Autor Wątek: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?  (Przeczytany 9245 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« dnia: Październik 29, 2016, 02:49:47 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Siema chłopaki mam pytanie . Ostatnio grzebie znajomemu przy poldolocie bo sam nie ma czasu . Powymieniałem kilka rzeczy które nie działały i nadszedł czas w końcu zmienić olej . Jaki olej polecacie do Silnika OHV 1.5 GLE o rzeczywistym przebiegu 40 tys KM. ?  Ja jak miałem Abimexa lałem Castrola GTX 15W40 ale tam miałem przebieg coś koło 120 tys i się zastanawiam co mu zalać cena akurat nie gra roli .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2016, 23:28:37 pm »

Offline zakup

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
    • rozne
Jeśli chodzi o markę, to ja stosuję Shell - najtańszy z najlepszych. A jeśli o parametry, to namów go chociaż na jakiś półsyntetyk.

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2016, 11:01:11 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Jeśli chodzi o markę, to ja stosuję Shell - najtańszy z najlepszych. A jeśli o parametry, to namów go chociaż na jakiś półsyntetyk.


Żeby go wypłukał i zaczął rzygać z każdej strony olejem, minerał i do przodu. Castrol GTX czy Mobil czy Elf  z gatunku mineralnego itp, Dadzą rade.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2016, 11:58:14 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
lej półsyntetyk, po takim przebiegu nie ma co wypłukiwać.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 30, 2016, 12:11:55 pm »

Offline zakup

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
    • rozne
Oleje to temat-rzeka, więc tak w pigułce:
1) Minerał leje się wyłącznie do silników do remontu, lub jak sprzedajesz auto. Każdy, kto dba o swój silnik, dołoży parę złotych do czegoś lepszego. A już na pewno, gdy ma niski przebieg.
2) Dwie pierwsze marki omijam. Castrol, zwłaszcza mineralny, strasznie syfi w silniku. W dodatku spotyka się skorodowane silniki jeżdżące na mim - od wewnątrz! Mobil jest często podrabiany, płacisz za Mobila, dostajesz Selektola. Elf to budżetowa marka Totala.
Pozdro.
ps. Uważaj, bo jeszcze ci uszczelkę pod głowićą wypłucze.

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 30, 2016, 12:46:00 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Z tańszych to Lotos 10w40, z droższych "lepszych" Motul 6100 10w40. Zarówno na jednym, jak i na drugim jeździłem i polecam.

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 30, 2016, 13:19:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Żeby go wypłukał i zaczął rzygać z każdej strony olejem, minerał i do przodu. Castrol GTX czy Mobil czy Elf  z gatunku mineralnego itp, Dadzą rade.


Po co piszesz, jak nie masz pojęcia? Według Ciebie w jaki sposób olej półsyntetyczny, który w praktyce jest mineralnym miałby cokolwiek wypłukać? Już pomijając fakt, że to auto ma 40tys przebiegu, więc silnik w środku pewnie czyściutki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 30, 2016, 13:32:20 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......

Żeby go wypłukał i zaczął rzygać z każdej strony olejem, minerał i do przodu. Castrol GTX czy Mobil czy Elf  z gatunku mineralnego itp, Dadzą rade.




Po co piszesz, jak nie masz pojęcia? Według Ciebie w jaki sposób olej półsyntetyczny, który w praktyce jest mineralnym miałby cokolwiek wypłukać? Już pomijając fakt, że to auto ma 40tys przebiegu, więc silnik w środku pewnie czyściutki.

Nie tym tonem chłopczyku po pierwsze.
 Miałem takiego co miał od nowości 20tys km, latał na lotosie mineralnym i co wlałem mu półsyntetyk i  wypłukał go jak te lalę, więc nie pisz że nie mam pojęcia o tym i owym.

Odnośnie Castrola, Mobila, i innych marek  to wszystkie podrabiają. Odnośnie wyboru temat rzeka co komu się podoba, ja zostaje przy swoim i tyle.



« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2016, 13:36:05 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 30, 2016, 16:10:20 pm »

Offline Michalk77

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GLI '99, Polonez Truck Plus DC 1.9D '01
Ja polecam Specola Gold 5W40, wlałem go po przepłukaniu silnika płukanką Millersa i nic się nie rozszczelniło. <lol> Cenowo wychodzi podobnie do tych wszystkich Castroli i Mobili a ma naprawdę dobre parametry.

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 30, 2016, 22:49:19 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
) Minerał leje się wyłącznie do silników do remontu, lub jak sprzedajesz auto. Każdy, kto dba o swój silnik, dołoży parę złotych do czegoś lepszego. A już na pewno, gdy ma niski przebieg.

