Autor Wątek: Polonez 1.5 GLI "strażak"  (Przeczytany 3269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marko1925

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1991 Toyota Corolla E9 1.6 16V EFI USA
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 22, 2016, 23:21:37 pm »
Do Wąskiego Caro, nie silnik DOHC Fiata a ni Rovera czy BMW, 2.0 SOHC forda mało ich i mało kto je zakłada do poloneza ;)

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 633
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 23, 2016, 08:48:37 am »
Zostaw wreszcie ta matematykę rodem z podstawówki i dziwne wyliczenia. Wsiądź do samochodu i się przejedz, a dopiero zabieraj glos w dyskusji, kgb.

Swap na forda chyba nawet jest na sprzedaż. Kamzo chyba na facebooku oglosil.

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 23, 2016, 09:16:38 am »
Gdyby fundusze pozwoliły jest kompletny swap 1.6 dohc w wydaje mi się przyzwoitych pieniążkach ale niestety :/ takie pytanko żeby zrobić go na LUCASA wystarczą tylko zwrotnice i zaciski?

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 23, 2016, 09:54:16 am »
Gdyby fundusze pozwoliły jest kompletny swap 1.6 dohc w wydaje mi się przyzwoitych pieniążkach ale niestety :/ takie pytanko żeby zrobić go na LUCASA wystarczą tylko zwrotnice i zaciski?

Ja bym go zostawił w spokoju i kupił szerokiego, wyjdzie taniej i nie trzeba będzie rzeźbić.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI  '98, Mercedes 500E'92, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 23, 2016, 11:20:14 am »
Koncepcja odnośnie tego auta zmienia się dosłownie co godzinę :) Najbardziej chodzi o to że pod spodem auto jest mega zdrowe nawet ojciec, który dawno temu miał poloneza nie dowierza w jakim jest stanie :D

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 23, 2016, 12:22:08 pm »
Nie mogłem patrzeć na lampy z plusa w caro :) Dostałem od kolegi całkiem ładnie wyglądające od minusa od razu je założyłem, przejrzałem hamulce niestety tarcze, klocki śmietnik ale zestawy naprawcze złożyłem nowe bo ciekło, zestawy jeszcze z tatowych zbiorów :)
Mała fotorelacja (widać jaki wyblakły jest kolor :) a i klapa jest otwarta wcale tak nie odstaje ):
     

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 633
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 23, 2016, 12:47:11 pm »
Do zmiany systemu na Lucasa nie trzeba w sumie nowych zwrotnic. Ale najłatwiej kupic cale zwrotnice kompletne z tarczami i zaciskami. Aby zakuwasz na przewody sztywne kupujesz elastyczne i zmieniasz cala zwrotnice odpinajac aby swoznie i końcówkę kierownicza

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10621
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 23, 2016, 13:26:59 pm »
Zostaw wreszcie ta matematykę rodem z podstawówki i dziwne wyliczenia. Wsiądź do samochodu i się przejedz, a dopiero zabieraj glos w dyskusji, kgb.
chlopcze, ja przeszedlem z tarcz 240mm na 276mm  kiedy ty co najwyzej czytales o przerobkach hamulcow w aucie,ktore nigdy nie wróciło na drogi, tylko poszlo od razu na zlom,
i ta prosta/dziwna matematyka ;] pozwolila mi zmiescic tarcze 276mm w jarzma z dokladnoscia do 1mm,
wiec nie ucz ksiedza dzieci molestowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 633
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 23, 2016, 15:10:40 pm »
Nie zwracaj się do mnie per chlopcze.

Nie zmieniaj tez tematu. Wyskakujesz nagle z jakąś  dygresja prosto z dupy. Co ma do rzeczy to ze zamontowałeś tarcze 276? Kogo obchodzi ze jakiś moment większy o 5 i pól procenta. Na lucasie łatwiej modulowac sile hamowania. Łatwiej wyczuć granice przyczepności opon. Łatwiej skrócić drogę hamowania a w efekcie drogę zatrzymania.

Według mnie przesiadka z bendixa na Lucas to jest "szaleństwo" i warty inwestycji skok jakościowy.

Poczytaj o netykiecie i dyskutujmy na poziome. Jak czytam twoje posty od kilku lat na forum to odnoszę wrażenie ze jesteś trollem internetowym i tyle. Pozdrawiam.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10621
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 23, 2016, 15:22:45 pm »
Poczytaj o netykiecie i dyskutujmy na poziome. Jak czytam twoje posty od kilku lat na forum to odnoszę wrażenie ze jesteś trollem internetowym i tyle.
to do humoru sie nadaje,
znowu zonk - gdybys dyskutowal na poziomie, to nie musialbym uzywac zwrotu per chlopcze,
ale juz nie bede, teraz bede sie zwracal per dżenderze <lol>

odpowiedź z 5.5% dotyczyla "nieporownywalnie wiekszej sily hamowania" ,ktora jak widac dalo sie doskonale porownac ,bo wynosi 5.5% wiecej,
najpierw piszesz farmazony, pozniej dziwisz sie ,ze ktos je prostuje,
nastepnie z braku argumentow plujesz jadem,
a na koniec piszesz o netykiecie, ktorej sam nie stosujesz (bo plujesz jadem)

a co do dygresji to mam Lucasa na tarczy 276mm ,wiec zwiazek z tematem jest ogromny, zwlaszcza z ta "nieporownywalna sila hamowania" <lol>

sam polecam przejscie z przodu na Lucasa, ale glownie dla latwiejszego dostepu do czesci, praktycznie braku zjawiska zapiekania sie tloczka w zacisku no i zawsze to 5.5% wieksza sila hamowania ,a koszt przejscia maly
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 633
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 23, 2016, 15:29:30 pm »
Finalnie zgadzasz się ze mną ze Lucas jest lepszy ale przy okazji dla własnej rozrywki rozkręcasz gownoburze.

