie z instalacji nie mam podpiętego zasilania do elektro dyszy czy to jest takie ważne przy odpaleniu ? Tak to cała instalacja jest podpięta .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2017, 03:13:47 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 29, 2017, 02:39:45 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Jak lałeś paliwo do gardzieli to ta dysza nie ma znaczenia. 
Aparat może być ustawiony niby dobrze, ale nie w tym suwie pracy.  Tłok danego cylindra jest u góry dwa razy na pełen cykl i może być tak, że zapłon masz na koniec suwu wydechu a nie sprężania  :] w takim wypadku znaki się zgadzają a motor nie odpali.
Jeśli tak to trzeba obrócić wal o jeden pełen obrót i wtedy ustawić zaplon.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2017, 02:42:55 am wysłana przez tyfer »

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 29, 2017, 13:21:17 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Czyli rozumiem żeby po prostu spróbować kilka razy przekręcić rozrusznikiem żeby wał się obrócił i dopiero ustawiać ? Tylko jak ja odgadnę w jakiej pozycji jest wał  ;-|
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 29, 2017, 13:30:36 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Czyli rozumiem żeby po prostu spróbować kilka razy przekręcić rozrusznikiem żeby wał się obrócił i dopiero ustawiać ? Tylko jak ja odgadnę w jakiej pozycji jest wał  ;-|
świece odkręcić lub zdejmij dekiel zaworów ,wszystko będzie jasne  . 

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 29, 2017, 13:49:19 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Znaki powinny być na kole pasowym,  myślę że tak właśnie ustawiales zapłon. Chodzi o to, że zapłon na danym cylindrze występuje co drugi obrót wału.  Jeśli zapłon masz ustawiony dobrze,  czyli znaki grają i palec rozdzielacza jest na pierwszym cylindrze a silnik nie odpala, to najlepiej obrócić wal o jeden obrót,  ponownie ustawić znaki i wtedy ustawić aparat zapłonowy żeby był na 1 cylindrze. 
Jeśli nie ma znaków to wykrecasz świecę z 1 cylindra,  wkładasz wkrętak żeby ustawić tłok w gmp. Wtedy zapłon trochę przed gmp i silnik zapali. Oczywiście analogicznie jak wyżej. Dwa razy tłok jest w gmp na jeden zapłon.
Możesz też zdjąć pokrywkę wtedy ustawiasz tłok w gmp.  Moment zaplonu poznasz po tym, że tłok będzie w gmp i oba zawory będą zamknięte. W tym momencie palec musi wskazywać dany cylinder.  Ustawiasz moment zapłonu delikatnie przed gmp tłoka i silnik odpali. Potem ewentualnie korekta zapłonu na tzw. Słuch i masz odpalony silnik nawet bez znaków. Ten sposób oczywiście partyzancki,  jeśli nie możesz znaleźć znaków.
Trochę się rozpisałem i OTRO mnie ubiegł  :]
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2017, 13:50:52 pm wysłana przez tyfer »

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 01, 2017, 18:37:49 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Jak na razie nie miałem głowy do grzebania w żeby go odpalić więc wziąłem się za co innego . Zdjąłem listwę z prawych wyprostowałem tą metalową gumową wkłądkę do niej bo jakiś buc ją wyrwał do połowy i pokrzywił jak auto wrastało tak samo jak i lusterka,  drzwi oczyściłem każdy rdzawy punkt na drzwiach prawych przednich (w większości przy listwie drzwiowej i  chromowanej . Żeby tego nie zniszczyć wyjąłem chrom listwę przy trójkącie przednim oraz samą szybę .To samo zrobiłem przy łączeniu progów zew i wew bo ze starej uszczelki wysypała się rdza  powychodziło kilka dziurek tam ale to dopiero na wiosnę będę się zabierał z  moich oględzin raczej nie będzie trzeba wymieniać progu co najwyżej zrobić reparaturki tam (no chyba że okaże się większa kaszana jak otworzę od środka podproża bo one akurat są do wymiany ;/. Na drzwiach okleiłem i porobiłem zaprawki podkładem antykorozyjnym żeby  nie żarło tego więcej . Cóż wolę auto w ciapki niż zardzewiałe  ;) Cóż 5 letni postój na polu nie sprzyjał Fiaciorowi  . Następnie wziąłem się za wymianę lewej poduszki silnika w której zerwałem szpilkę (cóż nie myślałem że to aż tak łatwo wymienić ) A na koniec udało się okręcić złodziejki do których nie miałem końcówek i  założyłem na przymiarkę docelowe felgi z oponami na tył do niego prawdopodobnie dekielki do nich wlecą z logiem Abartha (na przód nie zakładałem bo muszę najpierw do nich opony kupić ).

Wylądują na nim oryginalne alufelgi od pololota  tak wiem wiele osób mnie teraz zjedzie ale mi się podobają ;) A tym bardziej fajnie siądą jak fiacior w przyszłości będzie w kolorze Toledo Red z Poloneza ;)

« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2017, 18:50:25 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 01, 2017, 20:12:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a dlaczego mieliby cie zjechac ?
jak dla mnie to jeden z najladniejszych wzorow felg PN ,gdyby byly takie 14' lub 15' to bym na nich jezdzil
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 01, 2017, 20:15:04 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
te felgi nadają się jedynie do połamania o krawężniki. nawet plus na nich wygląda fatalnie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 01, 2017, 20:21:09 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Te felgi fajnie wyglądają w ruchu,ale na tym ich zalety się kończą. Na plusie jeszcze ujdą. A do DFa totalnie nie pasują.
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 01, 2017, 20:27:59 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
te felgi nadają się jedynie do połamania o krawężniki. nawet plus na nich wygląda fatalnie.

Do zimowego gruza na latanie po kraweznikach w sam raz. Są równie brzydkie co minusowe trójramienne.
P.S kant w metaliku nie wygląda według mnie, dużo lepiej prezentuje się w ori lakierach
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 01, 2017, 20:40:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
stare 3 ramiona tez mi sie podobaja i jeszcze piec ramion kanciastych (oble ujada w tloku jako uniwersalny wzor),
na PN+ wszystkie alusy 13' wyglaja zle ,bo sa za male,
ale sa wzory typowo paskudne jak 4-ramienne i gwiazdki ninja z plusa,
sa tez takie po prostu slabe jak 5 i 6 ramienne gwiazdki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 01, 2017, 22:49:27 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Takie felgi założyłem dzisiaj do mojego Caro-Rovera '94 któremu "wreszcie" założyłem zimówki :). Nie jest to mój ulubiony wzór ale ujdą w tłoku.

A co do zapłonu to polecam pierwszą lepszą książkę albo google'a i szukajkę  "jak włożyć aparat zapłonowy i ustawić zapłon".
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 02, 2017, 02:51:57 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Poszedłem znowu wieczorem do garażu  nawierciłem dziury w komorze i przymocowałem w końcu elektronika do budy tak jak nalezy do tego przy zdejmowaniu nadkola lewego już wiem dlaczego wpieprzyło końcówki progów w tym aucie . Pieroński grzyb który go miał od nowości zrobił tą pseudo konserwacje tak że pozatykane na sztorc były odpływy aż się boję co się kryję pod progami zew chyba jednak będzie wymiana całych zew i wew ;/ .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 03, 2017, 11:13:00 am »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Na tamte czasy to może i był szał. Ale teraz każda 13 alu z fso to kasztan. Ale np na 126p już one wyglądaja o niebo lepiej. Każdy ma inne gusta.