Już pisałem dzisiaj o takim podejściu do sprzedaży że polskie prawo przewiduje rękojmę i auto z wadami ukrytymi można zwrócić do miesiąca lub dłużej i zażądać zwrotu pieniędzy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 30, 2016, 22:54:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
A realnie, ile osób z tego korzysta? A ile mówi trudno i robi strupa? Bo mi się wydaje, że większość stwierdzi iż nie opłaca się szarpać po sądach, bo i tak więcej czasu zajmie im dochodzenie należności niż zagryzienie zębów i zrobienie danej usterki samemu. I właśnie na tym żerują tacy "handlarze"...

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 31, 2016, 09:51:24 am »

Offline zakup

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
    • rozne
Cytat: zakup w Wczoraj o 12:11:55
) Minerał leje się wyłącznie do silników do remontu, lub jak sprzedajesz auto. Każdy, kto dba o swój silnik, dołoży parę złotych do czegoś lepszego. A już na pewno, gdy ma niski przebieg.
Już pisałem dzisiaj o takim podejściu do sprzedaży że polskie prawo przewiduje rękojmę i auto z wadami ukrytymi można zwrócić do miesiąca lub dłużej i zażądać zwrotu pieniędzy.
Widzę, że zostałem źle zrozumiany. Nie pisałem, że gdy niedługo sprzedajemy auto, to nie zmieniamy oleju wcale. Miałem na myśli to, że gdy zimą planujemy sprzedać samochód, a jesienią musimy zmienić olej, to zamiast Shella za 400 zł lejemy Orlena za 80. Tak jak nie robimy nabywcy prezentu w postaci nowych opon, tylko jeździmy te parę miechów dłużej na starych. Albo jak już koniecznie musimy zmienić, bierzemy używki.
Co innego, gdy w silniku stary, nie zmieniany od 15 tys. km Lotos, a my mu powiemy, że jest świeży syntetyk. Ale wielu tak robi, dlatego zawsze po zakupie trzeba zmienić olej.

Nie tym tonem chłopczyku po pierwsze.
 Miałem takiego co miał od nowości 20tys km, latał na lotosie mineralnym i co wlałem mu półsyntetyk i  wypłukał go jak te lalę, więc nie pisz że nie mam pojęcia o tym i owym.
A no nie masz pojęcia, więc nie sraj się do kogoś, kto ma rację. Bo gdyby było inaczej, nie lał byś minerala do prawie nowego silnika. W dodatku Lotosa. Mylisz kompletnie zjawiska.

1) Tanie oleje pozostawiają dużo zanieczyszczeń w silniku. Gdy wlejesz lepszy, zostają one wypłukiwane, krążą w obiegu. Stanowi to zagrożenie, bo może wtedy zatkać któryś kanał i silnik zaciera się. Niejeden motor tak skończył. Dlatego nie zaleca się, nagle, wlewać znacznie lepszego oleju, np. z mineralnego na syntetyczny. A najlepiej całkowicie unikać tych pierwszych, od początku dbać o czystość układu smarowania.
2) Dobry olej walczy z nagarami. Jak jeździsz na Superolu i dogorywający silnik trzyma jeszcze kompresję tylko na nagarach, ich wypłukanie może ją zmniejszyć. Ale gdybyś od początku lał pełen syntetyk, silnik żył by jeszcze długo.
3) Nie ma czegoś takiego jak wypłukanie uszczelek i ,,rzyganie z każdej strony" przez olej. W każdym polskim silniku, od Malucha po Jelcza, jest nadciśnienie w skrzyni korbowej. W połączeniu z tandetnymi uszczelnieniemi, i wałami o słabej jakości obróbki, powoduje to wycieki. W jednych później, w innych wcześniej. Olej nie ma tu kompletnie nic do rzeczy.
Cytuj (zaznaczone)
Odnośnie Castrola, Mobila, i innych marek  to wszystkie podrabiają.
Pokaż mi podrabianego Millersa, Quarker State, Royal Purple. Podrabiają popularne oleje, w Polsce najczęściej Mobil. Dlatego Mobila już nie używam.

Z mojej strony koniec wykładu. Zapraszam do wujka G. i zagraniczne fora olejowe.

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 31, 2016, 13:46:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Miałem na myśli to, że gdy zimą planujemy sprzedać samochód, a jesienią musimy zmienić olej, to zamiast Shella za 400 zł lejemy Orlena za 80.

Ta, tylko że 80zł to nie kosztuje olej mineralny, tylko niezły półsyntetyk.
A wlewając olej mineralny do silnika z hydraulicznymi popychaczami zaworów - np. Rover albo 1.6 OHV w wersji z Plusa, można zepsuć hydropopychacze i w ten sposób zrobić krzywdę nabywcy i sobie, bo jak jest rozgarnięty to wróci do sprzedającego.

« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2016, 13:59:49 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 31, 2016, 13:53:52 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Pokaż mi podrabianego Millersa, Quarker State, Royal Purple. Podrabiają popularne oleje, w Polsce najczęściej Mobil. Dlatego Mobila już nie używam.

