Autor Wątek: Polonez 1.5 GLI "strażak"  (Przeczytany 3305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Polonez 1.5 GLI "strażak"
« dnia: Listopad 21, 2016, 10:02:27 am »
Witam, nareszcie spełniłem swoje marzenie i zakupiłem sobie POLONEZA  <cwaniak2>  tym samym z przyjemnością dołączam do społeczności FSO PTK jestem z okolic Łęczycy.
Teraz coś o autu jest to Polonez z 1992 roku z silnikiem 1.5 GLI 4 razy tarcze hamulcowe z podtlenkiem LPG, kiedyś służyło w straży, przebieg to 86500km, blachowo brak mocowań lewarków, spód zdrowiutki brak rudych nalotów, drzwi skorodowane i jedna reperaturka do spawania tak to trzyma się progi zdrowe silnik odpala i jedzie aczkolwiek demonem prędkości to on nie jest tym bardziej że w obecnej chwili tylko na LPG.
Plany <co>:
-Ogarnąć go wizualnie pozbyć się rudej polakierować (nad kolorem będę myślał po blacharce)
-W planach zmiana silnika (czas pokaże co wpadnie)
-Założenie "szerokich osiek"
-Zmiana wnętrza
Plany zacne, ale zobaczymy co czas pokaże, nie śpieszy mi się ze zrobieniem go będę robił powoli i dokładnie.
Kilka fotek polda:


No i moje daily:
 

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1740
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2016, 10:59:17 am »
Kojarzę go jak stał na olx. Bardzo szybko poszedł. Co do planów, Twoje auto wiec zrobisz jak będziesz chciał ale subiektywnie zostawiłbym silnik i zawieszenie tak jak jest dlatego, że ten samochód to takie mały rarytas ;) 1992 był pierwszym rokiem w którym montowano wtryski na rynek Polski, ponadto sam silnik 1.5 GLi wyszedł z oferty w 1995, tej wersji wyszło mało sztuk, jeszcze mniej zostało do dziś. Znalezienie jakiegokolwiek Poloneza na wąskim rozstawie i wtrysku w konfiguracji fabrycznej jest dziś ciężko wykonalne. Ale oczywiście ostateczna decyzja należeć będzie do Ciebie :) Ogólnie wydaje się być ciekawym egzemplarzem i fajną bazą.

Chwal się na bieżąco tym co przy nim robisz i na wiosnę zapraszam do Łodzi na spoty FSO :)

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2016, 16:36:16 pm »
w czwartek wystawiony w piątek o 18 był już mój :)

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 633
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2016, 16:45:54 pm »
a ja bym zostawił wąski rozstaw, wiem ze teraz w modzie jest nisko i szeroko, ale wąskie caro ma swój klimat i zwraca uwagę bardziej niż szerokie auto na glebie

każdy się ogląda i mówi: patrz jaki wąski :D

Powodzenia przy modyfikacjach. Co dokładniej planujesz z silnikiem? Rovera?

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2016, 18:03:52 pm »
Cały czas mętlik w głowie zaczynając od rovera przechodząc przez m42b18 aż po 1.6 lub 2.0 DOHC z fiata. :) Póki co ponad wszystko stawiam ogarnięcie blachy i lakierowanie :)

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4275
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2016, 19:38:41 pm »
m42b18

Sprzedaj całe auto i od razu kup BMW. Polonez nie jeździ, nie jeździł i nigdy nie będzie jeździł równie dobrze, a ten silnik każdym dźwiękiem, przy każdych obrotach i na każdym wydechu zdradza że nie jedziesz żadnym Polonezem, a hybrydą Poloneza z BMW.

1.5 GLI to rzadki i fajny silnik, podobno najbardziej elastyczny i najoszczędniejszy ze wszystkich OHV.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 180
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2016, 19:56:10 pm »
Tak 1,5 GLI to rzadkość jeszcze jak w wersji bez katalizatora czyli silnik AF z potencjometrem CO na prawym błotniki to masz naprawdę można powiedzieć białego kruka, ogarnij go i zostaw w oryginale, a jak chcesz modzić to kup jakiegoś plusa.

Offline Aron

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • `91 Caro 1.5 GLE L80, `96 Caro 1.6 GLI L122
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2016, 20:19:05 pm »
Jeśli to ma być takie auto od czasu do czasu, to silnik to zostaw. Ogarnij go tylko, daj nowe oleje, porób co tam trzeba.  1.5 GLi jest tam jakimś rarytaskiem, więc zapewnij mu jakąś kosmetykę, możesz dać np. końcowy od Kanta, coś pokombinować z resztą układu itp. Lakier położyłbym ten sam, co na tabliczce znamionowej. Ewentualnie dobierz metalik, bo takie bordowe/wiśniowe były w metaliku. Co do obniżenia zawiasu i szerokiej stali, jestem na tak. Te sprawy są odwracalne i w każdym momencie można założyć alu FSO i znowu będzie to wąskie Caro :)

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 195
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2016, 20:29:49 pm »
a ja tam jestem jak najbardziej za swapem jedyne co odradze to jesli nie masz juz jakiegos dohca z fiata 132 w garazu lub taniego silnika od znajomego to ja bym sie w to nie bawil bo biorac pod uwage koszty do efektu to sie to nie oplaca. Poszerzyc tez bym poszerzal bo caro na waskim rozstawie wyglada jak taka naprawde gruba kura na bardzo malych nozkach... ale to twoje auto i jesli Cie chlopacy przekonaja do zostawienia serii to trudno :P w kazdym razie powodzenia w modach ;)