Przez takich jak ty upadają fora internetowe no ludziom się odechciewa pisac bo wiedza ze co by nie napisal to znajdzie się ktos kto przyczepi bez powodu.

Z mojej strony eot.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10621
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 23, 2016, 16:13:20 pm »
nie zgadzam sie z toba, bo napisales o "nieporownywalnych" efektach ,co w jezyku zwyczajowym oznacza bardzo duza roznice,
roznicy 5.5% nie sposob do takiej zakwalifikowac,

sam rozpetales gownoburze swoim postem skierowanym do mnie, to byl wlasnie pierwszy post tej burzy i nie wnoszacy nic do tematu,
moge sie zalozyc, ze moj post byl o wiele bardziej wartosciowy dla autora tematu, bo 5.5% daje lepszy i co najwazniejsze prawdziwy poglad na sytuacje niz twoj "nieporownywalny"
a fora internetowe w zncznej mierze upadaja przez takich, ktorzy pisza bzdury bez pokrycia z faktami - jezeli chodzi oczywiscie o fora techniczne,
dyskusja na poziomie zawsze jest pomocna, nawet gdy ktos sie w niej myli

nie mam problemu z Bendixem, potrafie go obslugiwac,
wymiane na Lucasa polecam ze wzgledow o ktorych napisalem, ale glownie gdy ktos chce isc w jeszcze innechamulce lub gdy zamierza w Bendixie wymienic tarcze i klocki na nowe, regenerowac zaciski ,zmieniac wezyki itd. bo to dobra okazja,
jezeli uklad dziala to nie mam w zwyczaju zmieniac (ani polecac zmiany) sprawnych czesci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6467
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 23, 2016, 19:10:58 pm »
A ja poproszę o obliczenia tych 5 procent. Może być na pw. Zaciekawiło mnie to wyliczenie mechanikiem nie jestem ale z matmy byłem niezły to może zrozumiem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10621
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 23, 2016, 19:40:55 pm »
prosze bardzo,
(240-227)/227 *100% = 5.7%
to tak na szybko, bo dokladniej mozna zalozyc promien dzialania na srodku tloczka i wtedy wyjdzie wiecej :
240/2 -48/2 = 96
227/2 -48/2 = 89.5
(96-89.5)/89 *100% = 7.2%
ale w praktyce nie wiemy jak daleko wedruje dynamiczny promien dzialania, wiec zalozylem najlzejszy scenariusz,zeby nie bylo rozczarowania,
oczywiscie sprawdzilem tez ten drugi - gdyby to byl zakres miedzy 5 a 20% to bym wybral inaczej niz przy roznicy miedzy 5.7 a 7.2
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 23, 2016, 21:52:58 pm »
prosze bardzo,
(240-227)/227 *100% = 5.7%
to tak na szybko, bo dokladniej mozna zalozyc promien dzialania na srodku tloczka i wtedy wyjdzie wiecej :
240/2 -48/2 = 96
227/2 -48/2 = 89.5
(96-89.5)/89 *100% = 7.2%
ale w praktyce nie wiemy jak daleko wedruje dynamiczny promien dzialania, wiec zalozylem najlzejszy scenariusz,zeby nie bylo rozczarowania,
oczywiscie sprawdzilem tez ten drugi - gdyby to byl zakres miedzy 5 a 20% to bym wybral inaczej niz przy roznicy miedzy 5.7 a 7.2
A wziąłeś pod uwagę że lucas to też inne mocniejsze serwo i pompa ?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10621
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 23, 2016, 22:54:42 pm »
przeciez mowa o zamianie samego przodu,

a co do pompy, to Lucasa jest "slabsza" ,bo ma wieksza srednice tloka, przelozenie serwa 4:1 ,ale brak danych odnosnie przelozenia w Bendixie i dzwigni pedalow w obu ukladach,
bezposrednio da sie policzyc tylko wplyw na tarcze po zmianie, a nie porownac cale uklady
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2016, 23:01:02 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 180
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 23, 2016, 22:58:06 pm »
W tym wyliczeniu KGB zastosował sie do wymiany samych zacisków bez ruszania serwa, pompy i pedałów. Tak ja to odczytałem z jego postu.

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 24, 2016, 01:13:38 am »
Na początek wystarczy wyczyścić zaciski, może nawet zmienić na nowe, zmienić także przewody elastyczne, najlepiej na oplot no i wymienić płyn.
To samo wykonać z tyłu.
Następnie wymienić gumy wszelakie w zawieszeniu. sworznie i końcówki, skasować luz na przekładni, wyregulować geometrię.
Założyć nowe amortyzatory.
Założyć nowe, dobre opony.
To już jest nawał pracy i kosztów.
Efekt - nieprawdopodobny. Szok!

A gdzie do silnika... a jeszcze przed tym korozja, o której było w pierwszym poście...

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 24, 2016, 08:52:41 am »
Zanim założę nowe części zawieszenia zwalczę wszelaką rudą, później przy składaniu wszystko pójdzie nowe, ewentualna zmiana silnika to odległa przyszłość :)

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 24, 2016, 10:44:11 am »

Polonez nie jeździ, nie jeździł i nigdy nie będzie jeździł
Eee tam, pierd*licie obywatelu ;) Zdrowy silnik Poloneza jeździ identycznie jak każde inne auto z mocą 80KM. Wręcz bym pokusił się że Abimex/GSI objeżdża Astrę 1.6 8V czy Gulfa tszy 1.4 :)
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.