Autor Wątek: Polski Fiat 125p 1980r.  (Przeczytany 35486 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 29, 2016, 07:54:36 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Powodzenia- ciężka robota, ale to dobra robota....

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 31, 2016, 03:57:06 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Noi  jak to różnie w życiu bywa przekładka silnika się przedłuży  :(  Auto ciągle jest u mnie na podwórku bo znajomemu mechanikowi w dupowozie wypaliło tłoka na ostatnim cylindrze i  komprecha = 0  więc czapka out i remont silnika robi a ja muszę cierpliwie czekać .   Skoro fiacior musi poczekać wziąłem się za mycie komory i nawet się domyła ale przydały by się jeszcze ze 2 mycia dimerem żeby domyć podłużnice . Wpadł mi taki pomysł do głowy żeby po prostu okleić na wysokość podłużnicy taśmą i prysnąć cały dół barankiem bo na ten syf z olejem już nie mogę się patrzeć wszystko po prostu pod maską było tym uk*rwione , przy okazji jak domyję muszę zrobić kilka rdzawek pod maską gdzie wyciekał płyn hamulcowy z starego typu zbiorniczków i jest tam teraz przez to rudo . Docelowo i tak komora będzie malowana  w inny odcień ale to dopiero jak zawita pod maskę kiedyś K16 szeroki zawias i heble lucasa

Ogólny stan po myciu po 3 warstwach Dimera







]

Przy okazji kupiłem sobie spray do wydechów do 600 st. i mam zamiar prysnąć sobie nim patelnie , kolektor wydechowy , miskę w silniku , i łapy od silnika zobaczymy jak wyjdzie ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2016, 04:22:34 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 31, 2016, 19:09:04 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Jak że już wieczór a ja nie mam planów sylwestrowych a silnik dalej czeka na wolny kanał wziąłem się za rzeźbę  przy przełącznikach .  Zawsze w starych fitach i polonezach denerwowało mnie brak podświetlenia przycisków oraz brak dokładniejszej możliwości ustawień nawiewu(w 125p) . Pogrzebałem w swoich gratach i znalazłem płynny przełącznik nawiewu do minusa jedyny problem był z ramką . W nowych 125p były na szeroki przycisk ale nie miały srebrnych oblamówek i nie podobały mi się więc zacząłem rzeźbić coś ze swojej żeby wyglądało jak najbardziej zbliżone fabrycznemu wykonaniu i tak powstało takie coś . Jak dla mnie wyszło elegancko . Co mnie najbardziej zdziwiło jak się przypatrzyłem na panelu było już wytłoczenie  na szerszy przełącznik tak jak by już wcześniej wiadomo że we wczesnych MRach ten ciulowy szary przycisk miał być tylko tymczasowo więc lutownica brzeszczot + pilnik w rękę i wyszło takie coś ;)








"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 01, 2017, 23:31:41 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Wygląda elegancko,  <spoko> tak się składa że w moim ten włącznik też czeka na montaż  :] czym myjesz komorę? U mnie czeka jest uwalona jakąś konserwą...

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 02, 2017, 03:06:05 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Dimmer + spryskiwacz do szyb  3 razy spryskany cały taki psikacz jak do szyb w domu wymieszany z wodą w odpowiednich proporcjach jak na opakowaniu + Szczotka ryżówka i jazda . U mnie to co zostało to wygląda właśnie na jakąś starą konsewacje reszta to było po prostu błoto + Olej z OHVki bo co się nie dotknąłem było usrane nim nawet kable WN .Na koniec spłukałem z węża ogrodowego i jest taki efekt . Był by pewnie lepszy gdybym podłączył kerchera do zmywania ale zatarł mi się w nim silnik jak miałem powódź w piwnicy musiało go przylać  bo jak go odpaliłem to tylko smród poleciał z dymem ...

