Marka / Model Polski Fiat 125p
Pojemność silnika - 1,5 l (1498 cm3 ), OHV
Liczba koni hmm... dobre pytanie ile ich zostało
Rodzaj paliwa PB
Rocznik - 1980
Przebieg - hmm...
Witam chciałem wam przedstawić poczciwego Kredesna . Auto nabyłem w tamtym tygodniu . Dostałem cynk od znajomego że po cenie złomu jest do sprzedania Duży Fiat . Nawet się nie zastanawiałem tylko stanąłem na głowie żeby go przywieść . Silnik Włoski 1500 , Skrzynia 4 Biegowa prosta włoska oraz wnętrze po 1 lifcie jeszcze z włoskimi elementami . Wszystko pięknie tylko 1 chaczyk był auto stało 5 lat nie odpalane . Gość od którego kupiłem fiata 5 lat go wrastał bo zbierał pieniądze na jego remont ale fiatem zainteresowali się wandale i powginali niektóre blachy i typ się załamał , stracił wiarę na wyremontowanie tego samochodu a ja oglądając go zobaczyłem w nim potencjał . Ładne wnętrze włoskie elementy , Zdrowe podłużnice oraz drzwi . Do zrobienia z blacharki jest podłoga , końcówi progów oraz podproża czyli w fiacie standard
. Mam 2 fiata i poloneza na części blacharskie więc nie będzie to trudne żeby pozbyć się rudej , do tego mam blacharkę do fiata w 90% uzbierną ponieważ miałem robić swojego wcześniejszego ale był o wiele gorszym stanie i gdy usłyszałem że jest w lepszym stanie kompletny za cene złomu odpuściłem remont tamtego i pójdzie do tego na części . Aby auto zaczeło normalnie jeździć należy zrobić układ hamulcowy , paski , rorząd pompę wody oraz oddać gaźnik do regeneracji . Wiem już podjąłem się renowacji jednego fiata na którym poległem ale wiem ile pracy i pieniędzy i czasu zajmie mi to gdyż zrobiłem kompletny remont blacharki w Poldku atu i trwało to 3 lata
Co zrobiłem z mechaniki
- Wymiana oleju oraz fitru
- Wymiana gumowych przewodów paliwowych oraz przedmuchanie kompresorem metalowych
- Wymiana świec
- Wymiana płynu chłodzącego
- Wymiana termostatu i obudowy na tą z poloneza (bo stara mi się ukruszyła a miałem silnik 1.6 GLE na garazu (auto się nie dogrzewa teraz chyba jakiś felerny trafiłem)
- Naprawa serwa
- Napraw pompy serwa
- Uruchomiłem silnik (ale się nie wkręca i strzela lekko w wydech trzeba gaźnik oddać do regeneracji )
-Wymieniłem bak oraz pływak gdyż stary był zapieprzonym osadem ...
Plany na teraz:
Uruchomienia auta mechanicznie :
-Zrobienie przewodów hamulcowych
-Wymiana przednich zacisków na zregenerowane
-Regeneracja tylnych zacisków
-Wymiana opon
Plany blacharskie :
-Wyprostowanie powginanych elementów blacharskich
-Wspawanie podłogi reparaturek końcówek progów i dołow błotników
Plany mechaniczne :
-Przeszczep szerokiego zawieszenia z poloneza wraz z hamulcami
-Swap na silnik rovera 1.4 po kapitalnym remoncie który jest obecnie u mnie w polonezie (do poloneza wsadzam 1.8 a nikt mi za niego nie da tyle ile włożyłem w 1.4)
Wybór lakieru :
Po głowie chodzi multum pomysłów tym razem kolor z palety FSO z poldolota zastanawiam się nad :
-Toledo Red
-Laguna
-Błękit Nieba
- Zieleń Cyprysowa
-Caprii
Kilka zdjęć teraz :
Po przywiezieniu przed myciem :
Po umyciu :
[
Kilka fotek wnętrza które jest w naprawdę dobrym stanie