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
    • Były, są i będą...
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2016, 20:40:03 pm »
gruba kura na bardzo malych nozkach...

haha, żeś to ujął :)

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 21, 2016, 20:46:03 pm »
Bmw na podwórku stoi także starczy :P czas i fundusze powiedzą jak potoczą się losy tego auta wiem jedno kupując poloneza spełniłem swoje marzenie, moze zostanie ten silnik tak naprawdę a zmienię tylko zawieszenie, bede robił tak żeby w.każdym momencie wrocic do.serii :)

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 21, 2016, 21:06:35 pm »
Jak to kiedyś ktoś mądrze ujął "Nie zglebię Poloneza,bo to nie Honda,ale chińskiego alusa założę". Fuck logic Też bym silnik zostawił,ew. delikatnie go podłubał. Ale szeroka stal albo jakiś szeroki alus w 15 albo 16 calach + gleba zrobiłyby tu robotę ;)

Ps. Dla mnie,seria zawias w Polonezie to jakaś pomyłka,dlatego też mam zamiar obniżyć GTI,i to dość mocno(psychogleby nie będzie,spokojnie). I nie,nie trafiają do mnie teksty o szybszym zużyciu budy itp. Buda to też element eksploatacyjny auta,i też się zużywa,a też nie mam jakiegoś niewiadomo jakiego łałytasa(chociaż ori GTI jest już mało),a wolałbym,żeby auto bardziej pewnie się prowadziło.
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
co to za milosnik co nie potnie jakiegos caro albo nie odda na pociecie jakiegos atu :)

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3347
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 21, 2016, 21:37:47 pm »
Do tego nie trzeba mocno obniżać auta żeby się dobrze prowadziło. Trzeba odpowiednio dobrać elementy sprężyste i tłumiące. I nieco zmodyfikować geometrię.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4275
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 21, 2016, 23:33:51 pm »
Nie trzeba i nie można- konstrukcja zawieszenia i dostępne amortyzatory wykluczają taką możliwość.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 22, 2016, 08:45:15 am »
zobaczymy co z glebą na początek wleci prawdopodobnie szeroka ośka, ale zawsze będzie można wrócić do serii lekkie obniżenie czemu nie, daily jest obniżone ale nie do przesady jeździ się o niebo lepiej a konstrukcja w fiacie seicento chyba nie jest górnych lotów :)

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4275
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 22, 2016, 12:54:44 pm »
Do Seja jest dostępnych masa zestawów amortyzatorów i sprężyn. Do Poloneza nie ma nic, są tylko Bilstein-Zerkopol na zamówienie. To samo ze sprężynami i resorami, wszystko trzeba dorabiać.
Obniżenie o powiedzmy 2cm tragedii nie zrobi, po skorygowaniu wyprzedzenia zwrotnicy i zbieżności jest ok, ale później jest już tylko gorzej.

Zdrowym podejściem imo byłoby zaczęcie od prac blacharskich i pojeżdżenie sobie na próbę. Jeżeli auto by Ci kompletnie nie pasowało pod względem trakcyjnym, to wówczas można by się zastanowić nad sprzedażą za jakieś opłacalne pieniądze i kupieniem do przeróbek szerokiego Caro, albo Plusa- roboty mniej z zawieszeniem ,a baza pospolita i nie szkoda przerabiać.
Mając farta mógłbyś wyhaczyć jakieś 1.4, stamtąd już prosta droga do wsadzenia VVC, bo belka i wiązka już w bazie.

Polonez jest lepszy do wycieczek i długich wyjazdów, a BMW do sportu- mając oba warto rozważyć taką opcję.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2016, 12:57:40 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10649
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 22, 2016, 12:57:05 pm »
myslisz,ze zrobienie szerokiego zawieszenia z przodu to takie hop siup i przekladasz kiedy chcesz ? gorne mocowanie wahacza trzeba przyspawac, wiec to nie jest takie sobie przekrecanie kilku elementow,

mozesz wlozyc szeroki most,to bedziesz mial konfiguracje jak w E30 ,czyli tyl szerzej od przodu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline miXol2607

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 1500GLI 1992
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 22, 2016, 13:12:43 pm »
wyjdzie w praniu :) póki co muszę ogarnąć hamulce bo trzymają podłączyć układ benzynowy i zrobić przegląd bo od 6 lat nie ma ;/

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 633
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 22, 2016, 19:13:27 pm »
jak bym nie inwestował ani złotówki w ten układ hamulcowy co masz, mam na myśli przód...

doradzam przejście od razu na Lucasa. Najszybciej całe zwrotnice zmienić. Zrobisz raz i będziesz miał spokój, a na starym układzie po każdym dłuższym postoju będzie mniejszy lub większy problem. Druga kwestia to siła hamowania która będzie nieporównywalnie większa

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10649
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez 1.5 GLI "strażak"
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 22, 2016, 20:09:23 pm »
Druga kwestia to siła hamowania która będzie nieporównywalnie większa
cale 5.5% wiekszy moment hamowania,
normalnie szaleństwo ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.