Ogólnie to z zmian zamontowałem sobie worek do spryska z silniczkiem z minusa i muszę przeszukać gdzieś u mnie w gratach za wlotami zakładanymi na kratkę maski bo wpadł mi pomysł wpasowania w nie elegancko spryskiwaczy z minusa bo te co są w fiacie to nieporozumienie . Patent podpatrzyłem ten u kolegi SOVA który tak zamontował u siebie w Poldku Coupe tak spryskiwacze .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2017, 03:11:43 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 02, 2017, 21:28:01 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Auto ciągle czeka na czas u mechesa a ja przez ten czas bawię się z pierdółkami . Dzisiaj z nudów przepolerowałem trochę pokrywę zaworów . Nie jest idealna ale i tak lepsza niż była , odświeżyłem kolektor wydechowy  ,  i koła . Po głowie chodzi mi jeszcze okdkręcenie wirnika od alternatora i pryśniecia go też na czarny mat tak jak i rolki od paska . Przy okazji przerobiłem  konsole środkową tak by  przerobiony przełącznik się do pasował oraz przerobiłem konsolne na szeroką metalową popielniczkę z MR 75 . Najbardziej ucieszyło mnie to że gdy przyjżałem się silnikowi okazało się że ma on już nagwintowane otwory pod wspomaganie . Może za jakiś czas będę upychał do kredensa wspomaganie (bo mam w 95 % kompletne w gratach na strychu )

Odświerzony kolektor



lekko przepolerowana pokrywa zaworów



Odświerzone koła



Przerobiona konsola pod 4 przełączniki szeroki przełącznik od nawiewu i szeroką popiołkę (ramki od przełączników i popiołkę muszę niestety odświerzyc  )



A i zakupiłem nowy pasek klinowy

"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 02, 2017, 22:39:06 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Widzisz, a o spryskiwaczach nie pomyślałem  ;> tak się składa że też mam wloty na masce i muszę powiedzieć że mnie natchnąłeś :) daj znać jak Ci to wyjdzie.
Ja mam całą komorę upapraną tą konserwą, ręce opadają  :( do cukrowania będę musiał serduszko wyjąć, wtedy się tym zajmę  :]
Ogólnie to świetna robota i tempo prac też masz fajne, oby tak dalej  <spoko>

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 02, 2017, 22:59:27 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
A dzięki na forum Kredensów akurat mnie ludzie jadą że nie oryginał ale kicham na to ;) Ma być poprawiona fabryka i taka będzie . No niestety robię takie pierdółki bo nie mam za bardzo narzędzi i kanału żeby wstawić do fiaciora silnik (stoi na placu bez serducha i czeka) . Obecnie rzeźbię podświetlane przełącnziki minusowe do niego .

Do  przełącznika świateł już dorobiłem instalacje ;)

« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2017, 23:03:41 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 02, 2017, 23:09:09 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Nie bardzo jestem w temacie,  klawisze od caro minus są podświetlane? To pozwól że będę podążał tą samą ścieżką  :] szlag mnie trafia jak w nocy mam jakiś włącznik znaleźć. Jak tak dalej pójdzie to w moim 125p z Fiata dużo nie zostanie  :d
Ramki od wyłączników czym odświeżasz?
A tamtym forum się nie przejmuj,  jedni wolą oryginały a inni customowe fury. W pełni cie rozumiem.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2017, 23:10:58 pm wysłana przez tyfer »

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 02, 2017, 23:17:43 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Nie bardzo jestem w temacie,  klawisze od caro minus są podświetlane? To pozwól że będę podążał tą samą ścieżką  :] szlag mnie trafia jak w nocy mam jakiś włącznik znaleźć. Jak tak dalej pójdzie to w moim 125p z Fiata dużo nie zostanie  :d
Kwestia przyzwyczajenia , gdzie jest włącznik   :P   

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 02, 2017, 23:35:07 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
klawisze od caro minus są podświetlane?

Są podświetlane na kolor bursztynowy trochę trzeba je przerobić w kancie żeby zadziałały do przełącnika od świateł trzeba tylko doprowadzić +  po stacyjce i mase do diody ( u mnie po stacyjce jest zapalniczka więc z niej prąd ukradłem) natomiast większa żeźba jest w awaryjkach . Przynajmniej w takim przełączniku jak był fabrycznie u mnie z żaróweczką ktora mruga po włączeniu w czerwonym plastiku . w przełączniku od poloneza trzeba wyciąć z jakiegoś innego przełącznika brakujace piny i je dołożyć bo przełącznik od fiata ma wszystkie pola zajęte, odpiąć z przełącznika kable od żaróweczki tej i wstawić jakiś opornik a co do podświetlenia tak samo jak z światłami . Jeśli podłączyłbyś bez wypięcia tych kabli to przełącnzik by działał tak jak na starym czyli tylko mrugał jak masz awaryjki włączone . A jak nie dasz opornika mogą kierunki za szybko mrugać .  Co do tylnej podgrzewanej szyby trzeba tylko przełożyć blaszki w przełączniku żeby nie odskakiwał tylko był 1 pozycyjny (można użyć takie jak w awaryjnych)  co do przeciwmgielnych to nie wiem u mnie w fiacie z tyłu fabrycznie nie ma a do przodu dopiero kiedyś w przyszłości mam zamiar założyć okrągłe na zderzak .

