Autor Wątek: Szpera  (Przeczytany 8425 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szpera
« dnia: Listopad 27, 2016, 11:27:16 am »

Offline politek12

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Panowie czy taka szpera od łady podpasuje plug&play do mostu polonezowskiego? Moze ma ktos z was taką. A jak są potrzebne jakieś przeróbki to jakie by to były.       http://allegro.pl/blokada-szpera-lada-niva-22-frezy-i6518884770.html?reco_id=63778346-b487-11e6-8ef0-02f92c01e2b8&ars_rule_id=201&ars_source=ars&ars_socket_id=9

Odp: Szpera
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 29, 2016, 19:26:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Z tego co się orientuję to nikt nie ma. Nie pasować może wszystko. Począwszy od koronki półosiek, aż po rozmiar obudowy.
Na Twoim miejscu dorwałbym most Poloneza i Łady 2105/2107, rozebrał i zobaczył jakie są różnice w obudowie, kole talerzowym i półosiach, po czym zastanowił się nad możliwością przeróbki szpery dedykowanej do Łady 2105/2107 - ta sama firma robi.

PS, to nie jest zwykła szpera tylko torsen.

Inna opcja to zamówienie szpery do Fiata 124 na Węgrzech za koło 2.500zł, tylko też nie jestem pewien czy to będzie pasować.
Poza tym zostają włoskie, w cenach 5-7 w zależności od firmy
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2016, 19:28:28 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szpera
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 29, 2016, 20:31:57 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a może prościej ich spytać, powinni wiedzieć do czego to pasuje. to nie jest torsen, ze zdjęcia wynika że to mechanizm różnicowy o kołach walcowych, stosowany w mocno obciążonych mostach napędowych. wersja "sport o mocniejszym spięciu"- być może zawiera elementy cierne o zwiększonym tarciu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2016, 20:34:09 pm wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Szpera
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 30, 2016, 20:09:26 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
wrb co ty za pierdoły opowiadasz ????? czytałeś opis tego wynalazku ? - jasno pisze torsen , więc proszę nie siej fermentu na forum


fotka z linku"



tak wygląda to mniej więcej w środku:




"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Szpera
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2016, 23:41:25 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
pisać to se może, zdjęcie pokazuje mechanizm różnicowy oparty o przekładnię planetarną w której koła zębate o zazębieniu prostym zastąpiono kołami o zazębieniu ślimakowym- http://autokult.pl/13693,mechanizm-roznicowy-jasno-wyjasniamy-dzialanie. natomiast torsen wygląda i działa tak- https://www.youtube.com/watch?v=GkG-AgE3aRI
https://www.youtube.com/watch?v=JEiSTzK-A2A
 dopóki nie zobaczyłem w rzeczywistości jak wygląda torsen to nie mogłem zrozumieć jego działania. torsen zmusza oba koła do obrotu w tym samym kierunku. nie może zaistnieć sytuacja w której jedno z kół nie obraca się.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Szpera
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 01, 2016, 01:18:04 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem jak to sie nazywa, ale to taka uproszczona forma Torsena, ktorego dzialanie glowne oparte jest na mechanizmie slimakowym,
oczywiscie slimak i slimacznica charakteryzuja sie osiami nie ulozonymi rownolegle (prostopadle,lub pod katem),
w tym mechanizmie osie sa rownolegle,wiec cudow nie bedzie ,ale to uzebienie na walkach wyglada na pochylone pod innym katem niz na kolach od polosi,
wiec efekt przeciwstawienia sie roznicy predkosci obrotowej bedzie, tylko znacznie mniejszy niz w klasycznym Torsenie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Szpera
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2016, 17:36:45 pm »

Offline politek12

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500

Odp: Szpera
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2019, 10:30:10 am »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
Nikt nie próbował jeszcze wkładać takiej szpery w most poldka ?
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: Szpera
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 02, 2019, 15:07:09 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
most napędowy Poloneza jest zbudowany tak że wymontowanie mechanizmu różnicowego likwiduje prawidłową regulację i powtórny, właściwy montaż jest niemożliwy. (bez specjalnego oprzyrządowania). dlatego nikt nie rozbiera niewyjącego mostu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Szpera
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 02, 2019, 19:09:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Napewno walezy miał szperę ale nie wiem czy nie jakąś dedykowaną z włoch. Święty nie piasł jakoby skończył swoją bo swego czasu utknął na półosiach... o innych szperach nie słyszałem. Fantomgripów nie liczę bo swego czasu było tego trochę na aledrogo.

Słyszałem natomiast o domowym patencie na blokadę mosty sterowaną elektrycznie ale rozwiązaną inaczej niż w analogach...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Szpera
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2019, 19:17:15 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
ja bym wlasnie poszedl w szpere z lady ale nie chce zakladac mostu z lady :P generalnie mysle ze najpierw postaram sie zmiescic to w moscie fso a ewnetualnie potem wsadzic most z lady
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: Szpera
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 02, 2019, 20:04:45 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 930
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
A Tomekk nie ma szpery w atu srebrnym?
- układ wydechowy seria + końcowy Michel
- przełożenie 4:3 oraz szpera płytkowa Bacci Romano z ustawieniem 50 % http://www.bacciromano.com/?p=homepage&l=eng
- hamulce przednie FIAT Brava GT, tarcze

Z tematu http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=48556.0
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2019, 20:18:49 pm wysłana przez Czaroo#1879 »
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: Szpera
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 02, 2019, 21:14:23 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
przełożenie 4:3 oraz szpera płytkowa Bacci Romano z ustawieniem 50 % http://www.bacciromano.com/?p=homepage&l=eng


tylko cena tej szpery to dziesięciokrotność tej ladowskiek.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Szpera
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 02, 2019, 23:04:13 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Volvo i dana30 lub ALD, tylko trzeba szukać w Szwecji bo w Polsce nawet jak ktoś ma to nie sprzeda. Do tego masa tuningowych gotowców typu quaife. Problemem jest natomiast dostępność mostów z serii 200 w Polsce, bo z sensownym przełożeniem są prawie nieosiągalne. Plusem natomiast jest to, że wkłady są wymienne między wąskimi i szerokimi mostami.

Odp: Szpera
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 03, 2019, 19:37:03 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
no dobra ale nadal finansowo to sporo w porownaniu z taka od lady razem z mostem lady :) a nie ma czegos co podejdzie do mostu od 740 ? jest latwiej dostepny niz seria 200
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: Szpera
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 03, 2019, 20:20:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez maniek napisal,ze srodki mostow w 200 i 700/900 sa takie same, wiec mozna przelozyc do waskiego mostu (200),
pozostaje jednak ten sam problem jak przy moscie z FSO - przy przekladce trzeba umiec dobrze ustawic przekladnie,
dochodzi jeszcze problem dostepnosci krotkiego przelozenia, bo o cos wiecej niz 3.7 trudno,

czyli w rezultacie ten srodek od łady jest latwiej dostepny, tylko ciekawe ile w nim torsena w rzeczywistosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Szpera
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 03, 2019, 21:20:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ciekawe czy ta szpera nie siadłaby do jugola...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Szpera
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 03, 2019, 21:21:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Napewno walezy miał szperę ale nie wiem czy nie jakąś dedykowaną z włoch.

Rozmawiałem z Walezym, miał Colotti T-239 Duo-Block, czyli dedykowaną do Poloneza.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szpera
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 03, 2019, 21:27:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ciekawe czy ta szpera nie siadłaby do jugola...

Jugol ma cieńsze półosie.

czyli w rezultacie ten srodek od łady jest latwiej dostepny, tylko ciekawe ile w nim torsena w rzeczywistosci

Val-Racing robi też szpery płytkowe.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szpera
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 04, 2019, 05:32:59 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No właśnie. Łada chyba też!?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.