A zetknąłeś się z polskimi olejami TEDEX? Firma znana głównie z rajdów, przez pewien czas także dostawca dla FSO.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 31, 2016, 19:01:56 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Do Abimexa z przebiegiem 160tyś km wlałem bezpośrednio olej Lotos Quazar 5W/40. Nie wiem ile wcześniej jeździł na tanim mineralu a jeździł na pewno. Nic się nie dzieje z silnikiem. Kompletnie nic po za tym że bardzo ucichł i jest zrywniejszy. Przy przyspieszaniu bardzo rzęził i warczał, teraz tego dźwięku nie ma. Rozszczelnienie silnika to taki sam mit jak płyta CD na lusterku zdejmująca -20km/h z policyjnego radaru.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 01, 2016, 14:42:37 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Do Abimexa z przebiegiem 160tyś km wlałem bezpośrednio olej Lotos Quazar 5W/40. Nie wiem ile wcześniej jeździł na tanim mineralu a jeździł na pewno. Nic się nie dzieje z silnikiem. Kompletnie nic po za tym że bardzo ucichł i jest zrywniejszy. Przy przyspieszaniu bardzo rzęził i warczał, teraz tego dźwięku nie ma. Rozszczelnienie silnika to taki sam mit jak płyta CD na lusterku zdejmująca -20km/h z policyjnego radaru.

I to jest w miarę rzetelna odpowiedź. Też leję syntetyki do czego tylko się da, chyba że mi szkoda kasy a silnik i tak na stracenie to wtedy pół.


PS. też macie wrażenie, że user zakup głosi tezy podobne do tego co całkiem niedawno tutaj czytałem o dwusiarczku molibdenu? hmmm
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 02, 2016, 03:11:32 am »

Offline zakup

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
    • rozne
Ta, tylko że 80zł to nie kosztuje olej mineralny, tylko niezły półsyntetyk.
A wlewając olej mineralny do silnika z hydraulicznymi popychaczami zaworów - np. Rover albo 1.6 OHV w wersji z Plusa, można zepsuć hydropopychacze i w ten sposób zrobić krzywdę nabywcy i sobie, bo jak jest rozgarnięty to wróci do sprzedającego.
I dalej szukasz w moich słowach drugiego dna i robisz ze mnie kanciarza, albo przynajmniej dziada. Zastanów się. Zamiast odwalać taki numer, lepiej nie wymieniać wcale. Taniej i zdrowiej dla silnika, niż wlać niewłaściwy olej, który przecież trzeba kupić. Zresztą twoje pierwsze zdanie i drugie przeczą sobie nawzajem.

O Tedexie nic nie powiem, bo nie używałem ani nie kojarzę żadnych opinii.

PS. też macie wrażenie, że user zakup głosi tezy podobne do tego co całkiem niedawno tutaj czytałem o dwusiarczku molibdenu? hmmm
Rzuć linka.

A w końcówce poprzedniej wypowiedzi źle dobrałem słowa. Mam nadzieję, że każdy zrozumiał, że fałszerze podrabiają popularne marki olejów, a nie Millers podrabia.

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 06, 2016, 11:05:45 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Z mojej strony koniec wykładu. Zapraszam do wujka G. i zagraniczne fora olejowe.

Czytanie zagranicznych for i to z zachodu nie będzie właściwe. Oleje z naszego rynku niestety różnią się od tych z Zachodu. Im bardziej na wschód, tym olej okazuje się być wyższej jakości. Oczywiście tylko marketingowo, bo skład już pozostawia wiele do życzenia.

Dlatego z racji tego że żyjemy w Polsce, mamy swoje dobre oleje Lotosa i jeszcze lepsze Specola. Lejesz do silnika to, co jest napisane na opakowaniu. Do tego spełniają normy Zachodnich producentów aut, do OHV w zupełności wystarczą.

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 06, 2016, 11:36:37 am »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
A wlewając olej mineralny do silnika z hydraulicznymi popychaczami zaworów - np. Rover albo 1.6 OHV w wersji z Plusa, można zepsuć hydropopychacze i w ten sposób zrobić krzywdę nabywcy i sobie, bo jak jest rozgarnięty to wróci do sprzedającego.

Co do OHV, to jednak niekoniecznie. Mój jeździ od nowości na 15W40 i jakoś popychacze nie zostały skrzywdzone, a popychają już sobie od 425 tysięcy km. Ten silnik to nie jest technologia kosmiczna, więc dobry mineral i regularna wymiana w zupełności wystarczają.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: 1.5 GLE niskoprzebiegowiec . Jaki olej ?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 06, 2016, 13:19:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A tak z ciekawości, co ile zmieniasz olej?

Co do Specola, to ceny są więcej niż atrakcyjne, tylko trudno znaleźć sklep w którym można je kupić. Na stronie producenta tylko palety, beczki i cysterny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E