Ramki od wyłączników czym odświeżasz?

Jeszcze nie wiem musze jakąś podobną srebną fabrę dostać . Na pewno nie nada się do tego srebżanka bo za bardzo sie błyszczy .
 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2017, 23:38:53 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 03, 2017, 20:39:16 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Nie bardzo jestem w temacie,  klawisze od caro minus są podświetlane? To pozwól że będę podążał tą samą ścieżką  :] szlag mnie trafia jak w nocy mam jakiś włącznik znaleźć. Jak tak dalej pójdzie to w moim 125p z Fiata dużo nie zostanie  :d
Kwestia przyzwyczajenia , gdzie jest włącznik   :P   
No tak, do wszystkiego można się przyzwyczaić :] tylko po co, skoro takie mody to czysta przyjemność

Widzę że trochę przeróbek jest żeby to ogarnąć,  ale myślę że w przyszłości też się za to wezmę.  Mam mikroprocesor z plusa do włożenia,  pewnie przy okazji polecą włączniki od minusa, ale będzie hybryda  <lol>

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 04, 2017, 00:31:42 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Heh co fakt to fakt ;) Ja ostatnio jak zacząłem dłubać te przełącniki to porównałem je z plusowymi i diody w plusach to masakra a że mam od groma przełączników to do mojego poloneza też będę wkładam minusowe od świateł a w reszcie diody z minusa przelutowywał najgorzej będzie zabawy z zegarami ale coś się wymyśli .

Miałem dzisiaj składać cały panel środkowy w kredensie ale jakiś cholerny wirus mnie chwycił i zdycham w domu  ;-|
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2017, 00:42:25 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 04, 2017, 00:57:13 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
To zdrowiej jak najszybciej  :] samo się pewnie nie zrobi

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 04, 2017, 09:08:54 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1211
Litości. Odświeżyć - przez Ż!
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 08, 2017, 22:08:29 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Jak tam postępy w pracach?

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 09, 2017, 19:15:31 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Stoją miałem dzisiaj coś robić ale schodząc w domu z piętra spadłem ze schodów i spadając wkręciła mi się stopa w szczebleb od barierki . Efekt rozwalony palec i stłuczona cała stopa więc znowu przymusowa przerwa  :(
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 09, 2017, 23:10:20 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Kurcze, to nie dobrze,  mam nadzieję że szybko wrócisz do formy. 
Ja dziś też miałem dzień pełen wrażeń  :] urodziła mi się córeczka  <cwaniak2> <lol> <lol> :d <rotfl2> <spoko> sorki za OT  :]

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 09, 2017, 23:18:38 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Kurcze, to nie dobrze,  mam nadzieję że szybko wrócisz do formy. 
Ja dziś też miałem dzień pełen wrażeń  :] urodziła mi się córeczka  <cwaniak2> <lol> <lol> :d <rotfl2> <spoko> sorki za OT  :]
Sory za OT,ale gratulacje! :)

A ty Macfly wracaj szybko do zdrowia! :)
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 18, 2017, 01:09:04 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Trochę czasu minęło ale  wykurowałem się w końcu trochę że mogę w miarę chodzić i pożyczyłem w końcu od znajomego pneumata . Śrubka od rorządu out zbiłem koło odkręciłem dekiel i mojemu widokowi ukazał sie pasek (nawet nie spękany ) ale profilaktycznie go wymienię natomiast mam pytanie czy to jest normalne że pod deklem był lekki syf  taki jak by kurzowo olejowy ? tak samo na obudowie ? Czy uszczelniacz po prostu powiedział papa ? Silnik ten jeździł  z pół roku po robieniu rozrządu i nie stwierdziłem na starym pasku żadnych śladów oleju .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "