Autor Wątek: Polski Fiat 125p 1980r.  (Przeczytany 35748 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Polski Fiat 125p 1980r.
« dnia: Wrzesień 30, 2016, 02:33:19 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Marka / Model  Polski Fiat 125p

Pojemność silnika - 1,5 l (1498 cm3 ), OHV
Liczba koni  hmm... dobre pytanie ile ich zostało
Rodzaj paliwa PB
Rocznik - 1980
Przebieg - hmm...


Witam chciałem wam przedstawić poczciwego Kredesna . Auto nabyłem w tamtym tygodniu . Dostałem cynk od znajomego że po cenie złomu jest do sprzedania Duży Fiat . Nawet się nie zastanawiałem tylko stanąłem na głowie żeby go przywieść . Silnik Włoski 1500 , Skrzynia 4 Biegowa prosta włoska oraz wnętrze  po 1 lifcie jeszcze z włoskimi elementami .  Wszystko pięknie tylko 1 chaczyk był auto stało 5 lat nie odpalane . Gość od którego kupiłem fiata 5 lat go wrastał bo zbierał pieniądze na jego remont ale fiatem zainteresowali się wandale i powginali niektóre blachy i typ się załamał , stracił wiarę na wyremontowanie tego samochodu a ja oglądając go zobaczyłem w nim potencjał . Ładne wnętrze włoskie elementy ,  Zdrowe podłużnice oraz  drzwi . Do zrobienia z blacharki jest podłoga , końcówi progów oraz podproża czyli w fiacie standard ;) . Mam 2 fiata i poloneza na części blacharskie więc nie będzie to trudne żeby pozbyć się rudej , do tego mam blacharkę do fiata w 90% uzbierną ponieważ miałem robić swojego wcześniejszego ale był o wiele gorszym stanie i gdy usłyszałem że jest  w lepszym stanie kompletny za cene złomu odpuściłem remont tamtego i pójdzie do tego na części . Aby auto zaczeło normalnie jeździć należy zrobić układ hamulcowy , paski , rorząd pompę wody oraz oddać gaźnik do regeneracji . Wiem już podjąłem się renowacji jednego fiata na którym poległem ale wiem ile pracy i pieniędzy i czasu zajmie mi to gdyż zrobiłem kompletny remont blacharki w Poldku atu i trwało to 3 lata ;)

Co zrobiłem z mechaniki

- Wymiana oleju oraz fitru
- Wymiana gumowych przewodów paliwowych oraz przedmuchanie kompresorem metalowych
- Wymiana świec
- Wymiana płynu chłodzącego
- Wymiana termostatu i obudowy na tą z poloneza (bo stara mi się ukruszyła a miałem silnik 1.6 GLE na garazu (auto się nie dogrzewa teraz chyba jakiś felerny trafiłem)
- Naprawa serwa
- Napraw pompy serwa
- Uruchomiłem silnik (ale się nie wkręca i strzela lekko w wydech trzeba gaźnik oddać do regeneracji )
-Wymieniłem bak oraz pływak gdyż stary był zapieprzonym osadem ...


Plany na teraz:

Uruchomienia auta mechanicznie :

-Zrobienie przewodów hamulcowych
-Wymiana przednich zacisków na zregenerowane
-Regeneracja tylnych zacisków
-Wymiana opon

Plany blacharskie :
-Wyprostowanie powginanych elementów blacharskich
-Wspawanie podłogi reparaturek końcówek progów  i dołow błotników

Plany mechaniczne :

-Przeszczep szerokiego zawieszenia z poloneza wraz z hamulcami
-Swap na silnik rovera 1.4 po kapitalnym remoncie który jest obecnie u mnie w polonezie (do poloneza wsadzam 1.8 a nikt mi za niego nie da tyle ile włożyłem w 1.4)

Wybór lakieru :

Po głowie chodzi multum pomysłów tym razem kolor z palety FSO z poldolota zastanawiam się nad :

-Toledo Red



-Laguna



-Błękit Nieba



- Zieleń Cyprysowa


-Caprii




Kilka zdjęć teraz :


Po przywiezieniu przed myciem :







Po umyciu :





