Autor Wątek: Polski Fiat 125p 1980r.  (Przeczytany 35769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #120 dnia: Luty 14, 2017, 04:34:29 am »

Offline Szymon

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • B01AAA
ja wsadziłem od burana, schodzi ze dwa dni zanim złapie 90 stopni, ale daje nieźle nawet z zasyfioną nagrzewnicą
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2017, 04:37:18 am wysłana przez Szymon »

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #121 dnia: Luty 14, 2017, 09:33:51 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Łada 2105. Niby też ma korek na zbiorniku, ale da sie ją wpuścić troche w pas. Płaski wiatrak i płaski ładowski kosz powinny się minąć z silnikiem.
Taką chłodnicę mam w kombiaku, wiatraka jeszcze nie założyłem więc piszę że powinny.

Chłodnica jest jak we wczesnych MRach - z poziomymi stalowymi paskami radiatora. Działa dużo lepiej od późno FSOwskiej "wstążki". W lecie przy upałach na starej chłodnicy nie mogłem jechac szybciej niż 110. Ew 120 na właczonym ogrzewaniu. Przy 130 zaraz gotowało mi układ chłodzenia. Na ładowskiej (nówka co prawda) ponad 30 st w cieniu, 140 na blacie i wskazówka o grubość od pionu. O dwie grubości jak się zatrzymałem. Polecam jako zamiennik do 125p
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2017, 09:37:48 am wysłana przez OLO »
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #122 dnia: Luty 14, 2017, 09:43:37 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Wiatrak bez problemu wejdzie przed chłodnicę,  wcale nie musi być nadzwyczaj płaski. Jak chłodnica jest częściowo w pasie to mieści się ponad 6cm, jak chłodnica pójdzie w stronę silnika to pewnie z 8-9cm.
Nie wiem czy chłodnica lady jest wydajniejsza,  ale chyba podobna do df.  Wydaje mi się że nie warto przerabiać ,  chyba że się mylę.
No to zdążyłeś wyjaśnić tajemnicę :] więc jednak jest wydajniejsza
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2017, 09:46:31 am wysłana przez tyfer »

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #123 dnia: Luty 14, 2017, 13:00:19 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Od łady średnio pasuje, montowaliśmy. ani dobrze nie wypelnia wnęki, ale mocowanie nie pasują, ani węże.
Dobrze do pasuje chłodnica od kangoo, ale trzeba dać zbiorniczek i przerobić węże.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #124 dnia: Luty 14, 2017, 13:41:16 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
od  2105 nie mogę nigdzie nic znaleźć .Po głowie jeszcze chodzi mi upchanie chłodnicy od łady . Tylko jak do cholery jest tu ten króciec u góry http://allegro.pl/chlodnica-aluminiowa-lada-2103-nowa-korek-i6494542806.html  ;/ Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia od góry ;/
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2017, 13:45:46 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #125 dnia: Luty 14, 2017, 14:16:21 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #126 dnia: Luty 14, 2017, 23:27:45 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie wiem czy chłodnica lady jest wydajniejsza,  ale chyba podobna do df.  Wydaje mi się że nie warto przerabiać ,  chyba że się mylę.
No to zdążyłeś wyjaśnić tajemnicę :] więc jednak jest wydajniejsza
tylko, ze LOL nie testowal wydajnosci chlodnic, a jedynie wymienil stara zabita kamieniem chlodnice na nowke sztuke  ,wiec nie wiadomo ktora jest wydajniejsza ,gdy obie sa sprawne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #127 dnia: Luty 14, 2017, 23:35:26 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Jeśli mam porównywać chłodnice ze wszystkich posiadanych samochodów FSO, to wyżej oceniam te ze starym stalowym radiatorem  niż wstążkowym.  W moich 125p '79 i 75 nigdy nie miałem problemów z przegrzaniem w lecie. Oba miały ledwo mielący na wolnych standatrowy wiatrak.
W kombi przed założeniem ładowskiej miałem tam std chłodnicę (też pękł króciec), potem niezłą z 125p na poldku i na obu się przegrzewał. Nie były nowe, ale nie były zabite. Mała chłodnica w okolicach 30-35stC naprawde zbliza sie do kresu swoich możliwosci.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #128 dnia: Luty 15, 2017, 08:11:52 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
http://imgur.com/a/ybyft

Brakuje tu metalowego tunelu na wentylatorze. On znacząco poprawia wydajność chłodnicy po włączeniu elektromagnesu

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #129 dnia: Luty 15, 2017, 09:12:43 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Brakuje, ale nie chciało mi się rzeźbić do niego mocowań. Mam do tej chłodnicy wentylator z koszem, ale jego montaż przewidziałem przy okazji zakładania poldkowgo silnika.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #130 dnia: Luty 17, 2017, 03:04:22 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Noi problem się rozwiązał i to po najniższej formie oporu . Trafiła się na portalu aukcyjnym chłodnica od poldofiata nawet się nie zastanawiałem tylko zamówiłem tak samo jak zewnętrzną pompę paliwa . Myślę że jak zdejmą mi szwy we wtorek i oczywiście kurier się wyrobi to już na wieczór będzie  na butelce pierwszy test drive  ;) Cóż do baku będzie trzeba jeszcze pod autem puścić powrót .

