Autor Wątek: twardy i nieskuteczny hamulec LUCAS  (Przeczytany 2132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

twardy i nieskuteczny hamulec LUCAS
« dnia: Grudzień 30, 2016, 09:17:35 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Witam

Ostatnio wymieniałem pompę hamulcową (nowa) w Polonezie na Lucasie. Po wymianie i odpowietrzeniu hamulców jest b.twardy pedał hamulca i samo hamowanie jest mało skuteczne, samochód spowalnia zamiast hamować (nie da się gwałtownie zablokować kół). Hamulec jest jak wspomniałem twardy i gdy samochód np stoi na wyłączonym zapłonie nie ma efektu twardniejącego pedału hamulca podczas pompowania pedałem. Jest jednakowo twardy zarówno przed jak i po odpaleniu. Pompa jak wspomniałem nowa, kiedyś już wymieniałem pompę z serwem na nowe (ale jak sie okazało nie fabryczne). Teraz przed wymianą hamulce były w porządku (mam na myśłi serwo), jedynie pompa dawała oznaki zużycia - pedał zapadał się podczas hamowania szczególnie w upały.

Czy jest możliwe że nowa pompa nie współpracuje prawidłowo ze starym serwem?


Odp: twardy i nieskuteczny hamulec LUCAS
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2016, 09:20:59 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
A założyłeś oring na pompie? Jeśli go nie ma, to fałszywe powietrze łapie i serwo nie pracuje.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: twardy i nieskuteczny hamulec LUCAS
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2016, 09:54:40 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
cholera...jaki oring? na metalowym trzpieniu

Odp: twardy i nieskuteczny hamulec LUCAS
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2016, 10:07:02 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
NIe, na tym plastikowym kołnierzu, co wchodzi do serwa i uszczelnia przestrzeń podciśnieniową serwa. Bez tego serwo nie będzie działać. Posłuchaj, czy w tym miejscu silnik nie ssie powietrza.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: twardy i nieskuteczny hamulec LUCAS
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2016, 16:14:56 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
nie założyłem tego oringu, pierwszy raz wymieniałem samą pompę-błąd nowicjusza. Dzięki altowiolista, pomogłeś. Spróbuje założyć bez odkręcania przewodów, może nie będzie trzeba odpowietrzać ponownie całego układu, jeszcze raz dzięki!!!

Odp: twardy i nieskuteczny hamulec LUCAS
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2017, 09:05:54 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Potwierdzam: brak oringu na pompie. Po odkręceniu korektora da się założyć oring bez odkręcania przewodów. Dzięki