[







Kilka fotek wnętrza które jest w  naprawdę dobrym stanie



« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2016, 02:35:44 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2016, 03:19:42 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Pojemność silnika - 1,5 l (1498 cm3 ), OHV
<lol> po ktorym szlifie, piątym ?
1.5 OHV  ma 1481ccm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 30, 2016, 10:31:21 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Dobra robota. Chwali się zapał- oby nie ostygł. Powodzenia w pracach. Moj tato miał kiedyś właśnie takiego- z wakuometrem przy lewym nawiewie. Miło się wspomina- z sentymentem..... <ok>

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 30, 2016, 11:46:44 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Zapał nie ostygnie 125p było od zawsze moim marzeniem . Może będzie to trwało tyle ile z polonezem ale go ogarnę . Dzisiaj przywiozłem zregenerowane zaciski przednie od Caro na starym układzie hamulcowym . Do tego pozamawiałem Przewody hamulcowe gumowe komplet , Zestaw naprawczy tylnych zacisków oraz Tarcze hamulcowe na przód .

<lol> po ktorym szlifie, piątym ?

Nie wiem nam pojęcia :P maiłem 3 letnią przerwę od OHVłek ;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2016, 11:48:40 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 30, 2016, 13:02:11 pm »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Daj mu te Capri  <ok>

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 30, 2016, 18:38:32 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Fajnie, że kupiłeś zdrowszy egzemplarz niż Twój wcześniejszy 125p, bo z tego co pamiętam tamten był kiepską bazą, wymagającą dużego nakładu. Jeśli chodzi o kolor z tych co wybrałeś proponowałbym Laguna Metallic. Nie myślałeś o srebrnym, bodajże kod 687 ? Stosowany na akwariach, przejściówkach. Raz widziałem fiata w tym kolorze i całkiem fajnie się prezentował, choć to bardziej stonowany kolor niż te nad którymi myślisz ;)

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 30, 2016, 18:41:32 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
szkoda trochę 80r na takie rzeźby. nie lepiej go sprzedać i kupić coś z końca produkcji?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 30, 2016, 18:47:34 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Szkoda to by było gdyby był to rocznik 68-69 lub jakikolwiek rocznik zachowany w dziewiczym / bardzo dobrym stanie. 1980 nie jest jakimś mega rzadkim rocznikiem wśród 125p, a ten egzemplarz jest w średnim stanie, sądząc po zdjęciach do lakierowania tak czy tak, więc skoro właściciel ma fantazje poeksperymentować z kolorem, czemu by nie ;) Przy doborze odpowiedniego koloru, efekt może wyjść bardzo fajny :)

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 30, 2016, 19:01:27 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
A co się stało z Twoim poprzednim 125p ?

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 30, 2016, 20:20:55 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Trochę za dużo tej włoszczyzny popisałeś w 1980 roczniku, rozumiem jak by to był 68 ale 1980 ktoś Ci za dużo bajek naopowiadał o włoskich częściach.
Sprzedaj go i kup coś z końca produkcji na takie mody, szkoda go.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 01, 2016, 10:34:03 am »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Trochę za dużo tej włoszczyzny popisałeś w 1980 roczniku, rozumiem jak by to był 68 ale 1980 ktoś Ci za dużo bajek naopowiadał o włoskich częściach.
Otóż to :) Z Włoch to on miał tylko licencję na produkowanie tego pod nazwą "Fiat" :)
Wg mnie pomysł z lakierowaniem Fiata na metalik to jakaś paranoja, tych aut jest tak mało że zasługują na odnowienie w fabrycznych kolorach :)

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 01, 2016, 12:58:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Capri mi się osobiście nie podoba, bo kojarzy mi się z Miami, a Miami z prochami i burdelami.

Fabryczny kolor najlepszy, paleta dla 15p była dobrze dobrana. Jeżeli niefabryczny to jakiś jasny żeby załamania karoserii były dobrze widoczne.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 04, 2016, 02:52:00 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
A co się stało z Twoim poprzednim 125p ?

Za dużo osób się chwytało blacharki łata na łacie , jeszcze okazało się że po konkretnym czyszczeniu przednia prawa podłużnica z przodu była wycięta z innego samochodu i badziewnie wstawiona zapaćkana tak że tego nie było widać do póki się nie ruszyło od środka komory silnika co przepełniło czarę goryczy z resztą wtedy nie miałem do końca pojęcia na co się porwałem . 3 lata minęły zrobiłem poloneza wiem mniej więcej co i jak czego się spodziewać przy budzie czego unikać i się wystrzegać  i komu  nie pozwalać chwytać się migomatem do auta .

szkoda trochę 80r na takie rzeźby. nie lepiej go sprzedać i kupić coś z końca produkcji?