BTW jaki przekrój musi mieć przewód do powrotu  i mniej więcej ile sobie metrów musze zakupić . Mam niby w idealnym stanie przewody paliwowe z  Szesnachy ale szkoda mi je  przerabiać pod OHVKę wole niech na zapas leżą .
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2017, 03:06:12 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #131 dnia: Luty 17, 2017, 07:53:35 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
jaki przekrój musi mieć przewód do powrotu  i mniej więcej ile sobie metrów musze zakupić . Mam niby w idealnym stanie przewody paliwowe z  Szesnachy ale szkoda mi je  przerabiać pod OHVKę wole niech na zapas leżą .

Na powrót trzeba ok 4, mb rurki. Kupowałem osobiście z metra ciętą do hamulców- miedzianą o przekroju ok 5mm średnicy i dała radę w zupełności. Otwór przelewowy w gaźniku to ok 1,5mm

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #132 dnia: Luty 17, 2017, 09:51:31 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Ja bym raczej założył 6mm, wydaje mi się że 5 to trochę mało.  Otwór przelewowy w gaźniku nie jest zbyt okazały, ale mały przekrój na 4metrach będzie stawiał dodatkowy opór.  Koszty są porównywalne

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #133 dnia: Luty 17, 2017, 11:48:00 am »

Offline Junak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1985
jak zakładałem do siebie powrót paliwa to w hurtowni AD za 30 zł kupiłem przewód oryginalny od poloneza, ze spęczonymi końcówkami żeby nie zsunęły się przewody gumowe. Rurka ma średnicę 6mm.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #134 dnia: Luty 17, 2017, 12:09:57 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Jeśli jest dostęp do oryginału to pięknie, jeśli nie to wystarczy przewód od gazu 6mm i przyrząd do zarabiania hamulców żeby zarobić końcówki  :] ale w powrocie ciśnienia nie ma, więc myślę że nie jest to konieczne

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #135 dnia: Luty 17, 2017, 14:36:33 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
To mnie panie teraz nasunąłeś pewien pomysł ;) W dawcy 1.8 do mojego poloneza miałem gaz ale przewód  był za krótki do niego i na hama przechodził w środku samochodu do butli myślę że jak go naprostuje i utne końcówki z wkrętkami to powinien mi styknąć do powrotu na końcówki tam wężyki gumowe na opaskach . Tylko nie wiem jak w baku jest powrót . Miałem bak wymieniany bo był cały zapieprzony syfem ale też oryginalny od 125p na 115c i nie jestem pewien czy nie muszę jeszcze zmienić pływaka w baku na ten z powrotem co był w GLE  z 2 króćcami . W sumie to nie problem bo mam taki założony w polonezie i mogę go podmienić tylko nie wiem czy wtedy będzie mi w ATU dobrze pokazywać stan paliwa bo wiem coś się z opornością w tych pływakach pozmieniało jak pamiętam .
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2017, 14:38:49 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #136 dnia: Luty 17, 2017, 20:09:31 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Noi prawie cała prawa strona zmyta został tył błotnika tylnego . Te taśmy na zdjęciu to pod zaprawki bo już rudy się tam pojawiał . Cóż wolę w ciapki niż z dziurami ;)

"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #137 dnia: Luty 18, 2017, 20:45:51 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Dzisiaj przyszedł kurier z paczuszką .  To jeszcze  chłodnica została :D

Nowa pompa do Kredensa



"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #138 dnia: Luty 18, 2017, 20:57:35 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Życzę żeby ta pompa długo pracowała , chciała zassać paliwo ...
Miałem taką samą , wytrzymała godzinę .

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #139 dnia: Luty 19, 2017, 04:20:07 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Nie strasz pan nawet . Jak na razie na krótko do akumlatora i karnistra ją podpialem i fiacior odpalił normalnie . Zastanawiam się skoro tak piszesz czy jej nie puścić przez jakiś przekaznik
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2017, 04:21:38 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "