Autor Wątek: Polonez 1.5 GLI "strażak"  (Przeczytany 3270 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 24, 2016, 10:45:33 am »
A co do autora wątku: nie kombinuj! Zostaw tak jak jest! Tak jak przedmówcy pisali: taka konfiguracja auta to już na prawdę rzadkość. Zrób blacharkę, lakierkę, ogarnij mechanicznie i ciesz się pięknym i niezawodnym klasykiem!
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 24, 2016, 11:06:01 am »
mętlik jeden wielki w głowie ale raczej tak zostanie jak jest oczywiście kompleksowy remont, najwyżej jako typowego sleepera kupi się coś mniej unikatowego :)

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4274
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 24, 2016, 19:03:01 pm »

Polonez nie jeździ, nie jeździł i nigdy nie będzie jeździł
Eee tam, pierd*licie obywatelu ;) Zdrowy silnik Poloneza jeździ identycznie jak każde inne auto z mocą 80KM. Wręcz bym pokusił się że Abimex/GSI objeżdża Astrę 1.6 8V czy Gulfa tszy 1.4 :)


Ja miałem na myśli zawieszenie i układ kierowniczy, które są gorsze niż w E30. Mnie się prowadzenie Poloneza nawet w serii podoba, i wiem że jak dobrze przerobić (co nie jest tanie bo trzeba kupić trochę drogich części jak np. zamawiane amortyzatory) to można też w sporcie dawać radę.
Sam skądinąd Polonezem 1.4 który od seryjnego różnił się tylko brakiem tylnej kanapy, wkładałem odchudzonemu E36 316 Compact średnio 7 sekund na kilometrze, będąc przy tym podobnie masakrowanym przez 318is.

Dlatego uważam że nie ma sensu wkładanie do Poloneza silnika z BMW, bo są lepiej pasujące silniki do Poloneza, a łatwiej i taniej jest kupić całe BMW które ma lepsze zawieszenie i mocniejszy dyferencjał, podczas gdy Polonez jest bardzo fajnym autem w trasę, a silnik BMW ma na tyle charakterystyczny dźwięk że od razu zdradza zupełną niefabryczność samochodu, podczas gdy Rovery, Fiaty i Fordy to praktycznie fabryka, bo poza VVC wszystko wyjeżdżało w mniejszych lub większych ilościach.

A silnik OHV też jest spoko do normalnej jazdy, tyle że sens jego rasowania jest tylko jak robisz Poloneza 1600 wg. homologacji i znasz kogoś kto potrafi ten silnik zrobić i wie że każdą pierdołę trzeba skontrolować bo części ze sklepu nie trzymają wymiarów.

« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2016, 19:05:20 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 25, 2016, 09:17:15 am »
Ale musimy sobie zadać jedno pytanie: do czego nam jest potrzebny samochód? Porównywanie e30 do Caro jest totalnie bez sensu bo są to samochody stworzone zupełnie do innych celów. Nie odbieraj tego jako atak na Twoją osobę- myślę że wiesz co mam na myśli. To tak jakbyś kupił Mercedesa G-klasse i narzekał że nie trzyma się to to w zakrętach :] Polonez jest typowym rodzinnym dailycarem i z tego zadania wywiązuje się znakomicie. Natomiast e30 jest autem do pałowania. Jeżeli ktoś w produktach FSO poszukuje tego drugiego albo na siłę próbuje z Poloneza tworzyć auto do pociskania to najzwyczajniej pozamieniał się z ch*jem na rozumy.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4274
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 25, 2016, 11:20:27 am »
Na pewno poskładany z tego co było pod ręką, z myślą o spokojnym, wygodnym podróżowaniu, przejechaniu polną drogą czy przewiezieniu szafki czy pralki, bez gruntownych przeróbek i wymiany dużej ilości części i podzespołów, Polonez nie nadaje się do sportu, podczas stworzone ogromnym kosztem BMW, nadaje się do niego niemal w serii, albo całkiem w serii, gdy mówimy o takich wozach jak IS, czy M3.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10621
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 25, 2016, 13:55:32 pm »
IS to tylko oznaczenie silnika ,a M3 ma zmienione zawieszenie,
tylko e30 320is to taki odpowiednik M3 na Włochy i Hiszpanie,
no i do 323ti wlozyli troche zawiasu z M3
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 26, 2016, 00:39:46 am »
Ale musimy sobie zadać jedno pytanie: do czego nam jest potrzebny samochód? Porównywanie e30 do Caro jest totalnie bez sensu bo są to samochody stworzone zupełnie do innych celów.
[...]
Natomiast e30 jest autem do pałowania.
Śmiechowa teza tak, że trudno napisać komentarz, bo się nie trafia w kwalizse.

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 26, 2016, 01:37:06 am »
Hmm mi nie chodzi o auto do sportu bardziej o wilka w owczej skórze Poloneza, który zaskoczy BMW, silnik m42b18 jest kompromisem pomiędzy jakością (oryginalnie zakuty) ceną a osiągami, ale nie będę robił z Poloneza BMW na siłę, dlatego pomysłów  na to auto mam coraz więcej. :)

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 27, 2016, 14:40:39 pm »
Śmiechowa teza tak, że trudno napisać komentarz, bo się nie trafia w kwalizse.
Bardzo dużo Twoja wypowiedź wnosi do tematu. Chciałeś po prostu zabłysnąć?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3194
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 27, 2016, 14:56:05 pm »
Śmiechowa teza tak, że trudno napisać komentarz, bo się nie trafia w kwalizse.
Bardzo dużo Twoja wypowiedź wnosi do tematu. Chciałeś po prostu zabłysnąć?
Twoje również bardzo wiele i chyba Ty chcesz zabłysnąć, ale patrząc na twój staż na forum i wypowiedzi jeszcze długo może Ci się nie udać.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 27, 2016, 14:59:42 pm »
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 27, 2016, 16:30:31 pm »
Polonez jest typowym rodzinnym dailycarem i z tego zadania wywiązuje się znakomicie. Natomiast e30 jest autem do pałowania. Jeżeli ktoś w produktach FSO poszukuje tego drugiego albo na siłę próbuje z Poloneza tworzyć auto do pociskania to najzwyczajniej pozamieniał się z ch*jem na rozumy.
Akurat dzisiaj miałem trochę dobijający dzień. Dzięki za poprawę humoru  <lol2>
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
co to za milosnik co nie potnie jakiegos caro albo nie odda na pociecie jakiegos atu :)

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 28, 2016, 17:48:23 pm »
Śmiechowa teza tak, że trudno napisać komentarz, bo się nie trafia w kwalizse.
Bardzo dużo Twoja wypowiedź wnosi do tematu. Chciałeś po prostu zabłysnąć?
Ja nie obrałem nazwiska mistrza za pseudonim. Nikogo nie udaję, niczyją sławą nie błyszczę.
Papa.
 <do bani>

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3046
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 57tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 28, 2016, 20:03:20 pm »
Śmiechowa teza tak, że trudno napisać komentarz, bo się nie trafia w kwalizse.
Bardzo dużo Twoja wypowiedź wnosi do tematu. Chciałeś po prostu zabłysnąć?
Ja nie obrałem nazwiska mistrza za pseudonim. Nikogo nie udaję, niczyją sławą nie błyszczę.
Papa.
 <do bani>
https://www.youtube.com/watch?v=9Q6M6WSboAA


Hmmm kolejny teoretyk co naczytał się itp.
Fajny masz podpis.... Powinieneś z miejsca stąd wylecieć za pisanie głupot i udawanie tego kim nie Jesteś. papapapapa
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4274
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 28, 2016, 20:48:15 pm »
Ktoś mi może wyjaśnić o co chodzi?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3099
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
    • 3 x FSO + ...
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 28, 2016, 21:47:26 pm »
O gościa od kutych głowic.
Polonez Caro 1.6 GLE PB rocznik 1993
Polonez Caro Plus 1.6 GLI LPG rocznik 1997 +
Polonez Atu Plus 1.6 GLI LPG rocznik 1998
Polonez Caro Plus 1.6 GLI LPG rocznik 1999

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4274
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 29, 2016, 16:44:25 pm »
Przesadzacie.
Polonez nadaje się w serii do sportu? Nie nadaje się.
Czy BMW się nadaje? W znacznie większym stopniu. Wiemy że też było projektowane jako samochód rodzinny, ale jest znacznie twardsze, i dostępne w wersjach ze znacznie mocniejszymi silnikami. Jak sądzicie, w zimie łatwiej byłoby przeciętnemu Januszowi albo Grażynce dojechać do pracy Polonezem czy E30 328i? Bo ja obstawiam że tym drugim to w ogóle mogliby nigdzie nie dojechać bez pomocy pogotowia, więc stwierdzenie "do pałowania" nie jest zupełnie bezsensowne.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3345
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 29, 2016, 17:05:31 pm »
Janusz raczej nie pojedzie E30 328i bo nie istnieje coś takiego. E30 przynajmniej posiadało ABS od 1986 (i opcjonalnie wcześniej). I jak byście go nie porównywali do Poloneza to jest lepsze, niestety.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4274
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 29, 2016, 19:16:32 pm »
Jest 325 i 333. To nie dyskusja filozoficzna ani obliczanie dokładnych parametrów pracy mechanizmu, więc przekaz powinien być zrozumiały mimo pewnej niedokładności  :]

I jak byście go nie porównywali do Poloneza to jest lepsze, niestety.

Pod względem ochrony przy dzwonach, nie jest, chyba że w Polonezie zgniła podłoga.
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2016, 19:19:52 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 30, 2016, 11:16:23 am »
Nie mam zamiaru robić z Poloneza auta do sportu, chce żeby tylko miało to siłe wyprzedzić i dało się tym jeździć jako tako, Polonez to moje marzenie nie żadne BMW, którym obecnie nawet na co dzień jeżdżę ale przy obecnych warunkach jest tragedia :/