Nie auto stało i wrastało w krakowie gdyby nie ja to by pewnie wylądowało na złomie . Kosztowało mnie całe 600 zł z lawetą więc będę w nim dłubał . Z resztą nie chce końca produkcji tam spasowanie blach wołało o pomstę do nieba tak samo ich jakość ...

Trochę za dużo tej włoszczyzny popisałeś w 1980 roczniku

No czy ja wiem silnik Fiatowski jeszcze , Prosta skrzynia która była zaprojektowana przez włochów decha po lifcie z wlotami takimi jak w 1 borkach z tego co mi wiadomo włosi zrobili 1 lift we wnętrzu MRa dla polaków a potem nasi obcinali co się dało tu z cięć  przynajmniej w moim egzemplarzu wyleciały  z pierwotnej wersji w fabryce tylko podłokietnik w kanapie , listewki na drzwiach u góry chrom i keiszeń w przednich drzwiach . Kierownice mam starego typu w garażu ale raczej jej nie zamontuje bo są jaja z kierunkami i klaksonem przy tym . Z listwami progowymi to nie wiem jak jest w 80 Powinny jeszcze być czy raczej nie ?

Kilka Gratów które mi zostały a miały iść do poprzedniego 125p



Pod znakiem zapytania ?



I to nie są ruski  ;)










A co do koloru to wacham się pomiędzy toledo Red a Błętit nieba . Tylko tak się zastanawiam bo mam już niebieskiego malucha i chyba sensu nie ma 2 niebieskich aut mieć :P
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2016, 03:09:19 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 04, 2016, 12:55:34 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Ciemny lakier ładnie będzie kontrastował z chromowanymi elementami :)

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 04, 2016, 20:49:34 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Od połowy 1980 roku nie było już listew progowych.
Pomyliłeś odnośnie tej Włoszczyzny.
Przełom był w 1975 roku, twój to oklepany 1980 rocznik jeszcze przed zubożeniem, więc nie zmieniaj mu detali itp, zrób na ori 1980 rok, kiera co na w/w fotce nie będzie chodzić bo musisz mieć odpowiedni dla niej pajac i obudowę.
poczytaj sobie
http://fiat125p.pl/tag/piotr-wiewiora/
dowiesz się bardzo dużo.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 04, 2016, 21:39:14 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Nie podobają mi się plastikowe elementy na kredensach więc nie będę robił go pod ori . Auto ma błyszczeć i skręcać karki tak jak ATU . Jedynie chyba zrezygnuje z chromowanej atrapy bo teraz to one są po chorych pieniądzach a pamiętam że jak zaczynałem remont fiata to staly po 200 zł ... Co do mechaniki i tak mam dawce szerokiego zawiasu i silnika to dlaczego by nie skorzystać . Znajomy już robił taki patent w wąskim caro włącznie z przedłużeniem mostu 4.1 więc wiem co i jak .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 05, 2016, 00:33:02 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Co do mechaniki i tak mam dawce szerokiego zawiasu i silnika to dlaczego by nie skorzystać .
bo poszerzenie przedniego zawieszenia, to jest trochę cięcia i spawania precyzyjnego.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2016, 00:11:45 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
bo poszerzenie przedniego zawieszenia, to jest trochę cięcia i spawania precyzyjnego.

Noi ? Mam fachura od tego pytałem ile taka operacja już u niego będzie kosztować . Koło 350 zł jedno poszerzone auto już takie lata z jego ręki wszystko prosto i o wiele lepiej się prowadzi .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2016, 01:17:34 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tylko,zeby nie bylo jak z ta objetoscia 1498ccm w 1.5 ;]
mi tam DF lepiej sie prowadzil niz PN plus - mimo szerokiego zawiasu i wspomy, DF jakis taki bardziej wyczuwalny jest,  lzejsza buda robi swoje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2016, 10:13:56 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Ja poszerzałem borka bez spawania i nic się nie stało
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...